Gå til innhold

Hvorfor blir kvinner med mange tilfeldige sexpartnere sett ned på av menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Topper og daler skrev (36 minutter siden):

Det finnes selvsagt statistikk på dette. Oralsex har blitt atskillig vanligere og inngår nå som «normalen» i de flestes sexliv. Sånn var det ikke før. Det at herpes type 1, munnherpes, er like vanlig å få i underlivet i dag som kjønnsherpes, er et utslag av at oralsex er blitt så vanlig. 

Det gjør det sikkert, jeg trodde som sagt kanskje bare at du kjente og kunne vise til denne statistikken du ba oss se på som viser at nesten ingen hadde oralsex på 70-tallet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

herzeleid skrev (6 minutter siden):

Det gjør det sikkert, jeg trodde som sagt kanskje bare at du kjente og kunne vise til denne statistikken du ba oss se på som viser at nesten ingen hadde oralsex på 70-tallet. 

Hva er poenget ditt? Du tror ikke at oralsex har gått fra å være en uvanlig til vanlig form for sex? At det har skjedd en endring i seksualvaner når det gjelder oralsex? Også økning i forekomst av strupekreft, som følge av smitte av HPV, understøtter dette uomtvistelige faktum. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (Akkurat nå):

Hva er poenget ditt? Du tror ikke at oralsex har gått fra å være en uvanlig til vanlig form for sex? At det har skjedd en endring i seksualvaner når det gjelder oralsex? Også økning i forekomst av strupekreft, som følge av smitte av HPV, understøtter dette uomtvistelige faktum. 

Det var ikke et poeng men et spørsmål. Du ba andre se på statistikken som viser at nesten ingen hadde oralsex på 70-tallet og jeg håpet du kunne vise oss denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gærnt om det er for mange, og gærnt om det er for få. Jeg er 42 og har hatt sex med en person fordi jeg fikk min første kjæreste da jeg var 18 og vi har holdt sammen siden. 

Her inne på forumet har jeg fått høre at stakkars mann som må ta til takke med en dame uten erfaring/ ikke løssluppen i senga/ et dårlig ligg fordi jeg kun har hatt denne ene partneren.

Der blir gæli læll

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyller det jeg! Takket være dem at jeg får pult så mye.

Anonymkode: 63129...c23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (11 timer siden):

Det er en gedigen forskjell på å si at man ikke ønsker noen som har ligget masse rundt og å kalle noen horer, løse, felleshull, gratisfitter og tilsvarende. 

Krake søker make er ikke uvanlig. Har man selv lite erfaring kan det være fullt forståelig at man ønsker en partner som også føler at det ennå er mye å lære. (Noen uerfarne ønsker det motsatte, erfaren å lære av. Begge deler er ok.) 

Det er ikke noe ufint ved å ønske en som har omtrent samme utgangspunkt, om det er saken. Det ER VELDIG UFINT å ha andre regler for kvinner enn for seg selv og menn, og å bruke ord som nevnt over. 

NEI kvinner får ikke så mye sex vi bare ønsker. Vi må alltid passe oss for diverse, mange kvinner er svært sjenerte og redde seksuelt, vi risikerer såpass mye på ulike måter at NEI vi får ikke så mye sex som vi ønsker. Det er teori. Praksis er at det våger vi ikke. I praksis våger vi oftest sjeldnere enn ganske gjennomsnittlige menn gjør. 

Den gjennomsnittlige kvinne har mye mere sex enn den gjennomsnittlige mannen. Det kommer vi aldri bort fra. 

Såklart skal man ikke kalle noen for hore osv, men alle har rett til å velge ut fra sine preferanser. De fleste menn foretrekker ei som ikke har ligget for mye rundt, og det ligger nok mest biologisk forankret.

Anonymkode: 901bc...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MarianneE skrev (1 time siden):

Gærnt om det er for mange, og gærnt om det er for få. Jeg er 42 og har hatt sex med en person fordi jeg fikk min første kjæreste da jeg var 18 og vi har holdt sammen siden. 

Her inne på forumet har jeg fått høre at stakkars mann som må ta til takke med en dame uten erfaring/ ikke løssluppen i senga/ et dårlig ligg fordi jeg kun har hatt denne ene partneren.

Der blir gæli læll

Du ville vært et kupp for de fleste menn så lenge du er glad i sex og kos generelt. At du har bevisst at du er en så stabil partner er iallefall høyt oppe på listen med tanke på hvor ustabile relasjoner mange kvinner har. 

Anonymkode: 901bc...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du har misforstått helt. Det evolusjonære målet for menn er å spre genene sine så mye som mulig overalt. Med en gang mannen har sex og kommer, så er det en seier. Resten har lite å si.

Menn må jobbe for tilfeldig sex, kvinner må ikke det. Derfor passer analogien godt. Det er ingenting imponerende med en kvinne som har sex med masse folk, mens det motsatte er svært imponerende. Evolusjonært er det helt topp.

Anonymkode: 0ddba...1a9

Vi er ikke der lenger når folk bevisst ikke ønsker å skape barn når de har sex. 

Evolusjonen har ført oss dit at vi bevisst ikke ønsker barn når vi har sex, og vi (også menn) blir fortvilet når det uten å være planlagt blir det likevel. 

Om dette skulle stå sterkt i menns natur burde de føle seier hver gang de gjorde en kvinne gravid, om så en ons. Den jubel hører til det sjeldne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (1 minutt siden):

Vi er ikke der lenger når folk bevisst ikke ønsker å skape barn når de har sex. 

Evolusjonen har ført oss dit at vi bevisst ikke ønsker barn når vi har sex, og vi (også menn) blir fortvilet når det uten å være planlagt blir det likevel. 

Om dette skulle stå sterkt i menns natur burde de føle seier hver gang de gjorde en kvinne gravid, om så en ons. Den jubel hører til det sjeldne. 

De bruker fantasien fordi de har lært at å gjøre ei dame gravid i virkeligheten både er dyrt og skaper en masse forpliktelser.😅

Anonymkode: 901bc...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De bruker fantasien fordi de har lært at å gjøre ei dame gravid i virkeligheten både er dyrt og skaper en masse forpliktelser.😅

Anonymkode: 901bc...dee

Om teorien din om evolusjon var riktig skulle de likevel føle en tilfredsstillelse av å ha satt barn på noen. Analsex, runking og suging burde dessuten være askydd av menn, om det å spre sine gener fremdeles var vesentlig. 

Du hevder at menn ikke har utviklet seg rasjonelt, men så har det likevel. Du plukker teorier etter ønske. 

Om vi mennesker virkelig er primitive burde kvinner ligge MYE rundt. Gjerne med flere samtidig. Sterkeste sæd ville nå egget. 

Sannheten er at evolusjonen har gjort oss til bevisste tenkende mennesker. Det mest primitive vi fremdeles har er kanskje akkurat kåthet, som vi kvinner har sterkt i oss også, men begge kjønn velger bevisst å ikke lage barn de fleste gangene vi har sex. 

Vi har sex mest og oftest på grunn av nytelsen ved det. Slik utviklet vi oss. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Du ville vært et kupp for de fleste menn så lenge du er glad i sex og kos generelt. At du har bevisst at du er en så stabil partner er iallefall høyt oppe på listen med tanke på hvor ustabile relasjoner mange kvinner har. 

Anonymkode: 901bc...dee

Hvis jeg er et kupp så er det for personligheten, egenskaper og hva jeg står for. Ikke for antall sexpartnere. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den gjennomsnittlige kvinne har mye mere sex enn den gjennomsnittlige mannen. Det kommer vi aldri bort fra. 

Såklart skal man ikke kalle noen for hore osv, men alle har rett til å velge ut fra sine preferanser. De fleste menn foretrekker ei som ikke har ligget for mye rundt, og det ligger nok mest biologisk forankret.

Anonymkode: 901bc...dee

Det er fordi en del menn føler seg underlegen når kvinnen er mer seksuelt erfaren enn dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den gjennomsnittlige kvinne har mye mere sex enn den gjennomsnittlige mannen. Det kommer vi aldri bort fra. 

Såklart skal man ikke kalle noen for hore osv, men alle har rett til å velge ut fra sine preferanser. De fleste menn foretrekker ei som ikke har ligget for mye rundt, og det ligger nok mest biologisk forankret.

Anonymkode: 901bc...dee

Pisspreik. Det er bare noe menn tror fordi dere elsker å stemple alle kvinner som ikke vil ha dere som hoooorer.

Anonymkode: 2ace4...367

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SlemUlv skrev (11 timer siden):

Blotting fra menn med dårlig selvtillit

Hmm, så de vil ikke ha noe mer enn å sende et bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Pisspreik. Det er bare noe menn tror fordi dere elsker å stemple alle kvinner som ikke vil ha dere som hoooorer.

Anonymkode: 2ace4...367

Som jeg skrev i et tidligere innlegg: 

Anders Lindskog, spesialist i klinisk voksenpsykologi og klinisk sexologi sier følgende til KK: 

«Vi ser at menn gjerne ønsker å være den som har hatt flest sexpartnere i forholdet, men de bryr seg ikke så mye om hvor mange partnere kvinnen i forholdet har så lenge det er færre enn hva han selv har hatt, forteller Lindskog. 

Om for eksempel mannen har hatt 30 partnere vil han antagelig synes det er greit at hun har hatt sex med 25 partnere. Men om han derimot hadde hatt sex med 12 partnere og hun 25, så hadde det vært for mye, kan Lindskog forklare. 
- Det er en veldig barnslig holdning, sier han.»

Ut fra det som skrives av flere menn i denne tråden tror jeg Lindskog har et poeng. Det handler om underlegenhet. Noen menn føler seg underlegne kvinner som er mer seksuelt erfarne enn dem selv. Det er flaut å innrømme dette. Derfor tyr man til kvasi-biologiske forklaringer som fungerer som vikarierende argumenter. Jo færre partnere man har hatt selv, dess mer underlegen føler man seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (30 minutter siden):

Hvis jeg er et kupp så er det for personligheten, egenskaper og hva jeg står for. Ikke for antall sexpartnere. 

For en konklusjon 😂

Anonymkode: fbe04...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

someone_here skrev (3 timer siden):

Hmm, så de vil ikke ha noe mer enn å sende et bilde?

Siden de slett blokkes og rapporteres, så kommer de i så fall ikke til det stadiet at de får spurt om noe mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SlemUlv skrev (16 minutter siden):

Siden de slett blokkes og rapporteres, så kommer de i så fall ikke til det stadiet at de får spurt om noe mer. 

Men hvordan vet du da at det ikke er et sextilbud? Jeg har tidligere fått noen nakenbilder uten å be om det. Jeg har ikke truffet henne siden hun bodde da i en annen by, men hun hadde ikke noe imot å møtes for å ha sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (6 timer siden):

Hvis jeg er et kupp så er det for personligheten, egenskaper og hva jeg står for. Ikke for antall sexpartnere. 

Begge deler spiller stor rolle. Har ei dame hatt masse misslykkede forhold bak seg (mer enn 3), har hun bevisst at hun fungerer dårlig i en partner relasjon. At hun har ramlet på et par ligg ekstra i forsøk på å finne mannen sin, er ikke krise, men er det mange vil det være turn off for meg. 

Har veninner som har ligger mye rundt, og liker å ha de som en venn, men kunne ikke tenkt meg noe forhold til de. Før noen sier at jeg er dobbeltmoralsk, jeg har de samme standarne mot meg selv.

Like barn leker best. Liker ikke sex med tilfeldige, men i et stabilt forhold.

Anonymkode: 901bc...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Begge deler spiller stor rolle. Har ei dame hatt masse misslykkede forhold bak seg (mer enn 3), har hun bevisst at hun fungerer dårlig i en partner relasjon. At hun har ramlet på et par ligg ekstra i forsøk på å finne mannen sin, er ikke krise, men er det mange vil det være turn off for meg. 

Har veninner som har ligger mye rundt, og liker å ha de som en venn, men kunne ikke tenkt meg noe forhold til de. Før noen sier at jeg er dobbeltmoralsk, jeg har de samme standarne mot meg selv.

Like barn leker best. Liker ikke sex med tilfeldige, men i et stabilt forhold.

Anonymkode: 901bc...dee

Anders Lindskog, spesialist i klinisk voksenpsykologi og klinisk sexologi sier at menn ønsker å være den i forholdet som har hatt mest sexpartnere. Kanskje noen menn føler seg underlegne hvis kvinnen har mer seksuell erfaring enn dem. Kanskje gjelder det spesielt menn som har hatt få sexpartnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...