Gå til innhold

Hvorfor er nordmenn så negative til amerikansk livsstil?


Karoline1907

Anbefalte innlegg

Gjest Villfisker
Kristina S. skrev (5 minutter siden):

Du er vel en sånn som tror man kan spise penger også. Nei, hva skal vi med naturen når vi kan spise og drikke tall og bygge hus med digitale tall. 

Går an å ha to tanker i hodet samtidig. Man må finne en balanse. Men å ta fra folk bilen i hverdagen, er ikke rette måten å gjøre det på. Den er en nødvendighet for mange. Særlig barnefamilier.  Miljøpolitikken er intet annet enn en ny avgiftspolitikk, i grønn forkledning.

I stedet for å ta tak i ting som virkelig er skadelig, velger myndigheter å frata befolkninger goder, og samtidig sende oss regningen for det. De virkelig store forurenserne, tar de uansett aldri tak i. Der er det for mye penger å hente, men de vil gjerne gi oss vanlige en illusjon om at de gjør noe, og la oss tro at vi bidrar til det bedre 🤮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Villfisker skrev (3 minutter siden):

Går an å ha to tanker i hodet samtidig. Man må finne en balanse. Men å ta fra folk bilen i hverdagen, er ikke rette måten å gjøre det på. Den er en nødvendighet for mange. Særlig barnefamilier.  Miljøpolitikken er intet annet enn en ny avgiftspolitikk, i grønn forkledning.

I stedet for å ta tak i ting som virkelig er skadelig, velger myndigheter å frata befolkninger goder, og samtidig sende oss regningen for det. De virkelig store forurenserne, tar de uansett aldri tak i. Der er det for mye penger å hente, men de vil gjerne gi oss vanlige en illusjon om at de gjør noe, og la oss tro at vi bidrar til det bedre 🤮

Hvorfor engasjerer du deg ikke i å ta tak i de du mener er de virkelig store forurenserne, i stedet for bare å være i front for bilismen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
Klagenfurt skrev (3 minutter siden):

Hvorfor engasjerer du deg ikke i å ta tak i de du mener er de virkelig store forurenserne, i stedet for bare å være i front for bilismen?

Hjelper ikke så mye hva en person sier. Politikerne tør ikke å røre de sakene engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karoline1907 skrev (På 24.11.2020 den 13.26):

Den amerikanske livsstilen virker så mye mer praktisk og chill i forhold til den norske. At bil er billig og allemannseie, bensin billig, hus billig og allemannseie, osv. Jeg vil også ha en svær range rover som jeg kan kjøre overalt hvor jeg skal. Er så utrolig lei av å ta buss eller gå overalt, i all slags vær! Tenk å sitte i en varm, fin bil på vei til jobb, butikken osv😍 Også henger de ikke opp klær (som er SÅ mye herk), men bare tørketromler dem til de er tørre! Genialt😍 Også har de Wallmart og Target og sånt hvor de kan handle alt de skal ha samtidig! Og butikker er åpne på søndager, så kan de kjøpe inn det de skal ha til uken😍😍

Ja, det er en drøm og bo i et land hvor middelklassen snart er utradert og folk må ha flere fulltidsjobber bare for å holde hode over vannet,

Er nok en drøm og bli syk og få beskjed om at forsikringen sies opp.

Er nok en drøm som vanlig arbeidstaker etter sykdom og registrere at sykehusoppholdet kostet deg boligen og du må bli uteligger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller du som har en romantisk oppfatning av den amerikanske livsstilen. Det er livsstilen til øvre middelklasse og overklassen. Vanlige folk tjener elendig, og har ikke råd til hverken utdanning, helsehjelp eller bil.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Villfisker skrev (4 minutter siden):

Hjelper ikke så mye hva en person sier. Politikerne tør ikke å røre de sakene engang.

Ansvarsfraskrivelse heter det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
Kristina S. skrev (1 minutt siden):

Det der kan du si til deg selv.

Skal ikke si noe om å ta fra folk bilen i hverdager, det blir å spore ut poenget. Men det at USA og Kina er mer forurensende enn Norge, skal være en grunn til å ikke ta vare på naturen her, er korttenkt av deg. Skal vi vente til vi blir sånn som dem? 

 

Vi blir ikke som dem. Norge er et lite land, med mye mindre befolkning. Bilen er essensiell i hverdagen for mange. Ved å fjerne parkeringsplasser, holder vi pensjonister og handicappede låst inne i hjemmene sine. Barnefamilier kan ikke velge bort bilen heller. Noen må faktisk kjøre til jobb.

Bilen forurenser faktisk veldig lite i forhold til svære båter og privatjeter f.eks. Men å ta tak i dette, nei det skal de ikke. Oppdrettsnæringen er også noe skikkelig svineri. Den burde gås mye mer i sømmene etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
Klagenfurt skrev (3 minutter siden):

Ansvarsfraskrivelse heter det der.

Nei, for jeg åpner kjeften, men taler til en vegg. Ansvarsfraskrivelse er å ikke si noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (9 minutter siden):

Nei, for jeg åpner kjeften, men taler til en vegg. Ansvarsfraskrivelse er å ikke si noe.

Å skrive ting på KG er ikke å si noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
Klagenfurt skrev (3 minutter siden):

Å skrive ting på KG er ikke å si noe...

Det er jeg ikke enig i, og hva vet du om hva jeg gjør ellers? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
Kristina S. skrev (4 minutter siden):

At dette er viktig å ta tak i, og burde prioriteres, er jeg faktisk helt enig med deg i. 

Jeg oppfattet deg, muligens feil, som at du gjerne skulle sett at vi ble som usa. Virker som om mange tror at vi kan leve av penger alene og ikke skjønner at uten natur eller ved ødelagt natur er ikke penger verdt noe.

Kan egentlig forstå at du misforsto meg. Mulig vi er litt på siden av tråden, og at jeg kunne formulert meg bedre :) 

Penger alene er det ingen som kan leve av nei. Naturen og ressursene er absolutt verdifulle og viktige. Uten dem kan ingen av oss leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 11/24/2020 at 1:26 PM, Karoline1907 said:

Den amerikanske livsstilen virker så mye mer praktisk og chill i forhold til den norske. At bil er billig og allemannseie, bensin billig, hus billig og allemannseie, osv. Jeg vil også ha en svær range rover som jeg kan kjøre overalt hvor jeg skal. Er så utrolig lei av å ta buss eller gå overalt, i all slags vær! Tenk å sitte i en varm, fin bil på vei til jobb, butikken osv😍 Også henger de ikke opp klær (som er SÅ mye herk), men bare tørketromler dem til de er tørre! Genialt😍 Også har de Wallmart og Target og sånt hvor de kan handle alt de skal ha samtidig! Og butikker er åpne på søndager, så kan de kjøpe inn det de skal ha til uken😍😍

 

Norge er verdensledende når det gjelder kjøp/bruk av Coca Cola, McDonalds, Hollywood filmer, Facebook, instagram, Snapchat, Netflix og iphone.  Nordmenn kjøper eller bruker faktisk mer per innbygger av disse varer og tjenester enn selv Amerikanere.

Kan ikke da beskrives som "kritisk" av amerikanske livstilen i det hele tatt.

Anonymkode: 33c17...a9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (4 timer siden):

Vi blir ikke som dem. Norge er et lite land, med mye mindre befolkning. Bilen er essensiell i hverdagen for mange. Ved å fjerne parkeringsplasser, holder vi pensjonister og handicappede låst inne i hjemmene sine. Barnefamilier kan ikke velge bort bilen heller. Noen må faktisk kjøre til jobb.

Bilen forurenser faktisk veldig lite i forhold til svære båter og privatjeter f.eks. Men å ta tak i dette, nei det skal de ikke. Oppdrettsnæringen er også noe skikkelig svineri. Den burde gås mye mer i sømmene etter min mening.

🙌🏼🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2020 den 13.50):

Norge: Alt du trenger (skole, helsevesen ++) er billig, alt du har lyst på er dyrt

USA: Alt du trenger er dyrt, alt du har lyst på er billig

Anonymkode: b3cea...0c4

Dette er jaggu visdomsord. Er det noe du har funnet på selv eller har du lest dette andre steder?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Villfisker skrev (6 timer siden):

Bilen forurenser faktisk veldig lite i forhold til svære båter og privatjeter f.eks. Men å ta tak i dette, nei det skal de ikke. Oppdrettsnæringen er også noe skikkelig svineri. Den burde gås mye mer i sømmene etter min mening.

Nei, biler forurenser ikke lite. Men det er selvsagt ikke slik at biler alene er det som forurenser.

Et stort problem med fossilbiler er svevestøvet det skaper, og som tar utallige liv hvert år.

Går vi over til elektriske biler blir det veldig mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
jabx skrev (13 minutter siden):

Nei, biler forurenser ikke lite. Men det er selvsagt ikke slik at biler alene er det som forurenser.

Et stort problem med fossilbiler er svevestøvet det skaper, og som tar utallige liv hvert år.

Går vi over til elektriske biler blir det veldig mye bedre.

Det var ikke det jeg mente heller. Jeg mente at de forurenser lite i forhold til andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karoline1907 skrev (På 24.11.2020 den 13.26):

Den amerikanske livsstilen virker så mye mer praktisk og chill i forhold til den norske. At bil er billig og allemannseie, bensin billig, hus billig og allemannseie, osv. Jeg vil også ha en svær range rover som jeg kan kjøre overalt hvor jeg skal. Er så utrolig lei av å ta buss eller gå overalt, i all slags vær! Tenk å sitte i en varm, fin bil på vei til jobb, butikken osv😍 Også henger de ikke opp klær (som er SÅ mye herk), men bare tørketromler dem til de er tørre! Genialt😍 Også har de Wallmart og Target og sånt hvor de kan handle alt de skal ha samtidig! Og butikker er åpne på søndager, så kan de kjøpe inn det de skal ha til uken😍😍

Hahaha. Du er naiv og har sett for mye på tv. 

Anonymkode: b31ae...c82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karoline1907 skrev (På 24.11.2020 den 13.26):

Den amerikanske livsstilen virker så mye mer praktisk og chill i forhold til den norske. At bil er billig og allemannseie, bensin billig, hus billig og allemannseie, osv. Jeg vil også ha en svær range rover som jeg kan kjøre overalt hvor jeg skal. Er så utrolig lei av å ta buss eller gå overalt, i all slags vær! Tenk å sitte i en varm, fin bil på vei til jobb, butikken osv😍 Også henger de ikke opp klær (som er SÅ mye herk), men bare tørketromler dem til de er tørre! Genialt😍 Også har de Wallmart og Target og sånt hvor de kan handle alt de skal ha samtidig! Og butikker er åpne på søndager, så kan de kjøpe inn det de skal ha til uken😍😍

Store deler av USA er som U-land å regne, ville aldri i verden flyttet dit!   Hva i all verden får deg til å tro at ting er billig??   Vet du hva det koster å føde et barn i USA hvis du ikke har god forsikring?    Og vet du hva minimumslønna er?   Og tror du en vanlig arbeidsuke i USA er på 37 timer?    Se en dokumentar eller 6 om livet i USA og kom tilbake. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...