Gå til innhold

Mistet lappen i dag 😣😥😢😩😓😞😭😫😭


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mistet lappen men jeg er avhengig av den på jobb. Jeg må kjøre mye bil på jobben, så jeg må ha sertifikat, mister da jobben om jeg ikke får tilbake lappen. Hvor kan jeg klage for å kanskje få tilbake lappen? Og bør jeg ringe sjefen i dag å si jeg ikke kan jobbe i morgen? 

Anonymkode: f6a60...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg mistet lappen men jeg er avhengig av den på jobb. Jeg må kjøre mye bil på jobben, så jeg må ha sertifikat, mister da jobben om jeg ikke får tilbake lappen. Hvor kan jeg klage for å kanskje få tilbake lappen? Og bør jeg ringe sjefen i dag å si jeg ikke kan jobbe i morgen? 

Anonymkode: f6a60...f41

Hvorfor mistet du lappen?

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ha noe å si, men det har ikke særlig mye vekt og er aldri avgjørende. 

Anonymkode: 55346...c13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du trenger lappen i jobben må du så klart gi sjefen beskjed. Blir du tatt i kjøre uten sertfikat blir straffen hardere. 

Anonymkode: 05b28...275

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjører transport kan du klage. Har du dum vei må du ta buss eller taxi. Og tenke over hvordan du kjører neste gang.. 

Anonymkode: 7ed9a...91c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil tro hvilke muligheter du har kommer litt an på hvorfor du har mistet lappen. Ble du tatt med 2,5 i promille er du føkkt, f.eks. 

Og selvsagt må du ringe sjefen og si du ikke kan jobbe. Og det holder nok ikke med i morgen, om du er så avhengig av lappen i jobben som du sier. 

Anonymkode: 5f06b...462

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at du har mistet lappen om du ikke skal ha den. Om du f.eks har kjørt altfor fort eller fyllekjørt er det kjempebra at du har mistet lappen. 

Og du må jo selvfølgelig gi beskjed til jobben.

Og er det uforskyldt, f.eks at man får plutselig epilepsianfall eller annet illebefinnende, er det selvfølgelig kjempeleit, men det er til ditt beste.

Endret av SPOCA
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du lappen i jobben må du passe på den da. Ikke få for mange prikker, fyllekjøre eller kjøre alt for fort. 
 

Hilsen yrkessjåfør. 

Anonymkode: 44749...b91

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Du har jo tydeligvis gjort noe alvorlig, ingen blir tatt i fra lappen for gøy. Så du får ta konsekvensene for dine handlinger og så håper jeg du har fått deg en solid lærepenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterpåklokskapen lenge leve. Bra du mistet lappen, da er du en fare i trafikken. Ring sjefen og varsle du ikke har førerkort i morgen

Anonymkode: d251f...724

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsomme er at du forhåpentligvis må vente 3mnd for å få penger av nav da det er din egen skyld at du sitter uten arbeid nå.

Anonymkode: d72cf...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke si hva og hvorfor jeg mistet den, men det er på feil grunnlag. Politiet konne ikke ta mitt sertifikat uten grunn slik de gjorde kun av en mistenksomhet mot meg, dette var og er justismord på høyt nivå 😭 

Får arbeidsgiver beskjed om at de har tatt sertifikatet mitt hvis jeg ikke gir beskjed om det? 

Anonymkode: f6a60...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke si hva og hvorfor jeg mistet den, men det er på feil grunnlag. Politiet konne ikke ta mitt sertifikat uten grunn slik de gjorde kun av en mistenksomhet mot meg, dette var og er justismord på høyt nivå 😭 

Får arbeidsgiver beskjed om at de har tatt sertifikatet mitt hvis jeg ikke gir beskjed om det? 

Anonymkode: f6a60...f41

Tror du politiet ringer folks arbeidsgivere og informerer om private hendelser? Du må si ifra selv

Endret av Badbunny
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette må da være troll. Hvis du har i det hele tatt tenkt til å komme imorgen uten lappen, så fortjener du ikke den lappen. 

 

Og hva er poenget med å oprette denne tråden her når du ikke VIL oppgi grunnlaget for at du mistet lappen? Da kan vi jo hvertfall ikke hjelpe. Da er det bare en tråd for at du kan syte.

Anonymkode: d72cf...ed1

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke si hva og hvorfor jeg mistet den, men det er på feil grunnlag. Politiet konne ikke ta mitt sertifikat uten grunn slik de gjorde kun av en mistenksomhet mot meg, dette var og er justismord på høyt nivå 😭 

Får arbeidsgiver beskjed om at de har tatt sertifikatet mitt hvis jeg ikke gir beskjed om det? 

Anonymkode: f6a60...f41

Dra på politistasjon i morgen tidlig og be om å få lappen tilbake til du har fått dom. De har faktisk ingen rett til å ta sertifikatet før dom foreligger og rettsak er gjennomført. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke si hva og hvorfor jeg mistet den, men det er på feil grunnlag. Politiet konne ikke ta mitt sertifikat uten grunn slik de gjorde kun av en mistenksomhet mot meg, dette var og er justismord på høyt nivå 😭 

Får arbeidsgiver beskjed om at de har tatt sertifikatet mitt hvis jeg ikke gir beskjed om det? 

Anonymkode: f6a60...f41

Måten du skriver på får meg til å tenke at dette nok ikke var urettmessig. 

Og hvordan skal jobben din ikke få vite om det, hvis du må bruke mye bil i jobben din? 

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...