Gå til innhold

Mistet lappen i dag 😣😥😢😩😓😞😭😫😭


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja men når han ikke kan si grunnen fordi vi ikke kommer til å tro han. Og politiet vil ikke tro han, og sjefen vil heller ikke teo han. Altså, da får han bare sitte der uten jobb og førerkort da, når ingen vil tro den stakkars fyren.

Anonymkode: d72cf...ed1

Kan godt hende vedkommende har dårlige erfaringer med å bli trodd selv om hen er helt uskyldig. Dårlig grunnlag å dømme noen på.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Takk for tips. 

Vil det hjelpe at jeg drar til legen i morgen da? Vil de ikke kunne si at det er evnt ugyldig hvis politiet eller legen tukler med min første blodprøve? Det påvirker meg absolutt helsemessig om de fortsatt står på sitt og beholder mitt førerkort, da har jeg ingen grunn for å lev mer når jeg da mister jobben, økonomien går til helvete, dama forlater meg sikkert, da er det bare å avslutte denne prosessen 

Anonymkode: f6a60...f41

Jeg ser du skriver at du ikke ville ta egenmelding, og jeg forstår det, men tipset med legen var ment som en vurdering av sykemelding. Denne situasjonen, hvor du potensielt kan miste jobben, vil tære på veldig og det ville ikke vært merkelig om du ble så frustrert, stressa og ellers mentalt påvirket at du trenger sykemelding inntil videre (til prøvene er tilbake).

Det er nok dessverre lite annet legen kan gjøre, bortsett fra å ta en egen blodprøve da. Det kan det hende legen går med på, så kan du ha den i bakhånd. Hvis de mener du er ruset på et av de mange stoffene som bruker lang tid på å forsvinne fra systemet, kan det jo være gunstig for deg å ha en prøve tatt under et døgn etterpå.

Men jeg tviler veldig, veldig sterkt på at legene gidder å tulle med prøven din, det må jeg bare si. Politi og leger er ikke nødvendigvis så alt for gode kompiser!

Anonymkode: 2f014...7f6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Når du påstår at politiet bytter om på en blodprøve hvis den skulle vise seg å være positiv, og du attpåtil ikke vil oppgi noe som helst informasjon om hvorfor de stoppet deg og beslagla førerkortet ditt, så klarer jeg ikke helt å tro på at du er så uskyldig som du påstår...

Anonymkode: b9a60...f1b

Enig. 

Anonymkode: d72cf...ed1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, BeautyBox said:

Det er mange som blir fratatt lappen som får den tilbake fordi rusprøvene viste seg å være rene. Så jeg synes ikke du eller vi andre skal forhåndsdømme TS her, som sagt vet vi faktisk ingenting og det er liten vits i å spekulere i at hen ikke forteller alt. 

det er sjeldent at promilletestene blir feile.

uavhenging av hva du sier, så trur jeg ikke noe på av det han har nevnt.

Jeg kan garantere deg at han hadde for høy fart, og ble tatt på fersken i en kontroll, som de fleste mannfolkan blir tatt på. 
Men det er INGEN som vil si det rett ut fordi de ikke vil se ut som en idiot.

Men igjen, dette kan jo også være et troll som bare prøver å lage en idiotisk bruker debatt på forumet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, BeautyBox said:

Kan godt hende vedkommende har dårlige erfaringer med å bli trodd selv om hen er helt uskyldig. Dårlig grunnlag å dømme noen på.

Dårlig grunnlag å tro noen på.

Anonymkode: d72cf...ed1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når du påstår at politiet bytter om på en blodprøve hvis den skulle vise seg å være positiv, og du attpåtil ikke vil oppgi noe som helst informasjon om hvorfor de stoppet deg og beslagla førerkortet ditt, så klarer jeg ikke helt å tro på at du er så uskyldig som du påstår...

Anonymkode: b9a60...f1b

Vedkommende har skrevet det iløpet av tråden her. Men det står ikke noe sted så vidt jeg vet at prøven er positiv og det kan hende TS har misforstått saksgangen slik at hen tror at de mener at prøven er positiv når det ikke er kommet svar på den enda...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dårlig grunnlag å tro noen på.

Anonymkode: d72cf...ed1

Hva er det man pleier å si i norsk rettssystem igjen... Man er uskyldig til det motsatte er bevist, og tvil skal komme den tiltalte til gode.

Ergo, du skal tro før du har grunnlag til å dømme. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for tips. 

Vil det hjelpe at jeg drar til legen i morgen da? Vil de ikke kunne si at det er evnt ugyldig hvis politiet eller legen tukler med min første blodprøve? Det påvirker meg absolutt helsemessig om de fortsatt står på sitt og beholder mitt førerkort, da har jeg ingen grunn for å lev mer når jeg da mister jobben, økonomien går til helvete, dama forlater meg sikkert, da er det bare å avslutte denne prosessen 

Anonymkode: f6a60...f41

For å gjøre det kort (legge til forrige innlegget mitt): får du sykemelding i perioden det tar å få tilbake svar på prøvene som viser at de ikke har grunn til å beholde førerkortet ditt, får sjefen heller ikke vite noe, og du redder i hvert fall jobben.

Anonymkode: 2f014...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Bamse20 skrev:

det er sjeldent at promilletestene blir feile.

uavhenging av hva du sier, så trur jeg ikke noe på av det han har nevnt.

Jeg kan garantere deg at han hadde for høy fart, og ble tatt på fersken i en kontroll, som de fleste mannfolkan blir tatt på. 
Men det er INGEN som vil si det rett ut fordi de ikke vil se ut som en idiot.

Men igjen, dette kan jo også være et troll som bare prøver å lage en idiotisk bruker debatt på forumet også.

TS har vel ikke fått svar på prøven enda. 

Endret av BeautyBox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, førstedamen skrev:

Dra på politistasjon i morgen tidlig og be om å få lappen tilbake til du har fått dom. De har faktisk ingen rett til å ta sertifikatet før dom foreligger og rettsak er gjennomført. 

Er det sant? Så han kan utgjøre fare på veien og risikere andres liv mens rettssaken er gjennomført? Tror ikke det.

 

TS, ring sjefen og si ifra hva som har skjedd. Så kontakter du NAV og begynner å lete etter en annen jobb.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, BeautyBox said:

Hva er det man pleier å si i norsk rettssystem igjen... Man er uskyldig til det motsatte er bevist, og tvil skal komme den tiltalte til gode.

Ergo, du skal tro før du har grunnlag til å dømme. 

Jeg velger å tro når noen viser at de er til å tro på. Når de KUN viser det motsatte så velger jeg og tro det motsatte. 

 

Heltdigvis er jeg en privatperson og ikke det norske rettsystem, ergo, jeg trenger ikke å tro før det motsatte er bevist.

Anonymkode: d72cf...ed1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bamse20 said:

det er sjeldent at promilletestene blir feile.

uavhenging av hva du sier, så trur jeg ikke noe på av det han har nevnt.

Jeg kan garantere deg at han hadde for høy fart, og ble tatt på fersken i en kontroll, som de fleste mannfolkan blir tatt på. 
Men det er INGEN som vil si det rett ut fordi de ikke vil se ut som en idiot.

Men igjen, dette kan jo også være et troll som bare prøver å lage en idiotisk bruker debatt på forumet også.

Har du lest tråden? Det er ikke snakk om promilletest - det vil si, den viste 0,0.

Blir enda verre å være så rask til å dømme, når du er så rask at du ikke engang tar deg tid til å lese tråden.

Anonymkode: 2f014...7f6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei du misforstår litt. Jeg har ikke på noen som helst måte delvis innrømmet å ha tatt noe ulovlig, kun delvis at de skal ta lappen min for å bli ferdig med disse idiotene så skal jeg heller jobbe for å få tilbake førerkort og få sparket disse idiotene 

Anonymkode: f6a60...f41

Hvorfor skulle politiet ha tatt fra deg lappen uten grunn? Det forstår jeg ikke.

 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Uatskillelig said:

Hvorfor skulle politiet ha tatt fra deg lappen uten grunn? Det forstår jeg ikke.

 

Exactly det jeg også tenkte.

Politiet tar ikke førekort uten en god grunn for det.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Uatskillelig said:

Hvorfor skulle politiet ha tatt fra deg lappen uten grunn? Det forstår jeg ikke.

 

De mistenker rus, og har tatt lappen i påvente av resultatene på prøvesvar. Som TS sier klart at kommer til å vise at vedkommende ikke var ruset.

Det ville ikke vært første gang det skjer, særlig ikke med litt eksentriske mennesker.

Anonymkode: 2f014...7f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts, selv om dette er vanskelig og krevende, så er det ikke verdens undergang. Du nevner selvmord, noe jeg håper du ikke er alvorlig om. Ta kontakt med politiet i morgen og trekk samtykket. Så tar du en egenmelding for å samle deg litt. Ta en prat med noen du stoler på, og få litt hjelp til å sortere dette. Ønsker deg lykke til! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i alt så høres det egentlig bare ut som en person som har blitt tatt på fersken å prøver og finne måter og lure systemet på at han faktisk aldri var beruset. Jeg tror virkelig ikke på den der "0,0".

Det er lett og si ting som faktisk ikke er fakta.

og når han skrev "Politiet kan sikkert jukse med andres blod også når de ser at de har dreti seg så totalt ut og påstå at ennens blod er mitt".
Du hører jo selv hvor idiotisk tankegang han har. Politiet har mere å gjøre en å sitte der og forandre på blodprøver for og ødelegge noen sitt liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, BeautyBox skrev:

Vedkommende har skrevet det iløpet av tråden her. Men det står ikke noe sted så vidt jeg vet at prøven er positiv og det kan hende TS har misforstått saksgangen slik at hen tror at de mener at prøven er positiv når det ikke er kommet svar på den enda...?

Det står «blant annet», så det vil jo si at det gjerne ligger litt mer bak enn ts sier selv. Jeg er veldig for hele greia med uskyldig til det motsatte er bevist, men jeg er også veldig tilhenger av at ærlighet varer lengst. Vil ts ha gode tips, velmente råd og sympati og støtte, så er det jo lurest å fortelle hele sannheten og la være å beskylde politiet for å bytte om på prøver hvis resultatet av den er noe ts er uenig i. 

Selvfølgelig kan det være at ts forteller oss sannheten - aldri rørt rus og at politiet har handlet overilt, men samtidig så er ikke ts villig til å fortelle hele historien heller. 

Anonymkode: b9a60...f1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kjørte forbi en sivil politibil stod det. Og det var visst ikke så veldig høy fart heller, selv om en fartsovertredelse selvsagt er en fartsovertredelse. Jeg har ikke på følelsen av at det er Northug-kjøring det er snakk om, men korriger meg om jeg tar feil, TS.
Vel, politifolk er mennesker de også, og enkelte mennesker misliker sterkt å bli forbikjørt. TS kan ha blitt hanket inn på det grunnlaget, og så gravd sin egen grav ved å hisse seg opp.

Anonymkode: 4c14e...956

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...