Gå til innhold

Mistet lappen i dag 😣😥😢😩😓😞😭😫😭


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Politiet kan ta feil. En eks av meg, en yrkessjåfør, ble fratatt førerkortet. Han klagde, og de var enige i at det var en overreaksjon fra en overivrig cowboy (ja, de finnes innenfor politiet også!) Han fikk det tilbake innen få dager. Hvis du mener du har en god sak, KLAG!

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ikke samtykket i beslag kan de ikke beholde den mer enn tre uker om de ikke får medhold i retten. 
Om du mener du har en sterk sak får du hyre en advokat. Vinner du, må motparten betale saksomkostninger og du kan også søke om erstatning for tapt arbeidsfortjeneste. 

Anonymkode: 44749...b91

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette var ekstremt fortjent. Er vel bare #dagenderpå klager.

Anonymkode: d72cf...ed1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det virkelig er slik at det er på feil grunnlag, så må du klage da. Men du er ikke den første som har mistet lappen med rette(!), som mener at de er urettferdig behandlet og fratatt førerkortet på feil grunnlag.

Anonymkode: 19b47...040

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vil ikke si hva og hvorfor jeg mistet den, men det er på feil grunnlag. Politiet konne ikke ta mitt sertifikat uten grunn slik de gjorde kun av en mistenksomhet mot meg, dette var og er justismord på høyt nivå 😭 

Får arbeidsgiver beskjed om at de har tatt sertifikatet mitt hvis jeg ikke gir beskjed om det? 

Anonymkode: f6a60...f41

Justismord? 🤣🤣🤣. Da burde du ringe Elden med en eneste gang, kanskje få saken opp i høyesterett eller menneskerettghetsdomstolen så fort som overhodet mulig.

Be VG skrive artikkel om saken, justismord kan vi IKKE ha.

Fra spøk til alvor, ta det som en mann. Du gjorde noe galt, onkel tok deg og jobben står i fare. Boo hoo fucking hoo.

Anonymkode: aca5c...a24

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du visste at du var avhengig av lappen, synes jeg det er rar at du brøt loven. Folk som må ha lappen, kjører etter lover og regler.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke si hva og hvorfor jeg mistet den, men det er på feil grunnlag. Politiet konne ikke ta mitt sertifikat uten grunn slik de gjorde kun av en mistenksomhet mot meg, dette var og er justismord på høyt nivå 😭 

Får arbeidsgiver beskjed om at de har tatt sertifikatet mitt hvis jeg ikke gir beskjed om det? 

Anonymkode: f6a60...f41

Det er sjelden slik at politiet tar førekort uten grunn. Uansett, varsle arbeidsgiver og be om å få andre arbeidsoppgaver frem til du har fått klaget på førerkortbeslaget. Å kjøre bil uten førekort er straffbart, forsikringen er ikke gyldig. Kræsjer du blir du personlig holdt ansvarlig når forsikringsselskapet går til regress mot deg. Du risikerer med andre ord å bli gjeldsslave for livet... Om bedriften ikke kan gi deg andre oppgaver, vel , da er det nav neste.

 

eller :

https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2018/07/10/195414529/mistet-lappen-slik-klager-du

 

Endret av Dominas leketøy
La inn link
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts er tydeligvis tatt for ruskjøring "blant annet". Da er det bare å levere ren prøve og bevise at mistanken var feil så får ts tilbake lappen. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, n_97 skrev:

Ts er tydeligvis tatt for ruskjøring "blant annet". Da er det bare å levere ren prøve og bevise at mistanken var feil så får ts tilbake lappen. 

Rart politiet ikke testet han selv. 

Anonymkode: 19b47...040

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, SPOCA skrev:

Måten du skriver på får meg til å tenke at dette nok ikke var urettmessig. 

Og hvordan skal jobben din ikke få vite om det, hvis du må bruke mye bil i jobben din? 

Hvis jeg ikke sier noe og om jeg hadde kommet på jobb i morgen mener jeg. Sier ikke at jeg skal det på noen måte, men det frister litt når de som skal passe på oss gjør justismord på denne måten og sender meg på gata... 

9 minutter siden, Zenobia skrev:

Politiet kan ta feil. En eks av meg, en yrkessjåfør, ble fratatt førerkortet. Han klagde, og de var enige i at det var en overreaksjon fra en overivrig cowboy (ja, de finnes innenfor politiet også!) Han fikk det tilbake innen få dager. Hvis du mener du har en god sak, KLAG!

 

Hvordan blir en bra klage skrevet, og fikk han hjelp fra advokat? 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du ikke samtykket i beslag kan de ikke beholde den mer enn tre uker om de ikke får medhold i retten. 
Om du mener du har en sterk sak får du hyre en advokat. Vinner du, må motparten betale saksomkostninger og du kan også søke om erstatning for tapt arbeidsfortjeneste. 

Anonymkode: 44749...b91

Jeg samtykket ikke til beslag med en gang, men de fikk meg til å delvis erkjenne det. Politifolk der skulle ikke hatt jobben. 

Hvilke advokater er i såfall å anbefale? 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror dette var ekstremt fortjent. Er vel bare #dagenderpå klager.

Anonymkode: d72cf...ed1

Nei

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det virkelig er slik at det er på feil grunnlag, så må du klage da. Men du er ikke den første som har mistet lappen med rette(!), som mener at de er urettferdig behandlet og fratatt førerkortet på feil grunnlag.

Anonymkode: 19b47...040

Det er mulig, men i denne situasjonen er det faktisk det,er livredd for økonomien og alt og at jeg mister alt og havner på gata

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Justismord? 🤣🤣🤣. Da burde du ringe Elden med en eneste gang, kanskje få saken opp i høyesterett eller menneskerettghetsdomstolen så fort som overhodet mulig.

Be VG skrive artikkel om saken, justismord kan vi IKKE ha.

Fra spøk til alvor, ta det som en mann. Du gjorde noe galt, onkel tok deg og jobben står i fare. Boo hoo fucking hoo.

Anonymkode: aca5c...a24

Veldig morsomt, prøv heller å hjelp meg!! 

2 minutter siden, Kenelz skrev:

Skjønner ikke? Hvorfor kan du ikke fortelle oss hvorfor du mistet lappen? 

Nei, for da vil dere garantert tro at jeg mistet den med rette

Anonymkode: f6a60...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet vel ikke, men i og med at politiet tok lappen min totalt uten grunn og bevis så er det vel mange som lar være å si fra så man i allfall har en inntekt

Blandt annet ja.. 

Jada, dette er troll og alt annet her inne er troll... Nei det er faktisk ikke det, noen er bare så jævla uheldige her i live deriblant meg.... 

Jeg vil vite om hvor jeg kan klage og h a jeg evnt har tett til, for å få svar av politiet på det er umulig! 

Men du hadde ingen rett til å kjøre eller tok de din lapp også uten grunn? 

Takk for svar. Hva bør jeg si til de da? Forklare de situasjonen og hva som skjedde og at jeg er avhengig av lappen? 

 

 

 

 

Ikke misforstå meg, jeg synes det er fint at politiet har trafikkkontroller, men at de tar noens sertifikat totalt ut av det blå er på ingen måte greit 

Anonymkode: f6a60...f41

Du sier at du trenger sertifikat frem til du har fått dom og mistet lappen. At du derfor ikke frivillig gir lappen fra deg frem til rettsak (som du gjorde år du ga den fra deg). 

To stk jeg kjenner ble tatt med ca over 1 i promille. De fikk begge beholde sertifikat frem til rettsaken startet ett år senere. De hentet bare sertifikat på stasjonen og sa at de ikke var dømt enda. 

Anonymkode: d10c0...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, førstedamen skrev:

Dra på politistasjon i morgen tidlig og be om å få lappen tilbake til du har fått dom. De har faktisk ingen rett til å ta sertifikatet før dom foreligger og rettsak er gjennomført. 

Tull. Om det foreligger skjellig grunn til å mistenke et straffbart forhold som kan medføre tap av føreretten, så kan politiet midlertidig tilbakekalle føreretten og beslaglegge førerkortet. Om en ikke samtykker til tilbakekallet, så har politiet tre uker på å oversende saken til tingretten. Så jo, de har rett til å ta førerkortet om vedkommende er mistenkt for ruskjøring, som tydeligvis er tilfellet her.

Anonymkode: d846e...71d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan kan det være justismord når du delvis erkjenner å kjøre i påvirket tilstand? Du har ingenting på veien å gjøre og bra politiet tok fra deg muligheten slik at vi andre kan ferdes trygt

Anonymkode: 3bba2...7bb

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bl.a ruspåvirkning sier du. Er en avhengig av lappen i jobb, så må en faktisk aldri kjøre i bl.a ruspåvirket. Det er ren idioti. 
 

Anonymkode: 824e6...f51

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis jeg ikke sier noe og om jeg hadde kommet på jobb i morgen mener jeg. Sier ikke at jeg skal det på noen måte, men det frister litt når de som skal passe på oss gjør justismord på denne måten og sender meg på gata... 

Hvordan blir en bra klage skrevet, og fikk han hjelp fra advokat? 

Jeg samtykket ikke til beslag med en gang, men de fikk meg til å delvis erkjenne det. Politifolk der skulle ikke hatt jobben. 

Hvilke advokater er i såfall å anbefale? 

Nei

Det er mulig, men i denne situasjonen er det faktisk det,er livredd for økonomien og alt og at jeg mister alt og havner på gata

Veldig morsomt, prøv heller å hjelp meg!! 

Nei, for da vil dere garantert tro at jeg mistet den med rette

Anonymkode: f6a60...f41

Jammen om du mener at vi garantert tro at det er velfortjent så skjønner jeg ikke hvorfor du mener at det ikke er det? 

Kjørte du i en ruset tilstand? Skjedd før? Hadde du rusmidler i bilen? 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ha gjort noe for å miste lappen ? Av hensyn til alle andre som kjører og for at dem skal være trygge så må dem som ikke forholder seg til trafikkreglene bli fratatt retter til å kjøre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...