Gå til innhold

Mistet lappen i dag 😣😥😢😩😓😞😭😫😭


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull. Om det foreligger skjellig grunn til å mistenke et straffbart forhold som kan medføre tap av føreretten, så kan politiet midlertidig tilbakekalle føreretten og beslaglegge førerkortet. Om en ikke samtykker til tilbakekallet, så har politiet tre uker på å oversende saken til tingretten. Så jo, de har rett til å ta førerkortet om vedkommende er mistenkt for ruskjøring, som tydeligvis er tilfellet her.

Anonymkode: d846e...71d

Vel, det skal kanskje være slik men er skjeldent slik det praktiseres, skjellig grunn er tross alt en vurderingssak. Som sagt kjenner jeg to som ble tatt i sommer, de blåste over 1 i promille, ble tatt prøver, måtte la bilen stå. Men de beholdt begge lappen frem til rettsaken som ikke er før neste vår. 

I en rettsak kan man bli frikjent, de har selvfølgelig ikke lov 0 forhåndsstraffe fordi de har skjellig grunn til mistanke. 

Anonymkode: d10c0...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det skal kanskje være slik men er skjeldent slik det praktiseres, skjellig grunn er tross alt en vurderingssak. Som sagt kjenner jeg to som ble tatt i sommer, de blåste over 1 i promille, ble tatt prøver, måtte la bilen stå. Men de beholdt begge lappen frem til rettsaken som ikke er før neste vår. 

I en rettsak kan man bli frikjent, de har selvfølgelig ikke lov 0 forhåndsstraffe fordi de har skjellig grunn til mistanke. 

Anonymkode: d10c0...bd6

Jo. og det skjer faktisk ofte. 

Anonymkode: 778b0...003

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Badbunny skrev:

Tviler sterkt på at politiet tar lappen til folk for moro skyld. Noe ulovlig gjorde du. Per nå har du ingen lapp og hvis det kreves bil på jobben din så må dj si ifra.. er bare deg selv det går ut over om du ikke sier ifra så du får velge

Det trodde ikke jeg heller, før i dag... Nei, men de beskylder meg for at jeg har gjort noe ulovlig, eller altså flere ulovlige ting... 

9 minutter siden, TanjaS skrev:

Vi kan jo ikke vite om det er uten grunn før du forklarer oss situasjonen...

Jeg sier at det er uten grunn, jeg vil bare få tips om hvor jeg kan klage og hva jeg bør få inn i klagen som styrker klagen min. 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble du tatt med til legevakten for rustesting da?

Anonymkode: 748eb...1cc

Ja det ble jeg, og jeg gleder meg til svaret for den er ren selv om politiet mener noe helt annet... 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt sen ute med å bytte til vinterdekk, kanskje? 

Anonymkode: 778b0...003

Nei, jeg kjører helt nye piggdekk som er kjøpt i høst

7 minutter siden, Honey Dew skrev:

Siden du visste at du var avhengig av lappen, synes jeg det er rar at du brøt loven. Folk som må ha lappen, kjører etter lover og regler.

Jeg brøt ikke loven

7 minutter siden, Dominas leketøy skrev:

Det er sjelden slik at politiet tar førekort uten grunn. Uansett, varsle arbeidsgiver og be om å få andre arbeidsoppgaver frem til du har fått klaget på førerkortbeslaget. Å kjøre bil uten førekort er straffbart, forsikringen er ikke gyldig. Kræsjer du blir du personlig holdt ansvarlig når forsikringsselskapet går til regress mot deg. Du risikerer med andre ord å bli gjeldsslave for livet... Om bedriften ikke kan gi deg andre oppgaver, vel , da er det nav neste.

 

eller :

https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2018/07/10/195414529/mistet-lappen-slik-klager-du

 

Kan nesten garantere at jeg ikke får andre arb oppgaver, jeg får da sparken garantert, så jeg sier ikke at jeg har mistet den, sier jeg bare er dårlig til jeg evnt får tilbake lappen om ikke lenge om det fortsatt er rettferdighet hos politiet 

6 minutter siden, n_97 skrev:

Ts er tydeligvis tatt for ruskjøring "blant annet". Da er det bare å levere ren prøve og bevise at mistanken var feil så får ts tilbake lappen. 

Det har jeg gjort, men politiet mener noe annet, jeg vet jeg er ren. Men mistet lappen gjorde jeg allikevel 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart politiet ikke testet han selv. 

Anonymkode: 19b47...040

De gjorde det

4 minutter siden, Brunello skrev:

Veldig smart. Gjeldsslave resten av livet om man er involvert i en ulykke med store person eller materielle skader og forsikringen krever regress på grunn av kjøring uten førerkort.

Er det justismord så er det justismord 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ble vel tatt avhør av deg?

Anonymkode: 5c067...9aa

Ja, men de kom ingen vei da jeg var forbannet, jeg snakker ikke med de folka der noen gang til i mitt liv

Anonymkode: f6a60...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart politiet ikke testet han selv. 

Anonymkode: 19b47...040

Det gjør de vel alltid? Så jeg regner med TS har blitt tatt med til legevakta for blodprøve, og ligger tynt an. Hadde TS hatt verdens beste samvittighet hadde han/hun ikke vært så desperat nå, for da hadde dette ordnet seg så snart blodprøven var ferdig analysert. Sånn rent bortsett fra at TS tydeligvis er mistenkt for mer enn ruskjøring, da. 

Jeg får inntrykk av at dette dreier seg om alt annet enn et "justismord", for å si det sånn. TS virker skyldig som faen fra her jeg sitter. 🙄

 

Anonymkode: 5f06b...462

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det skal kanskje være slik men er skjeldent slik det praktiseres, skjellig grunn er tross alt en vurderingssak. Som sagt kjenner jeg to som ble tatt i sommer, de blåste over 1 i promille, ble tatt prøver, måtte la bilen stå. Men de beholdt begge lappen frem til rettsaken som ikke er før neste vår. 

I en rettsak kan man bli frikjent, de har selvfølgelig ikke lov 0 forhåndsstraffe fordi de har skjellig grunn til mistanke. 

Anonymkode: d10c0...bd6

Skjellig grunn betyr at det er overveiende sannsynlig at mistanken stemmer. Stopper du en mann som er tydelig full, og som blåser til promillegrense over det lovlige, så er det skjellig grunn. 

Anonymkode: 778b0...003

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det trodde ikke jeg heller, før i dag... Nei, men de beskylder meg for at jeg har gjort noe ulovlig, eller altså flere ulovlige ting... 

Jeg sier at det er uten grunn, jeg vil bare få tips om hvor jeg kan klage og hva jeg bør få inn i klagen som styrker klagen min. 

Ja det ble jeg, og jeg gleder meg til svaret for den er ren selv om politiet mener noe helt annet... 

Nei, jeg kjører helt nye piggdekk som er kjøpt i høst

Jeg brøt ikke loven

Kan nesten garantere at jeg ikke får andre arb oppgaver, jeg får da sparken garantert, så jeg sier ikke at jeg har mistet den, sier jeg bare er dårlig til jeg evnt får tilbake lappen om ikke lenge om det fortsatt er rettferdighet hos politiet 

Det har jeg gjort, men politiet mener noe annet, jeg vet jeg er ren. Men mistet lappen gjorde jeg allikevel 

De gjorde det

Er det justismord så er det justismord 

Ja, men de kom ingen vei da jeg var forbannet, jeg snakker ikke med de folka der noen gang til i mitt liv

Anonymkode: f6a60...f41

Beklager, men det gjorde du. Du kjørte i ruspåvirket tilstand. Om du ikke har røykt noe eller drukket noe, kan du ha tatt tabletter som ikke passer sammen med bilkjøring. 

Hvis du har kjørt vinglete, skal jo politiet kontrollere deg selv om du sier at du ikke brøt loven. Jeg vet at enkelte helsetilstander også kan føre til beslag av førerkort. Det gjelder f eks for en diabetiker som kjører mens vedkommende har føling.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du mener det ikke er grunnlag for å ta lappen og at du ikke har brutt noen lov, så lever inn en klage. Så kontakter du sjefen din og forklarer situasjonen og at du jobber med å få lappen tilbake så fort som mulig. Kanskje du kan ta ut en ukes ferie el.lign imens prosessen pågår?

Anonymkode: fbdab...f47

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Mrs Robinson said:

Ok, så... 

Du ble stoppet i kontroll, og fratatt førerkort fordi de hadde mistanke om ruskjøring, de testet deg og fikk deg til å delvis innrømme at de hadde rett. 

Likevel er dette justismord og politiet hadde ikke grunn til å frata førerkort?

Og du kan heller ikke, på et anonymt forum, under AB, fortelle hvorfor de tok fra deg førerkort, fordi vi vil da være enig i at politiet skille frata førerkortet?

... er det bare jeg som ikke henger med her?

 

Nei du har rett i det du skriver her. Jeg henger ikke med.

Anonymkode: d72cf...ed1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mrs Robinson skrev:

Ok, så... 

Du ble stoppet i kontroll, og fratatt førerkort fordi de hadde mistanke om ruskjøring, de testet deg og fikk deg til å delvis innrømme at de hadde rett. 

Likevel er dette justismord og politiet hadde ikke grunn til å frata førerkort?

Og du kan heller ikke, på et anonymt forum, under AB, fortelle hvorfor de tok fra deg førerkort, fordi vi vil da være enig i at politiet skille frata førerkortet?

... er det bare jeg som ikke henger med her?

 

Nei, du er ikke alene. Hadde ts forklart at han ble stoppet fordi politiet mente at han hadde brukt rusmidler og ts hadde fortalt oss hva som egentlig skjedde, hadde vi sluppet å spekulere.

Endret av Honey Dew
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan det være justismord når du delvis erkjenner å kjøre i påvirket tilstand? Du har ingenting på veien å gjøre og bra politiet tok fra deg muligheten slik at vi andre kan ferdes trygt

Anonymkode: 3bba2...7bb

Jeg måtte bli ferdig med de, jeg ble så jævla fly forbannet på de politifolkene der, måtte bare bli ferdig med det der og da og kjempe videre senere. Jeg skrev ikke under på noe og hvis jeg hadde fått papirene i hånda hadde jeg revet de i tusen biter. 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bl.a ruspåvirkning sier du. Er en avhengig av lappen i jobb, så må en faktisk aldri kjøre i bl.a ruspåvirket. Det er ren idioti. 
 

Anonymkode: 824e6...f51

Jeg har aldri ruset meg og kommer aldri til å gjøre det, at politiet mener det får være demmes sak, men de skal få se at de ikke finner noe ulovligheter i blodet. 

9 minutter siden, Kenelz skrev:

Jammen om du mener at vi garantert tro at det er velfortjent så skjønner jeg ikke hvorfor du mener at det ikke er det? 

Kjørte du i en ruset tilstand? Skjedd før? Hadde du rusmidler i bilen? 

Hvis dere hadde fått hørt hvilke beskyldninger de har mot meg så ville dere trodd det selv, det hadde jeg trodd på om en kamerat av meg hadde fortalt dette til meg også, men skal prøve å bevise min uskyld men må ha hjelp for hvor og hvordan jeg skriver en god klage. 

Nei, jeg kjørte ikke ruspåvirket, aldri gjort det og kommer aldri til å gjøre det, har plettfritt rulleblad. 

8 minutter siden, Trine bb skrev:

Du må jo ha gjort noe for å miste lappen ? Av hensyn til alle andre som kjører og for at dem skal være trygge så må dem som ikke forholder seg til trafikkreglene bli fratatt retter til å kjøre. 

Nei det har jeg ikke, kun noen inkompetente politifolk som elsker å ødelegge andres liv å gjøre justismord. Jeg kommer til å anmelde disse folka med en gang bevisene kommer på at jeg er uskyldig og jeg skal fra nå alltid ha kamera i bilen og lydopptak på telefonen uansett hvor faen jeg er 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør de vel alltid? Så jeg regner med TS har blitt tatt med til legevakta for blodprøve, og ligger tynt an. Hadde TS hatt verdens beste samvittighet hadde han/hun ikke vært så desperat nå, for da hadde dette ordnet seg så snart blodprøven var ferdig analysert. Sånn rent bortsett fra at TS tydeligvis er mistenkt for mer enn ruskjøring, da. 

Jeg får inntrykk av at dette dreier seg om alt annet enn et "justismord", for å si det sånn. TS virker skyldig som faen fra her jeg sitter. 🙄

 

Anonymkode: 5f06b...462

Jeg ble tatt med til legevakta ja, og ligger jævla bra an på det, om noe annet skjer så har de byttet ut mitt blod med en annen sitt, hadde ikke forundret meg et sekund.... 

Anonymkode: f6a60...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spytteprøve som ga utslag, selv om det er flere dager siden du inntok noe? Det ville ikke vært en ny greie, vet om folk som mistet lappen tre døgn etter å ha røyket seg en joint.

Anonymkode: 2f014...7f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du har noen få kjipe uker foran deg i påvente av resultatet fra prøven. Men gjør det du kan for å få tilbake lappen mens prøven analyseres.

Anonymkode: 2f014...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det skal kanskje være slik men er skjeldent slik det praktiseres, skjellig grunn er tross alt en vurderingssak. Som sagt kjenner jeg to som ble tatt i sommer, de blåste over 1 i promille, ble tatt prøver, måtte la bilen stå. Men de beholdt begge lappen frem til rettsaken som ikke er før neste vår. 

I en rettsak kan man bli frikjent, de har selvfølgelig ikke lov 0 forhåndsstraffe fordi de har skjellig grunn til mistanke. 

Anonymkode: d10c0...bd6

Jo, det er slik det praktiseres. Jeg har jobbet med akkurat dette i årevis.

Dersom det ikke er gitt samtykke til tilbakekall, oversendes saken til tingretten innen tre uker. Dersom tingretten er enig i at det foreligger skjellig grunn til mistanke, bestemmer de hvor lenge førerkortet kan være beslaglagt og setter en dato hvor de forventer at saken vil være endelig avgjort. Da da får du faktisk ikke kjøre i den perioden, selv om du ikke er dømt enda.

At de du kjenner ikke fikk kjøre videre er jo nettopp fordi føreretten deres var tilbakekalt. I år har det vært flere tilfeller hvor covid-19 har gjort at politiet ikke har rukket treukersfristen, og de har da måttet gi tilbake førerkortet. Det er vel det som skjedde der.

Men det hjelper jo fint lite om man uansett blir dømt. Tiden føreretten har vært beslaglagt går til fradrag i tapsperioden, så en utsetter jo bare tapsperioden ved å tviholde på lappen lengst mulig.

Anonymkode: d846e...71d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mistet lappen men jeg er avhengig av den på jobb. Jeg må kjøre mye bil på jobben, så jeg må ha sertifikat, mister da jobben om jeg ikke får tilbake lappen. Hvor kan jeg klage for å kanskje få tilbake lappen? Og bør jeg ringe sjefen i dag å si jeg ikke kan jobbe i morgen? 

Anonymkode: f6a60...f41

 

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mistet lappen men jeg er avhengig av den på jobb. Jeg må kjøre mye bil på jobben, så jeg må ha sertifikat, mister da jobben om jeg ikke får tilbake lappen. Hvor kan jeg klage for å kanskje få tilbake lappen? Og bør jeg ringe sjefen i dag å si jeg ikke kan jobbe i morgen? 

Anonymkode: f6a60...f41

Er det av medisinsk grunnlag, feks føling ved sukkersyke tar de den fra deg rutinemessig for en periode, har du utvidet førerkort, kan den delen ta noe mer tid, er det fart å du har mistet den for feks 3 måneder er det litt annerledes, i disse tilfellenne vil nok ikke arbeidsgiver gi deg fyken, alt etter som

Er det promillekjøring mellom 0,2-0,5 kan det ta tid

Endret av Gladgutten79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vil ikke si hva og hvorfor jeg mistet den, men det er på feil grunnlag. Politiet konne ikke ta mitt sertifikat uten grunn slik de gjorde kun av en mistenksomhet mot meg, dette var og er justismord på høyt nivå 😭 

Får arbeidsgiver beskjed om at de har tatt sertifikatet mitt hvis jeg ikke gir beskjed om det? 

Anonymkode: f6a60...f41

Så bra du mistet den. Du får finne deg en annen jobb. At du ikke sier hvorfor, tyder bare på at de gjorde det riktige :) Ja jeg er kald. Men hva skal vi her inne gjøre, om du ikke vil fortelle hvorfor hovedinnlegget?

Endret av LilleMumi
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Ok, så... 

Du ble stoppet i kontroll, og fratatt førerkort fordi de hadde mistanke om ruskjøring, de testet deg og fikk deg til å delvis innrømme at de hadde rett. 

Likevel er dette justismord og politiet hadde ikke grunn til å frata førerkort?

Og du kan heller ikke, på et anonymt forum, under AB, fortelle hvorfor de tok fra deg førerkort, fordi vi vil da være enig i at politiet skille frata førerkortet?

... er det bare jeg som ikke henger med her?

 

Nei du misforstår litt. Jeg har ikke på noen som helst måte delvis innrømmet å ha tatt noe ulovlig, kun delvis at de skal ta lappen min for å bli ferdig med disse idiotene så skal jeg heller jobbe for å få tilbake førerkort og få sparket disse idiotene 

Anonymkode: f6a60...f41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, LilleMumi said:

Så bra du mistet den. Du får finne deg en annen jobb. At du ikke sier hvorfor, tyder bare på at de gjorde det riktige :) Ja jeg er kald. Men hva skal vi her inne gjøre, om du ikke vil fortelle hvorfor hovedinnlegget?

Haha elsker dette!

Anonymkode: d72cf...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spytteprøve som ga utslag, selv om det er flere dager siden du inntok noe? Det ville ikke vært en ny greie, vet om folk som mistet lappen tre døgn etter å ha røyket seg en joint.

Anonymkode: 2f014...7f6

Jeg har aldri inntatt noe ulovlige stoffer, så at politiet kan mene dette kan jeg ikke fatte. Om det så er tilfelle må noen ha lagt noe i maten min en plass eller noe, men hvordan de skal ha fått tak i det kan ikke jeg forstå. Politiet kan sikkert jukse med andres blod også når de ser at de har dreti seg så totalt ut og påstå at ennens blod er mitt 

Anonymkode: f6a60...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg har aldri inntatt noe ulovlige stoffer, så at politiet kan mene dette kan jeg ikke fatte. Om det så er tilfelle må noen ha lagt noe i maten min en plass eller noe, men hvordan de skal ha fått tak i det kan ikke jeg forstå. Politiet kan sikkert jukse med andres blod også når de ser at de har dreti seg så totalt ut og påstå at ennens blod er mitt 

Anonymkode: f6a60...f41

Du ser for mye på politiet i usa og filmer

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...