Gå til innhold

Mistet lappen i dag 😣😥😢😩😓😞😭😫😭


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har aldri inntatt noe ulovlige stoffer, så at politiet kan mene dette kan jeg ikke fatte. Om det så er tilfelle må noen ha lagt noe i maten min en plass eller noe, men hvordan de skal ha fått tak i det kan ikke jeg forstå. Politiet kan sikkert jukse med andres blod også når de ser at de har dreti seg så totalt ut og påstå at ennens blod er mitt 

Anonymkode: f6a60...f41

Høres utrolig kjipt ut, ikke noe legemidler heller? Fatta de mistanke og bare sto på sitt? De kan være rimelig påstålige til tider..

Anonymkode: 2f014...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har aldri inntatt noe ulovlige stoffer, så at politiet kan mene dette kan jeg ikke fatte. Om det så er tilfelle må noen ha lagt noe i maten min en plass eller noe, men hvordan de skal ha fått tak i det kan ikke jeg forstå. Politiet kan sikkert jukse med andres blod også når de ser at de har dreti seg så totalt ut og påstå at ennens blod er mitt 

Anonymkode: f6a60...f41

Hva konkluderte legen som vurderte deg med?

Anonymkode: 2f014...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri inntatt noe ulovlige stoffer, så at politiet kan mene dette kan jeg ikke fatte. Om det så er tilfelle må noen ha lagt noe i maten min en plass eller noe, men hvordan de skal ha fått tak i det kan ikke jeg forstå. Politiet kan sikkert jukse med andres blod også når de ser at de har dreti seg så totalt ut og påstå at ennens blod er mitt 

Anonymkode: f6a60...f41

Hvorfor ble du stoppet? Råkjøring? Noe har vel gjort de oppmerksom på kjøringen din? Promillekontroll? Blåste du rødt? 

Anonymkode: f73cb...eb4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er slik det praktiseres. Jeg har jobbet med akkurat dette i årevis.

Dersom det ikke er gitt samtykke til tilbakekall, oversendes saken til tingretten innen tre uker. Dersom tingretten er enig i at det foreligger skjellig grunn til mistanke, bestemmer de hvor lenge førerkortet kan være beslaglagt og setter en dato hvor de forventer at saken vil være endelig avgjort. Da da får du faktisk ikke kjøre i den perioden, selv om du ikke er dømt enda.

At de du kjenner ikke fikk kjøre videre er jo nettopp fordi føreretten deres var tilbakekalt. I år har det vært flere tilfeller hvor covid-19 har gjort at politiet ikke har rukket treukersfristen, og de har da måttet gi tilbake førerkortet. Det er vel det som skjedde der.

Men det hjelper jo fint lite om man uansett blir dømt. Tiden føreretten har vært beslaglagt går til fradrag i tapsperioden, så en utsetter jo bare tapsperioden ved å tviholde på lappen lengst mulig.

Anonymkode: d846e...71d

De jeg kjenner fikk ikke kjøre videre fordi de var full. Tilståelsesdom i ene saken. Begge fikk hente både bil og sertifikat dagen etter. Skjellig grunn til mistanke foreligger jo, de innrømmet at de var fulle. Fikk likevel lappen tilbake neste dag og de kjører enda bil frem til rettsak og rettsmøte i tilståelsessaken. 

Kan være lurt å tviholde på lappen så man rekker og jobbe ut oppsigelsestid og skaffe ny jobb eventuelt flytte i mellomtiden. 

Anonymkode: d10c0...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei du misforstår litt. Jeg har ikke på noen som helst måte delvis innrømmet å ha tatt noe ulovlig, kun delvis at de skal ta lappen min for å bli ferdig med disse idiotene så skal jeg heller jobbe for å få tilbake førerkort og få sparket disse idiotene 

Anonymkode: f6a60...f41

Døh..  du styrker ikke akkurat egen sak. 

Så hissig som du fremstår her har jeg liten tro på at du sa deg delvis skyldig (i hva?!) for å bli ferdig med saken 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vil ikke si hva og hvorfor jeg mistet den, men det er på feil grunnlag. Politiet konne ikke ta mitt sertifikat uten grunn slik de gjorde kun av en mistenksomhet mot meg, dette var og er justismord på høyt nivå 😭 

Får arbeidsgiver beskjed om at de har tatt sertifikatet mitt hvis jeg ikke gir beskjed om det? 

Anonymkode: f6a60...f41

Hahahaha 🤣 😂

 

Anonymkode: 96cbd...ccf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri inntatt noe ulovlige stoffer, så at politiet kan mene dette kan jeg ikke fatte. Om det så er tilfelle må noen ha lagt noe i maten min en plass eller noe, men hvordan de skal ha fått tak i det kan ikke jeg forstå. Politiet kan sikkert jukse med andres blod også når de ser at de har dreti seg så totalt ut og påstå at ennens blod er mitt 

Anonymkode: f6a60...f41

Er leger som tar seg av alt med prøvene, så det har ikke politiet mulighet til. 

Anonymkode: d10c0...bd6

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veitrafikkloven § 33 nr. 5 sier at førerkort kan beslaglegges selv om det ikke samtykkes. I dette tilfellet har du samtykket. Du kan likevel trekke tilbake samtykke, og det vil da bli foretatt en oversendelse til rettslig prøving innen 3 uker fra beslagstidspunktet. Kjøring etter beslagstidspunktet straffes etter veitrafikkoven § 24 (1), som kjøring uten gyldig førerkort. 

Førerkortet kan beslaglegges om du ikke er "edruelig" jf. veitrafikkloven § 24 (5). Dette innebærer ikke at du nødvendigvis er ruset når du kjører, men jevnlig bruk av f.eks. narkotika kan også føre til tap av førerrett. 

Det du kan gjøre i dette tilfellet er evt. å trekke tilbake samtykket ditt og vente på rettslig prøving. 

Anonymkode: a1e46...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo ingen problem da TS.

Du har ikke kjørt i ruset tilstand sier du og hvis rusprøvene er rene så får du tilbake lappen din øyestraks. Da er det bare å si til sjefen din at du ble stoppet på kontroll i helgen, de mistenkte ruspåvirket kjøring men dette stemmer ikke og prøvene er rene.

Har du ikke ruset deg så har du ingenting å bekymre deg for 👍

 

Anonymkode: 748eb...1cc

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De jeg kjenner fikk ikke kjøre videre fordi de var full. Tilståelsesdom i ene saken. Begge fikk hente både bil og sertifikat dagen etter. Skjellig grunn til mistanke foreligger jo, de innrømmet at de var fulle. Fikk likevel lappen tilbake neste dag og de kjører enda bil frem til rettsak og rettsmøte i tilståelsessaken. 

Kan være lurt å tviholde på lappen så man rekker og jobbe ut oppsigelsestid og skaffe ny jobb eventuelt flytte i mellomtiden. 

Anonymkode: d10c0...bd6

Dette høres svært lite sannsynlig ut, men det er jo flust av folk som mener å "kjenne noen som har opplevd" alt mulig rart, og særlig når det gjelder alt som har med førerkort å gjøre. "Alle" kjenner noen som har fått forkortet tapsperioden ved å klage og, selv om Politidirektoratet har tatt totalt 0 -null- slike klager til følge. 🤡

Å levere ut førerkortet til noen som har erkjent påvirket kjøring med høypromille, uten å være innom tingretten først? Ja, jøss. 

Anonymkode: d846e...71d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres utrolig kjipt ut, ikke noe legemidler heller? Fatta de mistanke og bare sto på sitt? De kan være rimelig påstålige til tider..

Anonymkode: 2f014...7f6

Nei går ikke på noe, det eneste jeg inntok var redbull rett før jeg ble stoppet, har aldri gått på legemidler eller noen piller som er ulovlige med bilkjøring. Politiet har hvertfall ikke noe å komme til meg med i fremtiden om hjelp eller noe, jeg skal heller aldri ha noe med politiet å gjøre mer, om så tar jeg bare livet mitt før de får gjort noe

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva konkluderte legen som vurderte deg med?

Anonymkode: 2f014...7f6

At han ikke så noe i første omgang men at de skal studere det nermere. Så da budere de skjønt at jeg snakket sant og hvertfall gitt meg lappen til de (fikk) beviser mot meg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ble du stoppet? Råkjøring? Noe har vel gjort de oppmerksom på kjøringen din? Promillekontroll? Blåste du rødt? 

Anonymkode: f73cb...eb4

Ja, kjørte litt fort men det var det ikke mye snakk om, var rus de fikk den skrudde ideen om å beskylde meg for. Ikke noe alkohol, blåste til 0,0

5 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Døh..  du styrker ikke akkurat egen sak. 

Så hissig som du fremstår her har jeg liten tro på at du sa deg delvis skyldig (i hva?!) for å bli ferdig med saken 

Tro hva du vil, håper ingen tror deg når du kommer i noe lignende heller... 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er leger som tar seg av alt med prøvene, så det har ikke politiet mulighet til. 

Anonymkode: d10c0...bd6

Leger og piliti er venner og jobber sammen

Anonymkode: f6a60...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en egenmelding mens du venter på prøven du. Hvis du vet at den er ren burde ikke dette være noe stress. Mulig de har trodd at du var ruset fordi du hisset deg opp og ble forbanna, og dermed virket ekstra skyldig. Men hvis du skriver sannheten her, så får du nok lappen tilbake snart. Skjønner at dette var kjipt! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei går ikke på noe, det eneste jeg inntok var redbull rett før jeg ble stoppet, har aldri gått på legemidler eller noen piller som er ulovlige med bilkjøring. Politiet har hvertfall ikke noe å komme til meg med i fremtiden om hjelp eller noe, jeg skal heller aldri ha noe med politiet å gjøre mer, om så tar jeg bare livet mitt før de får gjort noe

At han ikke så noe i første omgang men at de skal studere det nermere. Så da budere de skjønt at jeg snakket sant og hvertfall gitt meg lappen til de (fikk) beviser mot meg

Ja, kjørte litt fort men det var det ikke mye snakk om, var rus de fikk den skrudde ideen om å beskylde meg for. Ikke noe alkohol, blåste til 0,0

Tro hva du vil, håper ingen tror deg når du kommer i noe lignende heller... 

Leger og piliti er venner og jobber sammen

Anonymkode: f6a60...f41

Når brukeren kommer opp i noe liknende? De fleste av oss kjører ikke i ruspåvirket tilstand.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Honey Dew skrev:

Når brukeren kommer opp i noe liknende? De fleste av oss kjører ikke i ruspåvirket tilstand.

Det er ikke sikkert at TS har kjørt i ruspåvirket tilstand. Det vet ikke vi noe om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg mistet lappen men jeg er avhengig av den på jobb. Jeg må kjøre mye bil på jobben, så jeg må ha sertifikat, mister da jobben om jeg ikke får tilbake lappen. Hvor kan jeg klage for å kanskje få tilbake lappen? Og bør jeg ringe sjefen i dag å si jeg ikke kan jobbe i morgen? 

Anonymkode: f6a60...f41

Synes det ikke er noe synd i deg.

Om du hadde fulgt og overholdt alle reglene så hadde du ikke mistet lappen. DU mister ikke lappen av INGEN grunn.

Neste gang du får lappen tilbake, så tenk heller 2 ganger før du bryter trafikk reglene.

Og ja, du kan klage men da må du faktisk ha beviser nok til å vise at du ikke brøt reglene, som dashbord camera etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maggi2 skrev:

Ta deg en egenmelding mens du venter på prøven du. Hvis du vet at den er ren burde ikke dette være noe stress. Mulig de har trodd at du var ruset fordi du hisset deg opp og ble forbanna, og dermed virket ekstra skyldig. Men hvis du skriver sannheten her, så får du nok lappen tilbake snart. Skjønner at dette var kjipt! 

Vil ikke ha egenmelding, har høy arbeidsmoral og vil jobbe. Men er rimelig sikker på at hvis sjefen får høre dette så vil ikke han tro på meg heller og jeg får sparken med umiddelbar virkning. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor fort kjørte du da? 

Anonymkode: f73cb...eb4

Vet ikke, kjørte forbi en sivil politibil som lå og laget kø 10-15 kmt under fartsgrensen med supre kjøreforhold med god sikt. Kjørt forbi mange før som kjører sakte, så hva eksakt farten var vet jeg ikke 

Anonymkode: f6a60...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, BeautyBox said:

Det er ikke sikkert at TS har kjørt i ruspåvirket tilstand. Det vet ikke vi noe om.

Faktisk, vi vet ingenting, eller så vet vi hva TS sier. Om det siste, så vet vi at vedkommende IKKE kjørte i ruspåvirket tilstand.

Det som er så kjipt i slike saker er at det tar litt tid å få svar på en slik prøve. Egenmelding vil sannsynlig ikke vare lenge nok. Kanskje du burde oppsøke fastlegen TS og ta en prat der, hvis dette påvirker deg helsemessig så kan dere kanskje få til noe. Hva slags forhold har du til sjefen, kan du forklare det der?

Anonymkode: 2f014...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bamse20 said:

Synes det ikke er noe synd i deg.

Om du hadde fulgt og overholdt alle reglene så hadde du ikke mistet lappen. DU mister ikke lappen av INGEN grunn.

Neste gang du får lappen tilbake, så tenk heller 2 ganger før du bryter trafikk reglene.

Og ja, du kan klage men da må du faktisk ha beviser nok til å vise at du ikke brøt reglene, som dashbord camera etc.

Politiet mistenker rus. Politiet kan ta feil. TS sier de tar feil.

Dermed er det jo synd på TS, synes nå jeg i hvert fall. Møkkakjip situasjon, selv om det hele vil bli klart når prøvene kommer tilbake.

Anonymkode: 2f014...7f6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...