Gå til innhold

Trumps forsøk på statskupp


Dankert

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Drizzt said:

Kanskje ønsker han ikke det nå, men når han mister kontrollen helt om ikke så lenge og konflikten eskalerer utover hans makt og med flere ofre, da blir det for sent. 

Selv om mange støtter ham, så betyr ikke det at alle de er voldelige pøbler som de vi ser nå. For å ikke glemme at mange i hans eget parti støtter ikke hans krav og mener at slaget er tapt og Trump må akseptere det.

Ikke alle som støtter Trump er voldelige, men alle som stemte på Trump visste at Trump jobber mot demokratiet. Trump har hele tiden gjort det klart at demokrati og rettsstat ikke er verdier han tror på. 

Ja, det er en del i  Trumps parti som mener slaget er tapt, men det betyr jo ikke at de støtter demokratiet. Disse virker jo å være villige til å delta i et kupp så lenge de tror kuppet kan lykkes. 

Endret av SVK
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SVK skrev (Akkurat nå):

Ikke alle som støtter Trump er voldelige, men alle som stemte på Trump visste at Trump jobber mot demokratiet. Trump har hele tiden gjort det klart at demokrati og rettsstat ikke er verdier han tror på. 

Ja, er en del i hans eget parti som mener slaget er tapt, men det betyr jo ikke at de støtter demokratiet. Disse virker jo å være villige til å delta i et kupp så lenge de tror kuppet kan lykkes. 

Nettopp det er veldig skummelt. USA er altfor splittet og når halve befolkningen heller tror på konspirasjonsteorier enn fakta, hvordan skal det gå? 
 

Nå knuser de ruter på Capitol og kryper inn flere steder, herregud.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (3 minutter siden):

Ikke alle som støtter Trump er voldelige, men alle som stemte på Trump visste at Trump jobber mot demokratiet. Trump har hele tiden gjort det klart at demokrati og rettsstat ikke er verdier han tror på. 

Ja, det er en del i  Trumps parti som mener slaget er tapt, men det betyr jo ikke at de støtter demokratiet. Disse virker jo å være villige til å delta i et kupp så lenge de tror kuppet kan lykkes. 

Poenget mitt er at Trump ikke har så stor støtte i eget parti for det han driver med nå. Hvis du husker, så var det mange republikanere som sa at de ikke støtter hans kandidatur allerede første gang han skulle delta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne skutt inne i Kongress-bygningen..! Kritisk tilstand.

Endret av Expandable86
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stan skrev (1 minutt siden):

Trump terrorister i gang med å begå statskupp.

Det vil de heldigvis ikke få til, men det er helt vanvittig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på følgende:

Kunne ikke demokratene forutse dette og sette opp nødvendige tiltak for å forhindre dette? At disse folka stoppes FØR de kommer inn i bygningen? De bildene der minner meg om lignende tilstander hvor folk stormer parlamentbygninger i Øst-Europa og til og med starter brann der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (1 minutt siden):

Hvor er nasjonalgarden? Eller andre som kan backe opp politiet?

Det burde vel komme etter hvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjer nå i Washington D.C kan vel ikke omtales på noen annen måte enn landsforræderi. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De MÅ vel ha noen sikre nødutganger, feks. underjordiske som de folkevalgte har blitt fraktet ut i? Så bilde på nrk av Nancy Pelosis kontor og opprørerne har lagt en lapp der om at de aldri vil gi seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (1 minutt siden):

Hvor er nasjonalgarden? Eller andre som kan backe opp politiet?

Trump har sagt at politiet er på hans/deres side, og oppfordret demonstrantene til å forbli fredelige. Vet ikke hva dette betyr. Ingen har vel oversikt. Syns der er rart at de ikke hadde mer kontroll? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (1 minutt siden):

Hvor er nasjonalgarden? Eller andre som kan backe opp politiet?

Problemet med nasjonalgarden er at de følger ordre fra presidenten. Som dessverre er Trump, som terroristene støtter.  Så om Trump sier at nasjonalgarden skal gripe inn så angriper han sine egne folk, som jeg antar at han ikke vil. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, Drizzt said:

Jeg lurer litt på følgende:

Kunne ikke demokratene forutse dette og sette opp nødvendige tiltak for å forhindre dette? At disse folka stoppes FØR de kommer inn i bygningen? De bildene der minner meg om lignende tilstander hvor folk stormer parlamentbygninger i Øst-Europa og til og med starter brann der.

Det er ikke demokratene sin jobb å stoppe rabiate Trump-dyr. Det er politiet sin jobb. Problemet oppstår når store deler av politiet også er rabiate Trump-dyr. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliquis skrev (Akkurat nå):

Det er ikke demokratene sin jobb å stoppe rabiate Trump-dyr. Det er politiet sin jobb. Problemet oppstår når store deler av politiet også er rabiate Trump-dyr. 

Demokratene kunne varslet politiet på forhånd og planlagt mottiltak. Med de ikke-rabiate. For en suppe ... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 minutt siden, Drizzt said:

Poenget mitt er at Trump ikke har så stor støtte i eget parti for det han driver med nå. Hvis du husker, så var det mange republikanere som sa at de ikke støtter hans kandidatur allerede første gang han skulle delta. 

Ja, men omtrent samtlige republikanere som sa de tok avstand fra Trump før 2016 valget endret enten mening rett etter valget eller endte sin politiske karriere.  Ted Cruz, Lindey Graham, osv gikk hardt ut mot Trump før valget 2016 og sa at han aldri burde bli president. Men etter Trump ble president ble de blant hans sterkeste støttespillere. 

Donald Trump er den mest populære personen blant Republikanerne. Og de amerikanske politikeren virker å helt mangle ryggrad. De støtter Trump så lenge de tror de kan tjene på det, selv om Trump river ned demokratiet og rettsstaten. 

Jeg  håper selvsagt at dette skal gå bra, men jeg skjønner faktisk ikke hvordan det kan gå bra når rundt halvparten av velgerne stemte på en president som hele tiden har jobbet mot demorkatiet og rettsstaten. Senatet som skulle passe på at presidenten ikke misbruker makten sin har gjort sitt beste for å tilrettelegge for presidentens maktmisbruk. 

Skjønner at jeg virker veldig pesimistisk, men situasjonen nå gjør meg redd. Dette er skremmende. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Trump har sagt at politiet er på hans/deres side, og oppfordret demonstrantene til å forbli fredelige. Vet ikke hva dette betyr. Ingen har vel oversikt. Syns der er rart at de ikke hadde mer kontroll? 

Det sier han mens han vet veldig godt hva han har gjort. Som en republikaner sa på CNN så må han si fra mye sterkere ved å kalle av dette opprøret og innrømme at han har tapt.

De var ikke forberedt på bråk. Dessverre! Synes også det er rart at de ikke hadde forsterkninger klare.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...