camliiaa Skrevet 5. desember 2020 #101 Del Skrevet 5. desember 2020 aoyt skrev (18 minutter siden): Merkelige greier 😳 Men i uke 6, tok du innvendig ul? For hender de ser noe men hender også at det er for tidlig til å se noe. Jeg skal inn på ultralyd nå på mandag og er spent på om jeg får se noe. Er 10+4 i dag, og mitt første svangerskap og syntes generelt det er veldig lite info en får rundt graviditeten av leger og jordmødre før man har passert 12ukers milepælen. 🤔 Nei, kun utvendig. Så forstår hvis han ikke så noe! Men det var rart av han å si at kanskje det ikke er no, eller kanskje det er et hjerte? Og så si at han setter opp en ny time hvis den er positiv, noe den var, og nå har jeg fortsatt ikke fått time 😂 Dette er mitt 2. Svangerskap, men første legen jeg hadde var så mye mer omtenksom og flinkere med oppfølging. Jeg tok da TUL i uke 5, og da så de jo såvidt noe. Så skjønner at det var vanskelig å se noe på utvendig ultralyd i uke 6 nå! ja, er lite informasjon, men prøv å Finn deg en god jordmor å snakke med. De har som regel bedre tid for å snskke med deg, og ikke bare ta det formelle 🥰 du får nok sett noe, i forrige svangerskap fikk jeg vite hvilket kjønn i uke 11! Det var liksom ikke til å ta feil av, og det var bare vanlig ultralyd, og ikke et veldig fancy apparat hos fastlegen 👌🏼 Gled deg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkkimom Skrevet 5. desember 2020 #102 Del Skrevet 5. desember 2020 Hei dere!!! Så kjekk gruppe å finne. 🌸 hadde en sa i august og har nå fått positiv test igjen! Er 5 uker på vei nå (siden kl er over midnatt) usikker på termin, men ca 11.08.21, kanskje 😂 gleder meg til å skravle med dere 🌸🌸🌸 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkkimom Skrevet 5. desember 2020 #103 Del Skrevet 5. desember 2020 Mamma1321 skrev (På 3.12.2020 den 12.57): Hei hei dere🤗 I går var jeg på ultralyd, og nå sitter jeg her hjemme som et stort spørsmålstegn. De kunne se fostersekken men ingen tegn til noe spire. Ikke en gang en plommesekk 😱 Etter mine beregninger burde jeg minst være 7-8 uker på vei 😱 Så ble helt satt ut. Fikk ikke ny ul fø 18.12. Er jo helt forferdelig å vente så lenge på å kanskje få vite at dette ikke har blitt noe av. At kroppen ikke har registrert at det ikke er noe der allikevel. Har noen vært borti lignende. Fink beskjed om at det er en av to. Enten ingenting der lenger eller for tidlig å se noe 😱 Ulidelig lang ventetid. Har noen her tatt tidlig ul og bare sett et sort hull, for så å se noe senere? Fødte et friskt barn for 7 år siden, så dette er bare rart. Hilsen superhormonell og bekymret 😱 Heii du!! veldig trist lesing det her, men nøyaktig likt forløp jeg hadde i sommer.... har du tatt hcg blodprøver og sett verdien? Jeg var innom to gynekologer på tre dager fordi jeg fikk helt sjokk.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1321 Skrevet 6. desember 2020 #104 Del Skrevet 6. desember 2020 Håkkimom skrev (31 minutter siden): Heii du!! veldig trist lesing det her, men nøyaktig likt forløp jeg hadde i sommer.... har du tatt hcg blodprøver og sett verdien? Jeg var innom to gynekologer på tre dager fordi jeg fikk helt sjokk.... Målte HCG på fredag og skal måle igjen på mandag. Helt grusomt å gå hele helgen å vente på «dommen. Selv om jeg nå på en måte er sikker på at dette ikke har gått bra. Begynte å blø smått på torsdag og blør av og på fortsatt. Litt mindre enn vanlig mens, litt menssmerter og ryggvondt av og på. Har et lite håp om at det «bare er svangerskapsblødning. Men om jeg skal være realistisk så tror jeg nok det er en sa 😢 Går å kjenner etter alt jeg følte på for bare noen dager siden. Store ømme bryster kvalme/uggen form. Men føler ikke at jeg kjenner noe til det nå. Så enten er jeg blitt helt sprø og innbiller meg ting eller så har det bare tatt slutt. Minster kroppen piffen til graviditet så fort?! 😱🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
supernaturalfan Skrevet 6. desember 2020 #105 Del Skrevet 6. desember 2020 camliiaa skrev (12 timer siden): Nei, kun utvendig. Så forstår hvis han ikke så noe! Men det var rart av han å si at kanskje det ikke er no, eller kanskje det er et hjerte? Og så si at han setter opp en ny time hvis den er positiv, noe den var, og nå har jeg fortsatt ikke fått time 😂 Dette er mitt 2. Svangerskap, men første legen jeg hadde var så mye mer omtenksom og flinkere med oppfølging. Jeg tok da TUL i uke 5, og da så de jo såvidt noe. Så skjønner at det var vanskelig å se noe på utvendig ultralyd i uke 6 nå! ja, er lite informasjon, men prøv å Finn deg en god jordmor å snakke med. De har som regel bedre tid for å snskke med deg, og ikke bare ta det formelle 🥰 du får nok sett noe, i forrige svangerskap fikk jeg vite hvilket kjønn i uke 11! Det var liksom ikke til å ta feil av, og det var bare vanlig ultralyd, og ikke et veldig fancy apparat hos fastlegen 👌🏼 Gled deg! Utrolig rart han tok utvendig. Volvat feks tar ikke utvendig ul før uke 10 eller 11 tror jeg. Skal på TUL der når jeg er i uke 9 er i uke 7 nå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
supernaturalfan Skrevet 6. desember 2020 #106 Del Skrevet 6. desember 2020 Håkkimom skrev (11 timer siden): Hei dere!!! Så kjekk gruppe å finne. 🌸 hadde en sa i august og har nå fått positiv test igjen! Er 5 uker på vei nå (siden kl er over midnatt) usikker på termin, men ca 11.08.21, kanskje 😂 gleder meg til å skravle med dere 🌸🌸🌸 Velkommen 🥰 selv gravid nå etter SA i juni. Er i uke 7 nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
supernaturalfan Skrevet 6. desember 2020 #107 Del Skrevet 6. desember 2020 Mamma1321 skrev (10 timer siden): Målte HCG på fredag og skal måle igjen på mandag. Helt grusomt å gå hele helgen å vente på «dommen. Selv om jeg nå på en måte er sikker på at dette ikke har gått bra. Begynte å blø smått på torsdag og blør av og på fortsatt. Litt mindre enn vanlig mens, litt menssmerter og ryggvondt av og på. Har et lite håp om at det «bare er svangerskapsblødning. Men om jeg skal være realistisk så tror jeg nok det er en sa 😢 Går å kjenner etter alt jeg følte på for bare noen dager siden. Store ømme bryster kvalme/uggen form. Men føler ikke at jeg kjenner noe til det nå. Så enten er jeg blitt helt sprø og innbiller meg ting eller så har det bare tatt slutt. Minster kroppen piffen til graviditet så fort?! 😱🙄 Å så leit 😭 Jeg hadde egentlig bare ømme/følsomme brystvorter (altså ingen andre symptomer) før min sa, var i uke 5 da jeg fikk blødning. etter et par dager merket jeg brystene ble mindre og mindre følsomme.. Krysser fingrer og tær for deg ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
supernaturalfan Skrevet 6. desember 2020 #108 Del Skrevet 6. desember 2020 Herlighet. Våknet i dag (7+6) og var nesten bekymret jeg følte meg så pigg. Spiste frokost og satt meg ned på hjemmekontoret, men etter kort tid var jeg så kvalm at jeg måtte gi meg 🤮 skal si det snudde fort 😱😱 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camliiaa Skrevet 6. desember 2020 #109 Del Skrevet 6. desember 2020 supernaturalfan skrev (4 minutter siden): Utrolig rart han tok utvendig. Volvat feks tar ikke utvendig ul før uke 10 eller 11 tror jeg. Skal på TUL der når jeg er i uke 9 er i uke 7 nå Jeg vet ikke hvorfor han gjorde det. Men han hadde sånn liten maskin på kontoret sitt ihvertfall. Men husker sist ble jeg sendt til gynokolog for innvendig ultralyd. Men han sa jeg bare får vente til uke 18 når det er den ultralyden på sykehuset, for å finne ut termin😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkkimom Skrevet 6. desember 2020 #110 Del Skrevet 6. desember 2020 supernaturalfan skrev (1 time siden): Velkommen 🥰 selv gravid nå etter SA i juni. Er i uke 7 nå. Åh! Så kjekt med flere i lik situasjon 😘 hvordan føler du deg nå? Jeg kjenner jeg er rimelig stressa enda, livredd for å miste igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkkimom Skrevet 6. desember 2020 #111 Del Skrevet 6. desember 2020 Mamma1321 skrev (12 timer siden): Målte HCG på fredag og skal måle igjen på mandag. Helt grusomt å gå hele helgen å vente på «dommen. Selv om jeg nå på en måte er sikker på at dette ikke har gått bra. Begynte å blø smått på torsdag og blør av og på fortsatt. Litt mindre enn vanlig mens, litt menssmerter og ryggvondt av og på. Har et lite håp om at det «bare er svangerskapsblødning. Men om jeg skal være realistisk så tror jeg nok det er en sa 😢 Går å kjenner etter alt jeg følte på for bare noen dager siden. Store ømme bryster kvalme/uggen form. Men føler ikke at jeg kjenner noe til det nå. Så enten er jeg blitt helt sprø og innbiller meg ting eller så har det bare tatt slutt. Minster kroppen piffen til graviditet så fort?! 😱🙄 Ja, det er det lurte rådet jeg kan gi, følg med på hcg, og dessverre, forbered deg på det verste 😭 min historie går sånn her: jeg fikk positiv test, både en, to og tre.... tenkte det var rimelig sikkert..... mistet min kjæreste bestefar rett etter positiv test og fikk en kjempe knekk psykisk! Tiden gikk og jeg bestilte privat TUL hos en gynekolog jeg har brukt i mange år, jeg trodde var 9 uker på vei... spente satte vi oss ned og gyn. Sier «her er det fostersekk, fostervann og fin gjennomstrømming av blod, men jeg ser ikke noe mer, du er hvert fall IKKE 9 uker på vei..... ny UL om to dager» helt i sjokk dro jeg hjem og tok en ny test som viste positiv før jeg omtrent rakk å tisse på’n! Dagen etter i full panikk reiste jeg på Volvat og tok en der også, han sa mer eller mindre det samme.... og sa «hadde du ikke visst hvor langt du var på vei, hadde jeg sagt fem uker» (bortkasta 1600kr, for å si det mildt) ny TUL dagen etterpå, gynekologen sukker fordi hcg min har sunket og vi velger allikevel å ta en titt.... der ser han det samme som sist, MEN, det viser seg plutselig at han finner en fostersekk til, tvillinger 😵 vi er fortsatt sjokkerte alle sammen og velger å ikke gjøre mer siden jeg skal på sykehuset noen dager etterpå! Kommer på sykehuset og det blir bekrefta SA... jeg hadde ingen smerter, ingen blødninger og kjente meg døds gravid.... kroppen min hadde ikke støtet ut fostrene, så det måtte tabletter til..... Kroppen er veldig veldig rar sånn sett 🥺🥺 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aoyt Skrevet 6. desember 2020 #112 Del Skrevet 6. desember 2020 supernaturalfan skrev (2 timer siden): Utrolig rart han tok utvendig. Volvat feks tar ikke utvendig ul før uke 10 eller 11 tror jeg. Skal på TUL der når jeg er i uke 9 er i uke 7 nå Jeg og syntes det er litt rart han tok utvendig, alle jeg har pratet med vil ikke ta utvendig før etter uke 12 for da kan de i det minste se noe ved utvendig ul. Oi, spennende med ul, føler alt blir så mye virkeligere når man får se den lille. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
supernaturalfan Skrevet 6. desember 2020 #113 Del Skrevet 6. desember 2020 (endret) Håkkimom skrev (1 time siden): Åh! Så kjekt med flere i lik situasjon 😘 hvordan føler du deg nå? Jeg kjenner jeg er rimelig stressa enda, livredd for å miste igjen Ja, er litt bekymret enda.. Men er jo kommet lenger enn sist, og har en mye bedre magefølelse denne gangen ❤️ jeg tror kanskje jeg var klar over det forrige gang. Jeg fortalte det til mamma og pappa og en venninne, og til alle la jeg stor vekt på at 'hvis dette går bra'. Noe jeg overhode ikke gjorde ved nr 1.. Så det var litt rart og annerledes. Jeg leste mye om SA før det skjedde.. Sannsynlighet, symptomer etc. Så tror jeg liksom viste det i underbevisstheten, om du skjønner.. 🤔 Endret 6. desember 2020 av supernaturalfan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkkimom Skrevet 6. desember 2020 #114 Del Skrevet 6. desember 2020 supernaturalfan skrev (14 minutter siden): Ja, er litt bekymret enda.. Men er jo kommet lenger enn sist, og har en mye bedre magefølelse denne gangen ❤️ jeg tror kanskje jeg var klar over det forrige gang. Jeg fortalte det til mamma og pappa og en venninne, og til alle la jeg stor vekt på at 'hvis dette går bra'. Noe jeg overhode ikke gjorde ved nr 1.. Så det var litt rart og annerledes. Jeg leste mye om SA før det skjedde.. Sannsynlighet, symptomer etc. Så tror jeg liksom viste det i underbevisstheten, om du skjønner.. 🤔 Ja, skjønner hva du mener.... jeg er ikke lenger enda, jeg trodde jo jeg var 9 uker på vei når jeg var på TUL, og fikk det da slengt i trynet..... så jeg er rimelig usikker og det ligger nok i underbevisstheten enda 🤯 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vret Skrevet 7. desember 2020 #115 Del Skrevet 7. desember 2020 20 hours ago, Håkkimom said: Ja, skjønner hva du mener.... jeg er ikke lenger enda, jeg trodde jo jeg var 9 uker på vei når jeg var på TUL, og fikk det da slengt i trynet..... så jeg er rimelig usikker og det ligger nok i underbevisstheten enda 🤯 Så leit at du hadde ne slik opplevelse! ❤️ Håper virkelig spiren klamrer seg fast denne gangen 🤞 Jeg la deg inn i listen på side 1 nå 😄 Si fra om du vil legge til alder og antall barn 🥳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkkimom Skrevet 7. desember 2020 #116 Del Skrevet 7. desember 2020 (endret) vret skrev (1 time siden): Så leit at du hadde ne slik opplevelse! ❤️ Håper virkelig spiren klamrer seg fast denne gangen 🤞 Jeg la deg inn i listen på side 1 nå 😄 Si fra om du vil legge til alder og antall barn 🥳 Åh! ja, 31år , 2 barn fra før, eldstejenta født i 2012, yngstemann født i 2018 💗 Endret 7. desember 2020 av Håkkimom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camliiaa Skrevet 7. desember 2020 #117 Del Skrevet 7. desember 2020 Så først nå at jeg var på listen, jeg er 27 år, 1 barn fra før av ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maya89 Skrevet 7. desember 2020 #118 Del Skrevet 7. desember 2020 Hei 😀 Så koselig at dere har laget en gruppe! Jeg slenger meg med 🤩 Mitt navn er May, er 31 år, og venter mitt 3 barn. Dette er da en stor overraskelse, da vi har måttet vært gjennom ivf tidligere. Denne har vi laget selv, hehe! Jeg er 6+4 dager og termin er 29 juli 🥰 skal på tidlig UL 15 desember, super spent. Sliter veldig med kvalme døgnet rundt, og er helt utmattet. Tar gjerne imot tips mot kvalme hvis noen har lure idéer . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
supernaturalfan Skrevet 7. desember 2020 #119 Del Skrevet 7. desember 2020 Maya89 skrev (1 time siden): Hei 😀 Så koselig at dere har laget en gruppe! Jeg slenger meg med 🤩 Mitt navn er May, er 31 år, og venter mitt 3 barn. Dette er da en stor overraskelse, da vi har måttet vært gjennom ivf tidligere. Denne har vi laget selv, hehe! Jeg er 6+4 dager og termin er 29 juli 🥰 skal på tidlig UL 15 desember, super spent. Sliter veldig med kvalme døgnet rundt, og er helt utmattet. Tar gjerne imot tips mot kvalme hvis noen har lure idéer . kjøpt meg sea-band idag 😅 verd å prøve tenker jeg 😬😬👍🏻 ellers er det bare å ligge som hjelper her.. Sitter jeg eller styrer rundt blir jeg fort kvalm. Men ligger jeg i sengen og dupper/sover, ser litt serie etc går det greit men har mye på jobb som må gjøres før årets slutt, så håper at sea-band kan hjelpe litt 😊😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maya89 Skrevet 7. desember 2020 #120 Del Skrevet 7. desember 2020 supernaturalfan skrev (4 minutter siden): kjøpt meg sea-band idag 😅 verd å prøve tenker jeg 😬😬👍🏻 ellers er det bare å ligge som hjelper her.. Sitter jeg eller styrer rundt blir jeg fort kvalm. Men ligger jeg i sengen og dupper/sover, ser litt serie etc går det greit men har mye på jobb som må gjøres før årets slutt, så håper at sea-band kan hjelpe litt 😊😊 Takk for tips, dette skal jeg få tak i!😎 Jeg kan også bare ligge i ro, helt pyton når jeg er i bevegelse... 🤣 Blir forhåpentligvis bedre etterhvert.... men dagene er lange altså 🤣👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå