Gå til innhold

Fikk du tatt hevn på mobberne dine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det normalt? Mobbing er naturlig og du finner det blant de fleste dyrearter, også mennesker. 

Anonymkode: 04a0d...3d9

Siden  mobbing er naturlig er det da ok at du og dine plages av drittsekker i årevis?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest TheCatLady

At de er tilgitt kan jeg ikke si at de er, men jeg tenker ikke på dem. Jeg ser dem aldri og oppsøker dem ikke i sosiale medier så jeg vet ikke noe om dem og bryr meg ikke om de. 

For min del handler det ikke om person, men hendelser. Det er de som har sittet i, men jobbet meg mye gjennom det i terapi. Allikevel har det jo påvirket meg. Selvbildet har alltid vært dårlig og jeg sliter fortsatt med å gå forbi enkelte gjenger med tenåringer. Så ja, det har preget meg, men jeg prøver å se fremover nå. Noe jeg ikke alltid har gjort, men for meg har det vært viktig å gå videre. Jeg tror allikevel at det alltid vil prege meg til en viss grad. 

For min del blir det feil å ty til vold og jeg skjønner ikke hva det skulle hjelpe meg. Å synke til deres nivå hadde ikke hjulpet meg og nå mange år etterpå hadde det virket meningsløst å oppsøke dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hevn og hevn, men jeg dro på reunion for ungdomsskolen. Jeg ble mobbet hele ungdomsskolen siden jeg var tjukk... Var godt å valse inn der som den fresheste i hele kullet. Jeg har blitt slank og pen, og mobberne var blitt en gjeng feite slugger. (Omtaler ikke folk på den måten bortsett fra den gjengen som gjorde ungdomsskolen til et helvete for meg)

Anonymkode: d40e1...9f6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja eneste hevnen jeg hadde behov for var den jeg allerede på ungdomsskolen viste ble å skje. Jeg er ganske så vellykket i yrkeslivet og da også økonomisk, han er vel latterliggjort seg selv i hele lokalsamfunnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.11.2020 den 8.00, AnonymBruker skrev:

Min verste mobber gjorde et selvmordsforsøk da vi var i begynnelsen av 20-årene. Da fikk jeg fred, fordi da så jeg hvem av oss som hadde kommet godt ut av det likevel.

Anonymkode: 9bb02...1d0

Mobbere har det som oftest vanskelig. Det er grunner til at de oppfører seg som de gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det normalt? Mobbing er naturlig og du finner det blant de fleste dyrearter, også mennesker. 

Anonymkode: 04a0d...3d9

Mobbing er "normalt" i den forstand at det skjer ofte. Overgrep og vold mot barn skjer også ofte....... Men det betyr da fanken meg ikke at det ikke er skadelig!!!! 

Anonymkode: 6d8c7...63b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Frøyamor skrev:

Hvis du som voksen går å tenker at du må «ta hevn» på de som mobbet deg som barn tror jeg du bør oppsøke profesjonell hjelp. Det er ikke normalt å være så opphengt i ting som skjedde for 15+ år siden, heller ikke sunt for psyken din nå. 

Mobbing er så brutalt at du aldri glemmer det. Det har ingenting med å akseptere seg selv og fortiden, være forsonende og annet svada! Har du ikke opplevd det selv på kroppen,  aner du ikke hva du snakker om. Du kan  da ikke bagatellisere andres opplevelser og traumer. Jeg har selv blitt utsatt for ekstrem brutal mobbing gjennom flere år og har valgt å tilgi,  men kan aldri glemme.  At andre ikke klarer å tilgi,  kan jeg forstå og respektere 

Anonymkode: f4cbd...b64

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hevn og hevn, men jeg dro på reunion for ungdomsskolen. Jeg ble mobbet hele ungdomsskolen siden jeg var tjukk... Var godt å valse inn der som den fresheste i hele kullet. Jeg har blitt slank og pen, og mobberne var blitt en gjeng feite slugger. (Omtaler ikke folk på den måten bortsett fra den gjengen som gjorde ungdomsskolen til et helvete for meg)

Anonymkode: d40e1...9f6

Oh yeah! I like it i like it!! Vært morsomt å være flue på veggen. Hilsen mobbeoffer på 80 tallet.

Anonymkode: 32e8c...f8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg trengte ikke, for storebror steppa inn og sørget for at de aldri turte å gå nær meg igjen.

Det løste problemet der og da, og jeg tenker aldri på det lengre.  

Anonymkode: 447e7...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Expandable86 skrev:

Mobbere har det som oftest vanskelig. Det er grunner til at de oppfører seg som de gjør.

En helt vanlig misforståelse. Mobbere flest mobber kun fordi de ønsker å mobbe, uten noen dypere årsak.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke direkte, men jeg holder på med en prestisjeutdanning, har vokst meg pen og tar godt vare på meg selv, fått en god vennekrets, fått en fantastiske kjæreste på alle slags måter, bor i en nyoppusset toppleilighet i sentrum, og deltatt på diverse arrangementer og gallaer (før corona) gjennom kjæresten. Jeg blomstrer og lever et liv jeg ikke trodde var mulig for meg.

En venn av oss hadde leid et nokså fasjonabelt utested (før corona selvfølgelig) og invitert massevis av gjester, deriblant også en del kjendiser på gjestelisten. Køen for dem som ikke stod på gjestelisten var egentlig altfor lang til å håpe på å komme inn, men neimen så jeg ikke et par av mobberne fra videregående. Jeg stoppet opp, smilte, sa hei, noen høflighetsfraser om at jeg ikke var klar over at de også hadde flyttet til Oslo og ønsket dem en god kveld før jeg gikk inn i lokalet med vennene jeg kom med. Ikke akkurat noen hevn, men det føltes utrolig godt.

Anonymkode: 24ea3...479

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Uatskillelig skrev:

Det er normalt å få senskader av mobbing, jo. Det som ikke er normalt er å mobbe folk.

 

 

Det er veldig sant, og jeg er veldig enig med deg i dette. For min del medførte mobbingen til depresjoner, selvmordstanker og selvskading. Brukte mange år etter at mobbingen opphørte til å bygge meg opp igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Expandable86 skrev:

Mobbere har det som oftest vanskelig. Det er grunner til at de oppfører seg som de gjør.

Dette er motbevist til de grader. Mobbere er som oftest ressurssterke og fortsetter å mobbe i arbeidslivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Expandable86 skrev (På 15.11.2020 den 18.25):

Mobbere har det som oftest vanskelig. Det er grunner til at de oppfører seg som de gjør.

Det er ingen unnskyldning.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Det er ingen unnskyldning.

Men, nei. Jeg har ikke tatt hevn på mobberen, men derimot tatt en voksen samtale med han om hvordan det har påvirket meg, og så blokkert. Null kontakt. Og jeg tenker å kontakte ledelsen på skolen jeg gikk på. Mobbing er skolens ansvar, og de var ikke sitt ansvar bevisst. Og det mener jeg skolen bør få en tilbakemelding på. 
 

Fikk du svar fra mobberen? Synes det er litt interessant å vite om mobbere kan forandre seg og at de virkelig skjønner hva de har gjort. Mobberen min har ikke bedt meg om unnskyldning selv om jeg har fortalt henne hvordan jeg hadde det. 

Anonymkode: 70d0f...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig leit at mobberen ikke har bedt om unnskyldning. Du har min medfølelse

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tatt hevn nei, men som andre har sagt; karma is a bitch.

Mobber nr 1: Uutdannet alenemor, barnefar lever ikke lengre, hun har (så vidt jeg vet) ingen jobb.

Mobber nr 2: Bestevenninne til mobber nr 1. Jobber på den lokale matbutikken, har gjort det siden ungdomsskolen. Fullførte aldri vgs. Bor alene og lever fortsatt som om hun er 13 (vi er godt over 30 nå)..

Jeg: Mastergrad, jobb, samboer, to barn, egen leilighet og bil. Lykkelig og tilfreds med meg selv, og tenker veldig sjeldent på disse to. Hilser på dem når vi en sjelden gang møtes.

Anonymkode: 24a59...1dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Ja. Han svarte at han ikke hadde ment det han hadde sagt og gjort, og sa at han hadde tro på at jeg ville lykkes i livet. Han har endret seg, og er nok ikke en mobber lenger. Det skjedde på barneskolen. Likevel virker han ikke å evne å reflektere noe særlig over det. Det virker ikke som han husker noe særlig, noe jeg finner rart. Han såret meg dypt som barn over lang tid.

På ungdomsskolen ble jeg flyttet til en privatskole, og da kom jeg meg unna han, heldigvis. På ungdomsskolen var det også noen episoder med mobbing mot meg, men disse sitter ikke like dypt i. Blant annet var det to jenter som lagde en film der de hang meg ut. De viste meg videoen, og jeg sa ifra til assistenten min. Hun reagerte med å skjelle de ut i bråsinne imens jeg var tilstede. De ble såpass skremt at det aldri skjedde igjen. Kanskje feil fremgangsmåte, men skolen stod opp for meg, noe som ikke skjedde på barneskolen. Det har også gjort at jeg ikke har sår fra ungdomsskolen. Det er så viktig at skolen bryr seg. 

Veldig leit at mobberen ikke har bedt om unnskyldning i ditt tilfelle. Du har min medfølelse💔

 

Godt å høre at han ihvertfall ba om unnskyldning og har tro på og støtter deg.  Har du senere snakket med de andre? Jeg har tro på at mange folk kan forandre seg, men dessverre ikke alle. Jeg tror også at de fleste som har mobbet innerst inne vet hva de har gjort, men de vil gå videre med livet sitt og prøver å glemme det. Jeg synes at de fleste ihvertfall skylder offeret en unnskyldning. Og, ja det er viktig at skolen følger opp. Mange som blir mobbet tør ikke å fortelle det til lærerne, så det er viktig å følge med. Mobbing skjer veldig ofte (nesten alltid) i skjul. Takk for medfølelse og for at du vil dele ❤️

Anonymkode: 70d0f...d5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...