Gå til innhold

Er så dritt lei av at kvinner behandles så dårlig av menn i dag, at de bare bruker oss for sex og aldri vil gifte seg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Dufus1

Er ikke bare gutter som er useriøse, er gift med en som prioritere helgefylla. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dummeste jeg har hørt 🤣

Kvinner gjør nøyaktig det samme de gjorde før. De gjør bare enda mer.

Anonymkode: 39070...524

Moren min var hjemmeværende i 10 år. Dama mi er i full jobb. De gjør ikke nøyaktig det samme. Det ville også være sprøtt om de hadde gjort det.

Anonymkode: e2bbe...6b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Moren min var hjemmeværende i 10 år. Dama mi er i full jobb. De gjør ikke nøyaktig det samme. Det ville også være sprøtt om de hadde gjort det.

Anonymkode: e2bbe...6b8

Jeg er født på 80-tallet og min mor har aldri vært hjemmeværende. 😅 Og utifra hva jeg har blitt fortalt så jobbet mormor alltid deltid og farmor jobbet fulltid (de hadde 7 barn). 

Anonymkode: 8daf0...68d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (6 timer siden):

De som feminismen avskaffet.

Alt har en pris.

Hva at de tok seg av alt i hus og hjem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er født på 80-tallet og min mor har aldri vært hjemmeværende. 😅 Og utifra hva jeg har blitt fortalt så jobbet mormor alltid deltid og farmor jobbet fulltid (de hadde 7 barn). 

Anonymkode: 8daf0...68d

Ok. Hadde du noe å si til kommentaren min?

Anonymkode: e2bbe...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok. Hadde du noe å si til kommentaren min?

Anonymkode: e2bbe...6b8

Nei, bare spytter inn at det var mange som jobbet før og. 🙂

Anonymkode: 8daf0...68d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Mange her som glemmer at i de tider hvor det å gå ned på kne og fri, skrive kjærlighetsdikt og være en "gentleman" var en greie, var også kvinnene mye mer verdifulle i kraft av sine holdninger, sin fremtreden og hva de hadde å tilby en mann.

Kvinner får det partnermarkedet de fortjener. Sånn har det alltid vært, og sånn vil det alltid være. Menn bare tilpasser seg.

Anonymkode: 56c59...c6b

Tror du fortiden er et gyllent eventyr? 

Kvinner hadde ikke lov å eie hus eller bankkonto, hva tror du krevdes da? At de ble gift kanskje? Å var det dette de fortjente!!!? 😂😭

Ingen kvinner jeg kjenner som har blitt behandlet som dritt har fortjent det, det gjelder også menn. 

Tror du alle menn var gentleman? Tror du alle skrev dikt? Nei er svaret om du tenker logisk i 3 sekunder. 

Menn er ulike, det har de alltid vært. Menn idag går fortsatt ned på kne, å det betyr hverken at han er en gentleman eller at hun er verdt det, for utroskap osv eller andre ting skjer fortsatt vi er bare mennesker. Men jeg håper såklart de har det bra og ekteskapet blir en god opplevelse, men livet er realistisk. 

Anonymkode: cc545...001

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ClausSaus Er det dette du mener?

Det eneste jeg kan spekulere i, for å dra opp en egen erfaring, så er mine foreldre gift fortsatt og har vært snart gift i 40 år. Min mor har nok antageligvis en udiagnosert narsistisk personlighetsforstyrrelse. Hun lever i sin egen boble med at det eksister et eget sett av regler for henne, hun har ingen selvinnsikt og vi som har bodd med henne har virkelig fått lide. Jeg er den eldste datteren og har blitt forventet å være hobbypsykolog, støtteperson og hun har sagt så mye stygt om pappa opp gjennom årene til meg. Jeg har hørt hun brøle til han, skrike til han og true han på livet når jeg var barn. Hun har gjort det samme med meg, også vært fysisk voldelig mot meg. Ingen anelse om hun noen gang var voldelig mot min far. Jeg har ikke sett det og han har ikke sagt noe, men hvem vet. 

Og når jeg ble eldre så har jeg alltid lurt på hvorfor han ble. Han kunne ha skilt seg, han kunne ha gått videre, funnet seg en annen, levd lykkelig - fordi han er en flott mann som fortjener å være lykkelig. Det som jeg ser er jo litt på samfunnsstrukturene. Dersom en kvinne går fra et ekteskap så legger samfunnet seg på at han gjorde ikke nok, at hun har jobbet hardt for forholdet, at han burde tatt seg sammen. Dersom en mann går fra et ekteskap så legger samfunnet seg på det samme, nettopp at han ikke gjorde nok for å få det til å fungere og at han er lat, feig og bare velger å gå sin vei. 

Vi forventer at menn skal være disse sterke, flotte skapningene som skal beskytte familien. 

Skal menn snakke om følelser? Jeg ser menn som snakker sammen, og når en mann åpner munnen om at han er trist etter skilsmissen så blir han nærmest latterliggjort av de andre for å være feminin (når ble det feminint å ha følelser). Hvor er fellesskapet og støtten? Hvor er kjærligheten og omsorgen for å løfte hverandre opp? 

Når jeg ser sånne ting rundt meg så skjønner jeg godt at min far valgte å bli. Hvor skulle han finne styrken i gå fra min mor? Det stedet som var hans hjem, der ble han latterliggjort og mobbet. Min mor gjorde alt hun kunne for å snu hele familien mot han dersom hun følte han hadde tråkket henne på tærne. Hun gjorde det samme mot meg når jeg ble eldre, bare så det er sagt, så det er ikke sånn at hun hater menn, men min mor er rett og slett et forferdelig dårlig menneske. 

Jeg snakker masse om dette med venner og familie, men som en annen sa i en annen tråd så går vi veldig vekk fra fellesskapet og etter sosiale medier kom så har vi landet mer på et narsissistisk samfunn der vi alle er en og en. Det handler om likerklikk, jag etter status, berømmelse og ære. 

Man ser jo også på sosiale medier så legges det ut mye fra mange i USA om at det er feminint å ha følelser og du er i hvertfall feminint om du gråter, det er feminint å slave i en jobb, du skal ikke ha en feit dame, vasker du klærne dine selv så er du feminin - alle menn må ha en kvinne som vasker klærne for deg. Om en mann er utro, om en mann er voldelig, om en mann misbruker felles barn så er hun en dårlig kvinne om hun velger å gå. Om en kvinne er utro så er det helt greit at han skiller seg. Siste jeg så var en mann som fortalte menn at det er motbydelig at menn tar på seg deodorant fordi at før så gikk menn i krigen og det gikk helt fint uten deodorant. 

Jeg er uenig med de som sier at feminismen er et problem. Jeg mener at mange sine holdninger til menn er et problem og man må rett og slett jobbe for å snu det. Dette er ikke noe nytt at dette er et problem, og jeg tenker at dette er nok noe som sitter i roten for flere århundrer MEN vi legger nok mer merke til det i dagens samfunn der man har så stort fokus på enkeltindivider.

Før så hadde mennene kvinnene sine å støtte seg på, men det er ikke mulig lengre for de mennene som faller utenfor datingmarkedet (jeg faller også utenfor datingmarkedet bare så det er sagt så det er jo både menn og kvinner som opplever dette), men jeg har alltid lurt på om det er samme for menn og kvinner å føle seg utenfor datingmarkedet? Jeg vil tro at menn har mer biologiske behov for nærhet. Jeg har skikkelig tillitsproblemer etter barndommen min og trenger å føle trygghet før jeg i det hele tatt klarer å la en mann ta på meg. 

En venn sa til meg "sometimes a man´s first flowers are at his funeral" da vi diskuterte dette tidligere i år og jeg er veldig enig med henne - det tror jeg er sant. 

Aw shit. Den ble lang. Lykke til med å lese alt! 

Anonymkode: 8daf0...68d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Nei, bare spytter inn at det var mange som jobbet før og. 🙂

Anonymkode: 8daf0...68d

Ok, ja det stemmer. Riktig langt tilbake så jobbet nok både mor og far med «hva enn» som gav mat på bordet. For alle andre enn de mest velstående. Far rodde fiske, mor hesjet, store søster melket kua etc.

Men for perioden 1950-1990 hvor ganske mange kvinner var hjemmeværende i Norge, så gjorde de naturligvis andre ting enn de kvinnene som jobber i dag.

Jeg som er mann lager all maten i huset vårt. Det ville ha vært sært i 1980, men er helt normalt i dag. Min kjære vasker alle klærne. Jevnt over er huset vårt rotete og skittent i forhold til sånn det var i barndommen min når mamma var hjemmeværende. Og det er ganske naturlig - nå legger vi igjen 16+ timer med lønnet arbeid pr dag, mine foreldre la igjen 8+. Selvsagt hadde de mer overskudd til å vaske og pusse opp selv.

Anonymkode: e2bbe...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ok, ja det stemmer. Riktig langt tilbake så jobbet nok både mor og far med «hva enn» som gav mat på bordet. For alle andre enn de mest velstående. Far rodde fiske, mor hesjet, store søster melket kua etc.

Men for perioden 1950-1990 hvor ganske mange kvinner var hjemmeværende i Norge, så gjorde de naturligvis andre ting enn de kvinnene som jobber i dag.

Jeg som er mann lager all maten i huset vårt. Det ville ha vært sært i 1980, men er helt normalt i dag. Min kjære vasker alle klærne. Jevnt over er huset vårt rotete og skittent i forhold til sånn det var i barndommen min når mamma var hjemmeværende. Og det er ganske naturlig - nå legger vi igjen 16+ timer med lønnet arbeid pr dag, mine foreldre la igjen 8+. Selvsagt hadde de mer overskudd til å vaske og pusse opp selv.

Anonymkode: e2bbe...6b8

Tror ikke de var bare hjemmeværende på den tiden. Kjenner ei som var, men kjenner også mange som ikke var. Å frem til 1990 er jo ganske lenge.

Det krevde også noe annet å være hjemme, fordi teknologien var ikke der den er idag. Men mamma og andre kvinner gikk jo studier så jeg tror ikke noe på at alle skulle være hjemme, hva var da poenget med studiene? 

En annen grunn er at vi har mye annet hjernen heller vil bruke tid på enn å vaske, som mobilen, så mye tid kan forsvinne inn i slikt. De hadde jo tv osv før å men ikke som nå, det vi har ber oss om å bruke mer tid, se litt til, scroll litt til. 

Anonymkode: cc545...001

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kanskje dere skulle date flerre enn de øverste 10%ene av mennene da? Fins ikke ett fnugg av sympati, ikke ett fuckings fnugg 😂😂

Anonymkode: b1606...758

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så kanskje dere skulle date flerre enn de øverste 10%ene av mennene da? Fins ikke ett fnugg av sympati, ikke ett fuckings fnugg 😂😂

Anonymkode: b1606...758

Ikke et fnugg av logikk heller. 

Anonymkode: cc545...001

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Så kanskje dere skulle date flerre enn de øverste 10%ene av mennene da? Fins ikke ett fnugg av sympati, ikke ett fuckings fnugg 😂😂

Anonymkode: b1606...758

Jeg dater på samme nivå som meg dvs menn som har ingen eller lav utdannelse, men jeg finnes ikke interessant nok til å forplikte seg til:) Tror ikke jeg er damen som menn forelsker seg i:)

Anonymkode: 8daf0...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nonish91 skrev (18 timer siden):

Hmmm jepp! Jeg foretrekker og satser på de som ikke virker for kåte eller vil ha sex med engang, vært på date med de jeg har hatt sex med veldig tidlig, da har jeg fort mistet interessen og ville ikke noe mer:/ men har det vært noen jeg ville bli bedre kjent med å ville ha noe seriøst med så ventet jeg med sex. 
 

Hilsen gift kvinne på 33 år 😀 

Så du hoppet til sengs med alle de som ikke var noe kjæresteemne mens de som virket som kjæresteemne de måtte smøre seg med tålmodighet 🤣

Hvor er logikken? 

Har du spurt ektemannen din om hvilken taktikk han hadde? Og hvordan fordelingen var for han, når det falt seg naturlig for han å gå til sengs på første date og når det falt seg naturlig å veeeente 😴

Anonymkode: f0614...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så du hoppet til sengs med alle de som ikke var noe kjæresteemne mens de som virket som kjæresteemne de måtte smøre seg med tålmodighet 🤣

Hvor er logikken? 

Har du spurt ektemannen din om hvilken taktikk han hadde? Og hvordan fordelingen var for han, når det falt seg naturlig for han å gå til sengs på første date og når det falt seg naturlig å veeeente 😴

Anonymkode: f0614...a7c

De som er seriøse tåler å vente

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så du hoppet til sengs med alle de som ikke var noe kjæresteemne mens de som virket som kjæresteemne de måtte smøre seg med tålmodighet 🤣

Hvor er logikken? 

Har du spurt ektemannen din om hvilken taktikk han hadde? Og hvordan fordelingen var for han, når det falt seg naturlig for han å gå til sengs på første date og når det falt seg naturlig å veeeente 😴

Anonymkode: f0614...a7c

Jepp! Han e også som meg, når vi begge tok det rolig så var det spennende. Vi ble kjent ventet med sexen og den type prat. Vi venta i 9 måneder om ikke mer.  Tror det bare skjer automatisk, synes det er veldig fint at man kan bruke litt tid på å bli kjent og respektere hverandre, enn å gå til sengs med engang. Dessverre så e det bare sånn det ee. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 27.10.2020 den 9.12):

Alt handler om "kjekk".

Siden det er ca like mange kvinner som menn, kan ikke alle damene få en av de kjekke mennene. Selv om de fleste naturligvis prøver på akkurat det.

Det er ikke synd på damer som ikke får en av de kjekke.

Anonymkode: a3b64...829

Du er kanskje en av dem, siden du må snakke sånn til andre? 

Anonymkode: 07ea3...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.10.2020 den 1.45):

En ide kan jo være å ikke la seg bruke: sette en høyere verdi på seg selv enn at du deler ditt mest private med menn som driter i deg.

En annen ide kan være å reflektere over at hvis en mann får alt han vil ha uten å forplikte seg til en dritt, så vil han ofte slå til på det tilbudet: ikke forplikte seg til en dritt.

En tredje ide: menn som ønsker å forplikte seg og få dame og barn velger ikke den dama som nettopp ble ditchet av hennes tinder-pul nr.28. Slike damer siler seriøse menn ut.

Menn ønsker en dame de føler seg stolte over å kapre og stolt kan kalle kona si. Det blir lite til fangst og lite å være stolt over hvis drøssevis av menn har hatt fri tilgang til alt i forkant for mannen som nå "kaprer" deg for resten av livet. Det kan høres usympatisk ut, men det er nå en gang sånn menn som er seriøse og søker forpliktelse tenker. Bare det at en del damer har så dårlig smak at de har menget seg med titalls menn av så lav og harry kvalitet "Ronny rus og pul" gjør at enhver kjekk og ordentlig mann styrer unna. Hvorfor skal han velge en sånn dame når han kan velge en ordentlig, selektiv,kresen og oppegående dame istedet?

Anonymkode: c293d...266

Sett at du har rett, neste gang jeg går på date, med en som jeg synes er riktig,skal jeg bare la være å ligge med ham da? Er ikke sjansen da stor for at han vil fordufte uansett( han fordufter jo etter sex) men hvis han ikke får sex og ?

Anonymkode: 19b04...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Sett at du har rett, neste gang jeg går på date, med en som jeg synes er riktig,skal jeg bare la være å ligge med ham da? Er ikke sjansen da stor for at han vil fordufte uansett( han fordufter jo etter sex) men hvis han ikke får sex og ?

Anonymkode: 19b04...fd7

Om han fordufter er han ikke riktig mann. Ha sex utifra om du vil eller ikke, ikke for å prøve å få noen. 

Anonymkode: cc545...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke et fnugg av logikk heller. 

Anonymkode: cc545...001

Logikk er vel ikke kvinners sterkeste side...?

Anonymkode: b1606...758

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...