Gå til innhold

Hvorfor det må kuttes i velferdsordningene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som jobber ræva av dere for millionlønn og klager på syke mennesker... hva om dere heller jobber ræva av dere og skaper nye arbeidsplasser for de som sliter?

Dere vil jo selvfølgelig ansette personer som kan møte opp 3 av 5 dager den ene uke, 1 av 5 dager neste uke, 4 av 5 dager tredje uke... Også akseptere når de må gå hjem et par timer før tiden, flere av dagene de er på jobb. Eller ikke kommer på jobb før i 10-11 tiden.

Og bygger en liten leilighet på jobb plassen så de kan gå til å hvile, ta medisin, strekke kroppen og ta lange toalettbesøk.

Kom igjen da gutta... slutt å snakk ned til syke mennesker og heller skap arbeidsplasser for dem da!! De er jo svært lønnsomme må vite i dagens samfunn!

.

Anonymkode: da899...57f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hva skal folk jobbe med? Det er spørsmålet. Digitalisering og utflagging av arbeidsplasser har gjort sitt. Da velferdsstaten ble bygget opp hadde vi produksjon av alt mulig i landet. Alle fikk jobb. Slik er det ikke nå. Jeg kan ikke bare gå på nærmeste fiskebruk, postkontor eller pølsemaker og si at jeg ønsker å jobbe. 

Anonymkode: 498a5...9fc

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Før folketrygden kom så jobbet man selv om man var syk, eller så måtte familien ta ansvar for deg. Da folketrygden ble innført var det noen få som ikke kunne jobbe og fikk støtte av staten, siden har denne gruppen med "kan ikke jobbe" eksploder med de underligste diagnoser. Så ja, det må strammes inn. Selv om man er syk er det faktisk for de aller fleste mulig å jobbe hvis man faktisk har interesse av å gjøre det, er løsningsorientert og graver frem litt stå på vilje. Trygder og stønader må reduseres så mye at det lønner seg å jobbe feks 50% fremfor å få penger fra nav. Det må bli sånn i samfunnet igjen at familiene må ta mer ansvar for hverandre fremfor å forlange at staten skal sponse alt i livet, kan du ikke jobbe så må familien i større grad hjelpe deg. Vi må vekk fra at staten skal ta alt ansvar for folk, det har sklidd helt ut  og er totalt urealistisk å opprettholde. 

 Har du kilder på dette eller er det bare din frie synsing? Og hvilke goder er det du inkluderer her? 

Anonymkode: 3f75b...c03

Nei, du kan ikke legge byrden på familiene. Mange sliter som det er og den som blir en ekstra byrde vil få økt sjanse for å bli utstøtt. Folk orker ikke andres problemer på brødskiva selv nå når de ikke er en økonomisk byrde. FrP har denne politikken på agendaen. Inkludert at eldre skal bli familiens ansvar. Samtidig fristilles ingen fra de andre krevende som feks fra egen arbeidsplass, egne barn og egne oppgaver. Å øke byrden på de arbeidsføre vil bety at enda flere faller ut. De som fungerer må få fortsette med det uten at vi ødelegger dette for dem. Jo flere per familie som faller ut jo mer fattigdom vil øke. 

Anonymkode: 1f5ab...ab2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som jobber ræva av dere for millionlønn og klager på syke mennesker... hva om dere heller jobber ræva av dere og skaper nye arbeidsplasser for de som sliter?

Dere vil jo selvfølgelig ansette personer som kan møte opp 3 av 5 dager den ene uke, 1 av 5 dager neste uke, 4 av 5 dager tredje uke... Også akseptere når de må gå hjem et par timer før tiden, flere av dagene de er på jobb. Eller ikke kommer på jobb før i 10-11 tiden.

Og bygger en liten leilighet på jobb plassen så de kan gå til å hvile, ta medisin, strekke kroppen og ta lange toalettbesøk.

Kom igjen da gutta... slutt å snakk ned til syke mennesker og heller skap arbeidsplasser for dem da!! De er jo svært lønnsomme må vite i dagens samfunn!

.

Anonymkode: da899...57f

Prøv å forstå at man "snakker ikke ned" til syke mennesker, men diskuterer hvordan dette skal finansieres og hvordan man kan få de i jobb.

Anonymkode: da88a...8ce

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva skal folk jobbe med? Det er spørsmålet. Digitalisering og utflagging av arbeidsplasser har gjort sitt. Da velferdsstaten ble bygget opp hadde vi produksjon av alt mulig i landet. Alle fikk jobb. Slik er det ikke nå. Jeg kan ikke bare gå på nærmeste fiskebruk, postkontor eller pølsemaker og si at jeg ønsker å jobbe. 

Anonymkode: 498a5...9fc

Netopp. Det må skapes håndtverksbedrifter som er mulig å gjøre lønnsomme. Store kjeder presser prisene ned, og vi kjøper villig fordi vi må tenke på egen økonomi. 

Anonymkode: 1f5ab...ab2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hva skal folk jobbe med? Det er spørsmålet. Digitalisering og utflagging av arbeidsplasser har gjort sitt. Da velferdsstaten ble bygget opp hadde vi produksjon av alt mulig i landet. Alle fikk jobb. Slik er det ikke nå. Jeg kan ikke bare gå på nærmeste fiskebruk, postkontor eller pølsemaker og si at jeg ønsker å jobbe. 

Anonymkode: 498a5...9fc

Jepp. Den store elefanten. Det er ikke nok jobber og folk må ta innover seg at færre skal det bli.

Folk evner ikke å diskutere med dette faktumet på bordet. De slal utelukkende ha folk ut i jobb. Til jobber som ikke finnes.

Blir som å gå til kjøleskapet for å hente seg en øl, for så å finne ut at det er tomt for øl der. En time etterpå reiser man seg for å hente 2 øl i samme kjøleskap.

Anonymkode: da88a...8ce

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du kan ikke legge byrden på familiene. Mange sliter som det er og den som blir en ekstra byrde vil få økt sjanse for å bli utstøtt. Folk orker ikke andres problemer på brødskiva selv nå når de ikke er en økonomisk byrde. FrP har denne politikken på agendaen. Inkludert at eldre skal bli familiens ansvar. Samtidig fristilles ingen fra de andre krevende som feks fra egen arbeidsplass, egne barn og egne oppgaver. Å øke byrden på de arbeidsføre vil bety at enda flere faller ut. De som fungerer må få fortsette med det uten at vi ødelegger dette for dem. Jo flere per familie som faller ut jo mer fattigdom vil øke. 

Anonymkode: 1f5ab...ab2

Selvfølgelig kan mer flyttes over på familien, det er slik det gjøres i stort sett hele verden, og der er andelen uføre betydelig lavere enn i Norge. Nettopp fordi det ikke er masse å hente hos staten, da må folk jobbe for inntekten i steden for. 

Anonymkode: 3f75b...c03

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke "Bare å starte noe selv". Det kan være svært vanskelig. Mye å sette seg inn i, og staten er ikke akkurat enkel å ha med å gjøre. Bommer man på en tidsfrist er det ingen kjære mor.

Ja alle kan sikkert gjøre litt, men det passer ikke nødvendigvis i arbeidslivet. Alt skal være mest mulig effektivt. Det harmonerer dårlig med tilrettelagt arbeid. Ser det bare hvor jeg jobber når noen blir langtidssykmeldt. Tilrettelagt arbeide handler mest om å møte opp. Kanskje skal man scanne noen dokumenter eller noe slik sysselsetting.

Vil tro "arbeiderklassen" bidrar mest som gruppe til statskassen, og er nok de som blir skattelagt hardest om det blir aktuelt.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva skal folk jobbe med? Det er spørsmålet. Digitalisering og utflagging av arbeidsplasser har gjort sitt. Da velferdsstaten ble bygget opp hadde vi produksjon av alt mulig i landet. Alle fikk jobb. Slik er det ikke nå. Jeg kan ikke bare gå på nærmeste fiskebruk, postkontor eller pølsemaker og si at jeg ønsker å jobbe. 

Anonymkode: 498a5...9fc

Og en av grunnene til at mange arbeidsplasser er flagget ut er jo den skattleggingen som flere her mener må gjøres mer av. Når det ikke lenger er lønnsomt å drive i Norge fordi skatten er så sykt høy, ja da frakter man fisk til Kina og tilbake igjen for filetering, fremfor å gjøre det i et fiskevær på kysten. 

Anonymkode: 3f75b...c03

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jepp. Den store elefanten. Det er ikke nok jobber og folk må ta innover seg at færre skal det bli.

Folk evner ikke å diskutere med dette faktumet på bordet. De slal utelukkende ha folk ut i jobb. Til jobber som ikke finnes.

Blir som å gå til kjøleskapet for å hente seg en øl, for så å finne ut at det er tomt for øl der. En time etterpå reiser man seg for å hente 2 øl i samme kjøleskap.

Anonymkode: da88a...8ce

Bra sagt. 

Man kan forby mer kunstig intelligens og forby mer effektivisering. Vi står med hendene i lomma og godtar at menneskelig arbeidskraft blir overflødig og at vi effektiviserer oss selv vekk. Vi ser kun med dollartegn i øynene på dagens profitt og null evne til å se hva som lønner seg i det lange løp. Vi kunne like gjerne stått å slått oss selv i hodet med en spade for å se hvor mange kuler det blir. Et arbeidsmarked kan skapes, men vi kan også velge å grave det ned for så å klage på ingenting å gjøre. 

Anonymkode: 1f5ab...ab2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig kan mer flyttes over på familien, det er slik det gjøres i stort sett hele verden, og der er andelen uføre betydelig lavere enn i Norge. Nettopp fordi det ikke er masse å hente hos staten, da må folk jobbe for inntekten i steden for. 

Anonymkode: 3f75b...c03

Du kan ikke se på andre steder i verden. Andre steder i verden er hele familien fattige og de setter alt fremtidshåp i å få ett familiemedlem hit for å jobbe. Hvordan kan du si at resten av verden går så fint? 

Anonymkode: 1f5ab...ab2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bra sagt. 

Man kan forby mer kunstig intelligens og forby mer effektivisering. Vi står med hendene i lomma og godtar at menneskelig arbeidskraft blir overflødig og at vi effektiviserer oss selv vekk. Vi ser kun med dollartegn i øynene på dagens profitt og null evne til å se hva som lønner seg i det lange løp. Vi kunne like gjerne stått å slått oss selv i hodet med en spade for å se hvor mange kuler det blir. Et arbeidsmarked kan skapes, men vi kan også velge å grave det ned for så å klage på ingenting å gjøre. 

Anonymkode: 1f5ab...ab2

Jepp. Ingen aner hvor jævli dette kommer til å bli. Automatisering og digitalisering er på full fremmarsj og har vært det lenge.

Men ikke et tiltak eller virkemiddel er satt inn for å fange opp de som blir overflødige.

Anonymkode: da88a...8ce

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Årsaken til problemene er ikke at «de rike» betaler inn mindre enn tidligere, men at andelen som skal forsørges av disse midlene har økt voldsomt. Det er naivt å tro at man kan skatte- og avgiftsbelegge «de rike» i et slikt monn at det vil kunne berge velferdsordningene, i hvert fall all den tid andelen som forsørges av staten bare øker på.

Anonymkode: b5890...614

 

11 timer siden, Theo_1 skrev:

De 10 % rikeste betaler inn 38 % av personskatten i Norge, så nå sosialister du deg veldig. p

Dere er bare latterlige. Kan dere ikke komme med alternative løsninger for å sørge for at folk ikke havner på utsiden da? Ingen klarer eller gidder å komme med alternativer. Her er det bare forslag om å kutte og dumpe de som har minst og har det verst på dynga. Vi må endre samfunnet helt. Hvor har dere statistikk på at flere og flere blir uføre? Og hva er grunnen? Hvis grunnen er psykisk og fibromyalgier, så må vi finne en kur mot disse sykdommene. Mye av grunnene til psykiske plager er jo fordi inkompetente folk får barn og gir de er dårlig oppvekst i et samfunn der både lærere og folk svikter og ikke lærer barna det de skal. Det stilles for høye krav og man må ta ansvar for andres feil og dårlige oppførsel, folk kan oppføre seg jævlige og være kriminelle, men ingen gjør noe og de belønnes for å være sånn. Mens er man vanlig og spesielt for oss damer så stilles det umenneskelige krav til utseendet og alt annet. Jeg er drit lei av å aldri bli tatt seriøst, få kjeft for alt jeg gjør, bli fortalt at jeg ikke kan være eller gjøre sånn for da ser folk på meg med avsky og sier jeg skremmer folk bort, også blir utseendet kommentert stadig, må ha lengre hår, er for tynn blabla... ikke får jeg ha egne meninger eller like noe uten at folk skal tråkke på meg i en hver diskusjon og le av meg og få meg til å framstå som dum og annenrangs, at jeg ikke blir snakket til eller behandlet som et normalt menneske. At jeg bare er bruk og kast for mannfolk og aldri fortjener kjærlighet og en mann som elsker meg og vil gi meg barn og et hjem...

Anonymkode: 1125d...0ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke se på andre steder i verden. Andre steder i verden er hele familien fattige og de setter alt fremtidshåp i å få ett familiemedlem hit for å jobbe. Hvordan kan du si at resten av verden går så fint? 

Anonymkode: 1f5ab...ab2

Trenger ikke se lenger enn til våre naboland for å se hvor mye lavere nivå de har av syke og uføre, og de klarere seg meeeget fint. Mange land i verden der folk har det godt uten at staten stiller med penger til alt i livet, der familien tar vare på hverandre, og der vondt i ondten betyr at du tilpasser arbeidet fremfor å droppe det. 

Anonymkode: 3f75b...c03

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Dere er bare latterlige. Kan dere ikke komme med alternative løsninger for å sørge for at folk ikke havner på utsiden da? Ingen klarer eller gidder å komme med alternativer. Her er det bare forslag om å kutte og dumpe de som har minst og har det verst på dynga. Vi må endre samfunnet helt. Hvor har dere statistikk på at flere og flere blir uføre? Og hva er grunnen? Hvis grunnen er psykisk og fibromyalgier, så må vi finne en kur mot disse sykdommene. Mye av grunnene til psykiske plager er jo fordi inkompetente folk får barn og gir de er dårlig oppvekst i et samfunn der både lærere og folk svikter og ikke lærer barna det de skal. Det stilles for høye krav og man må ta ansvar for andres feil og dårlige oppførsel, folk kan oppføre seg jævlige og være kriminelle, men ingen gjør noe og de belønnes for å være sånn. Mens er man vanlig og spesielt for oss damer så stilles det umenneskelige krav til utseendet og alt annet. Jeg er drit lei av å aldri bli tatt seriøst, få kjeft for alt jeg gjør, bli fortalt at jeg ikke kan være eller gjøre sånn for da ser folk på meg med avsky og sier jeg skremmer folk bort, også blir utseendet kommentert stadig, må ha lengre hår, er for tynn blabla... ikke får jeg ha egne meninger eller like noe uten at folk skal tråkke på meg i en hver diskusjon og le av meg og få meg til å framstå som dum og annenrangs, at jeg ikke blir snakket til eller behandlet som et normalt menneske. At jeg bare er bruk og kast for mannfolk og aldri fortjener kjærlighet og en mann som elsker meg og vil gi meg barn og et hjem...

Anonymkode: 1125d...0ee

Det er velkjent at andel uføre øker, google it eller sjekk ssb så ser du det. Pr nå er 10,5% av de mellom 18-67 år uføre, det er et enormt høyt tall. Det er ikke alle sykdommer/plager som kan kureres, faktisk er det mye man bare må lære seg å leve med. Det interessante er jo at flere av disse tilstandene har vokst frem i takt med at velferdssystemet er forbedret. Det er derfor rimelig å anta at de vil reduseres om velferdssystemet reduseres. Det er ikke lærere sitt ansvar å oppdra barn, det er foreldrene. Derfor bør det ikke stimuleres til barneproduksjon hos folk som ikke kan ivareta seg selv, dette er et tema som er jevnlig diskutert på KG, og da blir uføre støtt over at de ikke bør få barn. (jada, jeg vet at noen får barn først, men det er altså slett ikke alltid tilfellet) Selv om man vet at barn av uføre har større sjans for å bli ufør selv. Forbilder i heimen er således et relevant punkt, men enn hva lærerne på skolen gjør. Dine problemer med kravene du føler andre setter til deg er kun dine. Hvordan du velger å forholde deg til dem er et valg du tar. Du tar åpenbart alt innover deg, fremfor å si at dette vil du ikke forholde deg til. Det er ikke samfunnet, det er deg. 

Anonymkode: 3f75b...c03

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Ingen aner hvor jævli dette kommer til å bli. Automatisering og digitalisering er på full fremmarsj og har vært det lenge.

Men ikke et tiltak eller virkemiddel er satt inn for å fange opp de som blir overflødige.

Anonymkode: da88a...8ce

Synes det er merkelig å gå til "krig" mot automatisering og digitalisering enn så lenge dette er hovedårsaken til at vi har den levestandarden vi har. Skulle alt vært "håndlaget" ville vi kommet enda dårligere ut i konkurranse med andre land. Å sette bremsene på innovasjon, automatisering, digitalisering mv. vil gjøre at vi bli akterutseilt globalt før vi vet ord av det.

Det overordnede, som jeg synes det er for lite fokus på, er hvordan man skal finansiere de som faller utenfor. For dette er kjernen i problemstillingen. Oljen har gitt oss hundrevis av milliarder ekstra årlig å bruke på ulike formål. Når denne tiden, styrt eller ikke, går mot slutten er det ikke realistisk at vi finner en ny gullkalv med det første. Så ja, rike kan sikkert betale mer skatt, men selv 50 mrd ekstra i skatt fra de rike årlig kan ikke erstatt 100vis av mrd + i oljerelaterte inntekter årlig. Det sier seg selv.

Videre er spørsmålet hvordan man skal prioritere å bruke de midlene vi har. For vi har mye penger, men evner ikke å prioritere noe som helst. Alle "gode" formål skal få sitt.. og resultatet er at vi gradvis barberer alle postene. Eneste større kuttet som har kommet, foreløpig, er reduksjon av pensjonen til mange av oss. Noe som burde ført til ramaskrik, men som mange ikke skjønner har skjedd fordi effekten først kommer om en del år.

Det jeg mener burde vært gjort, er å gå bort fra "ostehøvel metoden", og heller prioritert hardere. Ingen er tjent med at et kunstig omfattende velferds- / og tjenestenivå opprettholdes på et minimum frem til systemet kollapser.

Endret av Grandidosa83
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

11 hours ago, Theo_1 said:

De 10 % rikeste betaler inn 38 % av personskatten i Norge, så nå sosialister du deg veldig. p

De rikeste betaler minst skatt, og jo rikere du er jo mindre betaler du da du kan skjule penger i selskaper og stiftelser i tillegg til at man har advokater som kan benytte seg av smutthull som gjør at man kan betale enda mindre skatt. 

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvem er de rikeste? Hva tjener de? 
Jeg tjener 1,3 millioner i året, men betaler nesten halvdelen i skatt. Hvis skattesatsen skal skrues opp for mannen i gata (altså meg), så vil jeg heller redusere stillingen min og jobbe f.eks. 50%, tjene 650 000 kr i året, og betale mindre skatt. Ja, så sitter jeg igjen med et par hundre tusen mindre netto i året, men jeg har skaffet meg 2,5 fridag ekstra i uken. 
 

Som folk skriver så går skattepengene i all hovesak til personer som sitter hjemme fordi det er «lettest» (folk med 7 barn som ikke sender i bhg men heller casher ut kontantstøtten, folk som ikke gidder finne seg en jobb osv), hvorfor skal jeg finansiere dette? Jeg jobber ræva av meg for at lønna mi skal finansiere andre menneskers latskap, hvis skatten øker enda mer vil jeg som sagt heller få litt verdifull fritid selv ved å gå ned i stillingsprosent, tjene mindre, betale mindre i skatt, og allikevel sitte igjen med noenlunde samme netto utbetaling pr år. For JEG personlig får veldig lite igjen for de skattepengene jeg betaler inn. 

Anonymkode: 8c344...57f

Du er ikke blant de rikeste. Du som bare tjener 1.3 kan roe helt ned. Du bør forøvrig ikke glemme at selv om du tjener hele 1.3 millioner så får du fortsatt gratis sykehus, barnetrygd osv. At du tjener noe bedre enn de fleste betyr ikke at du plutselig ikke er del del av majoriteten her i landet. 

2 hours ago, youcancallmejune said:

Da gidder ikke de rikeste å drive business i Norge og stikker heller til land som ikke skatter dem i hjel, og da forsvinner mange arbeidsplasser også. Og dem vil vi gjerne ha. 

De som bare tenker profitt har flagget ut i flere tiår. Millardærer som forsøker seg på utpressing trenger vi ikke her til lands uansett, og hvis de flagger ut kan man straffe de med toll. 

1 hour ago, AnonymBruker said:

La oss si at de hundre tusen rikeste i Norge betaler ti tusen mer i skatt (i snitt). Dette er en enorm skatteøkning. Dette vil gi 1 ekstra milliard i skatt. Ja det er mye, men det er brødsmuler i den store sammenhengen.

At et land skal leve av å skattelegge de rike er utopi og populisme.

Anonymkode: 0cac5...56b

Det finnes mye empiri og forskning på dette med skatter og avgifter. Og den politikken man har i USA, den hvor man gir skattelette til de rike slik at de skal skape arbeidsplasser er en myte og det finnes ingen seriøse økonomer som vil hevde at trickle down economics fungerer. 

 

1 hour ago, AnonymBruker said:

"Sosialister" som er verb, og et negativt et i tillegg. Ja, fytteirakkern, tenk å sosialistere, noe så ufattelig fælt.

De 10% rikeste har også hva, 80% av alle godene? Egentlig burde hele samfunnet vært bygget enda mer rundt dem, så de fikk det enda litt bedre.

Anonymkode: 1685d...e38

Nei, det burde beskattes enda mer. Alle som tjener over la oss si....5 millioner i året bør man skatte enda hardere. Og de som arver gamle penger, altså milliardforumer som går i generasjoner bør beskattes dramatisk mer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Dere er bare latterlige. Kan dere ikke komme med alternative løsninger for å sørge for at folk ikke havner på utsiden da? Ingen klarer eller gidder å komme med alternativer. Her er det bare forslag om å kutte og dumpe de som har minst og har det verst på dynga. Vi må endre samfunnet helt. Hvor har dere statistikk på at flere og flere blir uføre? Og hva er grunnen? Hvis grunnen er psykisk og fibromyalgier, så må vi finne en kur mot disse sykdommene. Mye av grunnene til psykiske plager er jo fordi inkompetente folk får barn og gir de er dårlig oppvekst i et samfunn der både lærere og folk svikter og ikke lærer barna det de skal. Det stilles for høye krav og man må ta ansvar for andres feil og dårlige oppførsel, folk kan oppføre seg jævlige og være kriminelle, men ingen gjør noe og de belønnes for å være sånn. Mens er man vanlig og spesielt for oss damer så stilles det umenneskelige krav til utseendet og alt annet. Jeg er drit lei av å aldri bli tatt seriøst, få kjeft for alt jeg gjør, bli fortalt at jeg ikke kan være eller gjøre sånn for da ser folk på meg med avsky og sier jeg skremmer folk bort, også blir utseendet kommentert stadig, må ha lengre hår, er for tynn blabla... ikke får jeg ha egne meninger eller like noe uten at folk skal tråkke på meg i en hver diskusjon og le av meg og få meg til å framstå som dum og annenrangs, at jeg ikke blir snakket til eller behandlet som et normalt menneske. At jeg bare er bruk og kast for mannfolk og aldri fortjener kjærlighet og en mann som elsker meg og vil gi meg barn og et hjem...

Anonymkode: 1125d...0ee

Att det blir flere og flere uføre er udiskutabelt, når vi er dobbelt så uføre som sammenlignbare land så sier det mer om rikdommen vår, dette er kun fordi vi har hatt råd til det. Heldigvis går det mot slutten og ja jeg er helt enig med TS, lei seg, utbrent, ptsd, angst osv osv er overhodet ikke grunn nok til å bli ufør, man ble selvfølgelig ikke det før i tiden.

Ungdommen må få skikkelig behandling og komme seg ut i jobb igjen

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må kutte i velferdsordningene fordi velferden har blitt en mastodont. Det er enormt mange ytelser i velferden som aldri burde eksistert. 

Enten får man innføre borgerlønn, eller så må man skalere ned velferden til nivåer vi hadde på 80-tallet. Altså ikke i kroner og øre, men i antall forskjellige ytelser. 

Størrelsen på dagens velferd/borgerlønn er overhode ikke bærekraftig. Husk at grunnen til at vi ikke kan kutte oljeproduksjonen og redde planeten er fordi vi stadig må mate det store umettelige velferdsmonsteret. 

Anonymkode: b6552...a13

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må det ikke. Men vi må slutte med utenlands bistand, Stoppe innvandring fra folk som ikke vil jobbe, Og slutte med gullpensjoner, fallskjermer og skyhøye politikerlønninger.

Anonymkode: 83151...ffd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...