Gå til innhold

Hvorfor er så mange av dere damer så lite feminine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ligger ikke i menns natur å være en kvinne i forholdet. Sånne forhold går dunken etter kort tid. Man hjelper hverandre, men må legge til rette at menn bør ta seg av manneting og kvinnen tar mest kvinneting. Skal mannen begynne å sy gardiner også snart mener du fordi alt skal deles 50/50, og syns du det er greit at du MÅ skifte dekk på bilen bare fordi det skal deles helt likt på alt? Er nettopp dette jeg mener. Kvinner har for høye krav til hva en mann skal være i 2020. 

Anonymkode: 8be53...a83

Så da vil du ha en som gjør alle de utakknemlige oppgavene hjemme, hvor flere av dem må gjøres hver dag, mens du kan være helten som bytter dekk to ganger i året? For egen del vil jeg heller bytte dekk og male huset enn å lage mat, kjedeligere og mer håpløs oppgave finnes ikke, det må jo gjentas flere ganger om dagen. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er manneting og hva er kvinneting?

Jeg skifter forøvrig dekk på bilen min mens mannen bruker dekkhotell.

Anonymkode: c22d8...8cb

Du vet godt hva som legges i manneting.. Snekring, oppussing, bygging, fikse bilen, drive med mannlige hobbyer. Hadde vært flau som mann om jeg måtte sende bilen på verksted for å bytte dekk.

Anonymkode: 8be53...a83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kler meg ikke for mannfolkene. Jeg kler meg i de klærne jeg liker. Kunne ikke falt meg inn. Ikke pokker.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du vet godt hva som legges i manneting.. Snekring, oppussing, bygging, fikse bilen, drive med mannlige hobbyer. Hadde vært flau som mann om jeg måtte sende bilen på verksted for å bytte dekk.

Anonymkode: 8be53...a83

En del av det du nevner her er ikke noe alle menn kan. Og noe av det du nevner her finnes det også kvinner som kan/gjør.

Anonymkode: c22d8...8cb

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finnes ikke feminin, handy er jeg også og ikke er jeg glad i husarbeid, men mann har jeg da likevel, barn også  og har hatt det i årevis.

Vi samarbeider om alt og stortrives med det.

Skjønner egentlig ikke hvilken verden du lever i.

Anonymkode: f54d1...ed3

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med tanke på at feminine, snille, omsorgsfulle og damer som lager lite drama og er familiekjære er høyest opp på listen til hva menn liker. Er jo så mange damer som mener at de ikke klarer å finne seg en mann og at alle slutter å ta kontakt med de osv. 

Problemet er veldig enkelt. Bli mere som ei klassisk "lady" så vil menn falle som fluer. Problemet er at personligheten til mange norske damer er for mandig og brautende/kjeftende og er det noe menn missliker er det nettopp det. 

Om 50 år tror jeg mindre enn 50% vil ha partner i Norge pga kvinnene har blitt altfor lik mannfolkene i væremåten. Ikke rart flere og flere menn faller for utenlandske kvinner som er mye mere feminin og typisk kvinnelig i sin fremtoning. 

Anonymkode: 8be53...a83

Haha tuller du nå? Trur ikke kvinner er problemer her men holdningen til menn som deg som er så gammeldagse på holdningene sine. det du skriver indirekte her er at du ønsker vi kvinner skal gå tilbake til å være et objekt for menn som dere kan nyte syne av, mens dere går og gjør hva faen dere vill.

Trur grunnen til at norske kvinner er single og ikke finner seg menn er pga de har endelig fått selvrespekt for seg selv og ikke tar til takke med en mann som forventer å få alt servert på et sølvfat.

 

Vi vill ha en mann som respektere oss og der det er likestilling i hjemmet. Er bare tull det du sier at dagens norske kvinner ikke er nok "lady". Å være en lady for meg er å være en dame med selvrespekt og en sterk holdning som ikke lar seg bli pilt på nesen.

Når det er sagt er de fleste Norske kvinner mer en gjennomsnittet opptatt av både utseendet og trening. Der de gjør det for seg selv og ikke for å glede menn. 
 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Skogkatten skrev:

Så da vil du ha en som gjør alle de utakknemlige oppgavene hjemme, hvor flere av dem må gjøres hver dag, mens du kan være helten som bytter dekk to ganger i året? For egen del vil jeg heller bytte dekk og male huset enn å lage mat, kjedeligere og mer håpløs oppgave finnes ikke, det må jo gjentas flere ganger om dagen. 

De utakknemmelige oppgavene er å jobbe mest for å tjene nok penger til ei kravstor kvinne ofte, ta seg av alle oppussingsprosjektene som dama vil endre på hele tiden som motene forandres, fikse alt av forefallende arbeid på hus. Dette er ting som menn bør gjøre. Barna og lekse deler man på. Da skulle det bare mangle at dama klarer å vaske huset 1 gang i uka å henge opp litt klær. Dere er blitt så bortskjemt at dere skal ha alt i pose og sekk. Menn har blitt for dumsnille med dere å latt dere diktere hele mannen sitt liv, så bra de har begynt å skjønne tegninga. Gir man kvinner for mye skal hun bare ha enda mere. Blir aldri fornøyd.

Glad dama mi er helt enig og vi gir begge rom til å være oss selv 100%.

Anonymkode: 8be53...a83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, kunstnerfluen skrev:

Haha tuller du nå? Trur ikke kvinner er problemer her men holdningen til menn som deg som er så gammeldagse på holdningene sine. det du skriver indirekte her er at du ønsker vi kvinner skal gå tilbake til å være et objekt for menn som dere kan nyte syne av, mens dere går og gjør hva faen dere vill.

Trur grunnen til at norske kvinner er single og ikke finner seg menn er pga de har endelig fått selvrespekt for seg selv og ikke tar til takke med en mann som forventer å få alt servert på et sølvfat.

 

Vi vill ha en mann som respektere oss og der det er likestilling i hjemmet. Er bare tull det du sier at dagens norske kvinner ikke er nok "lady". Å være en lady for meg er å være en dame med selvrespekt og en sterk holdning som ikke lar seg bli pilt på nesen.

Når det er sagt er de fleste Norske kvinner mer en gjennomsnittet opptatt av både utseendet og trening. Der de gjør det for seg selv og ikke for å glede menn. 
 

Du høres ut som den typiske feministkvinne som vrir og vender på alt og mener menn skal bli dørmatter for deg. Nei takk!

Anonymkode: 8be53...a83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De utakknemmelige oppgavene er å jobbe mest for å tjene nok penger til ei kravstor kvinne ofte, ta seg av alle oppussingsprosjektene som dama vil endre på hele tiden som motene forandres, fikse alt av forefallende arbeid på hus. Dette er ting som menn bør gjøre. Barna og lekse deler man på. Da skulle det bare mangle at dama klarer å vaske huset 1 gang i uka å henge opp litt klær. Dere er blitt så bortskjemt at dere skal ha alt i pose og sekk. Menn har blitt for dumsnille med dere å latt dere diktere hele mannen sitt liv, så bra de har begynt å skjønne tegninga. Gir man kvinner for mye skal hun bare ha enda mere. Blir aldri fornøyd.

Glad dama mi er helt enig og vi gir begge rom til å være oss selv 100%.

Anonymkode: 8be53...a83

Hvorfor ønsker du deg da de utakknemlige tunge oppgavene, og ikke de du ser på som små og  lette? 

Anonymkode: f54d1...ed3

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De utakknemmelige oppgavene er å jobbe mest for å tjene nok penger til ei kravstor kvinne ofte, ta seg av alle oppussingsprosjektene som dama vil endre på hele tiden som motene forandres, fikse alt av forefallende arbeid på hus. Dette er ting som menn bør gjøre. Barna og lekse deler man på. Da skulle det bare mangle at dama klarer å vaske huset 1 gang i uka å henge opp litt klær. Dere er blitt så bortskjemt at dere skal ha alt i pose og sekk. Menn har blitt for dumsnille med dere å latt dere diktere hele mannen sitt liv, så bra de har begynt å skjønne tegninga. Gir man kvinner for mye skal hun bare ha enda mere. Blir aldri fornøyd.

Glad dama mi er helt enig og vi gir begge rom til å være oss selv 100%.

Anonymkode: 8be53...a83

Om du vil at hun skal gå hjemme så må du også bidra med penger til hennes og barnas behov. De fleste kvinner jeg kjenner vil heller jobbe og føle seg nyttige for samfunnet, kjenne på mestring, oppnå resultater og utvikle seg både faglig og som menneske, og samtidig bidra til familiens inntekt. Husk også at kvinner som går hjemme dagen lang kjeder seg, om du ikke vil ha uendelig med oppussingsprosjekter kan det være lurt å satse på en som er i full jobb.

Din beskrivelse av kvinner du ha møtt opp igjennom får meg dessuten til å mistenke at du har en noe spesiell smak. Jeg kjenner meg i hvert fall ikke igjen selv, og det stemmer ikke med noen jeg kjenner heller. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du høres ut som den typiske feministkvinne som vrir og vender på alt og mener menn skal bli dørmatter for deg. Nei takk!

Anonymkode: 8be53...a83

jaha takk det tar jeg som et kompliment, men nei. Jeg er veldig for at likestilling skal gjelde både for menn og kvinner. ikke at Kvinner skal heve seg over menn, eller omvendt. Da er det ikke like stilling. 

Har en mann som nok er veldig uenig i det du skriver om å bli behandlet som en dørmatte av meg, jeg er både omsorgsfull, tålmodig og snill. 

Forskjellen mellom deg og minn mann er at min mann er faktisk en MANN og ikke en mann baby. Han greier seg selv og trenger ingen kone som må vaske for han eller lage mat til han. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

De utakknemmelige oppgavene er å jobbe mest for å tjene nok penger til ei kravstor kvinne ofte, ta seg av alle oppussingsprosjektene som dama vil endre på hele tiden som motene forandres, fikse alt av forefallende arbeid på hus. Dette er ting som menn bør gjøre. Barna og lekse deler man på. Da skulle det bare mangle at dama klarer å vaske huset 1 gang i uka å henge opp litt klær. Dere er blitt så bortskjemt at dere skal ha alt i pose og sekk. Menn har blitt for dumsnille med dere å latt dere diktere hele mannen sitt liv, så bra de har begynt å skjønne tegninga. Gir man kvinner for mye skal hun bare ha enda mere. Blir aldri fornøyd.

Glad dama mi er helt enig og vi gir begge rom til å være oss selv 100%.

Anonymkode: 8be53...a83

Kvinner jobber og tjener penger selv. Hvis oppussing er å male så er det jeg som gjør det. Forefallende arbeid på hus er ikke noe som skjer ofte og i mange tilfeller leier man inn fagfolk til dette. Mange har ikke engang hus, men leilighet.

Husarbeid er noe som må gjøres daglig og det bør deles på.

Anonymkode: c22d8...8cb

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Du vet godt hva som legges i manneting.. Snekring, oppussing, bygging, fikse bilen, drive med mannlige hobbyer. Hadde vært flau som mann om jeg måtte sende bilen på verksted for å bytte dekk.

Anonymkode: 8be53...a83

Jeg kan hjelpe deg, jeg. «Manneting» og «mannlige hobbyer»= ligge og klø seg på ballene, flette rævhårene sine og drongle piss utover dogulvet. 
Det er listen over ting menn kan bedre enn kvinner.

Anonymkode: 4d3cd...ac6

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har pusset opp leiligheten min alene, omtrent helt fra scratch, elsker jobben min og kler meg i det jeg vil (fra gallakjole til oversized genser og hullete jeans), og har heldigvis funnet meg en mann som omfavner både sine maskuline og feminine sider. 

Sjeleglad for at jeg slipper å forholde meg til menn med et kvinnesyn som ts har. 

Anonymkode: 2736c...74c

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske kvinner er snille og rolige i motsetning til mange andre steder. F.eks polske kvinner har veldig temperament og er bestemte. 

Anonymkode: 27406...cdc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ønsker du deg da de utakknemlige tunge oppgavene, og ikke de du ser på som små og  lette? 

Anonymkode: f54d1...ed3

Fordi jeg er MANN! Jeg trives med de jobbene selv om de er slitsomme. Hvis dama har overskudd kan hun godt hjelpe til.

Anonymkode: 8be53...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg er MANN! Jeg trives med de jobbene selv om de er slitsomme. Hvis dama har overskudd kan hun godt hjelpe til.

Anonymkode: 8be53...a83

Hva er det du sutrer for da?

Anonymkode: f54d1...ed3

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg er MANN! Jeg trives med de jobbene selv om de er slitsomme. Hvis dama har overskudd kan hun godt hjelpe til.

Anonymkode: 8be53...a83

Da må du finne deg en dame som er enig med deg i vurderingen om at du er MANN og at dette veier så tungt at det skal avgjøre hvilke oppgaver du skal gjøre. Og enda viktigere hvilke oppgaver du skal slippe (tror det er sakens kjerne her...). Du trenger ikke lage en tråd her, det er mer hensiktsmessig å opprette en tinderprofil eller lignende. 

Anonymkode: e2ad0...82d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med tanke på at feminine, snille, omsorgsfulle og damer som lager lite drama og er familiekjære er høyest opp på listen til hva menn liker. Er jo så mange damer som mener at de ikke klarer å finne seg en mann og at alle slutter å ta kontakt med de osv. 

Problemet er veldig enkelt. Bli mere som ei klassisk "lady" så vil menn falle som fluer. Problemet er at personligheten til mange norske damer er for mandig og brautende/kjeftende og er det noe menn missliker er det nettopp det. 

Om 50 år tror jeg mindre enn 50% vil ha partner i Norge pga kvinnene har blitt altfor lik mannfolkene i væremåten. Ikke rart flere og flere menn faller for utenlandske kvinner som er mye mere feminin og typisk kvinnelig i sin fremtoning. 

Anonymkode: 8be53...a83

Jeg vil også hs en snill og omsorgsfull partner. Det er gode egenskaper i en mann. Men det er viktig at alle i familien får lov å utrykke sine følelser, som feks sinne. Undertrykker man sinne får man en partner som lider av psykiske problemer. Kansje du synes at å kjefte eller bli sint ikke er feminint? Men det er da faktisk kvinner so. Er kjent for å ta plass, være sinte og dominerende, samtidig som at de er feminine. Å utrykke følelser er menneskelig, noe vi trenger i et hjem for å bli sett og kommunisere. 

Anonymkode: 7df78...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så opptatt av å være veldig feminin. Jeg er heller ikke så opptatt av at mannen skal være veldig mannemann eller like såkalte manneting. 

Tiltrekkes ikke av typiske kjønnsroller. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...