Gå til innhold

Hvorfor er så mange av dere damer så lite feminine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med tanke på at feminine, snille, omsorgsfulle og damer som lager lite drama og er familiekjære er høyest opp på listen til hva menn liker. Er jo så mange damer som mener at de ikke klarer å finne seg en mann og at alle slutter å ta kontakt med de osv. 

Problemet er veldig enkelt. Bli mere som ei klassisk "lady" så vil menn falle som fluer. Problemet er at personligheten til mange norske damer er for mandig og brautende/kjeftende og er det noe menn missliker er det nettopp det. 

Om 50 år tror jeg mindre enn 50% vil ha partner i Norge pga kvinnene har blitt altfor lik mannfolkene i væremåten. Ikke rart flere og flere menn faller for utenlandske kvinner som er mye mere feminin og typisk kvinnelig i sin fremtoning. 

Anonymkode: 8be53...a83

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Feminine mannfolk er ikke på ønskelista for oss kvinner heller ;) 

Anonymkode: 084d4...4bb

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med tanke på at feminine, snille, omsorgsfulle og damer som lager lite drama og er familiekjære er høyest opp på listen til hva menn liker. Er jo så mange damer som mener at de ikke klarer å finne seg en mann og at alle slutter å ta kontakt med de osv. 

Problemet er veldig enkelt. Bli mere som ei klassisk "lady" så vil menn falle som fluer. Problemet er at personligheten til mange norske damer er for mandig og brautende/kjeftende og er det noe menn missliker er det nettopp det. 

Om 50 år tror jeg mindre enn 50% vil ha partner i Norge pga kvinnene har blitt altfor lik mannfolkene i væremåten. Ikke rart flere og flere menn faller for utenlandske kvinner som er mye mere feminin og typisk kvinnelig i sin fremtoning. 

Anonymkode: 8be53...a83

Er det likhetstegn mellom feminin og snill+omtenksom? Eller mener du de to ti gene i tillegg til feminin? 

Det er mange kvinner som er familiekjære og gjerne unngår å lage drama, men da må de finne en mann som også er familiekjær og ikke driver med snusk på siden... 

Det er ikke så mange menn jeg har møtt som hadde visst hvordan de skule kurtisere en ekte lady😉

Anonymkode: e2ad0...82d

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke kvinnene i Norge som sliter med å finne seg partnere, da. Det er jo gammeldagse menn som deg, som ender opp med å dra til Thailand for å kjøpe seg husjelp/sengepartner. Vi klarer oss fint, men takk for omtanken. :)

Anonymkode: 5ae41...92c

Er godt gift, men ser det popper opp tråd etter tråd om hvor vanskelig det er å finne seg en mann og at de mister interesse etter første date osv. Har dere ikke tenkt på at det er personligheten eller væremåten som skremmer disse bort? Iallefall det jeg har hørt fra venner som bare endte opp med den ene daten.

Anonymkode: 8be53...a83

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er godt gift, men ser det popper opp tråd etter tråd om hvor vanskelig det er å finne seg en mann og at de mister interesse etter første date osv. Har dere ikke tenkt på at det er personligheten eller væremåten som skremmer disse bort? Iallefall det jeg har hørt fra venner som bare endte opp med den ene daten.

Anonymkode: 8be53...a83

Ingen damer jeg kjenner sliter med de ivartfall. Hører mer om incels som dreper og voldtar kvinner og barn bordi de ikke får deg kjæreste/ligg da.. :) Og er fler ufribillig single menn enn kvinner

Anonymkode: 10464...0da

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Skogkatten skrev:

Vi har fått med oss at en del menn vil ha kvinner uten egne meninger, som bare sier "ja, kjære" uansett hva spørsmålet er og som utsletter seg selv for mannen og familien. Ekstra bonus om hun vasker og rydder etter dere, så dere slipper å bry dere med sånne trivialiteter selv. Saken er bare den at de fleste moderne og selvstendige kvinner ikke vil ha sånne menn. Dermed er det ikke vi som taper, men dere håpløst gammeldagse menn. 

Ingen har nevnt noe om å ta seg av familien og huset her andre enn deg. Er væremåten og hennes "stil" (både utseende og personlighet). De forventer samtidig at mannen er en typisk gentleman man har ikke de samme tingene å skilte med som menn foretrekker i en kvinne. Er jo hele tiden folk i vennekrets som klager på dette og ikke minst på kg at menn ikke vil forplikte seg. Menn i dag har mye høyere krav til en kvinne også, og for mange frister det ikke å gå inn i et forhold med ei dame de ikke liker personlighen og væremåten til.

Anonymkode: 8be53...a83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ingen damer jeg kjenner sliter med de ivartfall. Hører mer om incels som dreper og voldtar kvinner og barn bordi de ikke får deg kjæreste/ligg da.. :) Og er fler ufribillig single menn enn kvinner

Anonymkode: 10464...0da

Bare tull at det er mange. Du vet at kvinnelige incels er like vanlig.. De som skylder på menn hvorfor livet deres ikke ble som de hadde tenkt osv. Er mange av de her på kg som oppretter nye tråder hver dag om hvor fæle menn er som ikke vil ha de.🙂

Anonymkode: 8be53...a83

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen har nevnt noe om å ta seg av familien og huset her andre enn deg. Er væremåten og hennes "stil" (både utseende og personlighet). De forventer samtidig at mannen er en typisk gentleman man har ikke de samme tingene å skilte med som menn foretrekker i en kvinne. Er jo hele tiden folk i vennekrets som klager på dette og ikke minst på kg at menn ikke vil forplikte seg. Menn i dag har mye høyere krav til en kvinne også, og for mange frister det ikke å gå inn i et forhold med ei dame de ikke liker personlighen og væremåten til.

Anonymkode: 8be53...a83

Hva legger du i "familiekjær" da? Min erfaring er at det ofte er kode for "hun må gi opp egen karriere og hobbyer for å ta seg av barn og styre familien AS, mens han kan sette seg på ræva når han kommer hjem etter en dag med utfordringer og voksenkontakt og vite at hun både har sørget for at barna har klær i rett størrelse og har sørget for å handle gave til bursdagen til Per." Menn som vil ha et sånt samliv kan i alle fall takke seg selv når det ikke blir sex fordi hun er utslitt og har vondt i hodet.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feminine mannfolk er ikke på ønskelista for oss kvinner heller ;) 

Anonymkode: 084d4...4bb

Dere har jo fått det som dere ville med likestillingen. Mange unge menner jo mere feminine enn kvinnene, så dere har virkelig klart å legge til rette for katastrofe for ungene deres som kommer etter dere. Norge i 2020 ser mørkt med partnerstatestikken, men tenk hvordan det vil være om 20 år frem i tid. Er ikke noe som heter forhold og familieliv da med norske kvinner hvis dere fortsetter i samme spor. Dere har jo ønsket dette selv da. Utenlandske damer er jo som før, så hva gjør dere når ingen norsk mann vil ha dere? Er jo dit vi er på vei om ikke ting endres drastisk i løpet av de neste årene.

Anonymkode: 8be53...a83

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare tull at det er mange. Du vet at kvinnelige incels er like vanlig.. De som skylder på menn hvorfor livet deres ikke ble som de hadde tenkt osv. Er mange av de her på kg som oppretter nye tråder hver dag om hvor fæle menn er som ikke vil ha de.🙂

Anonymkode: 8be53...a83

Haha nei det er ikke "mange hver dag". Er flere menn som skriver kvinnenedsettende ting og klager over det motsatte om du faktisk ser igjennom. Og såklart er det mange mannlige  incels som dreper, er jo menn som står for nesten alt av voldtekt, drap, vold, trakkassering og krig.

Anonymkode: 10464...0da

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke kalles særlig feminin. Pynter meg når jeg skal noe spesielt, ellers går jeg i dongeri og converse, og bruker minimalt med sminke. Spiller fotball og gamer, akkurat som gutta på min alder, og banner når jeg føler for det. Rart at så mange av det motsatte kjønn har vist interesse for meg når jeg er så like dem i stil og væremåte. 

Anonymkode: 5ae41...92c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere har jo fått det som dere ville med likestillingen. Mange unge menner jo mere feminine enn kvinnene, så dere har virkelig klart å legge til rette for katastrofe for ungene deres som kommer etter dere. Norge i 2020 ser mørkt med partnerstatestikken, men tenk hvordan det vil være om 20 år frem i tid. Er ikke noe som heter forhold og familieliv da med norske kvinner hvis dere fortsetter i samme spor. Dere har jo ønsket dette selv da. Utenlandske damer er jo som før, så hva gjør dere når ingen norsk mann vil ha dere? Er jo dit vi er på vei om ikke ting endres drastisk i løpet av de neste årene.

Anonymkode: 8be53...a83

Likestillingen er ikke der den bør være enda, lang vei å gå. Når det er like få kvinner som blir voldtatt, som menn - så nærmer vi oss kanskje.

 

Og de fleste er jo i forhold/ender opp i forhold - ikke noe å ta på vei over.

Anonymkode: 10464...0da

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Skogkatten skrev:

Hva legger du i "familiekjær" da? Min erfaring er at det ofte er kode for "hun må gi opp egen karriere og hobbyer for å ta seg av barn og styre familien AS, mens han kan sette seg på ræva når han kommer hjem etter en dag med utfordringer og voksenkontakt og vite at hun både har sørget for at barna har klær i rett størrelse og har sørget for å handle gave til bursdagen til Per." Menn som vil ha et sånt samliv kan i alle fall takke seg selv når det ikke blir sex fordi hun er utslitt og har vondt i hodet.

Det ligger ikke i menns natur å være en kvinne i forholdet. Sånne forhold går dunken etter kort tid. Man hjelper hverandre, men må legge til rette at menn bør ta seg av manneting og kvinnen tar mest kvinneting. Skal mannen begynne å sy gardiner også snart mener du fordi alt skal deles 50/50, og syns du det er greit at du MÅ skifte dekk på bilen bare fordi det skal deles helt likt på alt? Er nettopp dette jeg mener. Kvinner har for høye krav til hva en mann skal være i 2020. 

Anonymkode: 8be53...a83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det ligger ikke i menns natur å være en kvinne i forholdet. Sånne forhold går dunken etter kort tid. Man hjelper hverandre, men må legge til rette at menn bør ta seg av manneting og kvinnen tar mest kvinneting. Skal mannen begynne å sy gardiner også snart mener du fordi alt skal deles 50/50, og syns du det er greit at du MÅ skifte dekk på bilen bare fordi det skal deles helt likt på alt? Er nettopp dette jeg mener. Kvinner har for høye krav til hva en mann skal være i 2020. 

Anonymkode: 8be53...a83

Hva er manneting og hva er kvinneting?

Jeg skifter forøvrig dekk på bilen min mens mannen bruker dekkhotell.

Anonymkode: c22d8...8cb

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha nei det er ikke "mange hver dag". Er flere menn som skriver kvinnenedsettende ting og klager over det motsatte om du faktisk ser igjennom. Og såklart er det mange mannlige  incels som dreper, er jo menn som står for nesten alt av voldtekt, drap, vold, trakkassering og krig.

Anonymkode: 10464...0da

Menn har testosteron og er fra naturens side alltid vært "krigere". Bare se i dyreriket. Menn er også mye sterkere. Hadde kvinner vært dobbelt så sterk som menn hadde det vært mange menn som ble utsatt for vold. Faktigst er det fkere kvinner enn menn som slår partneren, men pga menns fysikk tar de ikke skade av det på samme måte. Men her snakker om en liten andel folk. 99% vet forskjell på rett og galt. Såpass har vi utviklet oss.

Anonymkode: 8be53...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...