Gå til innhold

Hvorfor er så mange av dere damer så lite feminine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Svartfugl skrev:

Man høster som regel som man sår. Når kvinner eller menn klager over at det er noe feil med nesten alle kvinner eller menn, ligger som regel problemet hos dem selv. Kjenner egentlig ganske få personer som er kjeftende, brautende og lager mye drama. Det gjelder både menn og kvinner. 

Man ser vel ofte det man vil se og gjerne fra sitt eget perspektiv, så ikke rart mange blir blendet. Er jo nok å lese tråder her inne på kg så skjønner man godt hva jeg mener. Virkeligheten er heldigvis ikke så dyster som på KG, men at det er et problem er det liten tvil om.

Mange tror kanskje at veien til lykke er å endre på kjønnsroller og at menn blir mere feminine og kvinner mere som menn, men statestikken på kjærlighetslivet i Norge viser at det er feil måte. Ingen er tjent med det verken menn eller kvinner. 

Kvinner sliter med sexlysten og mister følelsene fordi menn har blitt for tafatte og for lite mandige, og menn mister interessen for kvinner som oppfører seg mere og mere som en mann. De som har skjønt dette lever i harmoniske forhold, mens de andre klager og sliter på kjærlighetsfronten. 

Alt er ikke bedre i 2020.

Anonymkode: 8be53...a83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er menn så lite maskuline? Det finnes jo ikke ekte mannfolk lenger, bare guttunger som griner mens de tuller seg inn i pledd og søker trøst hos bestevenninna.

Anonymkode: 578eb...6fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man ser vel ofte det man vil se og gjerne fra sitt eget perspektiv, så ikke rart mange blir blendet. Er jo nok å lese tråder her inne på kg så skjønner man godt hva jeg mener. Virkeligheten er heldigvis ikke så dyster som på KG, men at det er et problem er det liten tvil om.

Mange tror kanskje at veien til lykke er å endre på kjønnsroller og at menn blir mere feminine og kvinner mere som menn, men statestikken på kjærlighetslivet i Norge viser at det er feil måte. Ingen er tjent med det verken menn eller kvinner. 

Kvinner sliter med sexlysten og mister følelsene fordi menn har blitt for tafatte og for lite mandige, og menn mister interessen for kvinner som oppfører seg mere og mere som en mann. De som har skjønt dette lever i harmoniske forhold, mens de andre klager og sliter på kjærlighetsfronten. 

Alt er ikke bedre i 2020.

Anonymkode: 8be53...a83

Ulike personligheter utfyller hverandre individuelt og har ulike kjemi da, alle er litt maskulin og litt feminin og alle er unike snøflak.

Anonymkode: 6ac36...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er menn så lite maskuline? Det finnes jo ikke ekte mannfolk lenger, bare guttunger som griner mens de tuller seg inn i pledd og søker trøst hos bestevenninna.

Anonymkode: 578eb...6fa

Er jo nettopp dette jeg prøver å sette fokus på. Ingen blir lykkelige av en feminin mann hvis man er heterofil dame og samme gjelder maskuline damer for menn. Norge 2020 er snart en lost case.

Anonymkode: 8be53...a83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2020 den 8.58, AnonymBruker skrev:

Det var da fryktelig skjematisk. Hva er egentlig poenget her? Hvorfor skal jeg være bevisst på at min status har begrenset effekt? For øvrig vet jeg at den har tiltrukket seg menn, og for det andre har jeg denne statusen utelukkende fordi jeg er oppslukt i yrket mitt. Hvorfor skal kvinner og menn gå bevisst inn på å utvikle egenskaper som gjør dem attraktive ifølge et skjema? Løfter man hodet fra internett, ser man jo at de fleste mennesker flørter, elsker knuller etc.

Anonymkode: fea33...d7d

En kvinnes status har aldeles ikke begrenset effekt på menn som er opptatt av status og intellektuell kapasitet, og som ønsker en likeverdig partner. Jeg har møtt mange av det slaget, så jeg tror Mr H og jeg må vanke i svært forskjellige kretser, eller så er han bare ute etter å provosere ved å snakke ned høyere utdanning for kvinner.

Han har nok rett i at en kvinnes utdannelsesnivå er revnende likegyldig for det brede lag av norske menn. Altså de som helst vil være den sterkeste og smarteste, og de som ikke har så mye utdannelse selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man ser vel ofte det man vil se og gjerne fra sitt eget perspektiv, så ikke rart mange blir blendet. Er jo nok å lese tråder her inne på kg så skjønner man godt hva jeg mener. Virkeligheten er heldigvis ikke så dyster som på KG, men at det er et problem er det liten tvil om.

Mange tror kanskje at veien til lykke er å endre på kjønnsroller og at menn blir mere feminine og kvinner mere som menn, men statestikken på kjærlighetslivet i Norge viser at det er feil måte. Ingen er tjent med det verken menn eller kvinner. 

Kvinner sliter med sexlysten og mister følelsene fordi menn har blitt for tafatte og for lite mandige, og menn mister interessen for kvinner som oppfører seg mere og mere som en mann. De som har skjønt dette lever i harmoniske forhold, mens de andre klager og sliter på kjærlighetsfronten. 

Alt er ikke bedre i 2020.

Anonymkode: 8be53...a83

Kvinner mister ikke sexlysten fordi menn har blitt for lite mandige og tafatte. Selv om jeg kun er en kvinne, vil jeg påstå at det er feil. Tror kvinner oftest mister sexlysten fordi mannen ikke viser omsorg for kvinnen (så hun ikke føler seg sett) overlater for mange oppgaver i hjemmet til kvinnen eller er ustelte, ekle og skitne. Hvis noen kvinner er uenig med meg, må de gjerne skrive det her.

Anonymkode: f13d5...5cf

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man ser vel ofte det man vil se og gjerne fra sitt eget perspektiv, så ikke rart mange blir blendet. Er jo nok å lese tråder her inne på kg så skjønner man godt hva jeg mener. Virkeligheten er heldigvis ikke så dyster som på KG, men at det er et problem er det liten tvil om.

Mange tror kanskje at veien til lykke er å endre på kjønnsroller og at menn blir mere feminine og kvinner mere som menn, men statestikken på kjærlighetslivet i Norge viser at det er feil måte. Ingen er tjent med det verken menn eller kvinner. 

Kvinner sliter med sexlysten og mister følelsene fordi menn har blitt for tafatte og for lite mandige, og menn mister interessen for kvinner som oppfører seg mere og mere som en mann. De som har skjønt dette lever i harmoniske forhold, mens de andre klager og sliter på kjærlighetsfronten. 

Alt er ikke bedre i 2020.

Anonymkode: 8be53...a83

Her ser man stort sett problemer, fordi folk bruker forum til å be om råd/klage over problemer. Man får altså ikke noe representativt utvalg av befolkningen. Generelt i livet så gjelder det at har du problemermed en person, så kan den personen være problemet, men har du et problem med alle, så er det på tide å gå i deg selv.

Det jeg har lest av forskning tilsier dessuten at det faktisk er mer sex og lyst i likestilte forhold, og jeg vet heller ikke om detvar sånn at menn og kvinner hadde mye mer lyst før. Det vi derimot vet, er at men generelt sett har en smule høyere libido enn kvinner. Sånn sett ville det jo være mer "feninint" å ikke ga så lyst på sex,  men jeg tviler på at den jevne mann ønsker seg mindre sex...

Jeg leser stadig innlegg om både menn og kvinner som savner sex eller har lite lyst, men hører sjelden om at det er fordi at partneren er for lite feminin/maskulin.

Jeg lever i et harmonisk forhold. Vi har begge høy utdanning og jobb. Vi har et godt forhold. Vi er lite opptatt av hvem som gjør hva av oppgaver, eller hva som er mannejobber eller damejobber. Vi er begge omsorgsfulle og familieorienterte og vi tar begge vare på utseendet vårt, og vi har ganske lik sexlyst. Like batn leker best, heter dey seg. Jeg tror det stemmer ganske bra. Jeg har relativt store krav til meg selv og ønsker en partner som er på samme måte. Det har jeg fått.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hank Amarillo skrev:

Skaut kan dere godt droppe da, er ikke så pent(no offense).

Så du foretrekker å se hårrullene? 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, leste litt fort. Trodde du mente gå rundt med skaut generelt.

Neida, går bra det. Dere får kanskje gjøre håret på dagtid så er det ferdig til mannen kommer hjem fra arbeid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fleste Milliardærene i Norge har begynt på gulvet å bygget opp alt selv fra bunnen uten noe særlig utdannelse. 

Anonymkode: 8be53...a83

Og det funka greit før. Men nå er det ikke lett å få seg jobb eller bli gründer om du ikke har grunnleggende ferdigheter og papirer fra skolen. Nav neste, for de fleste. 

Anonymkode: e6171...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2020 den 21.36, Hank Amarillo skrev:

Å ja, leste litt fort. Trodde du mente gå rundt med skaut generelt.

Neida, går bra det. Dere får kanskje gjøre håret på dagtid så er det ferdig til mannen kommer hjem fra arbeid:)

Lurer på hvor mange % av menn idag er det som faktisk har råd til å føle en hel familie på 1 inntekt jeg? Ikke glem at alt skal være betalt og det inkluderer accesorizes til henne og..hun kan jo ikke være pen og vakker om du ikke kjøper fine ting til henne?

Egentlig er det så enkelt som at kan du ikke fø en familie på din lønn så kan du ikke kreve å ha et sånt liv og dere som vil et sånt liv må oppfordre kvinner til å søke rike menn og oppfordre menn til å bli rike nok for å kunne fø familien.

Menn som ikke kan dette, kan vi si ikke fortjener en familie eller? Rart hvordan det er et problem at vi "velger bort" lavstatus menn? Det er jo helt riktig å gjøre for å vise dem at de må oppnå suksess.

Ikke sitt der og krev noe hvis du ikke kan tilby noe.

Anonymkode: 4a2fd...003

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det passer jo bra at kvinner blir mindre typisk feminin, når menn blir mindre typisk maskuline. Da får vi jo heller overta noen av de gammeldagse rollene til hverandre.

Anonymkode: d9f66...424

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hvor mange % av menn idag er det som faktisk har råd til å føle en hel familie på 1 inntekt jeg? Ikke glem at alt skal være betalt og det inkluderer accesorizes til henne og..hun kan jo ikke være pen og vakker om du ikke kjøper fine ting til henne?

Egentlig er det så enkelt som at kan du ikke fø en familie på din lønn så kan du ikke kreve å ha et sånt liv og dere som vil et sånt liv må oppfordre kvinner til å søke rike menn og oppfordre menn til å bli rike nok for å kunne fø familien.

Menn som ikke kan dette, kan vi si ikke fortjener en familie eller? Rart hvordan det er et problem at vi "velger bort" lavstatus menn? Det er jo helt riktig å gjøre for å vise dem at de må oppnå suksess.

Ikke sitt der og krev noe hvis du ikke kan tilby noe.

Anonymkode: 4a2fd...003

Der mennene har god råd kan kvinnen slippe å arbeide, der mannen er fattig må kvinnen ta seg arbeide.

Sånn det var i gode gamle dager, kvinner med melkehvit hud og ellers så fresh ut og sånn der var et statussymbol, betydde at man var vellykket nok til at kvinnens hans ikke trengte å arbeide.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel. Synes menn generelt også blir i økende grad mer feminine.. 

Anonymkode: 40d7e...9c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel. Synes menn generelt også blir i økende grad mer feminine.. 

Anonymkode: 40d7e...9c8

Menn generelt eller enkelte menn?

Anonymkode: 6ac36...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hank Amarillo skrev:

Der mennene har god råd kan kvinnen slippe å arbeide, der mannen er fattig må kvinnen ta seg arbeide.

Sånn det var i gode gamle dager, kvinner med melkehvit hud og ellers så fresh ut og sånn der var et statussymbol, betydde at man var vellykket nok til at kvinnens hans ikke trengte å arbeide.

Aha.

Så alle såkalte arbeiderklasse og lavstatus menn skal være husfedre? Fin plan men da må de jo gifte seg med rike kvinner? Og i følge en god del folk vil jo ikke kvinner ha menn med lavere status?

Da ender vi jo bare med at vi har en gruppe menn som ikke har retten til gifte seg med mindre de kan finne en kvinne som er villig til å brødfø dem, og den andre gruppen menn må tjene såpass at en hel familie kan leve godt på hans lønning.

Anonymkode: 4a2fd...003

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aha.

Så alle såkalte arbeiderklasse og lavstatus menn skal være husfedre? Fin plan men da må de jo gifte seg med rike kvinner? Og i følge en god del folk vil jo ikke kvinner ha menn med lavere status?

Da ender vi jo bare med at vi har en gruppe menn som ikke har retten til gifte seg med mindre de kan finne en kvinne som er villig til å brødfø dem, og den andre gruppen menn må tjene såpass at en hel familie kan leve godt på hans lønning.

Anonymkode: 4a2fd...003

Dette var meget reflektert. :)

Den forståelsen du har nå er sjelden for tiden. Dømmer heller 9 av 10 ganger i hverdagen, er bastant og låst i egoets krig med seg selv, så det er jo litt trist det brukes på dette, den burde brukes på seg selv kanskje.

Kunne hatt denne forståelsen mye oftere også, dersom man var villig til å heale seg fra issues og traumer evt., men hvis ikke får en vel vente til neste gang noen river litt i følelsene og åpner opp igjen slik at forståelse kan komme seg inn til egoet og ut igjen.

Anonymkode: 6ac36...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aha.

Så alle såkalte arbeiderklasse og lavstatus menn skal være husfedre? Fin plan men da må de jo gifte seg med rike kvinner? Og i følge en god del folk vil jo ikke kvinner ha menn med lavere status?

Da ender vi jo bare med at vi har en gruppe menn som ikke har retten til gifte seg med mindre de kan finne en kvinne som er villig til å brødfø dem, og den andre gruppen menn må tjene såpass at en hel familie kan leve godt på hans lønning.

Anonymkode: 4a2fd...003

Da misforsto du, kanskje🙂 Når mannen tjener nok til å brødfø hele familien, så kan fruen være hjemmeværende. Når mannen ikke gjør det så må fruen hans også ta seg lønnet arbeide🙂

Vil og vil. Livet er dessverre slik at man får ikke alt man vil. Vil heller kalle det en preferanse. Kvinner foretrekker en høystatus mann fremfor en med lav status(som du kaller det). Er ikke så annerledes enn det at menn foretrekker pene kvinner fremfor stygge kvinner. Da løser man det så enkelt som at de rike/høystatus mennene gifter seg med de pene kvinnene, mens de med lav status(som du kaller det) må ta til takke med de stygge🙂

En ekstra bonus er at når fruen er hjemmeværende kan de ha flere barn. Sånn blir det god avl av. De smarte og pene får flere barn, da blir fremtidige generasjoner smartere og penere.

Win win situasjon på alle måter dette altså🙂

Endret av Hank Amarillo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hank Amarillo skrev:

Da misforsto du, kanskje🙂 Når mannen tjener nok til å brødfø hele familien, så kan fruen være hjemmeværende. Når mannen ikke gjør det så må fruen hans også ta seg lønnet arbeide🙂

Vil og vil. Livet er dessverre slik at man får ikke alt man vil. Vil heller kalle det en preferanse. Kvinner foretrekker en høystatus mann fremfor en med lav status(som du kaller det). Er ikke så annerledes enn det at menn foretrekker pene kvinner fremfor stygge kvinner. Da løser man det så enkelt som at de rike/høystatus mennene gifter seg med de pene kvinnene, mens de med lav status(som du kaller det) må ta til takke med de stygge🙂

En ekstra bonus er at når fruen er hjemmeværende kan de ha flere barn. Sånn blir det god avl av. De smarte og pene får flere barn, da blir fremtidige generasjoner smartere og penere.

Win win situasjon på alle måter dette altså🙂

Du ser for deg at enhver dame som var hjemme, bare hadde gått rundt og stelt i huset, passet på barna og fikset på utseendet? - Ikke en gang oldemødrene mine gjorde det og de var født før 1900. 

Hva hvis hun foretrekker å drive på med helt andre ting enn husarbeid i hjemmetilværelsen? Jeg kjenner flust av damer som garantert ville endt opp med å drive med ett eller annet produktivt for sin egen del. Selv ville jeg tatt fatt på all verdens vedlikehold, landskapspleie og hatt både høner, hester, en kjekk liten traktor med nødvendig redskap, - jeg ville slett ikke vært særlig pyntet, når mannen kom hjem, men heller sett ut som om jeg hadde drevet med ett eller annet utendørs. 

Anonymkode: cda89...ee4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ser for deg at enhver dame som var hjemme, bare hadde gått rundt og stelt i huset, passet på barna og fikset på utseendet? - Ikke en gang oldemødrene mine gjorde det og de var født før 1900. 

Hva hvis hun foretrekker å drive på med helt andre ting enn husarbeid i hjemmetilværelsen? Jeg kjenner flust av damer som garantert ville endt opp med å drive med ett eller annet produktivt for sin egen del. Selv ville jeg tatt fatt på all verdens vedlikehold, landskapspleie og hatt både høner, hester, en kjekk liten traktor med nødvendig redskap, - jeg ville slett ikke vært særlig pyntet, når mannen kom hjem, men heller sett ut som om jeg hadde drevet med ett eller annet utendørs. 

Anonymkode: cda89...ee4

Hmm...du får kanskje skaffe deg en mann med lav status(som du kaller det) og være i lønnet arbeide, hvis det blir for kjedelig å ta vare på dine barn.

Kroppsarbeide sømmer seg ikke egentlig for de dannede klasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...