Gå til innhold

Hvorfor er så mange av dere damer så lite feminine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er bare dere som ikke klarer å leve opp til tidens krav. Vi kvinner er langt mer tilpasningsdyktige. Det er derfor vi vinner.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

De utakknemmelige oppgavene er å jobbe mest for å tjene nok penger til ei kravstor kvinne ofte, ta seg av alle oppussingsprosjektene som dama vil endre på hele tiden som motene forandres, fikse alt av forefallende arbeid på hus. Dette er ting som menn bør gjøre. Barna og lekse deler man på. Da skulle det bare mangle at dama klarer å vaske huset 1 gang i uka å henge opp litt klær. Dere er blitt så bortskjemt at dere skal ha alt i pose og sekk. Menn har blitt for dumsnille med dere å latt dere diktere hele mannen sitt liv, så bra de har begynt å skjønne tegninga. Gir man kvinner for mye skal hun bare ha enda mere. Blir aldri fornøyd.

Glad dama mi er helt enig og vi gir begge rom til å være oss selv 100%.

Anonymkode: 8be53...a83

Vi tjener begge nok penger, iblant maler vi veggene sammen, alt annet har vi håndverkere til. Vi bor i leilighet og har ikke noe forefallende arbeid. Ingen er interessert i interiør her. Mannen har en bil han sender på verksted for dekkskift. Det er med andre ord ingen "manneoppgaver" igjen, husarbeid deles 50/50.

Anonymkode: 60b1f...0eb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg har å utsette på feminitet blant norske kvinner er konehår. Straks dere får dere konehårsveis så er femininiteten redusert med 50%. 

Anonymkode: ab456...db5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Eneste jeg har å utsette på feminitet blant norske kvinner er konehår. Straks dere får dere konehårsveis så er femininiteten redusert med 50%. 

Anonymkode: ab456...db5

Hva er konehår?

Anonymkode: c22d8...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Skogkatten skrev:

Hva legger du i "familiekjær" da? Min erfaring er at det ofte er kode for "hun må gi opp egen karriere og hobbyer for å ta seg av barn og styre familien AS, mens han kan sette seg på ræva når han kommer hjem etter en dag med utfordringer og voksenkontakt og vite at hun både har sørget for at barna har klær i rett størrelse og har sørget for å handle gave til bursdagen til Per." Menn som vil ha et sånt samliv kan i alle fall takke seg selv når det ikke blir sex fordi hun er utslitt og har vondt i hodet.

Noen menn forventer at kvinner gjør alt det i tillegg til å gå 100% på jobb. Jeg var i et sånt forhold og han såg jo aldri hva jeg gjorde for familien, men syntes det var veldig rart at jeg alltid var så trøtt 😮

Anonymkode: b7269...748

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med tanke på at feminine, snille, omsorgsfulle og damer som lager lite drama og er familiekjære er høyest opp på listen til hva menn liker. Er jo så mange damer som mener at de ikke klarer å finne seg en mann og at alle slutter å ta kontakt med de osv. 

Problemet er veldig enkelt. Bli mere som ei klassisk "lady" så vil menn falle som fluer. Problemet er at personligheten til mange norske damer er for mandig og brautende/kjeftende og er det noe menn missliker er det nettopp det. 

Om 50 år tror jeg mindre enn 50% vil ha partner i Norge pga kvinnene har blitt altfor lik mannfolkene i væremåten. Ikke rart flere og flere menn faller for utenlandske kvinner som er mye mere feminin og typisk kvinnelig i sin fremtoning. 

Anonymkode: 8be53...a83

Menn liker forskjellige ting. Noen liker sikkert den type dame du beskriver. Det er hjerne den typen mann som må kjøpe seg postordrebrud fra fattige land. 

Andre menn liker sterke tøffe kvinner som trener, går på jakt, kjører mororsykkel etc. Noen menn synes sinna-feminister er råkule også.

Min erfaring er at menn faller som fluer når jeg kan diskutere våpen og ammunisjon med dem. Kampsport er også populært. Jeg er veldig lite interessert i motorsport, men et par venninner som er interessert i det, opplever det samme der. De fleste menn jeg har møtt synes det er mye mer sexy at jeg har masse kunnskap og meninger om våpen og kampsport, enn at jeg baker veldig gode muffins, selv om det også settes pris på. 

Ellers er jeg rundt 160, 50 kilo, har langt hår, og går ofte i kjole og skjørt. Så tenker jeg er feminin nok for de fleste.

Anonymkode: faa39...ff1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er konehår?

Anonymkode: c22d8...8cb

Kort, praktisk hår, lite kledelig, feks Trine Skrei Grande. 

Anonymkode: 60b1f...0eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are

Dette syns jeg et tull. Unge damer nå til dags et både feminine og tøffe. Tar utdanning og et ikke redd for en natt ute i naturen. Jeg ser på mine nieser.  De tar høy utdanning, får barn og vil realisere seg selv. Det er likevel ikke noe maskulint ved de. At eldre damer bli mer mandig ( er det kanskje det du tenker på trådstarter ?) , har jo en naturlig forklaring. Forandringer i hormoner. Dette kan man jo ikke unngå.  Vi har nå heldigvis får jeg si kommet såpass langt her i landet at kvinner er likestilte med menn. Å gå hjemme og vaske klær og ta vare på hus og heim hørte til en annen generasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er en grunn til at menn er langt sterkere enn kvinner! 

Anonymkode: 8be53...a83

Samme grunnen som den som gjør at gutter er dårligere på skolen, da? 

Anonymkode: e6171...48d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var da fryktelig skjematisk. Hva er egentlig poenget her? Hvorfor skal jeg være bevisst på at min status har begrenset effekt? For øvrig vet jeg at den har tiltrukket seg menn, og for det andre har jeg denne statusen utelukkende fordi jeg er oppslukt i yrket mitt. Hvorfor skal kvinner og menn gå bevisst inn på å utvikle egenskaper som gjør dem attraktive ifølge et skjema? Løfter man hodet fra internett, ser man jo at de fleste mennesker flørter, elsker knuller etc.

Anonymkode: fea33...d7d

Rett og slett fordi vi bør være bevisste på hvordan ulike aspekter påvirker livene våre. Han som sitter på gutterommet gjennom 20-årene blir ofte ikke særlig attraktiv for kvinner, og det er bedre om han går inn i det med åpne øyne. På samme måte er det synd om en går rundt og forventer en partner som oppfyller visse kriterier om en selv ikke oppfyller dennes kriterier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2020 den 20.56, AnonymBruker skrev:

Ikke sant! Dumt av menn å utdanne seg, de burde heller brukt tid på å få en sexy kropp, stelle hår og hud med de beste produktene på markedet samt sørge for at de kan posere med en maskulin hammerføring. 

Anonymkode: 2736c...74c

Men mange fine menn har jo ikke peiling på hvordan de skal OPPFØRE seg som en MANN. Slasker er mange. Bryr seg ikke. Jeg vi ha en ekte mann som vet hvordan han tar vare på sin kvinne samtidig som han ikke lar henne føle seg fanget som i fengsel. 

Anonymkode: 81068...4f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2020 den 17.58, AnonymBruker skrev:

Med tanke på at feminine, snille, omsorgsfulle og damer som lager lite drama og er familiekjære er høyest opp på listen til hva menn liker. Er jo så mange damer som mener at de ikke klarer å finne seg en mann og at alle slutter å ta kontakt med de osv. 

Problemet er veldig enkelt. Bli mere som ei klassisk "lady" så vil menn falle som fluer. Problemet er at personligheten til mange norske damer er for mandig og brautende/kjeftende og er det noe menn missliker er det nettopp det. 

Om 50 år tror jeg mindre enn 50% vil ha partner i Norge pga kvinnene har blitt altfor lik mannfolkene i væremåten. Ikke rart flere og flere menn faller for utenlandske kvinner som er mye mere feminin og typisk kvinnelig i sin fremtoning. 

Anonymkode: 8be53...a83

Det er så mange feminine menn blitt, så noen må jo ta mannsrollen.

Anonymkode: 96a97...b96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja damer, -her er det bare å hente frem kjevlet, på med forklet, rulle hårrullene og på plass og knyte skautet godt under haka, - ingenting er så lite mandig og så typisk tradisjonell dame som det! 😂

Endret av absinthia
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv en veldig feminin kvinne. Jeg sminker meg ikke, men har ekstremt feminine trekk og kropp, og går kledd veldig feminint. Steller meg ordentlig hver eneste dag, og får også høre at jeg går veldig feminint til og med. Jeg er både familiekjær og omsorgsfull. For meg passer deg også at kvinner gjør typiske "kvinneting" og menn gjør typiske "manneting". For eksempel at kvinnen står for stryking av skjorter og mannen skifter dekk. Og det handler ikke om at ikke man klarer fint hverandre sine roller, men jeg trives godt med å ha det sånn. Men, jeg har en veldig sterk personlighet og sterke meninger. Jeg er ingen nikkedukke. Jeg har aldri hatt problemer med å finne meg en mann, samboeren min og andre kjærester jeg har hatt før har alltid satt pris på det samme- at jeg er veldig feminin, men har bein i nesa. Det er gjengangeren i hva menn jeg har vært med ofte har sagt, at de elsker den kombinasjonen. 

Det finnes mange feminine norske jenter, mange av mine venninner er også lik meg.  Men folk er jo forskjellig, det gjelder menn også og hva de liker. Og mange menn er selv ganske brautende, og ofte så er det jo sånn at like barn leker best. 

Med dette sagt, vil jeg si at jeg synes mange menn idag som krever det ene og det andre mangler den gode gentlemenstilen og gir svært lite selv av omsorg, en del menn tar ikke vare på damen sin lenger som før i tiden. Det og blandt annet dra ut stolen eller åpne døren for oss, det er det mange damer som savner. Vi klarer det såklart fint selv, men det er veldig hyggelig og det er med å gjøre at vi faktisk føler oss feminine og tatt vare på. 

Anonymkode: 0eb9a...b1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2020 den 11.53, AnonymBruker skrev:

Vi tjener begge nok penger, iblant maler vi veggene sammen, alt annet har vi håndverkere til. Vi bor i leilighet og har ikke noe forefallende arbeid. Ingen er interessert i interiør her. Mannen har en bil han sender på verksted for dekkskift. Det er med andre ord ingen "manneoppgaver" igjen, husarbeid deles 50/50.

Anonymkode: 60b1f...0eb

Så fint du har en feminin mann. Det passer best for deg tydeligvis, men mange kvinner vil ha en MANN. 

Anonymkode: 8be53...a83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 28.10.2020 den 8.48, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv en veldig feminin kvinne. Jeg sminker meg ikke, men har ekstremt feminine trekk og kropp, og går kledd veldig feminint. Steller meg ordentlig hver eneste dag, og får også høre at jeg går veldig feminint til og med. Jeg er både familiekjær og omsorgsfull. For meg passer deg også at kvinner gjør typiske "kvinneting" og menn gjør typiske "manneting". For eksempel at kvinnen står for stryking av skjorter og mannen skifter dekk. Og det handler ikke om at ikke man klarer fint hverandre sine roller, men jeg trives godt med å ha det sånn. Men, jeg har en veldig sterk personlighet og sterke meninger. Jeg er ingen nikkedukke. Jeg har aldri hatt problemer med å finne meg en mann, samboeren min og andre kjærester jeg har hatt før har alltid satt pris på det samme- at jeg er veldig feminin, men har bein i nesa. Det er gjengangeren i hva menn jeg har vært med ofte har sagt, at de elsker den kombinasjonen. 

Det finnes mange feminine norske jenter, mange av mine venninner er også lik meg.  Men folk er jo forskjellig, det gjelder menn også og hva de liker. Og mange menn er selv ganske brautende, og ofte så er det jo sånn at like barn leker best. 

Med dette sagt, vil jeg si at jeg synes mange menn idag som krever det ene og det andre mangler den gode gentlemenstilen og gir svært lite selv av omsorg, en del menn tar ikke vare på damen sin lenger som før i tiden. Det og blandt annet dra ut stolen eller åpne døren for oss, det er det mange damer som savner. Vi klarer det såklart fint selv, men det er veldig hyggelig og det er med å gjøre at vi faktisk føler oss feminine og tatt vare på. 

Anonymkode: 0eb9a...b1e

Du virker som en bra kvinne. Så lenge du ikke skaper masse unødvendig drama om alt mulig vel og merke.😅 Å ha en partner med bein i nesen som står opp for seg selv er pluss i boken. Å være gentleman er en fryd for ei feminin kvinne. 

Anonymkode: 8be53...a83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2020 den 12.30, AnonymBruker skrev:

Samme grunnen som den som gjør at gutter er dårligere på skolen, da? 

Anonymkode: e6171...48d

Handler mere om interesser. Menn liker å holde på med praktigste ting og damer liker å holde på med lærebøker. De aller aller fleste styrtrike er menn. Man trenger ikke ha en mastergrad for å bli mangemillionær. Er man kreativ får man det til uansett. Fleste Milliardærene i Norge har begynt på gulvet å bygget opp alt selv fra bunnen uten noe særlig utdannelse. 

Anonymkode: 8be53...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2020 den 17.58, AnonymBruker skrev:

Med tanke på at feminine, snille, omsorgsfulle og damer som lager lite drama og er familiekjære er høyest opp på listen til hva menn liker. Er jo så mange damer som mener at de ikke klarer å finne seg en mann og at alle slutter å ta kontakt med de osv. 

Problemet er veldig enkelt. Bli mere som ei klassisk "lady" så vil menn falle som fluer. Problemet er at personligheten til mange norske damer er for mandig og brautende/kjeftende og er det noe menn missliker er det nettopp det. 

Om 50 år tror jeg mindre enn 50% vil ha partner i Norge pga kvinnene har blitt altfor lik mannfolkene i væremåten. Ikke rart flere og flere menn faller for utenlandske kvinner som er mye mere feminin og typisk kvinnelig i sin fremtoning. 

Anonymkode: 8be53...a83

Man høster som regel som man sår. Når kvinner eller menn klager over at det er noe feil med nesten alle kvinner eller menn, ligger som regel problemet hos dem selv. Kjenner egentlig ganske få personer som er kjeftende, brautende og lager mye drama. Det gjelder både menn og kvinner. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2020 den 18.36, absinthia skrev:

Jaja damer, -her er det bare å hente frem kjevlet, på med forklet, rulle hårrullene og på plass og knyte skautet godt under haka, - ingenting er så lite mandig og så typisk tradisjonell dame som det! 😂

Skaut kan dere godt droppe da, er ikke så pent(no offense).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...