Gå til innhold

Hvorfor er så mange av dere damer så lite feminine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne høre noen eksempler på hvordan/når norske kvinner er for mandige og brautende/kjeftete - ikke for å dømme det nord IG ned, men fordi jeg er nysgjerrig. Her går jeg, kvinne, rundt å synes det er mange feminine, ladylike kvinner: synes de fleste er opptatt av eget utseende, hjem og familie osv. så vil gjerne ha noen eksempler på hva som er lite feminin/Lady like oppførsel.

Anonymkode: f13d5...5cf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gjerne høre noen eksempler på hvordan/når norske kvinner er for mandige og brautende/kjeftete - ikke for å dømme det nord IG ned, men fordi jeg er nysgjerrig. Her går jeg, kvinne, rundt å synes det er mange feminine, ladylike kvinner: synes de fleste er opptatt av eget utseende, hjem og familie osv. så vil gjerne ha noen eksempler på hva som er lite feminin/Lady like oppførsel.

Anonymkode: f13d5...5cf

Jeg tror ts irriterer seg over kvinner som forventer at mann tar del i vasking og omsorg for barn feks.

Anonymkode: 7df78...ad3

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest byråkrati

Jeg kler meg feminint, men ville ikke datet noen med holdninger som TS. Spiller ingen rolle hvor mange som faller som fluer, de fleste menn ville ikke nådd opp uansett. Må ha brains og sjarm, ikke en som sikler etter sminka kvinner med skjørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med tanke på at feminine, snille, omsorgsfulle og damer som lager lite drama og er familiekjære er høyest opp på listen til hva menn liker. Er jo så mange damer som mener at de ikke klarer å finne seg en mann og at alle slutter å ta kontakt med de osv. 

Problemet er veldig enkelt. Bli mere som ei klassisk "lady" så vil menn falle som fluer. Problemet er at personligheten til mange norske damer er for mandig og brautende/kjeftende og er det noe menn missliker er det nettopp det. 

Om 50 år tror jeg mindre enn 50% vil ha partner i Norge pga kvinnene har blitt altfor lik mannfolkene i væremåten. Ikke rart flere og flere menn faller for utenlandske kvinner som er mye mere feminin og typisk kvinnelig i sin fremtoning. 

Anonymkode: 8be53...a83

Fordi den omsorgen du tenker på er en morsrolle. En som alltid er blid selv om du ikke er grei, en som lager maten du liker, rydder etter deg og generelt er føyelig. En kvinne vil ha en mann, men en mann vil ha en mor og elskerinne i en og samme person. Det går ikke. Kvinner kjefter fordi vi vil at mannen skal rydde etter seg selv, hjelpe til å lage mat og å holde huset i orden, og ser ingen grunn til å føye seg bare fordi du har lyst til at det skal være sånn. Derfor. 

 

Anonymkode: d27af...d7c

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som helsearbeider og liker å være nøytral på jobb. Dermed ingen sminke eller pynt i ørene eller på hendene, heller ikke neglelakk og lange negler. Så de dagene jeg jobber sminker jeg meg ikke og når jeg skal til og fra jobb går jeg i joggebukse og hettegenser, skal jo inn i uniformen likevel! På fritiden og ellers liker jeg å kle meg i boots og skinnjakke, svarte skinny jeans og rocka klær. Liker å lakke neglene når jeg har langfri, ordne meg på håret (foretrekker en rufsete look) og jeg sminker meg noen ganger, da en litt naturlig look med kanskje et hint av svart rundt øynene. Noen ganger skarp leppefarge, det er ikke så ofte. På høst og vinter kan jeg gå for strikkede kjoler og kåper, men har fortsatt den sorte, rocka looken. Ikke sånn "fjortis emo" stil da, jeg er voksen. :P Har tatoveringer, både synlige og usynlige for allmennheten. 

Jeg er kanskje ikke superfeminin men jeg føler meg feminin nok. For meg. Jeg liker å være ren, velstelt og se bra ut, og jeg syns jeg ser bra ut. Jeg er veldig fornøyd med stilen min og for mange menn er jeg nok "maskulin" og "macho" og "for røff" og det er helt greit. Jeg har møtt mange menn som også elsker stilen min og syns jeg ser rålekker ut. :) Viktigste er at jeg er fornøyd med min stil og mitt utseende, og det er jeg. :) 

Anonymkode: de8b1...b66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner på ett vis hva fyren vil si, men på en annen måte ikke. Det er en del damer rundt omkring som er veldig høylytte og kravstore. De kan fex kreve dyre ting, fex oppussing, uten at de kan legge hverken penger eller arbeid på bordet. Mange perfeksjonistiske damer.... med ditto svake menn som overstrekker seg både økonomisk og på andre måter. Som ikke tør å sette ned foten. Så er bruddet et faktum. 
Det er en forventning om at dama skal være «arkitekten» i hjemmet, mens mannen skal utføre hennes ordre. Det er ikke alltid så lurt...noen damer har dessverre tross likestilling veldig liten peiling på det praktiske i oppussingsarbeid. Men ideer, det har de..

Jeg er feminin, og hjemmekjær. Har også en hjemmekjær mann. Han er ekstremt handy både ute og inne. Han er mer praktisk enn de fleste, både hva gjelder matlaging, snekring, bilmekking og (wait for it).... gardinsøm.

Derfor jobber jeg fullt og han redusert. Jeg kjenner min begrensning og maser ikke på ham om interiør. Derfor lever vi lykkelig i vårt 90-tallshjem.

Fordi om jeg er kvinne er jeg ikke genetisk programmert for å sy gardiner. Det er jeg virkelig ikke. Feminin kvinne er jeg likefullt. Og mannen min er maskulin...

Anonymkode: a060f...87f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De utakknemmelige oppgavene er å jobbe mest for å tjene nok penger til ei kravstor kvinne ofte, ta seg av alle oppussingsprosjektene som dama vil endre på hele tiden som motene forandres, fikse alt av forefallende arbeid på hus. Dette er ting som menn bør gjøre. Barna og lekse deler man på. Da skulle det bare mangle at dama klarer å vaske huset 1 gang i uka å henge opp litt klær. Dere er blitt så bortskjemt at dere skal ha alt i pose og sekk. Menn har blitt for dumsnille med dere å latt dere diktere hele mannen sitt liv, så bra de har begynt å skjønne tegninga. Gir man kvinner for mye skal hun bare ha enda mere. Blir aldri fornøyd.

Glad dama mi er helt enig og vi gir begge rom til å være oss selv 100%.

Anonymkode: 8be53...a83

Her beskriver du hva slags kvinner du omgir deg med og det sier jo mye. Kvinner vil jo ha menn, ikke dørmatter, og finner du deg i dette du beskriver øverst er du vel mer dørmatte enn mann vel?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Er godt gift, men ser det popper opp tråd etter tråd om hvor vanskelig det er å finne seg en mann og at de mister interesse etter første date osv. Har dere ikke tenkt på at det er personligheten eller væremåten som skremmer disse bort? Iallefall det jeg har hørt fra venner som bare endte opp med den ene daten.

Anonymkode: 8be53...a83

De jeg kjenner som sliter med dette er nettopp de snille, forsiktige og gode damene, blir utnyttet for sin naivitet og ghostet. Så kjenner jeg bitchy kvinnfolk som tar stor plass, som får den ene mannen etter den andre i forhold 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 327b1...93d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norske kvinner vil jo være menn. 

Anonymkode: 6ec5c...5a6

Forklar gjerne hvorfor

Anonymkode: f13d5...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for så vidt et poeng at kvinner og menn nok har en del å tjene på å spille på og utvikle de egenskapene/parametrene som gjør dem mest attraktive, og være bevisst på disse, deriblant å være feminin/maskulin. Kvinner vil gjerne ikke ha en feminin eller uambisiøs mann, og en manns status er viktig for hans attraktivitet, mens det samme ikke i samme grad er tilfelle for kvinner. Sånn sett er det nok fornuftig å være bevisst på at du som ung mann ulikt unge kvinner ikke får så mye "gratis" attraktivitet, samtidig som det for kvinner kan være fornuftig å være bevisst på at ens status har begrenset effekt på hvor attraktiv en er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer menn utelukkende etter ansikt og kropp, jeg. Hvor ansiktspene de er, om de har hår og hvor pent det er, hvor pene tenner de har, hvor velutviklet muskulatur de har. Dette er ganske vanlig blant mine venninner å gjøre, også. Vi har alle veldig pene menn, men alle har lavere utdanning enn oss. Vi trenger ikke fokusere på menns status og økonomi siden vi selv har høy status og tjener mye bedre enn de fleste menn.

 

Anonymkode: 30dea...93d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Badbunny skrev:

Innlegget ditt gir ikke mening. Flere menn finner seg utenlandske damer fordi du tror de er som du beskriver?? Der tar du feil!!!

jeg er søramerikansk og er veldig femenin av meg. Men mer dramatiske kvinner en latinaer finner du ikke! Tar heller ikke dritt fra mannen, blir ganske streng og sur når det trengs!! Og mannen elsker at jeg har attitude!! Det du ønsker er en dame uten personlighet som du kan herse over. Blir vel litt truet av kvinner eller?

Dette!

Anonymkode: 81068...4f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke spesielt feminin. Naturlig og tøff dame. Aldri hatt problemer med å få menn selv om jeg er veldig selvstendig 

Anonymkode: 52f79...b85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke spesielt feminin. Naturlig og tøff dame. Aldri hatt problemer med å få menn selv om jeg er veldig selvstendig 

Anonymkode: 52f79...b85

Det er en svært feminin egenskap å være veldig selvstendig. Det er en grunn til at det er ingen eller veldig få menn i historien, som har vært hjemme og tatt seg av barn, hus, gård og husdyr, samt eventuelt eldre slektninger i månedsvis,  mens dama har vært ute på fiske eller annen form for fangst. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderer menn utelukkende etter ansikt og kropp, jeg. Hvor ansiktspene de er, om de har hår og hvor pent det er, hvor pene tenner de har, hvor velutviklet muskulatur de har. Dette er ganske vanlig blant mine venninner å gjøre, også. Vi har alle veldig pene menn, men alle har lavere utdanning enn oss. Vi trenger ikke fokusere på menns status og økonomi siden vi selv har høy status og tjener mye bedre enn de fleste menn.

 

Anonymkode: 30dea...93d

Ikke sant! Dumt av menn å utdanne seg, de burde heller brukt tid på å få en sexy kropp, stelle hår og hud med de beste produktene på markedet samt sørge for at de kan posere med en maskulin hammerføring. 

Anonymkode: 2736c...74c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere har jo fått det som dere ville med likestillingen. Mange unge menner jo mere feminine enn kvinnene, så dere har virkelig klart å legge til rette for katastrofe for ungene deres som kommer etter dere. Norge i 2020 ser mørkt med partnerstatestikken, men tenk hvordan det vil være om 20 år frem i tid. Er ikke noe som heter forhold og familieliv da med norske kvinner hvis dere fortsetter i samme spor. Dere har jo ønsket dette selv da. Utenlandske damer er jo som før, så hva gjør dere når ingen norsk mann vil ha dere? Er jo dit vi er på vei om ikke ting endres drastisk i løpet av de neste årene.

Anonymkode: 8be53...a83

Altså.....damer klarer å skaffe seg barn UTEN menn. Dette er jo gjerne damer som rett og slett ikke gidder å være i et forhold med menn, det er ikke damer som "ingen vil ha".
Så hva skal damer egentlig med menn?
Vi trenger dere ikke.
Vi er smartere enn dere og bedre utdannet. Snart tar vi over verden, og da blir verden et bedre sted.
 

 

 

 

 


😉

Anonymkode: 96849...1fd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn har testosteron 

Anonymkode: 8be53...a83

 Både kvinner og menn produserer testosteron. Skal du først bruke biologiske argumenter....

Anonymkode: e6171...48d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå å jobb i em gruve eller noe, bygg ett bord, bygg ett hus.
Gjør noe brukbart
Om kvinner skal tilbake 100 år, må menn også det.
 

Anonymkode: 43238...131

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...