AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #141 Del Skrevet 22. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 22.4.2021 den 13.32): Jeg har sett en episode nå og må si at jeg syns egentlig at Durek er morsom. Martha er bare herlig og syns de passer bra sammen. Hun virker i tillegg til å være en kjærlig mor. Anonymkode: 2312d...bae Enig med deg. Märtha har gjort noen, hva skal man si, rare ting oppigjennom som denne engleskolen. I tillegg er jeg ikke fan av at hun bruker tittelen sin i kommersiell sammenheng. Men sett bort i fra det tror jeg ikke det er bare enkelt å være kongelige heller. Ingen av oss vet faktisk hvordan det er. Hun er eldst, men ble satt til side fordi hun hadde feil kjønn. Samtidig ble den jevngamle (?) førstefødte i Sverige kronprinsesse til tross for at hun er jente. Selv om hun nå sier hun ikke ville vært dronning kan jeg ikke tro hun ikke har kjent på dette. Jeg liker Märtha. Hun gjør noen spesielle ting, og trekkes mot litt spesielle menn. Men det angår strengt talt ikke oss. Det er verre med Mette Marit. Hun blir faktisk dronning. Pga henne håper jeg monarkiet tar slutt. Anonymkode: 22a87...bc4 Endret 29. april 2021 av Vintermorgen Delryddet for personangrep 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #142 Del Skrevet 22. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 22.4.2021 den 14.26): Enig med deg. Märtha har gjort noen, hva skal man si, rare ting oppigjennom som denne engleskolen. I tillegg er jeg ikke fan av at hun bruker tittelen sin i kommersiell sammenheng. Men sett bort i fra det tror jeg ikke det er bare enkelt å være kongelige heller. Ingen av oss vet faktisk hvordan det er. Hun er eldst, men ble satt til side fordi hun hadde feil kjønn. Samtidig ble den jevngamle (?) førstefødte i Sverige kronprinsesse til tross for at hun er jente. Selv om hun nå sier hun ikke ville vært dronning kan jeg ikke tro hun ikke har kjent på dette. Jeg liker Märtha. Hun gjør noen spesielle ting, og trekkes mot litt spesielle menn. Men det angår strengt talt ikke oss. Det er verre med Mette Marit. Hun blir faktisk dronning. Pga henne håper jeg monarkiet tar slutt. Anonymkode: 22a87...bc4 Kronprinsesse Victoria i Sverige er født i 1977 og Märtha i 1971, så helt jevngamle er de vel ikke.. Anonymkode: bbe87...54e Endret 29. april 2021 av Vintermorgen Sitat delryddet 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #143 Del Skrevet 22. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 22.4.2021 den 14.26): Enig med deg. Märtha har gjort noen, hva skal man si, rare ting oppigjennom som denne engleskolen. I tillegg er jeg ikke fan av at hun bruker tittelen sin i kommersiell sammenheng. Men sett bort i fra det tror jeg ikke det er bare enkelt å være kongelige heller. Ingen av oss vet faktisk hvordan det er. Hun er eldst, men ble satt til side fordi hun hadde feil kjønn. Samtidig ble den jevngamle (?) førstefødte i Sverige kronprinsesse til tross for at hun er jente. Selv om hun nå sier hun ikke ville vært dronning kan jeg ikke tro hun ikke har kjent på dette. Jeg liker Märtha. Hun gjør noen spesielle ting, og trekkes mot litt spesielle menn. Men det angår strengt talt ikke oss. Det er verre med Mette Marit. Hun blir faktisk dronning. Pga henne håper jeg monarkiet tar slutt. Anonymkode: 22a87...bc4 Kunne likt svaret ditt bortsett fra din kommentar om MM. Jeg er for å gi folk en ny sjanse og vi har alle vært unge. Jeg tror MM kommer til å bli en fin dronning. Hun har tross alt dronning Sonja som lærer henne opp. Anonymkode: 2312d...bae Endret 29. april 2021 av Vintermorgen sitat delryddet 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 22. april 2021 #144 Del Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (På 24.10.2020 den 19.25): Prinsessen valgte bort det å bli dronning pga Arild i sin tid. Sette var det mye snakk om før hun offentliggjorde sitt forhold til Arild. Hadde ikke folket godtatt Mette Marit hadde livet til Martha vært som kronprinsesse. Hun vil ikke si i fra seg sin tittel, en tittel som krever at man er upartisk og ikke har meninger kongerike Norge ikke står for. Lag gjerne tv, ha gjerne en vodoodoktor som kjærste, men ikke med en prinsessetittel. Anonymkode: 93322...5dc Arild faktisk. Kan ikke huske at dette var et tema, annet enn at haakon sa at han ville vike om folket heller ville ha Martha. Hun bruker ikke prinsessetittel i all jobb, hun er bare Martha Louise på jobb med vodoodoktor i utlandet. Hun har sagt fra seg tittelen kongelig høyhet, men hun kan ikke si ifra seg og være Norges prinsesse da foreldrene hennes er konge og dronning. Før hun sa ifra seg tittelen kongelig høyhet fikk hun apanasje på hele 160 000 i året, noe hun selvsagt ikke kunne leve av. Hun kunne sikkert bare levd på familien sin, eller giftet seg med en rik mann, slik tantene hennes gjorde. Shamer vi henne for at hun valgte selvstendighet og arbeid? Vi kan jo ikke bestemme hennes interesser og talenter, hva hadde vi syntes var en « godkjent» jobb ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bullehurk Skrevet 22. april 2021 #145 Del Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Både Martha og Durek er svært kyniske mennesker som bruker hersketeknikker for å kneble kritikerne som reagerer på hvordan de svindler folk for penger. 110 % Enig ! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #146 Del Skrevet 22. april 2021 Var det virkelig slik at det var stor skuffelse i landet den dagen Märtha ble født, og at hun var "feil" fra dag 1? (Hilsen en som ikke var født i 1971). Harald har jo også to eldre søstre, vet ikke om de var "krise" ved fødsel... Det jeg kan tenke meg, var at det i media i forkant var stress rundt om det i det hele tatt skulle bli noe barn. (Når det gjelder kongelige forventer man vel at graviditeten blir annonsert seinest 3 måneder etter bryllupsreisen). Sonja var jo voksen, det hadde gått flere år siden bryllupet og hun hadde mistet i alle fall en gang. Anonymkode: d330c...521 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #147 Del Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Var det virkelig slik at det var stor skuffelse i landet den dagen Märtha ble født, og at hun var "feil" fra dag 1? (Hilsen en som ikke var født i 1971). Harald har jo også to eldre søstre, vet ikke om de var "krise" ved fødsel... Det jeg kan tenke meg, var at det i media i forkant var stress rundt om det i det hele tatt skulle bli noe barn. (Når det gjelder kongelige forventer man vel at graviditeten blir annonsert seinest 3 måneder etter bryllupsreisen). Sonja var jo voksen, det hadde gått flere år siden bryllupet og hun hadde mistet i alle fall en gang. Anonymkode: d330c...521 Jeg var heller ikke født i 1971, men sjekket avisene fra da hun ble født og fant bl.a. disse overskriftene på forsidene: "Prinsesse – glede og lettelse" "Flaggene til topps over hele landet i dag for den lille prinsessen" Finner ingenting negativt i avisene fra den første tiden etter at hun ble født, men det kan jo ha vært noen negative i befolkningen selv om det ikke stod noe i avisene. I avisene står det kort at det eventuelt må skje en grunnlovsendring dersom hun skulle blitt tronfølger. Leste forresten i en av disse avisene at både kronprinsesse Sonja og kronprinsesse Märtha var 34 da de fikk sitt første barn. Anonymkode: a3cc8...ef1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #148 Del Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kronprinsesse Victoria i Sverige er født i 1977 og Märtha i 1971, så helt jevngamle er de vel ikke.. Anonymkode: bbe87...54e Derav spørsmålstegnet i parentes. Men de kan uansett sies å være nokså lik alder da, om det er 6 år som skiller dem. Anonymkode: 22a87...bc4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 22. april 2021 #149 Del Skrevet 22. april 2021 Anonyminist skrev (3 timer siden): Arild faktisk. Kan ikke huske at dette var et tema, annet enn at haakon sa at han ville vike om folket heller ville ha Martha. Hun bruker ikke prinsessetittel i all jobb, hun er bare Martha Louise på jobb med vodoodoktor i utlandet. Hun har sagt fra seg tittelen kongelig høyhet, men hun kan ikke si ifra seg og være Norges prinsesse da foreldrene hennes er konge og dronning. Før hun sa ifra seg tittelen kongelig høyhet fikk hun apanasje på hele 160 000 i året, noe hun selvsagt ikke kunne leve av. Hun kunne sikkert bare levd på familien sin, eller giftet seg med en rik mann, slik tantene hennes gjorde. Shamer vi henne for at hun valgte selvstendighet og arbeid? Vi kan jo ikke bestemme hennes interesser og talenter, hva hadde vi syntes var en « godkjent» jobb ? Har Märtha hatt en kjæreste som het Arild? Det har jeg aldri fått med meg 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #150 Del Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har sett en episode nå og må si at jeg syns egentlig at Durek er morsom. Martha er bare herlig og syns de passer bra sammen. Hun virker i tillegg til å være en kjærlig mor. Anonymkode: 2312d...bae Jeg synes Durek virker masete og intens. Jeg hadde ikke orket å være sammen med en sånn intens og teatralsk fyr. Anonymkode: 117cb...d0e 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #151 Del Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var det virkelig slik at det var stor skuffelse i landet den dagen Märtha ble født, og at hun var "feil" fra dag 1? (Hilsen en som ikke var født i 1971). Harald har jo også to eldre søstre, vet ikke om de var "krise" ved fødsel... Det jeg kan tenke meg, var at det i media i forkant var stress rundt om det i det hele tatt skulle bli noe barn. (Når det gjelder kongelige forventer man vel at graviditeten blir annonsert seinest 3 måneder etter bryllupsreisen). Sonja var jo voksen, det hadde gått flere år siden bryllupet og hun hadde mistet i alle fall en gang. Anonymkode: d330c...521 Jeg er husker intervju med Märtha fra hun var tenåring, da hun sa at hun var glad hun slapp å bli dronning, fordi hun var veldig sjenert, introvert og likte ikke å stå i søkelyset. Anonymkode: 117cb...d0e 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #152 Del Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var heller ikke født i 1971, men sjekket avisene fra da hun ble født og fant bl.a. disse overskriftene på forsidene: "Prinsesse – glede og lettelse" "Flaggene til topps over hele landet i dag for den lille prinsessen" Finner ingenting negativt i avisene fra den første tiden etter at hun ble født, men det kan jo ha vært noen negative i befolkningen selv om det ikke stod noe i avisene. I avisene står det kort at det eventuelt må skje en grunnlovsendring dersom hun skulle blitt tronfølger. Leste forresten i en av disse avisene at både kronprinsesse Sonja og kronprinsesse Märtha var 34 da de fikk sitt første barn. Anonymkode: a3cc8...ef1 Det var ikke folket som hadde noe " problem " med at førstefødte var jente. I hvertfall ikke annet enn et gammeldags syn på det. At Haakon har førsteretten til tronen, var pga grunnloven. Anonymkode: f2c71...8c3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 22. april 2021 #153 Del Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Var det virkelig slik at det var stor skuffelse i landet den dagen Märtha ble født, og at hun var "feil" fra dag 1? (Hilsen en som ikke var født i 1971). Harald har jo også to eldre søstre, vet ikke om de var "krise" ved fødsel... Det jeg kan tenke meg, var at det i media i forkant var stress rundt om det i det hele tatt skulle bli noe barn. (Når det gjelder kongelige forventer man vel at graviditeten blir annonsert seinest 3 måneder etter bryllupsreisen). Sonja var jo voksen, det hadde gått flere år siden bryllupet og hun hadde mistet i alle fall en gang. Anonymkode: d330c...521 Det var jo litt krise i forkant, Sonja ble ikke godtatt. Grunnen til at kongen og regjeringen til slutt ga de tillatelse til og gifte seg var jo at Harald var eneste sønn, og om han nektet og gifte seg kongelig ville det bety slutt på kongehuset. Ja, de var godt voksne når de til slutt fikk lov, og presset på Sonja om og gi Norge en tronarving må ha vært enormt. Jeg tror gleden når Martha ble født var stor i Norge, og ikke nødvendigvis en skuffelse blant folket, men innad i familien kan de ha følt et press i tillegg til gleden som kan ha påvirket henne. Om hun var « feil « fra dag en... vel på en måte var hun jo det. Synes klippene der hun satt som tenåring og ble spurt ut om hva hun tenkte om at lillebroren var arving svarte unnvikende at det var normalt for dem, og at kvinner kanskje ikke passet som øverste ledere var vondt og se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #154 Del Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er ikke janteloven som gjør at folk ikke tror Martha kan snakke med engler det er sunn fornuft! Det er ikke janteloven som gjør at folk reagerer når hun brukte prinsessetittelen i kommersiell virksomhet og det er ikke janteloven som gjør at folk reagerer på at hun tjener penger på å lure folk til å tro at hun kan lære dem å snakke med engler. Det er ingen som kritiser Martha for å tro at "hun er noe". På samme måte som Durek ikke kritiseres for å være svart. Både Martha og Durek er svært kyniske mennesker som bruker hersketeknikker for å kneble kritikerne som reagerer på hvordan de svindler folk for penger. Anonymkode: b1153...827 Så enig med deg! Mannen min er afro-amerikaner og lo bare når han så alt Durek har sagt/gjort. iflg han er han en typisk LA mann som går over lik for å klatre på den sosiale rangstigen. Jeg reagerte på forrige episode når Martha sa at han ikke hadde kommet til Norge før pga andre situasjoner. Anonymkode: 694bb...96f 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 22. april 2021 #155 Del Skrevet 22. april 2021 Tough cookie skrev (35 minutter siden): Har Märtha hatt en kjæreste som het Arild? Det har jeg aldri fått med meg Må ha vært seriøst, hun sa visst fra seg tronen hun aldri var arving til for denne Arild. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #156 Del Skrevet 22. april 2021 Jeg levde da hun ble født 😊 Skrev til og med særoppgaven om henne 😊 Det var stor stas da hun ble født. Det var aldri snakk om at hun skulle bli dronning for Haakon kom ikke så mange år etter. Utad var det ingen krise overhodet og hadde det blitt kun det ene barnet ville nok hun blitt dronning. Men det var ikke et tema for Haakon kom ikke så lenge etter. Anonymkode: 89895...1b0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpotta Skrevet 22. april 2021 #157 Del Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg synes Durek virker masete og intens. Jeg hadde ikke orket å være sammen med en sånn intens og teatralsk fyr. Anonymkode: 117cb...d0e Helt enig. Jeg hadde ikke orket en time i samme rom som han engang. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DeLorean Skrevet 22. april 2021 #158 Del Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har sett en episode nå og må si at jeg syns egentlig at Durek er morsom. Martha er bare herlig og syns de passer bra sammen. Hun virker i tillegg til å være en kjærlig mor. Anonymkode: 2312d...bae Jeg synes han er langt fra så forferdelig som alle synes. Liker han faktisk litt jeg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpotta Skrevet 22. april 2021 #159 Del Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så enig med deg! Mannen min er afro-amerikaner og lo bare når han så alt Durek har sagt/gjort. iflg han er han en typisk LA mann som går over lik for å klatre på den sosiale rangstigen. Jeg reagerte på forrige episode når Martha sa at han ikke hadde kommet til Norge før pga andre situasjoner. Anonymkode: 694bb...96f Det utsagnet fra Martha reagerte jeg på også. Fikk egentlig en følelse at ting ikke var så bra den perioden, men nå er det jo korona også da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 22. april 2021 #160 Del Skrevet 22. april 2021 Synest serien er fin. Martha og familien virker som gode mennesker, veldig koselig serie. Forstår godt hun er stolt av barna, de har å slekte på. Forferdelig trist at Ari ikke ville leve mer, kjempefin og empatisk mann. Nydelig familie. Anbefaler også filmen og podcasten om Ari❤️ (Husker ikke hva de heter) Da ser man hvilke grunnsteiner familien er bygget på. Jeg er glad for at Durek er i ett annet land enn Martha. Martha virker som om hun (beklagligvis) aldri tror vondt om noen. Tror ikke han er bra for henne, det er ikke normalt å være overbevisst om sine ekstraordinære evner som han. Hadde ikke mannen hatt karisma og holdt seg med de rette folkene, hadde han vært sterkt medisinert. Kjenner en som er ganske så lik, men han er heldigvis alkoholisert, så folk ser galskapen. Er redd for at Martha vil trenge god og proffesjonell hjelp om han bryter med henne. (Tviler på hun bryter) 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå