AlkoMann Skrevet 17. oktober 2020 #121 Skrevet 17. oktober 2020 1 minutt siden, Nightcrawler skrev: Folk blir drept uansett om det er av en selvmordsbomber eller en, hva var det du kalte de? Å ja, "forvirret og ensom mann" som går rundt på en øy og skyter alt som beveger seg. Begge deler er terrorisme, begge deler bør fordømmes. Bare fordi noen av terroristene ikke passer inn i en antimuslim-agenda, bør det ikke bagatelliseres. Er ikke AAB og Manshaus handlinger fordømt ? Hvem er det egentlig som respekterer dem i Norge ? 13
Khadira Skrevet 17. oktober 2020 #122 Skrevet 17. oktober 2020 Akkurat nå, AlkoMann skrev: Er ikke AAB og Manshaus handlinger fordømt ? Hvem er det egentlig som respekterer dem i Norge ? En del som deler linker til Document.no, for eksempel. 3
Klossmajor Skrevet 17. oktober 2020 #123 Skrevet 17. oktober 2020 (endret) 19 minutter siden, Nightcrawler skrev: Feil. Dette er mennesker med en ekstrem religiøs overbevisning - og et syn på ting som man ikke finner hos majoriteten av muslimer. Dette er som ABB. Han drepte 77 mennesker, men nåde den som sier at alle FRP-ere deler hans syn på ting. Av en eller annen merkelig grunn er det fullstendig akseptabelt å plassere alle muslimer i samme bås som terroriser, men man skal overhodet ikke gjøre det samme om f.eks FRP. Hvor er logikken? Jeg antar du er enig i at det er logisk å sette alle muslimer i samme bås som tilhengere av Muhammeds liv og laden. Hvis man finner at Muhammed hadde en livsførsel som helt eller delvis var av det terroriserende slaget, blir det kanskje ikke så helt fjernt å betrakte alle muslimer som terror-sympatisører. Til sammenligning har jeg vanskelig for å se at alle FrP-ere deler Anders Behring-Breiviks livsanskuelse. Hva skulle det være som tyder på at f.eks Ketil Solvik-Olsen deler Behring Breiviks syn på ting? Endret 17. oktober 2020 av Klossmajor 5
Khadira Skrevet 17. oktober 2020 #124 Skrevet 17. oktober 2020 Akkurat nå, Klossmajor skrev: Jeg antar du er enig i at det er logisk å sette alle muslimer i samme bås som tilhengere av Muhammeds liv og laden. Hvis man finner at Muhammed hadde en livsførsel som var helt eller delvis var av det terroriserende slaget, blir det kanskje ikke så helt fjernt å betrakte alle muslimer som terror-sympatisører. Til sammenligning har jeg vanskelig for å se at alle FrP-ere deler Anders Behring-Breiviks livsanskuelse. Hva skulle det være som tyder på at f.eks Ketil Solvik-Olsen deler Behring Breiviks syn på ting? Jeg mener ikke at den gjennomsnittlige muslim deler synet til terrorister, nei. Hvis så hadde vært tilfelle, hadde det vel ikke vært noen ikke-muslimer igjen i verden, eller hva? 3
AlkoMann Skrevet 17. oktober 2020 #125 Skrevet 17. oktober 2020 Akkurat nå, Nightcrawler skrev: En del som deler linker til Document.no, for eksempel. Document , Resett og HRS er medier som kan ta i saker som blir fortiet i MSM. Du virker veldig PK ? De fleste i Norge tror faktisk på alt MSM skriver . Ikke bra . 7
Khadira Skrevet 17. oktober 2020 #126 Skrevet 17. oktober 2020 Akkurat nå, AlkoMann skrev: Document , Resett og HRS er medier som kan ta i saker som blir fortiet i MSM. Du virker veldig PK ? De fleste i Norge tror faktisk på alt MSM skriver . Ikke bra . Denne debatten har sporet av for min del. Jeg mener fremdeles at man ikke bør dele bilder at offeret, av respekt for han, de etterlatte og de som får bildet slengt i fleisen. Og jeg mener ikke at den gjennomsnittlige muslim deler synet til terrorister. Jeg tror vi må være enige om å være uenige. Jeg kommer aldri til å se på hverken Document, Resett eller HRS som gode kilder til bra journalistikk - og da stiller nok vi to på et ganske forskjellig grunnlag. Så jeg trekker meg ut fra debatten her. Ha en fin kveld videre. 5
AlkoMann Skrevet 17. oktober 2020 #127 Skrevet 17. oktober 2020 1 minutt siden, Nightcrawler skrev: Denne debatten har sporet av for min del. Jeg mener fremdeles at man ikke bør dele bilder at offeret, av respekt for han, de etterlatte og de som får bildet slengt i fleisen. Og jeg mener ikke at den gjennomsnittlige muslim deler synet til terrorister. Jeg tror vi må være enige om å være uenige. Jeg kommer aldri til å se på hverken Document, Resett eller HRS som gode kilder til bra journalistikk - og da stiller nok vi to på et ganske forskjellig grunnlag. Så jeg trekker meg ut fra debatten her. Ha en fin kveld videre. Det er lov til å være uenig ja .
Klossmajor Skrevet 17. oktober 2020 #128 Skrevet 17. oktober 2020 Akkurat nå, Nightcrawler skrev: Jeg mener ikke at den gjennomsnittlige muslim deler synet til terrorister, nei. Hvis så hadde vært tilfelle, hadde det vel ikke vært noen ikke-muslimer igjen i verden, eller hva? Hvis det var slik at den gjennomsnittlige muslim deler synet til terrorister, ville de uansett ikke vært i stand til å nedkjempe alle verdens ikke-muslimer. Verdens ikke-muslimske befolkning ville militært sett utgjort en overveldende overmakt. 4
Maleficenta Skrevet 17. oktober 2020 #129 Skrevet 17. oktober 2020 7 timer siden, bebisss skrev: Det er en stor forskjell der. Den ene handler om et direkte hån mot en annen religion, mens den andre er en menneskerett. Kruste har måttet tåle karikaturer aj Jesus og Gud i flere år allerede. Du ser ikke at de går ut av konseptene. Problemet med islam er at det er for mange som tar det alt for seriøst. 4
Apis Skrevet 17. oktober 2020 #130 Skrevet 17. oktober 2020 2 timer siden, AlkoMann skrev: Er ikke AAB og Manshaus handlinger fordømt ? Hvem er det egentlig som respekterer dem i Norge ? Mener bestemt det var flere på dette fora som delte meninger men ikke handlinger? 3
AlkoMann Skrevet 17. oktober 2020 #131 Skrevet 17. oktober 2020 9 minutter siden, Apis skrev: Mener bestemt det var flere på dette fora som delte meninger men ikke handlinger? Meninger om å drepe AUF ungdom og muslimer ? 6
Apis Skrevet 17. oktober 2020 #132 Skrevet 17. oktober 2020 16 minutter siden, AlkoMann skrev: Meninger om å drepe AUF ungdom og muslimer At sosialistene og pådrivere for det multikulturelle samfunnet dominerer utdanning, politikk og media, slik at høyreradikale ikke kommer frem med sine meninger på en demokratisk måte 1
AlkoMann Skrevet 17. oktober 2020 #133 Skrevet 17. oktober 2020 7 minutter siden, Apis skrev: At sosialistene og pådrivere for det multikulturelle samfunnet dominerer utdanning, politikk og media, slik at høyreradikale ikke kommer frem med sine meninger på en demokratisk måte Det er jo fullstendig sant. Både læreryrket og journalist yrket er sterkt venstrevridd . 9
Apis Skrevet 17. oktober 2020 #134 Skrevet 17. oktober 2020 9 minutter siden, AlkoMann skrev: Det er jo fullstendig sant. Både læreryrket og journalist yrket er sterkt venstrevridd . Fange opp utenforsamfunnet er i allefall viktig
AlkoMann Skrevet 17. oktober 2020 #135 Skrevet 17. oktober 2020 (endret) 34 minutter siden, Apis skrev: Fange opp utenforsamfunnet er i allefall viktig De to yrkene er statens verktøy for læring og sanne nyheter. Nå de lyver vil barna også tro på løgnene. Dagens unge er woke og tror seriøst at de har 10 år på seg til å redde jorda fra en undergang. Mest sannsynligvis er vi nå i slutten av en mellomistid. Altså vi går mot en ny istid hvor vi vil trenge CO Endret 17. oktober 2020 av AlkoMann 4
FryNor Skrevet 17. oktober 2020 #136 Skrevet 17. oktober 2020 Det blir spennende å se hvor mange imaner og andre religiøse fremtredende representanter som tar totalt avstand for denne handlingen, tier de og samtykker eller blir det rose og fakkeltog?. 10
Dankert Skrevet 17. oktober 2020 #137 Skrevet 17. oktober 2020 26 minutter siden, FryNor said: Det blir spennende å se hvor mange imaner og andre religiøse fremtredende representanter som tar totalt avstand for denne handlingen, tier de og samtykker eller blir det rose og fakkeltog?. Vi får se hva som skjer. Vi får se. 2
Fnugg1 Skrevet 17. oktober 2020 #138 Skrevet 17. oktober 2020 Ofte pakker MSM halshugginger inn som knivepisode, knivskader for å dysse det fortest mulig ned. Akkurat som svenske nyheter kaller 9/11 for ulykkene. 6
Gugglo Skrevet 17. oktober 2020 #139 Skrevet 17. oktober 2020 I mens poster de venstrevridde slikt på FB: For øvrig var Charb (redaktør og tegner for Charlie Hebdo) en kommunist. Venstresiden forakter disse religiøse ekstremistene og ser på de som reaksjonære. 2
judith52 Skrevet 17. oktober 2020 #140 Skrevet 17. oktober 2020 19 minutter siden, Fnugg1 skrev: Ofte pakker MSM halshugginger inn som knivepisode, knivskader for å dysse det fortest mulig ned. Akkurat som svenske nyheter kaller 9/11 for ulykkene. Som NTB. NTB er så latterlig blitt. De beskrev det som at halsen ble skjært over. Ikke direkte løgn såklart, men mildere enn å bare skrive halshugd. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå