Gå til innhold

Veien mot lillesøster/lillebror

Sai

Anbefalte innlegg

Dette var bare helt fantastiske nyheter ❤️ Nå må du nyte resten av dagen 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fantastiske nyheter :hug::strix: Det er virkelig så spesielt og rørende å se det lille hjertet banke! Og så flott at du får oppfølging videre og snart en ny UL. Kos deg med å være gravid 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Da har vi fått sett lille igjen! Vokst masse siden sist, hjertet slo fort som det skulle og den gjorde små, rare bevegelser inni der. Helt herlig 😍 Som gynekologen sa: «Nå er det veldig greit å begynne å glede seg ordentlig». 
Fikk med bilder av den lille som vi tenkte å gi til de kommende oldeforeldrene når de skal få vite det om noen uker 🥰

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå så herlig! Hvilken svangerskapslengde ble du målt til i dag? Gratulerer med vellykket UL! :smilyblomst:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (20 minutter siden):

Åå så herlig! Hvilken svangerskapslengde ble du målt til i dag? Gratulerer med vellykket UL! :smilyblomst:

Samme som min egen regning, så jeg er 9+4 i dag 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

12+2

Endelig bikket «den magiske grensen» og det føles så godt! Nå har alle som må vite fått vite og vi gleder oss masse ❤️
Den siste ultralyden vi var på viste en aktiv baby som veivet med armer og bein og turnet rundt inni magen. Gleder meg til bevegelsene begynner å komme - selv om det fremdeles er maange uker til. Hun som gjennomførte ultralyden mente også at jeg var noen dager lenger enn mine egne beregninger, men jeg gjør ikke noe med terminen i apper osv ennå. Ordinær ultralyd er om ca. seks uker, så da regner jeg med at vi får endelig termindato da. Håper også vi får vite kjønn. Det har ingenting å si for meg, men jeg tror bare alt blir mer virkelig om vi får vite om det er en liten gutt eller ei lita jente som møter oss i 2022 👶

~

Jeg kjenner også at det begynner å bli på tide å avslutte prøvedagboken min - i hvert fall for denne gang. Kanskje jeg titter innom igjen om/når det er snakk om mer prøving. Håper det blir en liten stund til og at ingenting går galt her nå slik at jeg er tilbake for tidlig. Er egentlig ganske rolig nå, men frykten dukker liksom opp her og der. 
Takk for alle heiarop og lykkeønskninger underveis. Det har virkelig vært fint å være en del av prøveverdenen her inne ❤️ Skal fortsatt følge med i andres dagbøker. Jeg er nok best på å heie «i det stille», men jeg håper det vanker baby på alle sammen asap ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 12 uker og en aktiv krabat på UL 😊 hadde vært veldig koselig å følge deg videre, så om du ønsker kan du jo fortsette på gravid dagbok-forumet 🤗

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (På 18.7.2021 den 15.47):

Hurra for 12 uker og en aktiv krabat på UL 😊 hadde vært veldig koselig å følge deg videre, så om du ønsker kan du jo fortsette på gravid dagbok-forumet 🤗

Kjenner ikke helt behovet for graviddagbok, da det ikke er så mye spennende å dele nå når det er flere å snakke med utenom forumet. Men, jeg oppdaterer nok her om det skulle være noe. Også får vi i hvert fall fulgt hverandre i termintråden 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Veien mot lillebror/lillesøster

Lillegull er fremdeles litt for liten til å bli storebror, men med en kropp som ikke spiller på lag i det hele tatt, er det greit ikke å vente for lenge. 

Jeg føler meg sterk i kroppen og er fysisk og psykisk veldig klar for en ny graviditet. Jeg ELSKET å være gravid med lille, men er fullstendig klar over at det ikke nødvendigvis blir slik igjen. Eller, fysisk klar… Eggløsning/mensen og hele syklusstyret (som forøvrig er fysisk?😝), er ikke på stell i det hele tatt. Jeg fikk tilbake mensen 8,5 uker etter fødsel, og hadde faktisk ganske regelmessige sykluser innenfor normalen fram til i sommer. Nå har jeg bikket CD 100, liksom. Det er ikke sånn at vi prøver på å bli gravide i morgen, men jeg blir litt engstelig for når vi faktisk kan prøve «ordentlig» i dette tempoet. 

Så, ja. Vet ikke om det blir å oppdatere noe særlig her før ny syklus, men jeg husker at jeg likte godt å skrive av meg da vi prøvde på han som nå gjør livet så innmari bra - spesielt når ting var litt uvisst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi så spennende at tanker om lillebrøster er der! 😁 Håper kroppen vil spille på lag. Høres lurt ut å begynne å følge med på syklus og sånt allerede nå ja. Lykke til fremover! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Sai ❤️ Jeg sitter litt med samme tanker. Jeg har «slått meg til ro» med å begynne prøvingen i april, men kjenner jeg kribler etter å spore eggløsning, tempe og starte på diverse hjelpemidler. Venter litt til, enn så lenge. Krysser fingrene veldig for deg og håper ting klaffer når du ønsker det. Veldig kjekt å høre fra deg og at alt går bra. Gleder meg til å følge med videre 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Fikk faktisk EL ikke lenge etter jeg skrev her sist 🥳 Ny syklus startet i starten av desember, den ble også laaang! Men jeg er faktisk gravid nå🤭

Så får vi se om spira sitter og om det blir en lillesøster eller lillebror ila høsten. Hjelpes og hurra på en gang! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så moro! Herlig at det ikke tok så lang tid 😄 Gratulerer så masse!! Blir kjempestas med en lillebrøster ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...