Gå til innhold

Realisere babydrømmen 💖

Niny

Anbefalte innlegg

For et styr med termometeret! 😂 Må le litt (tragikomisk) for jeg har også vært borti noe lignende. Med mitt gamle babyplan-termometer. Det pep og styrte også litt på, derfor jeg ønsket meg et nytt. Tenkte at et batteriskifte var det som skulle til, så jeg begynte å dra ut innmaten. Jeg skulle kjøpe batteri i byen ved jobb, så jeg hadde tatt med meg termometeret for å sjekke der hvilket batteri jeg skulle ha. Men akkurat som deg så spratt trykkeknappen ut og bortover gulvet her på kontoret mitt 😆 Batteriet virket å sitte bom fast. Prøvde å fikse alt tilbake igjen, men det var ikke så lett, trykkeknappen levde sitt eget liv. Men klarte til slutt å få den inn riktig vei og termometeret begynte å pipe igjen og virke normalt. Så det er mulig, for jeg brukte dette mange dager etterpå. Men ønsket meg jo nytt da jeg følte det var ustabilt, så da kjøpte jeg nytt da det kom på lager igjen (men nå er dèt igjen ustabilt, så det gamle fungerer sikkert bedre 🙄) Lett skal det ikke være! Men poenget mitt var at kanskje du får fikset ditt igjen?

Ellers må jeg si at dette så litt mystisk ut... ikke så lovende dessverre. Med ingen positive EL-tester og heller ikke temperatur som kan bekrefte EL. Jeg ville sagt det var en sterk mulighet for at du ikke har hatt EL. Men så er det jo en sjanse likevel. Tempingen ble tull. Og du har logget fertilt CM. Så helt sikker kan man jo ikke være. Men hadde vært helt sykt irriterende om syklusen din helt plutselig skulle bli ustabil, når den egentlig har vært så fin før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CD21

Har bestemt meg for å droppe graviditetstester denne mnd hvertfall.. 🙄

Har fortsatt bare negative EL tester og tempen er fortsatt lav. 

Lurer på om jeg kanskje ikke har funnet en LH topp, og at kroppen prøvde å slippe et egg men greide ikke. Tenker siden jeg hadde en temp økning som falt igjen den dagen FF skulle fastsette EL på meg. 

Jeg er så spent nå på om mensen kommer neste uke eller ikke, og når den evt kommer.. Forventer i utgangspunktet mens en gang mellom fredag og søndag neste uke. 

Siden jeg allerede hadde fått en henvisning til gynekolog, og legen sa jeg nå skulle ta alt direkte med gyn etter henvisningen ble sendt, så vurderer jeg å ta kontakt og snakke med gynekolog om hvordan denne EL har vært. Det er så lenge til februar, spesielt hvis jeg ikke har eggløsning i det heletatt 😩 Er plutselig i PP8 allerede i februar, hvis det ikke går til da. Tenk å ha sløst vekk 8 prøveperioder, om jeg ikke engang har eggløsning 😭😭

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt klart ha tatt kontakt med gynekologen! Var akkurat det jeg gjorde rett før denne syklusen fordi jeg var såpass misfornøyd med ståa, og det endte jo med at jeg fikk letrozol. Jeg ville forklart at du ikke tror du har hatt EL og spørre om du kan få EL-fremmende medisin klar til bruk etter du har fått mensen neste gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD27

Denne dagen fikk jeg mensen forrige måned. Fortsatt ingen tegn på hverken EL eller mens. 

Merket igårkveld svaaaake tegn på ømme bryst, men ikke merket noe mer til det idag så har glemt det av. Merket dog nå ikveld når jeg gikk på badet for kvelden og tok av med Bhen at nipplene var blitt veldig ømme. 

Sånn pleier jeg ikke få før mens, men har fått det rundt eggløsning. Siste uken har vært slapp for oss begge. Ingen motivasjon til noenting omtrent. Enda mindre sengekos. Så når jeg nå, etter en ukes tørke, kjente ømme pupper så ble det mildt sagt å overfalle mannen i sengen 😂😂🙈 Han har vært hjemme fra jobb til og med for at han ikke er i form (migrene) og hodet og kroppen med er ikke helt på stell nå ikveld. Stakkars mann, ble helt forfjamset 😜

Har ingen tester i hus, da jeg ikke bestilte nye, så vet ikke om det er EL eller mens som nærmer seg nå.. Jaja, får bare følge med på tempen. 

Endelig en dag med lett spenning 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD28

Lå og drømte at jeg tempet og at tempen var hoppet til 36.71 😅 Jeg ble så glad, for da hadde jeg hatt eggløsning, og var plutselig gravid. Elsker drømmer 🤩🥰

Våknet av alarmen rett etter.. Skuffet for at den ikke var hoppet fra 36. 31 til 71, men stod 36.53 på termometeret! 🎉🎉

Nesten høyeste temperatur hele syklusen, og med et fint hopp i FF 😬

Lurer på om jeg skal kaste meg over mannen ikveld og 🤔😂

Screenshot_20201118_061735_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy at tempen har gjort et lite hopp! ❤️ Håper for din del at du får EL veldig snart, er så slitsomt når man er på jakten over flere dager/uker på rad. Så satser virkelig på at EL kommer nå hos deg!! ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lillra skrev:

Så gøy at tempen har gjort et lite hopp! ❤️ Håper for din del at du får EL veldig snart, er så slitsomt når man er på jakten over flere dager/uker på rad. Så satser virkelig på at EL kommer nå hos deg!! ❤️ 

Tusen takk 🥰

Ja, håper den kommer nå! 

Er så frustrerende å alltid ha hatt så jevn og fast syklus at jeg kan ta på bind om kvelden og våkne med blod i bindet på morningen. Alltid visst ned på datoen hvilken dag mens kommer. Og denne måneden, hele 5 måneder etter ppilleslutt, DA skulle syklusen slå seg helt vrang.. 🙄

Gøy med alle tegnene som plutselig viser seg, så håper det faktisk skjer noe noe 🙈

Den ultimate drømmen var jo å bli gravid i sommer, ha OUL ca i disse dager, og annonsere graviditeten for resten av storfamilien i julebesøk i midten av desember. Kanskje ha med seg et fint ultralyd bilde til jul for å vise, og ha termin i april/mai 🥰 

Merker drømmen blir mer og mer amputert, men håper jeg hvertfall har en positiv test før jul, som jeg kan vise til mamma 💖

Hun har selv både mistet og slitt med å få barn. Brukte 3 år fra de begynte å prøve på meg, til jeg kom 🤷🏻‍♀️ Så har trengt å snakke med henne om alt som skjer nå, spesielt når jeg ikke fikk eggløsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Niny said:

Tusen takk 🥰

Ja, håper den kommer nå! 

Er så frustrerende å alltid ha hatt så jevn og fast syklus at jeg kan ta på bind om kvelden og våkne med blod i bindet på morningen. Alltid visst ned på datoen hvilken dag mens kommer. Og denne måneden, hele 5 måneder etter ppilleslutt, DA skulle syklusen slå seg helt vrang.. 🙄

Gøy med alle tegnene som plutselig viser seg, så håper det faktisk skjer noe noe 🙈

Den ultimate drømmen var jo å bli gravid i sommer, ha OUL ca i disse dager, og annonsere graviditeten for resten av storfamilien i julebesøk i midten av desember. Kanskje ha med seg et fint ultralyd bilde til jul for å vise, og ha termin i april/mai 🥰 

Merker drømmen blir mer og mer amputert, men håper jeg hvertfall har en positiv test før jul, som jeg kan vise til mamma 💖

Hun har selv både mistet og slitt med å få barn. Brukte 3 år fra de begynte å prøve på meg, til jeg kom 🤷🏻‍♀️ Så har trengt å snakke med henne om alt som skjer nå, spesielt når jeg ikke fikk eggløsning. 

ååå ja det tror jeg på! må være veldig frustrerende! 

Dette var som å lese mine egne drømmer - dette var akkurat det jeg drømte om også. Jeg kjente på en slags "sorg" forrige pp da jeg visste at det var siste mnd hvor jeg hadde vært etter uke 12 før jul og kunne fortalt alle da. Jeg har i alle år sagt til meg selv at jeg ikke skulle ha et barn født i siste halvdel av året - hovedsaklig fordi jeg har en bror født i desember og han sleit så veldig på skolen fordi han hang veldig bak. Men nå som det kan bli en realitet at jeg har termin nærmere desember så tenker jeg at det blir bare en utfordring som jeg får hjelpe barnet med og slutte å tenke at "alle" barn henger etter fordi det er jo absolutt ikke sant. 

Uff håper ikke det tar like lang tid for deg å bli gravid ❤️ men er jo så herlig at dere har et nært forhold hvor dere kan snakke om slike ting! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lillra skrev:

Dette var som å lese mine egne drømmer - dette var akkurat det jeg drømte om også. Jeg kjente på en slags "sorg" forrige pp da jeg visste at det var siste mnd hvor jeg hadde vært etter uke 12 før jul og kunne fortalt alle da. Jeg har i alle år sagt til meg selv at jeg ikke skulle ha et barn født i siste halvdel av året - hovedsaklig fordi jeg har en bror født i desember og han sleit så veldig på skolen fordi han hang veldig bak. Men nå som det kan bli en realitet at jeg har termin nærmere desember så tenker jeg at det blir bare en utfordring som jeg får hjelpe barnet med og slutte å tenke at "alle" barn henger etter fordi det er jo absolutt ikke sant. 

❤️

Jeg er selv september barn. Nå som voksen så spiller det ingen rolle når bursdagen er, for det er heller ikke så stort med bursdag som det var som barn. 

Husker jeg alltid synes det var flaut å gi bursdags invitasjoner 1 uke etter skolestart, fordi feriene var så lange at man måtte bli kjent på nytt, eller på ungdomsskolen med nye folk som man ikke kjente, så lot jeg heller være å invitere noen 🙈

Har dog vært skoleflink alltid, så seint på året har sånn sett ikke vært et problem for meg. Er bare tiden bursdagen faktisk er som var vanskelig som barn. Og som litt eldre var det ikke gøy å være blant de yngste i klassen. Men etter man passerte 20, eller forsåvidt 23, så er det ingen utesteder man ikke kommer inn, og etter det så holder jeg ingen kontroll på bursdagen. Må alltid telle hvor gammel jeg er, selv om jeg bare er 24 😂😂 

Har ikke festet noe siden jeg var ca 20, så det spiller liten rolle for meg nå 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har vel kanskje mest å si når man er barn og heldigvis ingenting når man blir voksen! Tenker jo også at det bare er koselig å ha bursdag i desember som voksen ❤️ 
Godt å høre at det aldri har påvirket deg mer enn at det er litt flaut å invitere i bursdag rett etter skolestart haha! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg sååå det skjer noe for deg her snart! Sen EL er møkk (jeg har min på CD29 i september friskt i minne). Ustabile sykluser er møkk, men det føles ekstra ille når man faktisk hadde en fin syklus og så miste det 😑 Nei nei, dette syns jeg ingenting om!

Jeg har bursdag i desember, og har alltid elsket det - som barn og voksen ♥ 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Amatariel skrev:

Nå håper jeg sååå det skjer noe for deg her snart! Sen EL er møkk (jeg har min på CD29 i september friskt i minne). Ustabile sykluser er møkk, men det føles ekstra ille når man faktisk hadde en fin syklus og så miste det 😑 Nei nei, dette syns jeg ingenting om!

Jeg har bursdag i desember, og har alltid elsket det - som barn og voksen ♥ 

Jaaa, kjenner nå at tiden til imorgen og neste temping kan ikke gå fortere. Er så spent på om den fortsetter opp eller går ned igjen. 

Bestemte meg forrige uke for å ikke bestille EL tester før jeg får mensen, så har ikke flere å teste med. 

Hadde vært gøy om EL er idag, siden tempen hoppet og jeg har ømme bryst. Skal prøve å legge inn aksjer idag også ihvertfall, så ser vi hva som skjer 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 DPO 🎉🎉🎉

Såååå gøy! Tempen fløy videre oppover idag, så da er jeg overbevist om at ømme nippler og (igjen) myk høy livmortapp var tegnene på kroppen denne gangen. 

Fikk lagt inn aksjer kun på EL dag og 1dpo 🤷🏻‍♀️ Bedre enn ingenting, så har ikke heelt mistet håpet for denne PP likavel. 

Stusser nå over om jeg kommer til å få 10 dagers lutealfase igjen, eller om kroppen er helt forstyrret om dagen, og endrer den og. Pp2 med den kjemiske, om jeg tolket kroppen rett uten EL tester eller temping, så var det 15 dagers lutealfase 🤷🏻‍♀️

Tror jeg heller flytter IKM til slutten av november, istedenfor begynnelsen av desember.. 

Let the waiting begin 💖💖

Screenshot_20201119_055835_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! 🤗 Håper ventetiden går fort for deg. Vi hadde denne syklusen bare sex dagen før, på og dagen etter på de fertile dagene så alt er vel mulig! Iallfall mange av de viktigste dagene. Klem

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, hurra for stigende temp og kroppslige tegn! Men du tok ikke EL-tester disse dagene her nei? Satser helt klart på at du er i dpo-land :heiajente: Jeg fikk som sagt EL på CD29 i september, så vet aalt om hvor kjedelig den ventetiden er.

Tror lutealfasen er ganske stabil altså. I allefall har den vært det hos meg, og jeg har hatt EL på alt fra CD16 til CD29 de siste månedene. Men lutealfasen har uansett vært på 12 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Amatariel skrev:

Oi, hurra for stigende temp og kroppslige tegn! Men du tok ikke EL-tester disse dagene her nei? Satser helt klart på at du er i dpo-land :heiajente: Jeg fikk som sagt EL på CD29 i september, så vet aalt om hvor kjedelig den ventetiden er.

Tror lutealfasen er ganske stabil altså. I allefall har den vært det hos meg, og jeg har hatt EL på alt fra CD16 til CD29 de siste månedene. Men lutealfasen har uansett vært på 12 dager.

Nei har ikke tatt flere EL tester. Var jo mentalt forberedt på å "gå i dvale" til noe mens dukket opp og jeg fikk prøve en ny runde å teste etter EL. Hadde derfor bestemt meg for ikke å kjøpe flere EL tester før jeg begynte å blø. Er med andre ord tom. Hadde uansett ikke forventet EL nå når IKM var imorgen 🙈🙈

Jaja, vi får se. Håper jeg greier å stresse ned resten av ventingen nå. Hadde vært gøy om én av disse 2 dagene faktisk endte med å gi uttelling, selv når jeg hadde gitt helt opp. 🤩

Juletiden nærmer jo seg, så får bruke dagene framover på julepynting, og planlegge resten av gavene. Strikker og ser på julefilmer 💖 Tvillingene blir satt igang om 18 dager, med mindre de kommer av seg selv før da. Så har jo den spenningen med å vente på nevøene mine skal komme ut! 🎉👶🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanke som slo meg i dagtidlig...

Tar folat og vitamin C tabletter. Har pleid å periodevis ta 2 vitaminbjørner, hvis jeg får et infall av å ha lyst på. Siste måneden har jeg tatt det, og har en boks til stående. 

Kjøpte nylig Omega 3 multi på apoteket, da jeg så den hadde mye gøy, og det er aldri feil med omega 3 tilskudd. 

Ser jeg får jo 600 mikrogram folat i denne komboen, uten å ta egen tablett med folat. Er diverse andre ting som jeg ser det blir dobbelt opp av og godt over 100% anbefalt daglig dose. Ble plutselig litt skeptisk på om jeg bør kutte vitamin bjørnene når jeg tar de omega 3 tablettene. Tar ikke folat tablettene når jeg tar omega 3 og vitamin bjørnene, siden folat tilskuddet i seg selv ligger på 400 mikrogram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...