Gå til innhold

De som leser og er opptatt av Resett og document


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, Lampe1 skrev:

De har et mye mer kritisk blikk på islam og innvandring enn mainstream-medier. Etter min mening et mer virkelighetsnært syn.

Det er en grunn til at disse to nettsteder har fått navnet "Alternativ media", nettopp fordi de ikke anses som reelle medier. Årsaken er at disse kildene som regel ikke føler redaktørplakaten og vær-varsom-plakaten. Lurer du på hvorfor, da kan du se redaktørforeningen begrunnelse for hvorfor redaktøren i resett ikke fikk lov til å være medlem i denne foreningen.

Anonymkode: 73134...903

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SoWhat? skrev:

Du mener vel *unyansert* syn? 

Nei. Jeg abonnerer selv på Aftenposten og kan se hvordan de ofte «sminker» artikler om innvandring og islam, eller hopper over ubehagelige nytt om disse.

Kjemner du til forfølgelsene av uigurene i Kina? Da er du en god MSM-leser.

Kjenner du til kristenforfølgelsene i Afrika og Midtøsten? Da er du nok en Resett/Document-leser. Avslørt!! 😅😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at Resett og Document har sin plass i dagens medielandskap, på lik linje med andre aktører som Dagbladet og Aftenposten. For min del må de bare holde på med sitt engasjement, da jeg tenker at det er fint med litt andre vinklinger på diverse saker. At det er et visst forbedringspotensial på nevnte sider, skal jeg ikke fornekte, men at de utfyller viktig rolle er det ingen tvil om. 

Anonymkode: 338d5...03c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt på resett og document.no er ikke fake news, men de har kun ytrehøyre orientert synspunkt på all nyhetsstoff. I tillegg er nesten alt feilt vinklet når det gjelder innvandring og kvinne-orienterte saker. Du finner neppe en eneste sak der disse mediene roser eller hyller ikke-vestlig innvandring i Norge.

Det forteller mye.

Anonymkode: 73134...903

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er en grunn til at disse to nettsteder har fått navnet "Alternativ media", nettopp fordi de ikke anses som reelle medier. Årsaken er at disse kildene som regel ikke føler redaktørplakaten og vær-varsom-plakaten. Lurer du på hvorfor, da kan du se redaktørforeningen begrunnelse for hvorfor redaktøren i resett ikke fikk lov til å være medlem i denne foreningen.

Anonymkode: 73134...903

Document-redaktøren er medlem av redaktørforeningen.

At du sier at disse ikke er reelle medier forteller meg hvor ekstremt ensidig du er.

Media skal ikke være en endeløs reklamekampanje for politisk korrekthet. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at Resett og Document har sin plass i dagens medielandskap, på lik linje med andre aktører som Dagbladet og Aftenposten. For min del må de bare holde på med sitt engasjement, da jeg tenker at det er fint med litt andre vinklinger på diverse saker. At det er et visst forbedringspotensial på nevnte sider, skal jeg ikke fornekte, men at de utfyller viktig rolle er det ingen tvil om. 

Anonymkode: 338d5...03c

De har ikke sin i dagens medielandsskap, de er IKKE medlem i redaktørforeningen. Da anerkjennes ikke mediene som reelle i Norge. De forsøkte seg, men ble avvist. Dette skal ikke være vanskelig å forstå.

Anonymkode: 73134...903

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alt på resett og document.no er ikke fake news, men de har kun ytrehøyre orientert synspunkt på all nyhetsstoff. I tillegg er nesten alt feilt vinklet når det gjelder innvandring og kvinne-orienterte saker. Du finner neppe en eneste sak der disse mediene roser eller hyller ikke-vestlig innvandring i Norge.

Det forteller mye.

Anonymkode: 73134...903

Ikke-vestlig innvandring har da virkelig medført mye negativt også, som vanlige aviser ikke tør å snakke om.

Jeg leser stort sett Aftenposten, men også Klassekampen og Document innimellom for litt mer balanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lampe1 skrev:

Document-redaktøren er medlem av redaktørforeningen.

At du sier at disse ikke er reelle medier forteller meg hvor ekstremt ensidig du er.

Media skal ikke være en endeløs reklamekampanje for politisk korrekthet. 
 

Det har du rett i, at de er medlem i redaktørforeningen. Det var frieord og resett som ikke være med. Frieord er lagt ned.

Anonymkode: 73134...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De har ikke sin i dagens medielandsskap, de er IKKE medlem i redaktørforeningen. Da anerkjennes ikke mediene som reelle i Norge. De forsøkte seg, men ble avvist. Dette skal ikke være vanskelig å forstå.

Anonymkode: 73134...903

Dette er feil.

https://journalisten.no/alternative-medier-document-hans-rustad/documentno-redaktoren-far-vaere-med-i-redaktorforeningen/322304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De har ikke sin i dagens medielandsskap, de er IKKE medlem i redaktørforeningen. Da anerkjennes ikke mediene som reelle i Norge. De forsøkte seg, men ble avvist. Dette skal ikke være vanskelig å forstå.

Anonymkode: 73134...903

Det er riktig at Helge Lurås ikke er medlem enda, men Hans Rustad er i aller høyeste grad medlem. Det skal vel ikke være så vanskelig å forstå. 

Anonymkode: 338d5...03c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at Resett og Document har sin plass i dagens medielandskap, på lik linje med andre aktører som Dagbladet og Aftenposten. For min del må de bare holde på med sitt engasjement, da jeg tenker at det er fint med litt andre vinklinger på diverse saker. At det er et visst forbedringspotensial på nevnte sider, skal jeg ikke fornekte, men at de utfyller viktig rolle er det ingen tvil om. 

Anonymkode: 338d5...03c

Helt enig 👏🏻👏🏻👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lampe1 skrev:

Ikke-vestlig innvandring har da virkelig medført mye negativt også, som vanlige aviser ikke tør å snakke om.

Jeg leser stort sett Aftenposten, men også Klassekampen og Document innimellom for litt mer balanse. 

Leser du 2.gangsmedier også kalt alternativ medier, så finner man ikke ut at det finnes minst èn ikke-vestlige flyktningsgrupper som har bidratt POSITIVT til Norge. Det vil si at fedrelandet Norge har faktisk TJENT penger på å ha disse flyktningene i Norge og deres etterkommerne som er norskfødte betaler mer skatt enn oss etnisk norske på deres alder. I tillegg har begår disse gruppene langt mindre kriminalitet enn oss etnisk norske. Ingen disse folkegruppene har muslimsk bakgrunn.

Denne informasjon fant jeg aldri på resett, document.no eller andre ytre høyre sider. De er kun ute etter å skrive negative hendelser om innvandring. Alle andre medier har skrevet om denne saken.

Anonymkode: 73134...903

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en grunn til at disse to nettsteder har fått navnet "Alternativ media", nettopp fordi de ikke anses som reelle medier. Årsaken er at disse kildene som regel ikke føler redaktørplakaten og vær-varsom-plakaten. Lurer du på hvorfor, da kan du se redaktørforeningen begrunnelse for hvorfor redaktøren i resett ikke fikk lov til å være medlem i denne foreningen.

Anonymkode: 73134...903

Tilnærmet alle medier bryter vær-varsom-plakaten fra tid til annen. Til og med NTB har brutt den. Skal man kaste ut alle som har brutt den da? Blir nok ikke mange igjen i redaktørforeningen da. Dessuten betyr ikke ett eller to avslag, at man har fått avslag på livstid. Det er alltid nye muligheter for å søke om medlemskap. 

Anonymkode: 338d5...03c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Lampe1 skrev:

Nei. Jeg abonnerer selv på Aftenposten og kan se hvordan de ofte «sminker» artikler om innvandring og islam, eller hopper over ubehagelige nytt om disse.

Kjemner du til forfølgelsene av uigurene i Kina? Da er du en god MSM-leser.

Kjenner du til kristenforfølgelsene i Afrika og Midtøsten? Da er du nok en Resett/Document-leser. Avslørt!! 😅😉

Alt Resett skriver om er det de finner av negative ting om islam og muslimer over hele kloden. Resett er for folk som hater livet sitt tror jeg, og som må ha noen å ta det ut på. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leser du 2.gangsmedier også kalt alternativ medier, så finner man ikke ut at det finnes minst èn ikke-vestlige flyktningsgrupper som har bidratt POSITIVT til Norge. Det vil si at fedrelandet Norge har faktisk TJENT penger på å ha disse flyktningene i Norge og deres etterkommerne som er norskfødte betaler mer skatt enn oss etnisk norske på deres alder. I tillegg har begår disse gruppene langt mindre kriminalitet enn oss etnisk norske. Ingen disse folkegruppene har muslimsk bakgrunn.

Denne informasjon fant jeg aldri på resett, document.no eller andre ytre høyre sider. De er kun ute etter å skrive negative hendelser om innvandring. Alle andre medier har skrevet om denne saken.

Anonymkode: 73134...903

Vi har vel strengt tstt rikelig med medier som formidler dette fra før av, så hvorfor skulle de med annet ståsted også behøve å gjøre det?

Om man ønsker medier med balansert formidling er det hovedstrømsmediene man bør kreve dette av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Alt Resett skriver om er det de finner av negative ting om islam og muslimer over hele kloden. Resett er for folk som hater livet sitt tror jeg, og som må ha noen å ta det ut på. 

Leser da mye utenom dette på Resett, både innkjøpt og selvskrevet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, PetterKanin skrev:

Leser da mye utenom dette på Resett, både innkjøpt og selvskrevet.

Som hva? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det for øvrig er merkelig at en side skal defineres "god", men den andre siden konsekvent skal defineres som "ond". Her er det ikke noe fasitsvar i det hele tatt. Folk bør bli mer tolerante ovenfor andres synspunkter. Dette gjelder begge veier. Isolert sett er det bare positivt at man er uenig, da dette ofte er oppskriften på gode løsninger. Hat derimot løser ingenting. En grunnleggende respekt for hverandre bør man som utgangspunkt ha. 

Anonymkode: 338d5...03c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Som hva? 

Bare å ta turen innom siden det, ser i allefall 10 saker på forsiden som handler om annet. Faktisk ser jeg ingen i skrivende øyeblikk som handler om islam. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...