Gå til innhold

Dere som ikke liker skinny jeans...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, frogger skrev:

Nja på steder uten formell dresscode, så synes jeg det kan virke mot sin hensikt og dresse seg opp mer formelt enn de andre

Og når de andre går med blant annet slacks så er det nok greit på den arbeidsplassen. 

Anonymkode: 29730...4bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lurer litt på alderen til de som sier at skinny og slimfit ser bedre ut. Jeg syns nesten det ser litt harry ut. For stramme bukser gjør at bena ser ut som kyllinglår og bena får en rar fasong.

Anonymkode: de924...09d

Jeg er noen og 30. 

Anonymkode: 05ac9...5ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok litt påvirket av mote. Synes fortsatt skinny jeans kan være fint. Men må kombineres på en litt artigere måte enn jeg gjorde før. Det største problemet jeg har med skinny bukser er overgang til sko. Feks svart bukse med svarte sokker og snealers gjør at overgangen blir veldig rar, som at buksa fortsetter ned i skoa. Lettere når de kan være litt kortere og ha bare ankler, om sommeren. Eller med boots om vinteren. 

Mom jeans kan vel være så mangt. Har prøvd en del modeller som virkelig Ikke er flatterende. Favoritten min for tiden er en smal mom jean med normale lommer. Sitter stramt på låra og litt løs nedover. Denne 

https://www2.hm.com/no_no/productpage.0714790020.html?gclid=Cj0KCQjwt4X8BRCPARIsABmcnOo4pxRZbPwy8MSpRLVMbLhVA_6tkTDtiS5-nuOsb_-Y1qCJxIM8b5UaAvu7EALw_wcB

Anonymkode: dd70e...d75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ingen yngre bruker skinny jeans lengre er bare tull. Jeg jobber på Oslo S og ser utrolig mange folk hver dag. I aldersgruppen ca. 20-30 bruker mer enn dobbelt så mange skinny jeans som videre varianter etter noen uhøytidelige opptellinger. Det er skinny jeans å se overalt. Godt mulig det er annerledes på ungdomsskolene og videregående, men de under 20 ferdes det ikke så mange av på Oslo S i rushtiden.

Anonymkode: 77a52...e19

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At ingen yngre bruker skinny jeans lengre er bare tull. Jeg jobber på Oslo S og ser utrolig mange folk hver dag. I aldersgruppen ca. 20-30 bruker mer enn dobbelt så mange skinny jeans som videre varianter etter noen uhøytidelige opptellinger. Det er skinny jeans å se overalt. Godt mulig det er annerledes på ungdomsskolene og videregående, men de under 20 ferdes det ikke så mange av på Oslo S i rushtiden.

Anonymkode: 77a52...e19

Jeg er 22 og ser massevis av skinny jeans rundt meg. På universitetet er det rundt 50-50 om man bruker mum jeans eller skinny jeans 

Anonymkode: 7c401...ef6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ikke liker ettersittende klær

Jeg foretrekker bukser med rette ben

Nei, slik bukser er ikke fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

«Mom jeans is a slang term for high-waisted women's jeans that were originally fashionable in the late 1980s and early 1990s. In the late 1990s and 2000s they were mainly worn by middle-aged American women and considered unhip by trendy younger women»

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mom_jeans

 

Anonymkode: 3c78d...dad

Javel. Kanskje moren min og moren til venninnene mine var jævlig trendy da, som brukte mom jeans som førtiåringer i 1990 😎

Anonymkode: 2549c...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er helt like de olabuksene som eldre på 70+ bruker, bare at de noen ganger har strikk i livet. Ellers helt like. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer litt på alderen til de som sier at skinny og slimfit ser bedre ut. Jeg syns nesten det ser litt harry ut. For stramme bukser gjør at bena ser ut som kyllinglår og bena får en rar fasong.

Anonymkode: de924...09d

Starten av tredveårene. Blir bena seende ut som kyllinglår, har man vel i utgangspunktet litt store lår, evnt mye tynnere legger. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Synes ikke skinny jeans alltid er stygt, men siden de nå er lite moderne, forbinder jeg det med eldre kvinner/de som ikke bryr seg om hva de har på / folk på bygda. Derfor er ikke skinny jeans det mest fristende nå.   2. Liker rette, normalt vide og med normalt høyt liv. 3. Mom jeans er vel så mangt, og noen er veldig fine. Men hva menes med «flatterende»? At man ser slank ut? Synes det er ganske kult at ikke alle lenger er opptatt av å gå med bukser man ser slankest ut med.                                                

Anonymkode: 1ee47...137

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Nerine_ skrev:

Starten av tredveårene. Blir bena seende ut som kyllinglår, har man vel i utgangspunktet litt store lår, evnt mye tynnere legger. 

Nei, det stemmer ikke. Det er buksene som strammer og lager rar fasong på bena, uavhengig av vekten. Selv tynne Kate får rare bein: Express.com

Anonymkode: de924...09d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det stemmer ikke. Det er buksene som strammer og lager rar fasong på bena, uavhengig av vekten. Selv tynne Kate får rare bein: Express.com

Anonymkode: de924...09d

Ja er enig i at det så litt rart ut. Men mange kan ha skinny jeans uten å få rar fasong, inkludert meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det stemmer ikke. Det er buksene som strammer og lager rar fasong på bena, uavhengig av vekten. Selv tynne Kate får rare bein: Express.com

Anonymkode: de924...09d

Synes hun var fin på det ene, men ikke på det andre. Kanskje det har noe med vinkelen å gjøre? Synes det så ut som hun hadde korte ben.

Anonymkode: 05ac9...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel. Kanskje moren min og moren til venninnene mine var jævlig trendy da, som brukte mom jeans som førtiåringer i 1990 😎

Anonymkode: 2549c...0c1

de var nok det.

Anonymkode: e7e52...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Nerine_ skrev:

Ja er enig i at det så litt rart ut. Men mange kan ha skinny jeans uten å få rar fasong, inkludert meg selv. 

Kate synes nok ikke selv hun ser rar ut i skinny jeans hun heller.

Anonymkode: 34c8a...b23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker skinnyjeans som ikke er altfor skinny ;) Dvs som ikke sitter inntil helt ned til ankelen, men blir litt løsere fra omtrent midt på leggen, men uten at det er noe sleng. Det synes jeg er den perfekte jeansen. Men da er det kanskje ikke skinnyjeans lenger? Skinnyjeans som er helt pølseskinn er ikke så fint, spesielt ikke dersom man har kraftige lår og tynne legger. Har man mindre differanse mellom lår og legger kan det derimot se bra ut.

Bootcut synes jeg er helt grusomt. Skikkelige slengbukser ala 70-tallet kan være tøft, men ikke sånne med litt sleng fra kneet og ned.

Såkalte momjeans er ikke spesielt flatterende med mindre man er veldig slank.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kate synes nok ikke selv hun ser rar ut i skinny jeans hun heller.

Anonymkode: 34c8a...b23

Nei jeg ser sikkert rar ut i dine øyne, men det kan jeg leve helt fint med. 

Ser uansett mange andre kvinner som ikke ser rare ut i skinny jeans. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonymus Notarius skrev:

Bootcut synes jeg er helt grusomt. Skikkelige slengbukser ala 70-tallet kan være tøft, men ikke sånne med litt sleng fra kneet og ned.

Enig, bootcut er den styggeste jeans-fasongen av alle. Får flashback til 90-tallet og Buffalo-sko :(

Anonymkode: 77a52...e19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, bootcut er den styggeste jeans-fasongen av alle. Får flashback til 90-tallet og Buffalo-sko :(

Anonymkode: 77a52...e19

Så dere liker ikke Lois-jeansen som «alle» i Bærum går med?

Anonymkode: 1ee47...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, bootcut er den styggeste jeans-fasongen av alle. Får flashback til 90-tallet og Buffalo-sko :(

Anonymkode: 77a52...e19

Samme her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...