Gå til innhold

Dere som ikke liker skinny jeans...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1. Hvorfor ikke? Gi en ordentlig forklaring!

2. Hva synes dere er den perfekte jeansen?

3. Synes dere mom jeans er flatterende?

 

Jeg vokste opp på nittitallet da slengbukser ble kult igjen. Har vært gjennom mange jeanstrender, og liker overhodet ikke den som er in nå. Løse 80-tallsbukser som ikke viser noen former. De eneste jeansene mine er skinny, og ofte high waist. Men jeg ser at jeg nå skiller meg litt ut i bybildet - alle går jo med mom jeans. Så leser jeg her, og ser såå mange kommentarer om hvor fælt det er med skinny jeans. Og jeg skjønner ikke hvorfor? Jeg er lav og slank, ikke tynn, og føler meg klumpete i de buksene som er in nå.

Anonymkode: f82ca...d35

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker både skinny jeans, mom og boyfriend jeans, bukser med bootcut og slacks. Skinny jeans er fint, men det er ikke alle som kler det. 

Anonymkode: de924...09d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så leser jeg her, og ser såå mange kommentarer om hvor fælt det er med skinny jeans. Og jeg skjønner ikke hvorfor? Jeg er lav og slank, ikke tynn, og føler meg klumpete i de buksene som er in nå.

Anonymkode: f82ca...d35

Syns forresten at slike mom jeans og bukser med bootcut kler de som er litt lave og ikke så tynne. Skinny jeans fremhever jo formere mer enn mum jeans og bukser med sleng.

Anonymkode: de924...09d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Skinny jeans ser ut som pølseskinn på alle. Uansett hvor slank personen er synes jeg man ser småtjukk ut i skinny jeans. Fordelen er at de passer nedi støvletter og slikt.

2. Elsker bootcut. Synes lårene ser så mye smalere ut da, siden buksa svinge rut igjen. Mens med skinny jeans blir lårene så sykt mye tykkere enn anklene. 

3. Mom jeans er noe av det styggeste som finnes i mine øyne. Ikke det minste fint på noen! Det ser ut som man har stappet magen nedi buksa.

Anonymkode: 7331b...f40

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere vise meg bilder på bukser dere liker? Finnes mange bootcut.

Anonymkode: f82ca...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: De får mange til å se helt uproporsjonale ut. På slanke kvinner med muskler i leggene ser det bulkete ut. Mange overvektige ser ut som om de er i ferd med å sprenge ut av skinny jeans (spesielt i leggområdet), selv om størrelsen er riktig. På noen får det føttene til å se mye større ut, og noen sko ser rare ut sammen med skinny jeans. Et fåtall ser faktisk smashing ut i det, men tror det hadde vært mye mer flatterende for flertallet av de som absolutt vil bruke skinny jeans å heller gå over til slim fit, hvor det er et hint mer luft rundt leggene. Det som irriterer meg aller mest med skinnyjeans er at det fortsatt, etter alle disse årene, er nesten det eneste som går an å få tak i i mange butikker - men mindre man vil ha kjempesleng, mom jeans eller culottes, da. Slim fit ser jeg nesten aldri noe sted lenger.

2: Hva som er den perfekte jeansen varierer fra person til person, og det kommer også an på helheten i antrekket. Mine personlige favoritter er slim fit eller straight leg (som sitter etter i lårene) - begge med normalhøy midje. Her er noen tilfeldige eksempler (som selvsagt ikke vil passe alle, da det finnes forskjellige passformer og stiler ,også innenfor samme type bukse). Bare det at de sitter bittelitt løsere fra midt på leggen og ned hever helhetsinntrykket veldig i mine øyne:

https://assets.myntassets.com/h_1440,q_100,w_1080/v1/assets/images/2359995/2018/4/13/11523595528083-Roadster-Women-Blue-Regular-Fit-Mid-Rise-Clean-Look-Stretchable-Jeans-741523595527881-1.jpg

https://2.bp.blogspot.com/-ZuSQYrDB6oI/XDS7ymvjmOI/AAAAAAAAAFQ/-QGh_Q4zyKkdIv1KIgXOSQFyygLQHFFKgCLcBGAs/s640/slim_fit_jeans_levi_712.jpg

https://www.superdry.com/blog/wp-content/uploads/2019/09/CR14017_Mrkt_AW19_Denim_Blog_Women_Header_01.jpg

3: Ja, på noen, men absolutt ikke på flertallet.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakker ut fra mine preferanser til meg selv.

1. Jeg liker ikke å gå i ettersittende bukser. Bruker skinny jeans en sjelden gang. Jeg føler at jeg ser tjukk ut og det fremhever absolutt alt jeg ikke liker på kroppen min. Samt at jeg hater ettersittende bukser i skrittet. Takler ikke følelsen av at buksa gnikker på tissen.

2. Tja forskjellig hva folk kler. Ser masse jeans jeg syns andre ser fine ut i, men som jeg ikke kler. Akkurat nå har jeg et par av de 90s jeansene fra Gina Tricot (sikkert hatet på kg), og de sitter fint på meg. Veldig flatterende for akkurat min kropp, og syns de generelt sitter fint på en del jeg har sett. De gjør at hoftene ser smalere ut, og klumper seg ikke i skrittet eller øverst på lårene, samt at jeg foretrekker baggy bukser.

3. Jeg syns mom jeans for ufortjent mye pes. De er hatet på kg. Jeg syns det kan være veldig fint på mange, og en del som ikke kler det. Personlig ikke funnet et par jeg syns er fint på akkurat meg. Men jeg liker tanken. Igjen, jeg er glad i baggy bukser og den stilen. 

 

 

Endret av Ludovica-
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg selv eller på andre? Jeg har aldri likt å ha på meg jeans og har ikke eid et eneste par i voksen alder (og knapt nok som barn heller). Generelt gjelder jo det samme for jeans som for alle andre plagg - det gjelder å finne den fasongen som passer til kroppen. Altfor tettsittende er flatterende på de færreste.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt de flittig de siste årene, men først nå jeg ser at de ikke passer fasongen min. Jeg er høy, ganske slank, men har hofter og tydelig midje. Liker å bruke litt oversized gensere, og kombinert med skinny jeans ser det ikke bra ut på meg. Er bare ikke balansert.

Liker ikke mom jeans heller.

Jeg er på jakt etter noen fine straight leg som sitter godt på rumpa (grunnen til jeg ikke liker mom jeans er måten de ofte ser ut bak), som er stramme på toppen av lårene, og så er ganske rette fra midt på låret til ankelen. Ikke lett å finne, så bruker et par av mine skinny jeans fremdeles.

Anonymkode: a40d1...93b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Antlers skrev:

1: De får mange til å se helt uproporsjonale ut. På slanke kvinner med muskler i leggene ser det bulkete ut. Mange overvektige ser ut som om de er i ferd med å sprenge ut av skinny jeans (spesielt i leggområdet), selv om størrelsen er riktig. På noen får det føttene til å se mye større ut, og noen sko ser rare ut sammen med skinny jeans. Et fåtall ser faktisk smashing ut i det, men tror det hadde vært mye mer flatterende for flertallet av de som absolutt vil bruke skinny jeans å heller gå over til slim fit, hvor det er et hint mer luft rundt leggene. Det som irriterer meg aller mest med skinnyjeans er at det fortsatt, etter alle disse årene, er nesten det eneste som går an å få tak i i mange butikker - men mindre man vil ha kjempesleng, mom jeans eller culottes, da. Slim fit ser jeg nesten aldri noe sted lenger.

2: Hva som er den perfekte jeansen varierer fra person til person, og det kommer også an på helheten i antrekket. Mine personlige favoritter er slim fit eller straight leg (som sitter etter i lårene) - begge med normalhøy midje. Her er noen tilfeldige eksempler (som selvsagt ikke vil passe alle, da det finnes forskjellige passformer og stiler ,også innenfor samme type bukse). Bare det at de sitter bittelitt løsere fra midt på leggen og ned hever helhetsinntrykket veldig i mine øyne:

https://assets.myntassets.com/h_1440,q_100,w_1080/v1/assets/images/2359995/2018/4/13/11523595528083-Roadster-Women-Blue-Regular-Fit-Mid-Rise-Clean-Look-Stretchable-Jeans-741523595527881-1.jpg

https://2.bp.blogspot.com/-ZuSQYrDB6oI/XDS7ymvjmOI/AAAAAAAAAFQ/-QGh_Q4zyKkdIv1KIgXOSQFyygLQHFFKgCLcBGAs/s640/slim_fit_jeans_levi_712.jpg

https://www.superdry.com/blog/wp-content/uploads/2019/09/CR14017_Mrkt_AW19_Denim_Blog_Women_Header_01.jpg

3: Ja, på noen, men absolutt ikke på flertallet.

Vet du navnene på de buksene du la ut bilde av? De var virkelig fine alle tre 😊

Anonymkode: a4a77...5c0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 på straight leg / slimfit.

Har også gått i skinny jeans i alskens år, men innser nå at det ikke har vært heeeelt heldig på meg. Får de litt bulkete muskuløse leggene som er nevnt over. Og som også nevnt over; men det har nesten vært det eneste å oppdrive, så jeg har liksom bare kjørt på.

Den veldig posete trenden som er nå funker ikke helt på meg, men rette jeans har jeg alltid vært glad i. Pleide å handle på herreavdelingen før (Levi's 511 i herremodell var lenge en skjult hemmelighet og perle - ser veldig bra ut på damer). Ellers er det jo den eviggrønne 501-en.

Meeeen til trådstarten: glad at det er blitt vanligere med straight leg og nå som skinnyjeanstrenden har begynt å dø ut. Synes selv det er det som ser absolutt best ut. Helst uten noen form for elastan eller annet stretch-materiale.

Eksempel: https://www.monki.com/en_nok/clothing/jeans/high-waisted-jeans/product.kimomo-vintage-blue-jeans-blue.0642696001.html

885188769_Skjermbilde2020-10-10kl_13_52_36.thumb.png.da05be2c1ae431a155e7295ddbb78518.png

Anonymkode: adcbf...2f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker ikke skinny jeans, fordi de gir ubalanserte proporsjoner. Jeg synes ikke det er noe fint å gå i bare strømpebuksa, fordi de fleste får for brede hofter og lår i forhold til leggene. Fordelen med strømpebukse er at man har et skjørt over som balanserer og jevner ut. Med skinny jeans derimot er det ikke noe som jevner ut den store, ubalansert kontrast mellom tungt oppe og pipestilklegger. Jeg har ingenting imot en jeans som er like trange som skinny, så lenge den ikke sitter som pølseskinn rundt leggene. Det er det som skjer med leggene som er problemet med skinny jeans.

Anonymkode: e7e52...fdf

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Det ser ubalansert ut. Jeg ser ikke så mye skinny jeans blant unge, slanke jenter lenger, de som bruker det er middelaldrende damer som gjerne er litt overvektige eller har eplefasong. Og de parer det med tunikaer og andre vide topper. Dette gir en ekstremt "top-heavy" look som er uflatterende.

2/3. Liker straight leg jeans som er slanke, men ikke pinnstramme. Eller en moderat boyfriend fasong. Med høyt liv. Denne er flatterende på de fleste.

image.thumb.png.4a18fb79b6e03cdb59bbf3bc03310a07.png

Anonymkode: 17075...313

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Vet du navnene på de buksene du la ut bilde av? De var virkelig fine alle tre 😊

Anonymkode: a4a77...5c0

Nei, beklager, det var bare noen tilfeldige bilder fra google. Hvis du er villig til å prøve litt i butikkene, så hender det at man finner skinny jeans som sitter mer som slim fit, fordi de er laget for å være skinny på litt større legger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at mange misliker skinny jeans er at det er utrendy - er mest godt voksne/lite trendy damer som går med det nå - da vil jo ikke yngre, moteinteresserte jenter forbindes med det. Mange voksne damer har ganske tynne ben og stor mage, og disse ser litt ut som kyllinger i skinny jeans. Skjønner godt at ikke yngre vil gå i samme typer bukser da. Selv bruker jeg skinny jeans, synes det ser ok ut på meg, men jeg er også voksen og ikke opptatt av å være moderne.

Anonymkode: 1ee47...137

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser svært få som kler "momjeans"  spesielt de som går med lommene langt oppå ryggen. Alle har kjempestygge rumper i slike bukser.  Men folk driter i om de ser stygge ut så lenge de er "in".  Den mest universelle jeansfasongen er lett utsvinget bootcut, den kler alle.  Bruker mest skinnyjeans men orker ikke de som er åletrange. Har lett etter videre modeller men alle uten unntak har lommer som er enten for små eller plassert feil.  De må være store og være plassert lavt for kle meg, slik de er på herre/guttejeans. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

+1 på straight leg / slimfit.

Har også gått i skinny jeans i alskens år, men innser nå at det ikke har vært heeeelt heldig på meg. Får de litt bulkete muskuløse leggene som er nevnt over. Og som også nevnt over; men det har nesten vært det eneste å oppdrive, så jeg har liksom bare kjørt på.

Den veldig posete trenden som er nå funker ikke helt på meg, men rette jeans har jeg alltid vært glad i. Pleide å handle på herreavdelingen før (Levi's 511 i herremodell var lenge en skjult hemmelighet og perle - ser veldig bra ut på damer). Ellers er det jo den eviggrønne 501-en.

Meeeen til trådstarten: glad at det er blitt vanligere med straight leg og nå som skinnyjeanstrenden har begynt å dø ut. Synes selv det er det som ser absolutt best ut. Helst uten noen form for elastan eller annet stretch-materiale.

Eksempel: https://www.monki.com/en_nok/clothing/jeans/high-waisted-jeans/product.kimomo-vintage-blue-jeans-blue.0642696001.html

885188769_Skjermbilde2020-10-10kl_13_52_36.thumb.png.da05be2c1ae431a155e7295ddbb78518.png

Anonymkode: adcbf...2f6

Forferdelig stygg bakfra.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Anonymkode: 1ee47...137. De generasjonene som ikke er unge lenger holder gjerne fast på de trendene som var hotte når de var unge, og det tar litt tid før de ser opplever det som avleggs. Husker godt da skinny jeans trenden kom når jeg gikk på ungdomsskolen. Moren min skjønte det overhodet ikke, hun gikk i boot cut jeans mange år etter, og så plutselig kastet hun også seg på skinny jeans når alle andre på hennes alder gjorde det, og går med det fremdeles. 

Men det er ikke bare aldersbetont. Sjefen min er over 50 og utrolig stilig. Har ikke sett henne i stramme kjerringbukser noen gang. Hun minner veldig om denne bloggeren. Veldig kul stil: https://www.instagram.com/greceghanem/

 

Anonymkode: 95066...9d0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier at ingen kler skinny jeans; dere kan vel ikke si noe annet enn at det kan se veldig bra ut også som feks her?

118502198_1552925488247836_5105495900302663527_n.jpg?_nc_ht=scontent-lax3-1.cdninstagram.com&_nc_cat=104&_nc_ohc=k9yByB-68FMAX8aaY1o&_nc_tp=19&oh=ed43039a6fb6817d5f118166552caa85&oe=5FA9C26E

Anonymkode: 4e201...b35

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Liker dem ikke på meg selv, for jeg mister alt av hofter. 

2. Godt spørsmål. De eneste som ser OK ut på meg er noen fra American Eagle, som jeg kjøper i USA. Foretrekker egentlig å gå i kjoler eller skjørt. 

3. Hva er momjeans?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...