Lily92 Skrevet 5. juli 2022 Forfatter #621 Del Skrevet 5. juli 2022 Amatariel skrev (20 timer siden): Hvordan går det med deg Lily92..? Håper ankomsten til lillegutt ble fin, og at du koser deg som mamma. Hører gjerne fra deg om du har tid? 💕 Hei😊jeg har helt glemt at dette forumet finnes🙊 02.06 kom lille gutten vår til verden. Måtte bli satt i gang pga svangerskapsforgiftning. Gutten vår kom i uke 37+0, så han er allerede straks 5 uker gammel😊 helt perfekt med sine 49 cm og 3020 gram 💙 det ble et langt sykehusopphold. Ble 20 dager på sykehus for min del. Det meste før han kom til verden. Igangsettingen gikk over 4 dager. Men når riene begynte gikk det fort! Under en time aktiv fødsel🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 6. juli 2022 #622 Del Skrevet 6. juli 2022 Åå lillegutt 💙 Gratulerer så mye med han, og 5 uker 😊 Skjønner det kanskje var kjedelig med lenge på sykehuset, men de er jo så flinke å ta vare på. Håper dere koser dere hjemme nå 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily92 Skrevet 3. februar 2023 Forfatter #623 Del Skrevet 3. februar 2023 Lenge siden oppdatering her nå. Gutten vår har blitt 8 mnd 😮 det har vært litt av noen utfordringen til nå. Vi har slitt mye med søvn hele veien, skriking i mange timer på kvelds osv. men endelig har han begynt å ta natta 7/8 og trenger bare å få smokken et par ganger i løpet av natta. veldig godt. Han er verdens beste gutt og sjarmerer alle han møter i butikken og ellers. Han prøver å krabbe, men får det foreløpig ikke til. Gleder meg til den dagen han kommer seg litt rundt på egenhånd. jeg begynner snart å jobbe igjen og det kjenner jeg blir godt. Har kun vært hos frisøren alene to ganger siden han kom. Så det blir godt med litt tid fra baby. Regner med jeg kommer tilbake når (hvis) vi skal prøve på søsken 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 4. februar 2023 #624 Del Skrevet 4. februar 2023 Så koselig å høre fra deg! 🥰 Tenk at lille er 8 måneder! Og så deilig med gode netter, det er godt for både store og små! Masse lykke til med oppstart på jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily92 Skrevet 28. mars 2023 Forfatter #625 Del Skrevet 28. mars 2023 Jeg lurer på hvor trygt det er å hoppe av i svingen😅 vi har hoppet av i svingen en gang rundt EL. Ikke at jeg tester for EL altså. Men har hatt såå mye slim hver gang jeg har EL og får kviser. Så lett å se når det er. Venter mensen til helga sånn ca, men har vært så kvalm i dag og i går og har hatt så mye stikkinger og murringer de siste dagene😅 ønsker absolutt ikke å bli gravid, så håper spottingen begynner snart. Den kommer jo 3-5 dager før mensen 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 28. mars 2023 #626 Del Skrevet 28. mars 2023 Hører jo om de som blir gravide av det. Men vi brukte hoppe av i svingenmetoden i mange år uten å bli gravide 🙊 Har dere tenkt noe på når/om dere skal prøve på søsken etterhvert? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 28. mars 2023 #627 Del Skrevet 28. mars 2023 Du vet jo at det kan være ganske vanskelig å bli gravid når man er prøver. At det er mye som skal klaffe... og selv om man gjør alt riktig så er det likevel bare 20% sjanse for å bli gravid... Men så vet man om alle de som blir uplanlagte gravide, som ikke prøver. Så her er det ingen fasitsvar. Bare en test kan gi deg svaret snart 🙈 Håper du slipper å få et svar du ikke ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily92 Skrevet 28. mars 2023 Forfatter #628 Del Skrevet 28. mars 2023 Lillrex skrev (2 timer siden): Hører jo om de som blir gravide av det. Men vi brukte hoppe av i svingenmetoden i mange år uten å bli gravide 🙊 Har dere tenkt noe på når/om dere skal prøve på søsken etterhvert? 😊 Ja, man hører jo om de.. men det er jo ganske sjelden😅 nei, vi har faktisk ikke snakket om det. Men for meg selv har jeg tenkt at desember/januar kanskje er passende. Da er gutten vår 1,5. Nå er han straks 10 mnd, så syns det er alt for tidlig om det skulle skje nå🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily92 Skrevet 28. mars 2023 Forfatter #629 Del Skrevet 28. mars 2023 Amatariel skrev (2 timer siden): Du vet jo at det kan være ganske vanskelig å bli gravid når man er prøver. At det er mye som skal klaffe... og selv om man gjør alt riktig så er det likevel bare 20% sjanse for å bli gravid... Men så vet man om alle de som blir uplanlagte gravide, som ikke prøver. Så her er det ingen fasitsvar. Bare en test kan gi deg svaret snart 🙈 Håper du slipper å få et svar du ikke ønsker. Ja, ikke sant🙈 typisk at det skulle skjedd når vi ikke vil det😅 får vente noen dager og ta test om spotting ikke begynner 🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily92 Skrevet 28. mars 2023 Forfatter #630 Del Skrevet 28. mars 2023 Jeg bestilte meg graviditetstester jeg🙊 de pleier jo å komme ganske fort, så kanskje de rekker å komme på fredag så jeg kan teste da om spotting ikke har begynt. Tror aldri jeg har lengtet så mye etter å begynne og spotte🤣 men ja, angående prøving på søsken, så kunne jeg som skrevet over her, tenkt meg å prøve i slutten av året/starten av neste år. Ønsker meg egentlig januar/februar baby, men det har jeg jo erfaring med at er vanskelig å planlegge. Vi brukte jo ganske lang tid sist. Jeg ønsker i utgangspunktet ikke sommerbaby igjen. Jeg føler meg snytt for hele sommeren, fordi jeg bare var inne. Det var alt for varmt å ha med en nyfødt ut, så jeg var inne hele sommeren faktisk. Hadde han litt med ut i skyggen et par ganger, men han trivdes ikke i varmen. Det har skjedd så mye på privaten i det siste som også gjør at jeg ikke er klar for en ny baby nå. På julaften (av alle dager😭) så sovnet pappa inn og tapte kampen mot kreften. Og nå i starten av Mars, så sovnet også farmor inn. Farmor var i så stor sorg av å miste sønnen sin, så jeg er ganske sikker på at det var det som gjorde det.. også ønsker jeg at gutten vår skal få starte i barnehagen først og jeg vil nyte turnus fridager alene og slappe av når han er i barnehagen 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 28. mars 2023 #631 Del Skrevet 28. mars 2023 Ja jeg skjønner godt at du syns det er for tidlig Det 'positive' (og negative?) er at det finnes fordeler og ulemper med alle fødselsmåneder. Jeg har fire på forskjellige årstider, så har vært igjennom det meste. Kan dra både positive og negative ting med alle egentlig. I fjor fikk jeg jo i januar. Blir veldig greit at hun blir eldst i kullet sitt etterhvert og sånt... men fy... Dette ene barnehageopptaket i året er jo et m a r e r i t t for oss med barn født tidlig på året 😩 (sorry, måtte bare få det ut, for sitter med alle problemene ang det akkurat nå 🙄) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily92 Skrevet 28. mars 2023 Forfatter #632 Del Skrevet 28. mars 2023 Ja, det er nok sant at de er både ulemper og fordeler med alle fødselsmåneder😊 men i forhold til barnehage, så er det veldig god dekning her hvertfall😀 det er to barnehager rett ved siden av hverandre og begge har hatt ledige plasser hele tiden mens vi har bodd her hvertfall😊 håper det løser seg med barnehage for dere!😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 29. mars 2023 #633 Del Skrevet 29. mars 2023 Så lurt med å ha noen graviditetstester liggende da 😊 Kjenner meg igjen I tankene om nestemann. Her er første snart 16mnd, og merker mer og mer at jeg gjerne skulle hatt 3år imellom søsken, de fortsatt er så små ved 16mnd og trenger meg mye 🥺 Men har og en drøm om baby tidlig på året, helst i sent februar/mars for min del, så man kommer seg rett ut og trille.. Men, som du sier kan det at tid og er håpløst å planlegge egentlig 🙈🤷♀️ Man tør ikke vente for lenge heller akkurat 🙈 Så utrolig leit å høre om alt det vanskelige som har skjedd i det siste, kondolerer ❤️🥺 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 29. mars 2023 #634 Del Skrevet 29. mars 2023 Lily92 skrev (8 timer siden): håper det løser seg med barnehage for dere!😊 Jada, det vil ordne seg etter hvert. Har fått plass fra august, det bare er litt kjipt før den tid. Hun vil jo være 18 måneder ved barnehagestart - så både hun og vi foreldre er jo overklar da 😝 Var mye bedre da jeg hadde barn som startet på 12 og 14 måneder. For å ikke snakke om økonomien... hadde jo tre måneder ulønnet perm høst, og nå i vår må vi jo ta mer. Mannen er ferdig med pappapermen etter påske, og da er det jo litt tid igjen før august gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily92 Skrevet 30. mars 2023 Forfatter #635 Del Skrevet 30. mars 2023 Spottingen har begynt😀 er så ekstremt glad og lettet. Da er nok ingen flere småtroll på vei😀 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 30. mars 2023 #636 Del Skrevet 30. mars 2023 Så bra 🥰 Da er det bare å nyte enebarn så lenge det varer da 😁❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily92 Skrevet 30. mars 2023 Forfatter #637 Del Skrevet 30. mars 2023 @Lillrex jepp, det skal nytes😀👏🏻 Ikke noe mer sengekos rundt EL heller fremover heller 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily92 Skrevet 21. mai 2023 Forfatter #638 Del Skrevet 21. mai 2023 Snart er jeg tilbake her 😂 vi har nemlig bestemt oss for at vi skal begynne å prøve på nr 2 i Juli 🙊 mannen sa i slutten av april at han kunne tenkt seg å prøve da også bli ferdiges vi kun ønsker to😅 men jeg vil for den første ha minst 2 år mellom (blir ca 1 år og 10 mnd mellom om jeg blir gravid med en gang da) og jeg har veldig lyst til å få nytt sommeren uten å være gravid og (mest sannsynlig) kvalm og dårlig 😊 jeg satt inne hele sommeren i fjor med en nyfødt, så sommeren i år har jeg gleder meg til siden da🙈 men det blir veldig spennende 😊 kunne tenkt meg og blitt gravid i desember og fått august/september barn, men det kan man jo ikke velge 🤣 Ellers er gutten vår 1 år neste uke 😮 han begynner å bli så stor 🥹 syns det er så gøy å følge med på utviklingen hans nå😊 skulle ønske jeg kunne lagt ut bilde av han her. Han har helt lyseblå øyne. Omtrent alle som møter han kommenterer at øynene hans er så blå 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 21. mai 2023 #639 Del Skrevet 21. mai 2023 Åå tenk at lille straks er 1 år!! Tiden flyr virkelig. Og kanskje snart storebror to be - så spennende! Du vet jo hvordan det er å være prøver... man får bare kaste seg i det og vente på at flaksen slår til vanskelig å bestemme måned ja, men er lov å håpe! Skjønner i alle fall godt at du vil nyte denne sommeren som ikke-gravid. I 2021 var jeg sommergravid og i fjor klistret med en baby på meg med mye amming m.m. Gleder meg også til årets sommer 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily92 Skrevet 4. juli 2023 Forfatter #640 Del Skrevet 4. juli 2023 Juli, mnd vi skal begynne med prøving igjen 😊 Jeg fikk mensen nå fredag 30 Juni. Gutten vår ble 13 mnd på søndag. Så skulle der gå med en gang (noe jeg er 99% sikker på at det ikke gjør) så vil det bli 1 år og 10 mnd mellom hvis jeg regner riktig 😅 syns det er både spennende og skummelt å prøve på en til. Syns mange ganger det er en håndfull med en ettåring🙈 jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å ta eggløsningstester, men bestilte noen for å teste første syklus bare for å se at jeg fortsatt har EL når jeg pleier 😊 så tror jeg faktisk at jeg skal la være å ta etter det 😅 spørs om jeg klarer det da. veldig spent på hvor lang tid det tar denne gangen 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå