Gå til innhold

Håper og prøver på en mini-Spice


Sugar&Spice

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Sugar&Spice said:

Er tom for tidligtester ja, og prøver å ikke bruke så mye penger på tester. Jeg har så lyst til å ha innstillingen "ja ja, men er jeg gravid, så er jeg gravid, selve graviditetstesten vil ikke endre noe uansett", og ta livet som det kommer, men jeg klarer ikke...

 

-------

Jeg har vært ganske dårlig i dag, svimmel, mye lavt blodsukker pga lite matlyst, og har ikke følt meg spesielt bra. Jeg begynte med en gang og tenke på graviditet, og stresset hjem fra jobb for å svi av en av "test ofte!"-testene. Men kom hjem og lot være, for jeg tror ikke jeg hadde blitt noe beroliget av svaret uansett. negativ test = "ja, det er vel litt for tidlig, da". Positiv test = komplett kaos av forskjellige tanker. 

Puuuh, jeg må forsøke å roe meg ned. Forsøke å tenke at naturen gjør sin greie, og mest sannsynlig er disse plagene mine i dag bare god gammaldags PMS. Og hvis det er graviditet, så får jeg heller bare bli overlykkelig hvis mensen ikke kommer på fredag. Og så får jeg bli superstressa når mensen ikke kommer :fnise: 

Uff, for en karusell disse prøvergreiene er, det eneste jeg vil er å få en positiv test, men på den andre siden er jeg LIVREDD for nettopp det? 

Hehe, ja..  Positiv test er spennande da. Det er jo det man venter på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skjønner jeg ingenting... 

 

Mensen skal komme torsdag eller fredag. Jeg har vært uggen og hatt pms-symptomer de siste dagene, og ble derfor ikke spesielt overrasket av å se litt blod i trusa da jeg skulle tisse. Litt stresset over kort lutealfase, men det går seg sikkert til, og jeg prøver å være rolig...
 

Men nå, 9 timer senere har jeg ikke blødd noe mer... ingenting, liksom?! Det er jo litt rart... det pleier være temmelig mye den første dagen, og nå to dråper? 
 

håpet stiger igjen, selv om jeg hadde forberedt meg på en måned til. Jeg jobber fredag og lørdag, så tror ikke jeg tør teste igjen før søndag, 2-3 dager etter beregnet IKM. Men nå er jeg veldig nervøs, for sånne småblødninger er jeg ikke vant med! :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og DER kom mensen ordentlig 😢

Hvis jeg ikke regner med spottingen i går kom mensen 1-2 dager for tidlig, og det får være en syklus jeg kan være fornøyd med etter så mange år på p-piller, og to måneder uten. 
 

da er det bare å begynne på nytt... hvis jeg kommer meg gjennom denne dagen helskinnet da, for jeg har såå vondt i magen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så kjedelig med mensen. Man regner CD fra da mensen kom med friskt og rødt blod, så spottingen hører da til i forrige syklus 😊 Men som du sier, etter forholdene er det jo en syklus å være fornøyd med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med mensen, men vil tørre å påstå at mensen som kommer 1-2 dager for tidlig er en ganske stabil syklus😁 Så det er jo en positiv ting å ta med videre😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj så kjedelig med mensen... spesielt når man rekker å få forhåpningene sine opp :( Ønsker deg maaasse lykke til i ny syklus nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snart ferdig med mensen, og klar for en ny periode. *sett inn godt mot-emoji* 

 

Angrer litt på at jeg kjøpte den "test ofte!"-pakken, for jeg innser at jo oftere jeg KAN teste, jo oftere kommer jeg til å teste. Jeg blir egentlig bare stresset av tanken på å teste, og jeg tror at jeg skal fokusere på å ta prøver-livet litt mer med ro. 

Jeg kommer til å ville teste når jeg er i DPO-land, men skal prøve å unngå det. Jeg ser andre som tester og får positive svar, men så får kjemiske aborter eller mister - og den berg og dalbanen vet jeg ikke om jeg ønsker? For min psykiske helse bør jeg unngå å teste mer enn nødvendig, og bare la naturen gjøre sin greie. Jeg får ikke gjort noe fra eller til som gravid, det ER faktisk ikke jeg som har kontroll. Og jeg må bare kanskje akseptere det? 

Jeg tenker sånn at hva graviditetstesten viser ikke endrer om jeg er gravid eller ikke, og kontrollbehovet mitt blir ikke mindre av å prøve å kontrollere alt.

 

I følge appen har jeg eggløsning rundt 20. oktober, og neste IKM 2. november. Vi legger inn aksjer dagene før eggløsning, og så er det den evige DPO-land. Men denne gangen skal jeg forsøke å ikke stresse meg ihjel som sist, men heller gjenta for meg selv:

- Et positivt testsvar før IKM betyr ikke noe mer enn at egget har blitt befruktet. 
- En positiv test etter IKM betyr at egget er befruktet, men ingen garanti for å overleve.
- Å ta en test vil ikke forandre om jeg er gravid eller ikke, det ENESTE som skjer når jeg tester er at jeg enten blir deppa for å ikke være gravid eller at jeg blir superstressa av å være det. 

Kanskje en "manjana-manjana"-holdning er bedre for meg? Jeg lever jo uansett uten alkohol, røyk/snus osv, så det er ikke mer enn å unngå salami og spekeskinke jeg må passe meg for åkke meg som :fnise: 
 

Sjekk inn i dagboken min når jeg bikker 5DPO og les hvordan jeg motsier meg selv da, og sikkert er superstressa og bare venter på å teste :fnise:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i alle de lure, kloke tankene dine, men ikke minst kjenner jeg meg igjen i siste setning 😅 Om du klarer å unngå testing (autokorrekt ville skrive testikkelkreft, det antar jeg du klarer å unngå 😅), så vil du sannsynligvis oppleve det som befriende om du holder deg fast i tanken om at det er ingenting du kan gjøre til eller fra 😊

Jeg er i en situasjon hvor jeg må ta kontakt med lege dersom jeg blir gravid, for jeg har medisiner jeg i så fall må slutte på. Det bruker jeg som unnskyldning for tidligtesting, selv om det sikkert hadde holdt å finne ut av det når jeg er 4 uker på vei. Medisinen skal kuttes ca 5 uker på vei. Men en unnskyldning er god å ha når jeg ikke forholder meg til reflekterte tanker 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ingen baby enda :( er 7 DPO i dag og PMS-symptomene har kommet for fullt.... 

Orker ikke skrive så mye her, for jeg unngår å tenke på dette med prøvingen. Det er kanskje dumt, jeg tror jeg hadde godt av å ha et sted jeg kunne lufte tankene mine. Skal prøve å lufte hodet litt oftere. ❤️ Det var jo godt å snakke med dere andre i høst... blir bare så skuffet og lei meg når det ikke går... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi mange i samme båt :klemmer: Jeg er inne her flere ganger om dagen fordi jeg syns det er så godt å henge med likesinnede, noen som forstår. Og så får jeg skrevet litt av meg.

Jeg er bare èn dag bak deg i løypa. Så spennende!! Krysser fingrene for at vi får verdens beste julegave! Ikke ta pms-symptomer så tungt , for de er kliss like graviditetssymptomene. Tro meg. Jeg har blitt gravid 7 ganger før, og hver gang har jeg blitt veldig overrasket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg jaggu usikker - PMSsymptomene forsvant like brått som de kom, og jeg føler meg overraskende og skremmende i god form til å være et par dager til mensen.... jeg som pleier å være ødelagt på denne tiden tok meg i dag en JOGGETUR. 

 

Jeg hadde egentlig tenkt å teste i dag morges, men da jeg våknet halv seks i ørska glemte jeg det helt, og kom på det ETTER å ha vært på do. Vurderer å teste nå allikevel. Eller vente til i morgen tidlig? Det er jo fremdeles for tidlig, og jeg har egentlig ingen store forhåpninger siden vi hadde sex ETTER eggløsningen, og ikke før... 

 

uææææ :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (1 time siden):

Negativ test, 10DPO. 

:(  

Samme som jeg opplevde i sommer... heeelt blenda på 10 dpo. Og så så jeg noe svakt på 11 dpo! Krysser fingrene for at streken dukker opp hos deg snart 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (2 timer siden):

Samme som jeg opplevde i sommer... heeelt blenda på 10 dpo. Og så så jeg noe svakt på 11 dpo! Krysser fingrene for at streken dukker opp hos deg snart 🤞

Åh! Er det sant. ❤️
 

 

Jeg tenker å teste en gang til før jeg reiser hjemover til jul. Mensen skal komme tirsdag, så blir spennende dager! Jeg syns det er rart hvor frisk og rask jeg føler meg, som regel er jeg ødelagt, veldig kvalm, uggen, panisk og engstelig disse dagene før mensen... Men nå er jeg i kjempeform. Håpet litt at det var noen hormoner på gang, men blendahvit test. Jeg får trøste meg med at jeg bare er 10DPO og at testen jeg tok ikke var en tidlig-test, og heller ikke på morgenurin. Sukk... Får svi av en test i morgen tidlig og, da 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (1 time siden):

Kjedelig med negativ test i dag.. Håper den ser annerledes ut i morgen 🤩

Ja! ❤️ Jeg har ikke heeelt trua, akkurat, menmen! Vi krysser fingrene! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...