Gå til innhold

Håper og prøver på en mini-Spice


Sugar&Spice

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (23 timer siden):

Hva endte du med å gjøre i helga, du som ikke hadde planer? :klemmer:

Jeg gjorde ikke så mye, egentlig. Huslige sysler og litt tv-titting, fikk strikket litt og. Samboer var jo stort sett på jobb, så da var det bare meg hjemme. Det var veldig deilig! 
 

nå er jeg ferdig med 8DPO. I går og i dag er de typiske dagene jeg får pms-symptomer, men jeg merker overraskende lite. Har til og med klart å trene i dag, og det pleier jeg virkelig å slite med uken før mensen...

Vi traff veldig godt på EL denne perioden, men samboer tør allikevel ikke håpe noe, vi har blitt skuffet så mange ganger nå. Så jeg tenker at jeg er ikke gravid før det motsatte er bevist. Hvis formen min holder seg så bra som den er nå så blir det VELDIG spennende å teste 13DPO(lørdag),
 

uææææ, skulle ønske det var lørdag i morgen! :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh nå skulle jeg ønske jeg var like langt som deg!! Føles uendelig lenge til jeg er 9 dpo, hehe. Ettersom det er da jeg skal starte å teste så føles det nok bare ekstra lenge til.
Deilig med egentid i helga da! Enn oppstarten av uka, har den gått bra? Nå kan vi trøste oss med at det ikke lenger er mandag 😂 Godt i gang med tirsdag faktisk, så dette går jo fremover.

Vi også har truffet ekstremt godt (hatt sex på omtrent alle fertile dagene) dagene i tidligere sykluser. Så egentlig helt sykt at det ikke klaffer, men så vet man at det er bare 20% sjanse for at det blir befruktning på tross av dette. Kjeedelig. Så det er bare det at vi har hatt uflaks. Plutselig må det , både for meg og deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (23 timer siden):

Åh nå skulle jeg ønske jeg var like langt som deg!! Føles uendelig lenge til jeg er 9 dpo, hehe. Ettersom det er da jeg skal starte å teste så føles det nok bare ekstra lenge til.
Deilig med egentid i helga da! Enn oppstarten av uka, har den gått bra? Nå kan vi trøste oss med at det ikke lenger er mandag 😂 Godt i gang med tirsdag faktisk, så dette går jo fremover.

Vi også har truffet ekstremt godt (hatt sex på omtrent alle fertile dagene) dagene i tidligere sykluser. Så egentlig helt sykt at det ikke klaffer, men så vet man at det er bare 20% sjanse for at det blir befruktning på tross av dette. Kjeedelig. Så det er bare det at vi har hatt uflaks. Plutselig må det , både for meg og deg.

Starten av uken har vært treeeeeeeg, men det går jo fremover, nå er jeg 10DPO! 🎉


 

 

i dag skjedde det noe rart...... så nå er jeg veldig spent!! Til vanlig pleier jeg ikke ha spesielt mye utflod, annet enn den klassiske "rett etter EL"-utfloden(kremet, tykk, hvit).

 

men nå føltes det ut som noe som sprakk, litt som når jeg kjenner at jeg får mensen, så jeg gikk på do. Der var det masse gul utflod?! Altså, dette har aldri skjedd før?! 
 

og mystisk nok føler jeg meg overraskende LITE pms, til at det bare er tre-fire dager igjen.... 

 

hummmmmm....... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 minutter siden):

Åh herreguuuud så spennende - skal du ikke ta en test da..!? Altså før lørdag??

Jeg tror jeg tar en test i morgen tidlig, selv om det er litt tidlig..... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo, men hvis den er negativ så slår vi oss jo fra det med at det bare er litt for tidlig da 😄 Men tenk oooom den er svakt positivt!?? Det er sånn jeg tenker når jeg skal starte testingen på fredag på 9 dpo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (1 time siden):

Jojo, men hvis den er negativ så slår vi oss jo fra det med at det bare er litt for tidlig da 😄 Men tenk oooom den er svakt positivt!?? Det er sånn jeg tenker når jeg skal starte testingen på fredag på 9 dpo.

Puuuh. Hadde litt panikk i sted 😂 Jeg har fått roet meg litt ned nå. Tror jeg dropper å teste før lørdag. Ikke fordi jeg ikke vil vite, for det vil jeg! Men fordi jeg vet det er litt for tidlig å teste, og jeg vet at testen kan bli negativ selv om jeg eeegentlig er gravid. Jeg har ingen tidligtester hjemme nå, så da får jeg ikke 100% riktig svar. 
 

Men det jeg tenker mest på er at jeg ikke helt vet hvordan jeg kommer til å reagere. Tester jeg på lørdag har jeg to dager å fordøye det på, og kan fortelle det til samboer og snakke med han. Tester jeg i morgen tidlig blir jeg alene hele dagen, og tror ikke jeg kommer til å klare å være en hel dag på jobb med den hemmeligheten alene... Vil ikke ringe han å fortelle heller? 


 

Jeg vet vi traff godt på EL denne perioden. Jeg føler meg overraskende pigg til at mensen kommer om fire dager. Utfloden er unormal, og jeg har hatt stikninger og rare "smerter", så det kan godt hende at noe er på gang. Om jeg tester eller ikke vil ikke forandre noe den ene eller andre veien. Er jeg gravid er jeg det uansett om testen tas eller ikke. Gir dette mening? 
 

Jeg tester lørdag morgen, og håper det beste. Det koster en del å la være å teste, men i det store og det hele tror jeg det er bedre å vente til jeg kan være hjemme hele dagen. ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Knegg: Skjønner deg! Og det gir mening. Du er nok ikke den første - og blir heller ikke den siste - som vingler om når man skal teste. Stoler på at du tar en avgjørelse om hva som er best for deg :hug:

Jeg har vært i dette gamet så lenge at faktorer rundt spiller svært liten rolle for meg nå lenger, har vært igjennom så mye uansett. Jeg har testet på hytteturer, på hotell på ferie, med venner rundt meg, med familie rundt meg, til og med i en skog har jeg testet. Flere av disse gangene har vært positive. Jeg har tatt med test på jobb og tolket der. Alt mulig rart :Knegg: Selv om hver gang er spesiell, så kommer man også til et punkt der det blir litt vanlig. Til og med å få positiv :roll: det høres litt rart ut, jeg innser det. Men sånn som i sommer da jeg testet positivt, så var jeg jo spent og husker jeg skalv litt, men inni meg var det sånn "å, se der, den ble positiv". Da er jeg mer sånn som skjermer mannen min. For akkurat den gangen var han midt i innspurten før ferien på jobben, så da valgte jeg å ikke si noe på et par dager til han ble ferdig og han gikk ut i ferie. Så skjønner likevel hva du mener. Om det er sånn at du vil fortelle mannen din straks, så er det jo greit å vente på vite svaret selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet i natt av en drøm hvor jeg fikk positiv test, og da jeg våknet hadde jeg skyyyhøy puls. Klarte etter hvert å sovne igjen, men det samme skjedde bare to timer senere... 

 

da ga jeg opp søvnen, for å si det sånn. Måtte tisse, og tenkte det var bedre å teste meg og bli beroliget av den negative testen, men... 

 

Bildet er tatt ca to minutter etter testen ble tatt, "test ofte"-strimmel fra RFSU. 

IKKE SANT DET ER NOE DER! De andre gangene jeg har testet meg har der hvert HELT hvitt, ikke antydning til strek! 

60DCF6E9-6831-4C5E-8B35-6C60FF989AA8.jpeg

Endret av Sugar&Spice
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter fire minutter.... nå, etter 40 min, er all fargeblødningen nesten borte og jeg sitter igjen med to streker. En tydelig kontrollstrek, og en svaaaak graviditetsstrek 😭😭😭😭😭 er det sant!!! 😭 plis si at det ikke bare er jeg som innbiller meg ting her!!!

AE7D89C1-D2DD-44CF-AFDD-E4AF1D803EDA.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også noe :alice:

Jeg kjenner overhodet ikke dette testemerket, så vet ikke hvor pålitelig det er. Men det ser jo unektelig lovende ut!! Med tanke på at du ikke har hatt typiske PMS-tegn og rar utflod... ja det virker lovende!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud jeg er så full av panikk nå, jeg er SELVFØLGELIG veldig glad! Det er jo dette jeg og vi vil! ❤️ Tenk at jeg mest sannsynlig er GRAVIIIID! Det er jo fantastisk! 
 

Men jeg hadde trodd jeg skulle få mer tid å lære meg å takle emetofobien og angsten min på! Nå står jeg plutselig midt oppi alt og tør ikke spise noe som helst og er på kanten av panikkanfall, har vært sånn siden klokken 3 i natt. 
 

har kjøpt en "test tidlig"-test nå som jeg tror jeg må ta på do i pausen på jobb, hvis jeg klarer være her hele dagen..... den vil nok gi et bedre svar enn testen i natt. Det er tross alt 3 dager til IKM.

 jeg slal til psykologen etterpå men det føles ikke som jeg kommer til å klare å kjøre en time hver vei, jeg er så ødelagt av angst... hva har jeg gjort... jeg er jo ikke klar for dette 😭jeg trodde jeg skulle få mer tid 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puust roooolig. Ta et minutt av gangen, dette går bra :hug: Spis i små mengder.

Kan hende testen ikke gir utslag på noe annet enn morgenurin, men man vet jo ikke. Streken over her var jo ganske så sterk så. Uansett så vil jeg anbefale en clearblue-test å ta på morgenurin i morgen.

Du må heller ikke nøle med å ta fri fra jobben. Meld deg syk i dag/morgen om du blir veldig angstfull og viser det seg i løpet av helgen at du helt sikkert er gravid så ta kontakt med legen. Jeg ble 100% sykemeldt fra første positive test i mitt forrige fullgåtte svangerskap pga. angst. Men bedret seg etterhvert, så jobbet faktisk en del i 2. og 3. trimester. Men det første var grusomt. Så ta vare på deg selv! Kanskje du kan ringe psykologen og fortelle situasjonen? Å ta samtalen via telefonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Puust roooolig. Ta et minutt av gangen, dette går bra :hug: Spis i små mengder.

Kan hende testen ikke gir utslag på noe annet enn morgenurin, men man vet jo ikke. Streken over her var jo ganske så sterk så. Uansett så vil jeg anbefale en clearblue-test å ta på morgenurin i morgen.

Du må heller ikke nøle med å ta fri fra jobben. Meld deg syk i dag/morgen om du blir veldig angstfull og viser det seg i løpet av helgen at du helt sikkert er gravid så ta kontakt med legen. Jeg ble 100% sykemeldt fra første positive test i mitt forrige fullgåtte svangerskap pga. angst. Men bedret seg etterhvert, så jobbet faktisk en del i 2. og 3. trimester. Men det første var grusomt. Så ta vare på deg selv! Kanskje du kan ringe psykologen og fortelle situasjonen? Å ta samtalen via telefonen?

Testen i natt var på morgenurin, seks timer opphold. Så tenkte at hvis jeg tester meg rundt tolv nå (og ikke går på do før det, så opphold da i åtte timer) bør tidligtesten gi utslag. Har ikke akkurat drukket store mengder 😂

prøver å ta et minutt av gangen. Har jo faktisk kommet meg på jobb, selv om jeg gråt i bilen i ti minutter før jeg klarte å komme avgårde.

Mulig jeg holder meg hjemme i morgen, og tenker å kjøpe en clearbluedigital i ettermiddag. De hadde ikke på den butikken jeg var på i sted. Jeg gikk inn og skulle ha spylervæske, kom ut med graviditetstest og en pakke OREOkjeks?! Er ikke så glad i Oreo en gang.... :skratte:  tydelig at hjernen min jobber på høygir. 
 

Syns det er vanskelig å ikke være på jobb, fordi jeg føler det som om angsten vinner når jeg holder meg hjemme. Kan jo ikke la angsten vinne, så prøver å bite tenna sammen, men sånn som jeg har det nå klarer jeg ikke engang å jobbe... 😭 jeg eeer sååå redd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da får du kanskje utslag i formiddag også 😊

Har du ringt mannen din? Kanskje han kan gi noe beroligende ord? Jeg trodde også det var lurt å være i jobb for "å få tankene over på noe annet" da jeg hadde testet positivt og angsten var gjeldende. Men det fungerte overhodet ikke. Så dette må du bare kjenne på selv. Men hvis du ikke klarer å jobbe, så bør du nok helt sikkert holde deg opptatt med noe annet :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vekket han i natt da jeg skimtet en strek, hahaah 

 

"Du må våkne!!! Kom og se på badet! Hallo, bli med og se på badet" Klokken fire på natten!! 😂😂😂 måtte vekke han å være rolig for å ikke gi stakkaren et hjerteinfarkt der, men for åvære ærlig skalv jeg så mye at jeg ikke visste opp ned på meg selv. 
 

han måtte summe seg litt, men han så strek han og! ❤️ (Var bare en halvtimes tid til alarmen hans gikk så fikk ikke såå dårlig samvittighet for å vekke han. Selv hadde jeg ikke sovet siden 3 🤣

 

han gir beroligende ord nå og ber meg dra hjem hvis det er det beste for meg, men akkurat nå er jeg litt roligere igjen. Det er jo ingen på jobb, siden alle studenter og ansatte skal ha hjemmekontor, så det er rolige dager, men jeg har jo en del ting å gjøre allikevel. Jeg prøver å gjøre små ting etter hverandre, men kjenner at hjernen min veeeldig fort bare...... ramler ut. Midt i en oppgave 😂😂😂

fem timer til jeg er ferdig for dagen..... puh! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja absolutt! Streker på to forskjellige tester kommer ikke opp dersom du ikke har hcg i kroppen. Strekstyrken ser også perfekt ut til din dpo.
Du er gravid! :nordvesta: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 minutter siden):

Ja absolutt! Streker på to forskjellige tester kommer ikke opp dersom du ikke har hcg i kroppen. Strekstyrken ser også perfekt ut til din dpo.
Du er gravid! :nordvesta: 

Herrreeeeeguuuuuud 😭 Jeg kan nesten ikke tro dette! Prøver å ha is i magen, men akkurat nå føles det ut som en vulkan, ikke is.... jeg har ikke gjort NOE vettugt i dag på jobb, jeg har bare scrollet... herreguuuud

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...