Gå til innhold

Håper og prøver på en mini-Spice


Sugar&Spice

Anbefalte innlegg

Da har jeg hatt eggløsning (føles sånn, pga smerter!), så nå er vi tilbake i DPO-land. 
 

Har lagt inn mange gode aksjer de siste dagene (og i dag, rett før eggløsningsmertene startet!) så  da er det bare å håpe, dere! 🤩🥰 hadde forventet eggløsning i morgen eller tirsdag, så litt tidlig ble det (CD 12), men alt i alt innafor normalen, er det ikke?

krysser fingrene! 
 

Jeg jobber på et universitet så jeg er veldig spent på koronasituasjonen de neste ukene, og nå må jeg skru på pressekonferansen for å se hvordan arbeidsdagene mine blir fremover... håper jeg får litt å gjøre, for DPO-land er såå sakte, så jeg trenger virkelig å ha noe å gjøre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott med tidlig eggløsning, tror ikke det er negativt at den kommer tidlig. Krysser fingrene for dere, og at du får nok å gjøre til å holde deg opptatt frem mot ikm 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 DPO og jeg er utålmodig allerede 😂

Jeg leste om EL-slim, men for å være ærlig har jeg aldri lagt merke til noe sånt hos meg, det er faktisk overraskende lite utflod fra mensen er ferdig til eggløsning... det føles mest vått, egentlig. Etter EL, derimot, blir det annerledes- litt tykkere og hvitere. Men så var jeg så dum at jeg leste en artikkel (på KK.no, tru?) hvor en gynekolog sa at uten EL-slim kan du ikke bli gravid, så hvis du ikke har det må du få hjelp via IVF..?! Faen da 😖 Det kan jo være jeg har det, men at det ikke kommer helt ned i trusa (det var en rar setning, gitt!). Nå er jeg bare lei meg og stressa og urolig. 😭

dette er jo PP5, så det har jo ikke gått sååå laaang tid, men allikevel, jeg begynner å bli redd for at dette ikke går... :( Jeg VET vi ikke har prøvd lenge, jeg VET det kan ta lang tid uten at det nødvendigvis er noe galt, jeg bare... blæ, er lei meg :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har EL-slim, men for mange så er det laangt oppi der. Jeg har aldri sett EL-slim (og tro at jeg har forsøkt å grave litt etter det 😶), og jeg har blitt gravid 7 ganger. Så det er fullt mulig ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og deeer kom det PMS-symptomer 😩

Et par dager tidligere enn vanlig (pleier å få det omtrent en uke før mensen), så er maks skuffa nå, mister helt motet 😭 IKM er 17. januar, som nå føles ut som en evighet til. Vet den neste uken blir grusom fordi jeg sliter så mye med PMS. 
 

Lite mat, dårlig søvn, vanskelig humør, vondt i magen, kvalm hele tiden og mye angstanfall. Faen, hadde håpet at det skulle sitte denne PP-en, og at jeg skulle slippe mer PMS på leeenge! Gleder meg SÅ MYE til å kunne begynne på p-piller igjen, orker ikke mer av dette😭  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå kjedelig at du har det så tungt :klem: Men som en som har blitt gravid 7 ganger så kan jeg forsikre deg om at PMS-symptomer er så like med graviditetssymptomer at man ikke kan merke forskjell så tidlig! :hug: Så her kan alt skje!

Jeg har IKM den 19.januar, så gruer meg også litt til lang uke neste uke. Kanskje vi kan vente sammen? Er godt å være flere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (11 minutter siden):

Åå kjedelig at du har det så tungt :klem: Men som en som har blitt gravid 7 ganger så kan jeg forsikre deg om at PMS-symptomer er så like med graviditetssymptomer at man ikke kan merke forskjell så tidlig! :hug: Så her kan alt skje!

Jeg har IKM den 19.januar, så gruer meg også litt til lang uke neste uke. Kanskje vi kan vente sammen? Er godt å være flere. 

Jeg vet at PMS-symptomer og graviditetssymptomer kan være veldig like, men det er vanskelig å holde motet oppe nå, når nesten halvparten av måneden går med til å ha det vondt, de første dagene av menstruasjonen er også vonde og vanskelige. og HVIIIIS jeg skulle være gravid nå så vil jeg ikke ta Ibux/paracet/Naproxen heller, i tilfelle. Så da blir det enda vanskeligere når jeg ikke kan lindre smertene :( 

 

vi kan gjerne vente sammen! Jeg har en rolig helg foran meg, ingen planer! Neste uke blir litt mer fart, har et møte i Oslo og så skal jeg til psykologen min mot slutten av uken. Det kjenner jeg blir bra, det er godt å ha time når jeg er PMS, jeg bærer jo følelsene mye mer "utenpå klærne" da, så føler at jeg klarer å åpne meg MYE mer. Ironisk nok holder jeg alt inni meg ellers, så kanskje PMS ikke bare er helt forgjeves og lidelse uten mening allikevel? 🤷🏼‍♀️ Det er godt det kommer NOE positivt ut av dette! 😅

Men først er det rolighelg, samboeren min skal jobbe så jeg får en del alenetid! 🙆🏼‍♀️☀️ Har du noen morsomme planer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja ikke noe gøy å ha smerter i den grad så klart :( Hva med Pinex? Husker en gang jeg var gravid og legen anbefalte dette som smertestillende for meg. Så det bør jo være ganske greit å ta i dpo-land.

Morsomme planer nei, det er det lite av gitt. Sånn sett vil jeg si at det er en minus med koronatid. Lite som skjer. Og det er når ting skjer at tiden går fort for meg. Ikke noe utflukter, sosiale sammenkomster e.l. Men som gravid må dette være flott..!! Så lei meg for at jeg ikke ble gravid i høst, for det ville vært enkelt å komme seg unna fester, julebord og alt da - fordi det ikke var noen 😅 så håper veldig at jeg blir gravid nå slik at jeg får "nyte" svangerskap og koronatid sammen altså. Har en rolig helg i vente, og det blir deilig altså. Vi hadde mye besøk i julen, og det kjenner er litt slitsomt. Så blir godt å ligge utstrakt på sofaen og gjøre det man selv vil, og se på det man selv vil på TV osv.

Neste uke tror jeg vil gå raskere enn denne. Jeg har hatt hjemmekontor hele denne uken, og det er rolig gitt. Men jeg skal ha fysisk kontor hele neste uke 😨 Det har jeg ikke hatt siden mars-20, så gruer meg litt. Blir slitsomt, og må tidligere opp om morgenen (reisevei). Men samtidig tror jeg det gjør godt for psyken. Se litt folk i alle fall. Komme seg ut i trafikken, byen osv. Og da legger jeg meg nok tidligere også. Og jeg har god erfaring med at tiden går raskere når man sover mer :Knegg:

Så bra med psykologtime! Er det noe du har gått til lenge? Jeg tenker at det er noe alle mennesker burde gått til innimellom egentlig. Bare sunt og godt å snakke med noen. Har tenkt tanken selv, men føler ikke jeg har hatt noen ekstreme plager som gir henvisningsgrunn (?), så aner egentlig ikke hvordan jeg skulle godt frem. Føler meg i veien... (får dårlig samvittighet om jeg bestiller time hos fastlegen liksom, for å ta opp tid der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Uff ja ikke noe gøy å ha smerter i den grad så klart :( Hva med Pinex? Husker en gang jeg var gravid og legen anbefalte dette som smertestillende for meg. Så det bør jo være ganske greit å ta i dpo-land.

Morsomme planer nei, det er det lite av gitt. Sånn sett vil jeg si at det er en minus med koronatid. Lite som skjer. Og det er når ting skjer at tiden går fort for meg. Ikke noe utflukter, sosiale sammenkomster e.l. Men som gravid må dette være flott..!! Så lei meg for at jeg ikke ble gravid i høst, for det ville vært enkelt å komme seg unna fester, julebord og alt da - fordi det ikke var noen 😅 så håper veldig at jeg blir gravid nå slik at jeg får "nyte" svangerskap og koronatid sammen altså. Har en rolig helg i vente, og det blir deilig altså. Vi hadde mye besøk i julen, og det kjenner er litt slitsomt. Så blir godt å ligge utstrakt på sofaen og gjøre det man selv vil, og se på det man selv vil på TV osv.

Neste uke tror jeg vil gå raskere enn denne. Jeg har hatt hjemmekontor hele denne uken, og det er rolig gitt. Men jeg skal ha fysisk kontor hele neste uke 😨 Det har jeg ikke hatt siden mars-20, så gruer meg litt. Blir slitsomt, og må tidligere opp om morgenen (reisevei). Men samtidig tror jeg det gjør godt for psyken. Se litt folk i alle fall. Komme seg ut i trafikken, byen osv. Og da legger jeg meg nok tidligere også. Og jeg har god erfaring med at tiden går raskere når man sover mer :Knegg:

Så bra med psykologtime! Er det noe du har gått til lenge? Jeg tenker at det er noe alle mennesker burde gått til innimellom egentlig. Bare sunt og godt å snakke med noen. Har tenkt tanken selv, men føler ikke jeg har hatt noen ekstreme plager som gir henvisningsgrunn (?), så aner egentlig ikke hvordan jeg skulle godt frem. Føler meg i veien... (får dårlig samvittighet om jeg bestiller time hos fastlegen liksom, for å ta opp tid der).

Ååh, det blir deilig med en avkoblingshelg, viktig å lade batteriene etter å ha vært mye sosial! :Nikke:  Hurra for fysisk kontor, jeg kan ikke ha hjemmekontor (I wish...), og jeg må si at det har faktisk bidratt til en normalitet i det hele. Det er selvfølgelig veldig mye færre mennesker på jobb, men det er godt å sette seg i bilen og kjøre klokken 8, hvis du skjønner. Satser på at borte-kontor hjelper til og får tiden til å gå 😄 Nå trenger vi gode nyheter og gode dager! 

 

Jeg har gått på DPS i mange år, men det var egentlig ikke noe aktiv behandling, det har vært mer en samtalepartner når ting har blitt vanskelig(og det var det jo, i mange år). Jeg har en del spisevegring, angst og depresjoner og har slitt med dette i 15 år. Nå i høst begynte jeg hos en ny terapeut med en ny behandlingsmetode. Det er veldig spennende, og hun er veldig flink - hun pirker borti masse blind spots jeg aldri har sett på meg selv. Det er både tungt og lærerikt å gå dit. Jeg går privat, altså må jeg betale alt selv, men det er det jeg velger å bruke pengene mine på. Jeg tenker at det er bedre å investere alt og bli frisk, enn å gå å hangle i mange år (som jeg allerede har gjort en stund). Nå ønsker jeg å bli frisk, og det virker veldig som at hun jeg går til nå kan hjelpe meg slik at jeg kan bli det.

Målet mitt er å bli så frisk som overhodet mulig før jeg blir gravid og etter hvert blir mamma, sånn at mine problemer ikke skal dryppe over på barna (slik min mors problemer har ødelagt for meg....). Det har virkelig vært motiverende å vite at jeg gjør dette ikke bare for min egen del, men for at jeg, samboeren min og barna våre skal få enklere liv. Jeg er lei av å være syk, så nå prøver jeg å bli frisk!

 

Jeg syns ikke du skal tenke at du er i veien eller tar opp fastlegens tid, men jeg kan kjenne meg igjen i det samme selv. Men du er VIRKELIG ikke i veien og det er VIRKELIG viktig at du tar kontakt om du trenger det. Ta deg selv på alvor (jeg prøver å lære dette selv om dagen), og hvis ikke legen forstår alvoret eller behovet ditt: få en second opinion. Hvis du har mulighet er det korte ventelister og ingen henvsningskrav for å gå privat, men jeg forstår godt at DET er et stort innhugg i budsjettet. Den eneste grunnen til at jeg har råd er fordi jeg prioriterer det, men det går utover alle andre poster i budsjettet. Heldigvis føler jeg i det minste at jeg bruker pengene på noe fornuftig da, istedenfor kaffe latte og en ny kjole her og der :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lurt å få hjelp hos psykolog, og prioritere egen helse (psykisk så vel som fysisk). Kan jeg spørre hva du betaler for en time privat hos psykolog? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (Akkurat nå):

Veldig lurt å få hjelp hos psykolog, og prioritere egen helse (psykisk så vel som fysisk). Kan jeg spørre hva du betaler for en time privat hos psykolog? 

For 90 minutter er det i overkant av 2200 :Nikke:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (1 time siden):

For 90 minutter er det i overkant av 2200 :Nikke:  

Takk 😊 Det er verdt det når utbyttet er godt 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godis skrev (27 minutter siden):

Takk 😊 Det er verdt det når utbyttet er godt 👍

Det er tanken min og! Det er mye penger, men det velger jeg å prioritere. Jeg er veldig motivert for å bli friskere nå :Nikke: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (4 minutter siden):

Det er tanken min og! Det er mye penger, men det velger jeg å prioritere. Jeg er veldig motivert for å bli friskere nå :Nikke: 

Lykke til på veien, både for psykisk helse og graviditet 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har veldig trykk i korsryggen. Det kommer og går, kjennes som begynnelsen av krampe, men på samme måte ikke? den er IKKE lik menssmerter, så... 

Ikke for å skape for høye forhåpninger, men dette er ikke helt vanlige symptomer for meg........

Men det er da ikke mulig å kjenne symptomer så tidlig, er det vel? 
 

jeg er jo bare 5 DPO nå... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir opp - jeg vet jo at det er altfor tidlig for noe som helst nå må jeg finne på noe å gjøre, hvis ikke googler jeg meg ihjel 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (8 minutter siden):

Jeg gir opp - jeg vet jo at det er altfor tidlig for noe som helst nå må jeg finne på noe å gjøre, hvis ikke googler jeg meg ihjel 😂

Kjenner meg veldig igjen i dette 🤪 Du får prøve å gjøre som meg, legge telefon/pc på et annet rom. Da er terskelen for googling litt høyere 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...