Gå til innhold

Håper og prøver på en mini-Spice


Sugar&Spice

Anbefalte innlegg

Det forstår jeg 😅 Reaksjonen din minner meg veldig om første gang jeg fikk en positiv test. Helt surrealistisk!! Selv om det er 18 år siden nå så husker jeg det veldig godt. Veldig spesielt den første gangen. Og tusen millioner sommerfugler med spenning. Vulkan var også en god beskrivelse... Må si jeg savner akkurat denne biten. Da jeg testet positivt i sommer, for 7. gang i mitt liv, så blir det liksom litt annerledes. Den første gangen får man ikke igjen, så nyyt 😍 Er kjempestas og ha sin egen lille hemmerlighet ❤️ Kommer du til å ta en digital etterhvert? Er ganske gøy å se det med bokstaver, spesielt for mannfolk.

Endret av Amatariel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar digital i helgen, samboer tror jeg ikke tør å trekke pusten og senke skuldrene før utti mars en gang 🙈🤣 Fine fine mannen min - tenk at barna mine skal få han som pappa! 
 

Jeg vet ikke helt hva jeg føler, for å  være ærlig, jeg er både livredd og overlykkelig på en gang. Et lite mini-krydder, inni magen min! Det er rare greier ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! ❤️ Jeg forstår veldig godt at du har masse blandede følelser nå. Husker jeg hadde en million tanker i hodet samtidig da jeg fikk den positive testen! Kjempeglad fordi det var drømmen min, men samtidig livredd for alle forandringene som kom til å skje med kroppen min. Det er ikke alle dager som er like enkle.  Men får verdens beste premie i enden da! 😍😍 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei i alle dager, så utroooolig hyggelig 🤩 Jeg blir så glad av å se disse testene, gratulerer så mye ❤️❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner! Det er fortsatt heeelt surrealistisk, men nå kjenner jeg på så mye glede ❤️ Håper dette går bra, og at vi slipper å miste. Jeg vet sannsynligheten er høy.
Jeg har vært utredet for endometriose, så egentlig er bare vissheten om at jeg KLARER å bli gravid et stoort steg i riktig retning for oss. Krysser fingrene nå, for at dette går hele veien! 
 

jeg var hos psykolog i går og gjorde et fint steg fremover. Jeg tør visst litt mer nå, nå har jeg jo enda en fin grunn til å våge å rydde opp i gamle rekker.
 

Tror jeg ringer fastlegen i dag og informerer selv om jeg valgte å bytte fastlege nå (pga avstand, flytteplaner og trivsel). Dessverre er det en høy terskel for meg da min fastlege sa for et par måneder siden at dette er et dumt tidspunkt å få barn på.... blir så lei meg jeg, men nå er jeg jo uansett gravid så samma kan det være med HENNES meninger. 
 

angsten har roet seg ned og jeg har spist et helt vanlig frokostmåltid. Håper jeg klarer å opprettholde dette utover, mat må jeg jo ha. 
 

Nå skal jeg lese bok et par timer før jobb. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok du en test i dag også? :)

Uhm - det var en rar uttalelse av fastlegen da, dumt tidspunkt? Var det covid-19 hun tenkte på? Verden må da gå videre... og som du sier, du har jo vært igjennom ditt og det å nå vite at du kan bli gravid er kjempefint! Tiden bare går, og man blir jo ikke akkurat yngre. Så når man ønsker barn og er i et forhold så er det bare lurt å starte, så tidlig som man kan. Regner med hun ikke sier noe så dumt nå som du har blitt gravid :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg droppet test i dag, men kjøper digital og tar i morgen tidlig. Nå er jeg bare kjemperedd for at streken skal bli svakere, så jeg tror at jeg må tenke jeg er gravid til det motsatte er bevist. 🤣
 

ja jeg vet, håpløs uttalelse fra hennes side. Det var nok i kombinasjon av mine ganske fæle pmssymptomer, at jeg mistrives i jobben og covid-19. Jeg vet ikke helt.... Hun har ikke vært hverken hjelpsom eller støttende i noe som helst, så jeg syns egentlig det bare er fint å bytte. Jeg har flyttet mye de siste ti årene pga studier, jobb osv, så har enda til gode å ha en fastlege i mer enn tre år. Har nå byttet til en i den byen vi har tenkt å flytte TIL ila året, så forhåpentligvis kan jeg beholde vedkommende en goood stund fremover. Vil jo gjerne følges opp i svangerskapet, men det er vanskelig å ringe den legen som for kort tid siden sa jeg ikke burde få barn nå. 

føler meg så alene nå, har en fantastisk samboer men ingen andre å ringe. Vil ikke fortelle til slekta helt enda siden det er så tidlig som det overhodet går an å oppdage man er gravid... Godt å lufte tanker her ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke føl deg alene :hug: Her er vi mange som kan støtte seg i ukene som kommer! Og du er helt klart gravid til det motsatte bevises! Et godt råd på veien er å droppe strektesting, ta den digitale i morgen og så holder du deg kun til digital fremover om du vil teste mer. Ikke tolk streker, det kan skape unødig uro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd, å tolke streker vil nok bare skape mer trøbbel enn trøst. Jeg har tre strimler igjen, men lar de ligge laaangt bak i skapet😁

Jeg tar en digitaltest i morgen tidlig og lar det være med det! :Nikke:  

Jeg er så glad og lett i steget i dag, og får faktisk gjort noe på jobb, i motsetning til gårsdagen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud hvor trøtt går det an å bli, fra den ene timen til det andre?! Lett og ledig i ett sekund, sovner ved pulten i det neste... 

 

Snart helg :natti: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke kjøpt digital i går fordi :natti: .... måtte bare rett hjem etter jobb, var nesten skummelt å bare kjøre hjem. er det mulig å være så trøtt? Skal dette vare i ukesvis? 

 

Men jeg tok en strimmeltest i dag tidlig og fikk en fin strek. Vet ikke om den er tydeligere eller ikke, men den kom frem tidligere enn natt til torsdag. Har vært så redd for kjemisk graviditet, men jeg ble beroliget av dagens lille strek.

 

Det blir en tur til byen for å kjøpe en digital i dag, som så tas i morgen som er IKM. 
Jeg har fått legetime på mandag, så da er vel karusellen i gang  håper håper håper bare at dette går bra 😭

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg var forberedt på 1-2! Kanskje EL var litt før enn jeg trodde? Jeg hadde EL-smerter søndag 3. Januar ettermiddag/kveld, derfor jeg forventet mens i dag...
 

uansett godt å se resultatet fra dagens test, jeg tolker det som at hcg-nivået er høyt og at dette ikke er en kjemisk graviditet. 
 

Nå begynner ventetiden... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åååå, så koselig å komme innom her å lese! :hoppendeglad: Ble så nysgjerrig på om du var i DPO-land enda, men du er jo GRAVID! Gratulerer så masse ❤️  Dette er stas!!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Supermiri! 😁 Ja, det ble positiv test på torsdag, gitt, og på ny i går morges. 

Men i går har jeg ikke merket noe særlig symptomer, siden onsdag(da jeg ble mistenksom på at jeg var gravid) har jeg vært utrolig trøtt, måtte sove på dagen osv gjennom helgen, men i går merket jeg nesten ingenting. Og ikke så mye hittil i dag heller...  så nå er jeg kjemperedd for MA 😭 

skal til legen etterpå og starte oppfølgingen, så jeg får lufte bekymringene mine da. Håper jeg  klarer å roe meg ned litt. Det ER vel et godt tegn å teste 2-3 på IKM?! Og hva er sjansen for at jeg skal miste akkurat den dagen jeg testet 2-3?! 
 

uff, det her er ikke enkle greier! Vil bare at det skal bli midten av mars asap!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har masse hcg ja, så det er et godt tegn :hug: Bra du skal til legen og kanskje blir litt beroliget. Alt du beskriver høres veldig normalt ut!! Husk hvor mange som kommer langt inn i et svangerskap uten å merke at man er gravid en gang. Helt normalt å ikke kjenne så mye nå! Du får bestille deg time til tidlig UL og ha en dato og telle ned til. Men er klar over at ventetiden dit er tung :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...