Gå til innhold

Bo/Bolig i Groruddalen/Kalbakken/Veitvet/Furuset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har bodd flere av stedene du spør om gjennom oppveksten og i voksen alder. 

romsås,enkelte steder på lindeberg/furuset føltes utrygt på natterstid. På romsås ved flere anledninger ble jeg forfulgt av ungdomsgjenger på kveldstid ved t banestasjonen. Det samme opplevde jeg v.furuset t bane. I helgene gikk det i det samme på senteret på lindeberg. Ungdommer fra andre steder møtte opp på senteret og det ble slagsmål så politi ofte kom. Men i kløfterhagen i rekkehusene der jeg bodde trivdes jeg godt. Rolig, blanda folk og følte meg trygg. Det er noen år siden jeg bodde på disse stedene så det kan godt være at det er roligere på de plassene nå. På Stovner var jeg vitne til slosskamp ved flere anledninger da jeg daglig besøkte en venninne som bodde der i samme tidsperiode. Kalbakken var og er roligere og har alltid følt meg trygg samme når på døgnet jeg er ute. Det samme med Veitvet (rekkehusene). Bodde i en kort periode på lambertseter for to år siden hos min samboer,ved kiwi. Der ville jeg styrt unna. Mye bråk spesielt på kveldstid. Samboer og jeg så noen narkotika salg på åpen gate blant annet rundt kjøpesenteret, så da vi ventet barn flyttet vi tilbake til Kalbakken hvor jeg har bodd tidligere. Vi trives godt og ingen planer om å flytte herfra. 

Anonymkode: 4a91b...21b

Det visste jeg ikke om lamberseter! har vært der noen ganger og virket rolig. Men 'virket' da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 30.9.2020 den 9.59, katherine1988 skrev:

Ja, tror at Holmlia er den søndre delen av Søndre Nordstrand og Mortensrud den nordre? 

Ville ikke selv ønsket å bo på Jolmlia siden den virker på verdens ende men i Mortensrud finnes iaifall tbane:)

Både Holmlia og Mortensrud er del av bydel Søndre Nordstrand. Flust av veldig hyggelige områder i bydelen, og store villaområder, marka etc. Bydelen har fått litt for dårlig rykte altså.

Ja det er tbane på Mortensrud som tar deg 20-30 min til sentrum. På Holmlia bruker du 10 min med toget til sentrum. Så Holmlia er ikke verdens ende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, katherine1988 skrev:

Det visste jeg ikke om lamberseter! har vært der noen ganger og virket rolig. Men 'virket' da.

Har bodd i årevis på Lambertseter før vi flyttet (ønsket større plass så kjøpte rekkehus i bydel Østensjø rett ved). Aldri opplevd dette som brukeren over her påstod, men min bror som også bodde der i mange år opplevde EN gang å bli tilbudt hasj av en fyr som satt på en benk. Dette skjer over alt i Oslo. Lambertseter er særdeles rolig område.

Det er enkelte kommunale boliger mv på det gamle senteret på Lambertseter. Hvis vedkommende bodde her (er en Kiwi rett ved) så kan jeg jammen si at det ikke er representativt for Lambertseter som område. 

Anonymkode: cc6ab...8cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du ikke de klarer å ta t-banen to stasjoner? Er ikke langt mellom Romsås og Stovner... Vet ikke hvor små de er nå, men når de er sånn 10-12 klarer de fint å ta t-banen alene. Så vil du unngå kjøpesenter helt bør du flytte utpå landet. Hemnes i Høland f.eks. Der er det 2-3 mil til nærmeste kjøpesenter som bare er et lite senter og i følge noen jeg kjenner som bor der går det buss 2 ganger om dagen. Nærmeste store senter er strømmen, 5-6 mil unna. Da slipper du kjøpesenter-henging før de er 18 og får lappen. 

Anonymkode: 8f978...7d8

Er du fornærmet fordi jeg ikke vil bo på Stovner?

Det er stor forskjell på å måtte aktivt oppsøke et kjøpesenter ved å reise dit, og det å gå gjennom hver eneste dag på vei til og fra skolen, eller å ha det i nærmiljøet. Jeg ser jo når jeg er på Stovner senter at unger helt ned i femte klasse henger på Burger King etter skolen, mens min egen femteklassing aldri har vurdert å ta banen dit uten voksne. Hadde det vært på (om)veien til skolen, hadde det nok vært annerledes, det er nok at de stikker innom den lille grønnsaksbutikken på Romsås senter titt og ofte.

Og jeg kjenner godt til Hemnes, det er et sted jeg absolutt ikke ønsker at ungene mine skal vokse opp. 

Anonymkode: dd1be...103

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i lavblokk på Trosterud. Fint, nært marka og trivelige folk. Nærme t-bane, skole, barnehage og butikker. Har aldri følt meg utrygg. Nå bor vi i rekkehus på Ellingsrud. Der er det noe mer variert boligmasse syns jeg (flere hus og rekkehus), og det føles mer landlig ut. Vi stortrives veldig her!

Anonymkode: cc61a...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Har bodd i årevis på Lambertseter før vi flyttet (ønsket større plass så kjøpte rekkehus i bydel Østensjø rett ved). Aldri opplevd dette som brukeren over her påstod, men min bror som også bodde der i mange år opplevde EN gang å bli tilbudt hasj av en fyr som satt på en benk. Dette skjer over alt i Oslo. Lambertseter er særdeles rolig område.

Det er enkelte kommunale boliger mv på det gamle senteret på Lambertseter. Hvis vedkommende bodde her (er en Kiwi rett ved) så kan jeg jammen si at det ikke er representativt for Lambertseter som område. 

Anonymkode: cc6ab...8cd

Kanskje dere bodde lenger vekk fra kiwi? Samboer og jeg bodde i lavblokk med utsikt til kiwi. Han er født og oppvokst i samme område og sa at det er stor forskjell på de ulike stedene på lambsertseter. Langbølgen borettslag f eksempel er ett rolig og trygt strøk i følge han. «Høyblokken» på Lambertseter senter har dårlig rykte, narkomane, alkoholikere ,prostituerte og diverse sier ryktene. Stor sjanse for at bråket vi ble plaget av kom derfra. 

Anonymkode: 4a91b...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du fornærmet fordi jeg ikke vil bo på Stovner?

Det er stor forskjell på å måtte aktivt oppsøke et kjøpesenter ved å reise dit, og det å gå gjennom hver eneste dag på vei til og fra skolen, eller å ha det i nærmiljøet. Jeg ser jo når jeg er på Stovner senter at unger helt ned i femte klasse henger på Burger King etter skolen, mens min egen femteklassing aldri har vurdert å ta banen dit uten voksne. Hadde det vært på (om)veien til skolen, hadde det nok vært annerledes, det er nok at de stikker innom den lille grønnsaksbutikken på Romsås senter titt og ofte.

Og jeg kjenner godt til Hemnes, det er et sted jeg absolutt ikke ønsker at ungene mine skal vokse opp. 

Anonymkode: dd1be...103

Haha, nei absolutt ikke, jeg bor langt unna Stovner og ville aldri bodd der. Men syns bare det var et litt rart argument at du ikke ville bo på Stovner FORDI du ikke ville at barna dine skal henge på kjøpesenter etter skolen.

Jeg kjenner ikke til Hemnes, var bare et forslag siden du da er garantert at ungene dine ikke henger på kjøpesenter. Er det mye narkotika/bråk der? 

Anonymkode: 8f978...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville holdt meg unna Veitvet, Stovner, Romsås og Furuset.

Vi bor i tomannsbolig på Kalbakken (Flaen), og her er det veldig koselig og stille. Nesten som en egen liten landsby. Trivdes også godt på Rødtvet, selv om de blokkene ser helt grusomme ut. Veldig stille område, rett ut i skogene og kort vei til byen. Det fineste området er Sandås på Rødtvet, kjempefint eneboligområde i skogkanten, men her har prisene galoppert skikkelig de siste årene. 

Anonymkode: efda3...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville holdt meg unna Veitvet, Stovner, Romsås og Furuset.

Vi bor i tomannsbolig på Kalbakken (Flaen), og her er det veldig koselig og stille. Nesten som en egen liten landsby. Trivdes også godt på Rødtvet, selv om de blokkene ser helt grusomme ut. Veldig stille område, rett ut i skogene og kort vei til byen. Det fineste området er Sandås på Rødtvet, kjempefint eneboligområde i skogkanten, men her har prisene galoppert skikkelig de siste årene. 

Anonymkode: efda3...b0d

Er det ikke mye alkiser på Rødtvet? Både i høyblokka og de lavblokkene eller rekkehusene (husker ikke i farten hva det er). Var det før, ihvertfall. Drikking fra morgen til kveld. Mye Harry ungkarer som ikke gjør annet enn å drikke. Mulig det har forandret seg nå da. Enig i at Kalbakken er fint. Eneste stedet i Groruddalen jeg kunne bodd. Men ville aldri bodd på Vestli, Stovner, Veitvet, Rødtvet, Nordtvet, Romsås eller Furuset.  Helst ikke Grorud heller. 

Anonymkode: 8f978...7d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Sett noen surrete alkiser på Rødtvet på dagtid, men de kan jeg telle på en hånd i løpet av mine 6 år. 

Men merker det har blitt mer bråk og tull på Kalbakken etter at Bislett Kebab House åpna. Ikke alltid like trivelige de guttegjengene som henger utenfor senteret der nå..

Anonymkode: efda3...b0d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er født og oppvokst på Veitvet/Sletteløkka, og har trives godt der, både i barndommen, tenårene og som ung voksen. Veldig nærme til matbutikker og t-bane, men ellers lite som skjer (annet enn det som i alle fall før var Norges største bowlinghall, men usikker på om det er det lenger). Veldig trygt område da, har aldri opplevd noe kriminelt eller skummelt her.

Det siste året har jeg bodd i blokk på Kalbakken, og stortrives enda mer. Her er det enda roligere, flere grønne områder i umiddelbar nærhet, og fremdeles like kort vei til senter og t-bane/buss. Det bor alle slags mennesker her, men mest barnefamilier og eldre, føler jeg. Det er et par unge, nyetablerte som meg og mannen også. Hyggelige og hjelpsomme naboer så langt, og ikke noe støy. :)
Anbefaler området sterkt! Jeg bor i en høyblokk, men synes de litt lavere blokkene også ser veldig koselige ut. 

Anonymkode: bff77...59a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
katherine1988 skrev (På 30.9.2020 den 9.59):

Ja, tror at Holmlia er den søndre delen av Søndre Nordstrand og Mortensrud den nordre? 

Ville ikke selv ønsket å bo på Jolmlia siden den virker på verdens ende men i Mortensrud finnes iaifall tbane:)

Mye forfall på enkelte av blokkene på Mortensrud. T-banen tar over en halv time til Oslo S. På Holmlia går det tog. 

Anonymkode: 3eb5d...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Annonse

Hva med Grorud? Flotte rekkehus og eneboliger i nærheten av Steinbruvannet

Anonymkode: acce5...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor dere vil bo på oslo

øst? Virker så jævlig dritt. Oslo vest for life. 

Anonymkode: 08012...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

øst? Virker så jævlig dritt. Oslo vest for life. 

 

Mye mer verdi for pengene i øst, spesielt når det kommer til rekkehus og enebolig

Anonymkode: acce5...a7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor dere vil bo på oslo

øst? Virker så jævlig dritt. Oslo vest for life. 

Anonymkode: 08012...328

Er forskjell på øst og øst. Holmlia og Vestli er jævlig. Sagene er bra, fint og trygt og er faktisk kåret til verdens 21.kuleste bydel å bo i for den som bryr seg om sånt. Men det er like dyrt der som mange steder på bedre vest da.

Så ikke hele Oslo øst er dritt selv om Holmlia, Vestli og store deler av Groruddalen er det. 

Anonymkode: 8f978...7d8

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hva med Grorud? Flotte rekkehus og eneboliger i nærheten av Steinbruvannet

Anonymkode: acce5...a7f

Kan jo hende TS har tatt et valg på de 3 årene det har gått 

Anonymkode: 67599...635

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2020 den 12.08):

Jeg bor i Oslo selv jeg, på vestkanten, så slutt og vær nesevis. Groruddalen er en skam for Oslo, er faktisk bedre å bo utenfor da. Om man må velge mellom pest eller kolera, mener jeg. Jeg har vært i Groruddalen, jo, men er ikke et sted jeg oppholder meg. Føles tryggest og mest hjemme på vestkanten. 

Anonymkode: 8f978...7d8

Hilsen idioten fra vestkanten. 

Jeg bor der selv,  men vil bare ikke assosieres med de uttalelsene dine. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Skjønner ikke hvorfor dere vil bo på oslo

øst? Virker så jævlig dritt. Oslo vest for life. 

Anonymkode: 08012...328

Vi har bedre skoler og bedre norskundervisning ? 

Anonymkode: 0ee9c...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...