Gå til innhold

Bo/Bolig i Groruddalen/Kalbakken/Veitvet/Furuset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Perseus said:

Du mener Holmlia? 🙂 

Ja, tror at Holmlia er den søndre delen av Søndre Nordstrand og Mortensrud den nordre? 

Ville ikke selv ønsket å bo på Jolmlia siden den virker på verdens ende men i Mortensrud finnes iaifall tbane:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bodd i lavblokkene på Kalbakken i 10 år, og vi trives godt.  Føler meg trygg når jeg er ute alene på kvelden

Er sant som noen nevner at det har vært tilfeller av påtenning av søplekasser og at det er litt gjenger i forbindelse med BKH. Men forebyggende avdeling hos politiet jobber jevnlig i nærmiljøet og skolene.

Har også bodd på Veitvet, der trivdes vi ikke. Satt med en følelse at hele Veitvet var omringer av bilveier og at det var dårlig luftkvalitet. Nå ser jeg du ikke har barn, men hvis dette er noe som kunne tenkes om noen år , så vil jeg si at Veitvet ikke er stedet for de minste barna.

Hvis det er de rekkehusene som ligger nederst på Veitvet som opplevde jeg de som kalde og veldig lytt.

Kan absolutt anbefale Kalbakken

Anonymkode: d3138...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor selv i groruddalen, og det finnes noen perler her også. Akkurat der hvor jeg bor er det stille og rolig, hovedsaklig etniske nordmenn som bor (dersom det spiller noen rolle) og jeg føler meg trygg her. Men bare en kilometer unna er der endel bråk, mye gjenger om kvelden, barn ned i 11-12 års alderen som oppholder seg rundt t-bane stasjonene og lager bråk og mye hærverk. I tillegg er det ikke et egnet sted for å ha barn, høy andel innvandrere på skolene, mye bråk og barn ned til barneskolealderen blir rekruttert til gjenger. Men har du ikke barn er det mange steder i groruddalen som er fint å bo. 

Anonymkode: ffb8d...a66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde på Linderud i 12 år. Helt konge. Stille og rolig. Marka 5 min. fra blokka. Gikk gjennom hele Østmarka opp og ned på de 12 år. Aldri opplevd noe dårlig ,heller ingen i familien min som teller 4 personer. 

Men så har vi flyttet vekk ,3 år siden. Barneskole ble sammensatt av 96% barn som har Islamske tro. Vi bør i Norge da ,ville at barna min har Norske venner og.

Og vi er utlendinger også ,kristne fra Europa da. 

Alt i alt ,veldig fint område. Vi kan flytte tilbake når barna blir store..

Anonymkode: f840e...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi bodde på Linderud i 12 år. Helt konge. Stille og rolig. Marka 5 min. fra blokka. Gikk gjennom hele Østmarka opp og ned på de 12 år. Aldri opplevd noe dårlig ,heller ingen i familien min som teller 4 personer. 

Men så har vi flyttet vekk ,3 år siden. Barneskole ble sammensatt av 96% barn som har Islamske tro. Vi bør i Norge da ,ville at barna min har Norske venner og.

Og vi er utlendinger også ,kristne fra Europa da. 

Alt i alt ,veldig fint område. Vi kan flytte tilbake når barna blir store..

Anonymkode: f840e...098

Mente Lindeberg for svarte.

Bodde på Linderud og men for mange år siden og for kort tid.

Anonymkode: f840e...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på Lindeberg og trives topp. Synes Lindeberg som boområde er litt finere enn Ammerud/Kalbakken osv. Men er flere servicetilbud langs linje 5, så hvis du vil ha mer enn Narvesen og Kiwi i umiddelbar nærhet så hadde jeg valgt Kalbakken. 

Anonymkode: 0275a...ef9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Bor på Lindeberg og trives topp. Synes Lindeberg som boområde er litt finere enn Ammerud/Kalbakken osv. Men er flere servicetilbud langs linje 5, så hvis du vil ha mer enn Narvesen og Kiwi i umiddelbar nærhet så hadde jeg valgt Kalbakken. 

Anonymkode: 

Ja, Lindeberg og Oppsal er mine favoritter:)

Endret av katherine1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2020 den 9.58, Edie skrev:

Ryddet for avsporinger.

Edie, adm.

Hva er det med dette forumet, en diskusjon om byen Oslo i en tråd om steder i Oslo er plutselig avsporing? Hvis det ikke er mulighet å ha relevante sidespor i en debatt, er det meningsløst å ha et forum i det hele tatt. 

Anonymkode: b10fb...2f5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med dette forumet, en diskusjon om byen Oslo i en tråd om steder i Oslo er plutselig avsporing? Hvis det ikke er mulighet å ha relevante sidespor i en debatt, er det meningsløst å ha et forum i det hele tatt. 

Anonymkode: b10fb...2f5

Det var ikke relevant. Det var en slags konkurranse om Oslo/ Bergen og hjelper TS ingenting.

Anonymkode: 6eafe...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke relevant. Det var en slags konkurranse om Oslo/ Bergen og hjelper TS ingenting.

Anonymkode: 6eafe...07e

Det var relevant sidespor, hvis det ikke er tillatt på forumet her burde man legge ned forumet eller lage et QA-side. Nesten samtlige tråder her har relevant avsporinger, fjerner du det, dreper du diskusjonen. 

Anonymkode: b10fb...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra Oslo og har venner fra hele byen, så har vært mye i både Groruddalen og bydel Østensjø. Har også jobbet i Groruddalen. 

Kunne jeg valgt så syns jeg bydel Østensjø og Bøler er aller mest trivelig, med et godt senter med bibliotek og svømmehall, og rett i kanten av marka (hvis du bor på den siden av veien da). Liker også godt Ulsrud, men der er det ikke så mange blokker, mest eneboliger.

Skulle jeg bodd i Groruddalen hadde jeg gått for Ammerud. Da er du på markasiden, og har kort vei til t-banen. De jeg kjenner bor i lavblokkene og hører ikke trafikken. 

På Kalbakken syns jeg det blir litt for langt til t-banen, og du er et stykke lenger unna marka. Tror du får litt mer for pengene på Ammerud også. På Kalbakken har du derimot flere butikker. 

Vil også si at jeg har aldri følt meg utrygg. Masse hyggelige folk! Det er virkelig synd at mediene får dominere og fargelegge en så stor bydel som Grorud.

Anonymkode: b277b...803

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.9.2020 den 9.40, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd i Groruddalen i noen år, og ser en tendens til at de med lavest økonomi flytter til Lørenskog, mens de som har flyttet inn i mitt område stort sett er høyt utdannede personer med «middelklassebakgrunn». 

- Samtidig har mange av de gruppene med lavest inntekt i Groruddalen oppdaget at de har råd til å kjøpe nybygg i f.eks. Lørenskog, og flytter ut til Viken. Mange av de som kjøper seg inn har god råd og høy utdannelse.

Anonymkode: ce102...07c

Tok med noe av innlegget ditt fordi jeg ble nysgjerrig. Jeg bor i Lørenskog i et av nybyggene (der det er sentrumsutvikling), men ser jeg får jo mer for pengene om jeg f.eks. flytter over grensen til Oslo. I Groruddalen kan jeg få en treroms til prisen av en toroms i Lørenskog. Derfor har jeg vurdert å flytte ut av Lørenskog og til østkanten av Oslo. Men du sier at det egentlig er motsatt når det gjelder pris? Ellers kunne jeg gjerne tenke meg å bo i Groruddalen. 

Anonymkode: ff820...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2020 den 7.56, katherine1988 skrev:

Hva med Romsås og Stovner, er virkeligheten like langt fra rykter og omtale i media?

Vi trives helt vanvittig godt på Romsås, snakker ofte om at det å flytte hit er det beste valget vi har tatt noen gang. På Stovner ville jeg ikke bodd fordi jeg ikke vil at ungene mine skal henge på kjøpesenter etter skolen.

Anonymkode: dd1be...103

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi trives helt vanvittig godt på Romsås, snakker ofte om at det å flytte hit er det beste valget vi har tatt noen gang. På Stovner ville jeg ikke bodd fordi jeg ikke vil at ungene mine skal henge på kjøpesenter etter skolen.

Anonymkode: dd1be...103

Takk for svaret, det apner for flere muligheter:)

Også, noen her som bor på Ellingsrud/Karihaugen?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi trives helt vanvittig godt på Romsås, snakker ofte om at det å flytte hit er det beste valget vi har tatt noen gang. På Stovner ville jeg ikke bodd fordi jeg ikke vil at ungene mine skal henge på kjøpesenter etter skolen.

Anonymkode: dd1be...103

Tror du ikke de klarer å ta t-banen to stasjoner? Er ikke langt mellom Romsås og Stovner... Vet ikke hvor små de er nå, men når de er sånn 10-12 klarer de fint å ta t-banen alene. Så vil du unngå kjøpesenter helt bør du flytte utpå landet. Hemnes i Høland f.eks. Der er det 2-3 mil til nærmeste kjøpesenter som bare er et lite senter og i følge noen jeg kjenner som bor der går det buss 2 ganger om dagen. Nærmeste store senter er strømmen, 5-6 mil unna. Da slipper du kjøpesenter-henging før de er 18 og får lappen. 

Anonymkode: 8f978...7d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2020 den 11.23, AnonymBruker skrev:

Harry og alle snakker kebabnorsk. Groruddalen er blodharry og dessuten er man minoritet i eget land der. Jeg har absolutt ikke noe imot innvandrere, de fleste av dem er supre folk, men er ikke gøy å være norsk på en skole med 97% innvandrere. Da føler man seg ensom og liten. Ville heller flyttet til Lørenskog eller gamle Skedsmo kommune da. Er nært bygrensen og ikke like Harry. Er jo noen bønder der, så klart, men bønder er bedre enn harrytasser som roper Walla, yolo og schpaaa, bærer kniv fordi det er tøft og spiser babb til frokost, lunch og middag. 

Anonymkode: 8f978...7d8

Lørenskog og Skedsmo er minst like harry. Skikkelig drittområde.

Anonymkode: 50b36...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2020 den 19.32, katherine1988 skrev:

Takk for svaret, det apner for flere muligheter:)

Også, noen her som bor på Ellingsrud/Karihaugen?:)

Jeg bor på Ellingsrud vest, vi trives veldig godt her! Stille og rolig, hyggelige naboer og rett ved marka. 

Anonymkode: ffb8d...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/30/2020 at 9:46 AM, katherine1988 said:

På den andre siden finnes det Mortensrud og Søndre Nordstrand, noen erfaringer med denne bydelen?

Jeg har bodd flere av stedene du spør om gjennom oppveksten og i voksen alder. 

romsås,enkelte steder på lindeberg/furuset føltes utrygt på natterstid. På romsås ved flere anledninger ble jeg forfulgt av ungdomsgjenger på kveldstid ved t banestasjonen. Det samme opplevde jeg v.furuset t bane. I helgene gikk det i det samme på senteret på lindeberg. Ungdommer fra andre steder møtte opp på senteret og det ble slagsmål så politi ofte kom. Men i kløfterhagen i rekkehusene der jeg bodde trivdes jeg godt. Rolig, blanda folk og følte meg trygg. Det er noen år siden jeg bodde på disse stedene så det kan godt være at det er roligere på de plassene nå. På Stovner var jeg vitne til slosskamp ved flere anledninger da jeg daglig besøkte en venninne som bodde der i samme tidsperiode. Kalbakken var og er roligere og har alltid følt meg trygg samme når på døgnet jeg er ute. Det samme med Veitvet (rekkehusene). Bodde i en kort periode på lambertseter for to år siden hos min samboer,ved kiwi. Der ville jeg styrt unna. Mye bråk spesielt på kveldstid. Samboer og jeg så noen narkotika salg på åpen gate blant annet rundt kjøpesenteret, så da vi ventet barn flyttet vi tilbake til Kalbakken hvor jeg har bodd tidligere. Vi trives godt og ingen planer om å flytte herfra. 

Anonymkode: 4a91b...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...