Gå til innhold

Bo/Bolig i Groruddalen/Kalbakken/Veitvet/Furuset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull og tøys. Du har ikke vært i de områdene du uttaler deg så skråsikkert om eller? Siden «harry» virker som et viktig begrep for deg - vi i Oslo synes områdene utenfor bygrensa er det mest harry av alt. Ikke råd til å bo i byen, så bor i stygge, dårlig planlagte liksom-byer som verken er by eller land. Sylharry.

Anonymkode: 085c7...471

Jeg bor i Oslo selv jeg, på vestkanten, så slutt og vær nesevis. Groruddalen er en skam for Oslo, er faktisk bedre å bo utenfor da. Om man må velge mellom pest eller kolera, mener jeg. Jeg har vært i Groruddalen, jo, men er ikke et sted jeg oppholder meg. Føles tryggest og mest hjemme på vestkanten. 

Anonymkode: 8f978...7d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de digre "kommunistblokkene" er ikke av de mest koselige. På Kalbakken er det mange lavblokker fra 50 og 70 tallet som er koseligere og har godt miljø i blokka. Det er noen av disse på Rødtvet også. 

Anonymkode: 19738...42d

Og det har vi på Grorud også 😊

Anonymkode: 5e200...4cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de digre "kommunistblokkene" er ikke av de mest koselige. På Kalbakken er det mange lavblokker fra 50 og 70 tallet som er koseligere og har godt miljø i blokka. Det er noen av disse på Rødtvet også. 

Anonymkode: 19738...42d

I de lavblokkene på Rødtvet bor det stort sett bare alkoholikere. Jeg kjenner noen som flyttet dit og de flyttet fort igjen for å si det sånn. 

Anonymkode: 8f978...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Bor på Lindeberg og stortrives 😊 rett med naturen, barnevennlig og nært tbane og buss. Flytter ikke på mange år!

Anonymkode: b2ac5...989

Ja, Lindeberg er nydelig :)

Endret av katherine1988
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Oslo selv jeg, på vestkanten, så slutt og vær nesevis. Groruddalen er en skam for Oslo, er faktisk bedre å bo utenfor da. Om man må velge mellom pest eller kolera, mener jeg. Jeg har vært i Groruddalen, jo, men er ikke et sted jeg oppholder meg. Føles tryggest og mest hjemme på vestkanten. 

Anonymkode: 8f978...7d8

Men da foreslår jeg at du holder deg til vestkanten, så kan vi som bor i Groruddalen bo her. 

At du mener dette betyr ikke at det er sannheten. Det sier vel heller mer om deg og din uvitenhet mer enn noe annet. ;)

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Oslo selv jeg, på vestkanten, så slutt og vær nesevis. Groruddalen er en skam for Oslo, er faktisk bedre å bo utenfor da. Om man må velge mellom pest eller kolera, mener jeg. Jeg har vært i Groruddalen, jo, men er ikke et sted jeg oppholder meg. Føles tryggest og mest hjemme på vestkanten. 

Anonymkode: 8f978...7d8

Ha,ha, du er vel litt nesevis selv du da 😏  I tillegg til at du må være ganske pysete som nesten ikke tør å ta turen bort fra vestkanten 😄 

Anonymkode: 5e200...4cd

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, katherine1988 skrev:

Har prøvd å redigere dette,  men får det ikke til... takk for alle svar,  er det noen som kan kommentere på Ammerud da?  

Jeg har bodd i høyblokkene på Ammerud inntil nylig. Trivdes veldig godt der, elsker de store balkongene. Jeg er som deg, hadde aldri hatt råd til noe så stort alene noe annet sted i byen, og det var veldig deilig å ha så god plass. 

Jeg syns det er overraskende stille og rolig der, aldri opplevd mye bråk eller skumle hendelser, selv om jeg jobber turnus og ofte har kommet hjem sent/tatt nattbuss etter å ha vært på byen. 

Anonymkode: 58744...406

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde på Veitvet og syns det var helt supert. Sentralt og kort vei til det meste. Bodde der da jeg fikk mitt første barn. Syns det var trygt og godt med helsestasjon på Veitvet senter, fine gåturer, kort vei til Linderudsenter, lekeplasser osv. På Veitvet senter hadde de tilbud om mammatrening hver tirsdag (trening sammen med baby). Det var også tilbud om trening uten barn på kveldstid og noen menn i nabolag hadde satt sammen trening på kveldstid i lånt gymsal på Veitvet skole. Egen gruppe på Facebook for Veitvet folk som er veldig hjelpsom om man er ny, til gjenbruk og sosiale ting. Og hver gang vi satt oss på lekeplassen var det alltid noen der man kunne snakke med og barna kunne leke med. Kort vei til T-bane. I det siste har jeg lest litt om bråk og krangling på kveldstid. Men da jeg bodde der følte jeg meg trygg. Det er bare 3 år siden vi flyttet derfra. Nå bor vi i i enebolig i Bærum og det er ikke like sosialt. Færre tilbud. Lengre avstander mellom butikk og senter osv. Jeg lengter faktisk tilbake til Veitvet ❤️

Anonymkode: e2afc...498

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Oslo selv jeg, på vestkanten, så slutt og vær nesevis. Groruddalen er en skam for Oslo, er faktisk bedre å bo utenfor da. Om man må velge mellom pest eller kolera, mener jeg. Jeg har vært i Groruddalen, jo, men er ikke et sted jeg oppholder meg. Føles tryggest og mest hjemme på vestkanten. 

Anonymkode: 8f978...7d8

Haha

Anonymkode: 085c7...471

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også sjekke ut Haugerud, kort vei til t-bane og skog. Hadde valgt det foran Furuset.

Anonymkode: 9ef48...3d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalbakken og de fleste andre stedene i bydel Grorud, er veldig praktisk mtp å komme seg rundt og ha alt tilgjengelig. Det har veldig god kollektivtilbud, med mange busser,både røde og grønne, i tillegg til t-bane og tog. Dessuten er det fin avstand å sykle/jobbe med mot byen og det er gratis gateparkering. Og man har mye man trenger og som er koselig i gåavstand. Som svømmehall, treningssenter, apotek, Meny, skiløyper, badevann, Hageland, bibliotek. Og veldig koselig med gårde  på Nordtvet - kan bo i leilighet sentralt og allikevel møte på hest, sau, gris, høns, kaniner, lama og esel daglig :)

Om man har kjæledyr vet jeg ihvertfall at Øvre Grorud borettslag tillater dyrehold. Kanskje ikke så relevant om du er enslig, men jordmor i bydel Grorud er helt fantastiske 🥰

Anonymkode: 19738...42d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan også sjekke ut Haugerud, kort vei til t-bane og skog. Hadde valgt det foran Furuset.

Anonymkode: 9ef48...3d0

Ok, takk, har glemt om dette;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde på Kaldbakken noen år. Vi ble tilslutt jaget bort av midt østen gjenger og skremt mye manchetbruk i nabolaget. Lykke til!

Anonymkode: e59ea...263

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi bodde på Kaldbakken noen år. Vi ble tilslutt jaget bort av midt østen gjenger og skremt mye manchetbruk i nabolaget. Lykke til!

Anonymkode: e59ea...263

Dette viser bare at du IKKE har kjennskap til kalbakken (du klarer faktisk ikke å skrive det riktig). Det er ett rolig og fredelig område.

Av de stedene du nevner, så ville jeg seriøst vurdert Veitvet og deretter Kalbakken. Veitvet har ett godt rykte på seg, da den ligger i samme bydel som Løren blant annet. Har flere i min omgangskrets som bor på Veitvet og de stortrives. 

Anonymkode: 14a1c...a9f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi bor på Kalbakken og stortrives ❤️ Veldig rolig og trygt! Har aldri hørt at det har dårlig rykte. Har også alt man trenger i nærheten der :)

Anonymkode: 19738...42d

Googlet Kalbakken og det første som kom opp var «skudd avfyrt på Kalbakken da det brøt ut gjengslagsmål». 
Jeg bor en helt annen plass i Norge og blir nesten deprimert av å se folk stuet sammen i svære blokker fra 70-tallet. 

Anonymkode: 6657e...20a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Ammerud og bodde tidligere på Kalbakken. Har bodd i området i over 20 år og har aldri opplevd situasjoner hvor jeg har følt meg utrygg. Jeg er ikke spesielt redd for ungdommene mine heller, men de er ikke så mye ute her men med venner rundt omkring i byen. Vennene våre her består av en blanding av godt utdannede mennesker og folk som ikke har like høy utdanning. Barna mine snakker helt vanlig norsk, en er i gang med utdanning på universitet og jeg regner med at de andre også kommer til å ta utdanning på bachelor/masternivå. 

Vi bor omtrent i skogkanten og har kollektivtransport nært. Om vi flytter herfra vil det være fordi alle barna har flyttet hjemmefra og vi ønsker en leilighet, gjerne i sentrum. 

Anonymkode: 42626...dfe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Googlet Kalbakken og det første som kom opp var «skudd avfyrt på Kalbakken da det brøt ut gjengslagsmål». 
Jeg bor en helt annen plass i Norge og blir nesten deprimert av å se folk stuet sammen i svære blokker fra 70-tallet. 

Anonymkode: 6657e...20a

Ja, det skjer hendelse i dette området også. Men innad i de kriminelle miljøene. 

Anonymkode: 42626...dfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi bodde på Kaldbakken noen år. Vi ble tilslutt jaget bort av midt østen gjenger og skremt mye manchetbruk i nabolaget. Lykke til!

Anonymkode: e59ea...263

Og en av de som deltok i slagsmålet ble pågrepet i mitt nabolag. Uten at jeg ble veldig skremt av det. 

Anonymkode: 42626...dfe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, det skjer hendelse i dette området også. Men innad i de kriminelle miljøene. 

Anonymkode: 42626...dfe

Er det slåsskamp mellom de eller angriper de 'tilfeldige' folk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, katherine1988 skrev:

Er det slåsskamp mellom de eller angriper de 'tilfeldige' folk? 

Svært sjelden noen tilfeldige blir angrepet, og det gjelder hele Oslo :) Du kan fint og trygt bo på østkanten uten å bli angrepet av noen som helst. 

Anonymkode: 6f034...cca

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...