Gå til innhold

Bo/Bolig i Groruddalen/Kalbakken/Veitvet/Furuset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er på jakt etter bolig og siden jeg har ikke råd å kjøpe noe nært til sentrum, har jeg lurt på om hvordan det er å bo på Ammerud/Kalbakken/Veitvet/Grorud/Furuset? De er de områdene som er mest aktuelle med tanken på økonomi. De har ikke den beste rykten, men hvordan det er i praksis å bo der f.e. for en engslig dame? Er det trygt der? Hva bør jeg legge merke til? 

Har likt rekkehus i tre på Veitvet, men tror det kan være kaldt der? Hvorfor er de litt billigere der?

Tar imot alle råd:) 

Hilsen, Kasia

Anonymkode: 49e14...003

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor på Årvoll og ser etter større på Kalbakken, som ikke er så langt unna. Liker meg godt rundt omkring her. Med elsykkel er jeg i sentrum på 20 min.

Anonymkode: 6eafe...07e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Kalbakken, supert her! Her bor det mange enslige, både kvinner og menn. Det føles nesten som en liten landsby, lett å bli kjent med folk.

Anonymkode: 3ab38...cdc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også bodd på Kalbakken, veldig trivelig sted med kort vei til tur- og skiløyper, badevann og 25-30 minutter å sykle til byen på jobb. Var skeptisk da jeg flyttet dit, men ble positivt overrasket. 

Anonymkode: 3f46d...0e4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veitvet er litt delt i 2, tenker jeg. Deler av nederste del er jo en brakkelandsby, mens f eks veitvetstubben har fint uteområde. Nært marka og passe sentralt. 

Mange fine områder utover Groruddalen. 

Anonymkode: acafc...ac9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor på Kalbakken og stortrives ❤️ Veldig rolig og trygt! Har aldri hørt at det har dårlig rykte. Har også alt man trenger i nærheten der :)

Anonymkode: 19738...42d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor på Lindeberg og stortrives 😊 rett med naturen, barnevennlig og nært tbane og buss. Flytter ikke på mange år!

Anonymkode: b2ac5...989

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harry og alle snakker kebabnorsk. Groruddalen er blodharry og dessuten er man minoritet i eget land der. Jeg har absolutt ikke noe imot innvandrere, de fleste av dem er supre folk, men er ikke gøy å være norsk på en skole med 97% innvandrere. Da føler man seg ensom og liten. Ville heller flyttet til Lørenskog eller gamle Skedsmo kommune da. Er nært bygrensen og ikke like Harry. Er jo noen bønder der, så klart, men bønder er bedre enn harrytasser som roper Walla, yolo og schpaaa, bærer kniv fordi det er tøft og spiser babb til frokost, lunch og middag. 

Anonymkode: 8f978...7d8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor like ved Grorud kirke og butikksenteret, og trives veldig godt (har bodd her i mange år). Buss/ bane-tilbudet er helt topp, marka med turveier og badevann er rett ved, og samtidig kommer man seg både raskt og enkelt inn til sentrum.

 

Anonymkode: 5e200...4cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Harry og alle snakker kebabnorsk. Groruddalen er blodharry og dessuten er man minoritet i eget land der. Jeg har absolutt ikke noe imot innvandrere, de fleste av dem er supre folk, men er ikke gøy å være norsk på en skole med 97% innvandrere. Da føler man seg ensom og liten. Ville heller flyttet til Lørenskog eller gamle Skedsmo kommune da. Er nært bygrensen og ikke like Harry. Er jo noen bønder der, så klart, men bønder er bedre enn harrytasser som roper Walla, yolo og schpaaa, bærer kniv fordi det er tøft og spiser babb til frokost, lunch og middag. 

Anonymkode: 8f978...7d8

Dette er jo bare tull, har du i det hele tatt vært i Groruddalen siste ti åra? 🙄 Det finnes fine steder i Groruddalen. Kalbakken er et av de fineste stedene syntes jeg. Og det er bare hyggelige folk i blokka mi og alle snakker norsk. Enslige, barnefamilier og pensjonister. 

Personlig synes jeg det er en del mindre hyggelige steder på Furuset, men også der er det fine steder (som Gamle Furuset). 

Anonymkode: 19738...42d

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vokst opp på Ammerud, jeg har fortsatt nær familie og venner der. Fantastisk beliggenhet med marka, Vesletjern, Steinbruvannet. 

Det er ikke utenkelig at jeg flytter tilbake en dag. Området har mye større mangfold og trivselsfaktor enn man skulle tro dersom man leser media. Det er ingen steder jeg ville vært god venn med alle, men jeg ville uten tvil trives om jeg flyttet tilbake.

Anonymkode: 0d4cc...6f1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Harry og alle snakker kebabnorsk. Groruddalen er blodharry og dessuten er man minoritet i eget land der. Jeg har absolutt ikke noe imot innvandrere, de fleste av dem er supre folk, men er ikke gøy å være norsk på en skole med 97% innvandrere. Da føler man seg ensom og liten. Ville heller flyttet til Lørenskog eller gamle Skedsmo kommune da. Er nært bygrensen og ikke like Harry. Er jo noen bønder der, så klart, men bønder er bedre enn harrytasser som roper Walla, yolo og schpaaa, bærer kniv fordi det er tøft og spiser babb til frokost, lunch og middag. 

Anonymkode: 8f978...7d8

Tull og tøys. Du har ikke vært i de områdene du uttaler deg så skråsikkert om eller? Siden «harry» virker som et viktig begrep for deg - vi i Oslo synes områdene utenfor bygrensa er det mest harry av alt. Ikke råd til å bo i byen, så bor i stygge, dårlig planlagte liksom-byer som verken er by eller land. Sylharry.

Anonymkode: 085c7...471

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Hei

Jeg er på jakt etter bolig og siden jeg har ikke råd å kjøpe noe nært til sentrum, har jeg lurt på om hvordan det er å bo på Ammerud/Kalbakken/Veitvet/Grorud/Furuset? De er de områdene som er mest aktuelle med tanken på økonomi. De har ikke den beste rykten, men hvordan det er i praksis å bo der f.e. for en engslig dame? Er det trygt der? Hva bør jeg legge merke til? 

Har likt rekkehus i tre på Veitvet, men tror det kan være kaldt der? Hvorfor er de litt billigere der?

Tar imot alle råd:) 

Hilsen, Kasia

Anonymkode: 49e14...003

Har prøvd å redigere dette,  men får det ikke til... takk for alle svar,  er det noen som kan kommentere på Ammerud da?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Harry og alle snakker kebabnorsk. Groruddalen er blodharry og dessuten er man minoritet i eget land der. Jeg har absolutt ikke noe imot innvandrere, de fleste av dem er supre folk, men er ikke gøy å være norsk på en skole med 97% innvandrere. Da føler man seg ensom og liten. Ville heller flyttet til Lørenskog eller gamle Skedsmo kommune da. Er nært bygrensen og ikke like Harry. Er jo noen bønder der, så klart, men bønder er bedre enn harrytasser som roper Walla, yolo og schpaaa, bærer kniv fordi det er tøft og spiser babb til frokost, lunch og middag. 

Anonymkode: 8f978...7d8

Dette er bare tull. Ammerud, Kalbakken og Rødtvet har f.eks store villaområder med mange nordmenn. Jeg er selv en av dem.

Disse områdene er jo fantastiske; relativt kort vei med banen ned til byen, generelt bra kollektivtransport, nært marka (selv bor jeg fem minutters gange unna), grønne områder, det meste i umiddelbar nærhet. Stille og rolig, hører aldri naboene. 

Jeg synes det er fantastisk her, trives utrolig godt. Føles trygt og godt, aldri vært redd.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Veitvet er litt delt i 2, tenker jeg. Deler av nederste del er jo en brakkelandsby, mens f eks veitvetstubben har fint uteområde. Nært marka og passe sentralt. 

Mange fine områder utover Groruddalen. 

Anonymkode: acafc...ac9

Brakkelandsby,  mener du de rekkehusene i tre? Jeg har vært på en visning der og  syntes det er ganske fint og nært til Tbane men lurt litt på hvorfor prisene er litt lavere i forhold til de andre,om det er tre som gjør boligen til litt kaldere eller finnes det flere  ulemper der?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, SPOCA said:

Dette er bare tull. Ammerud, Kalbakken og Rødtvet har f.eks store villaområder med mange nordmenn. Jeg er selv en av dem.

Disse områdene er jo fantastiske; relativt kort vei med banen ned til byen, generelt bra kollektivtransport, nært marka (selv bor jeg fem minutters gange unna), grønne områder, det meste i umiddelbar nærhet. Stille og rolig, hører aldri naboene. 

Jeg synes det er fantastisk her, trives utrolig godt. Føles trygt og godt, aldri vært redd.

Hei, takk for svaret her:) hva med høyblokker på Ammerud, synes det hadde vært kjempefint å ha med balkong, men de minner litt om Sovjet Unionen...men det er ikke det som er problemet, bare har sett noen kommentarer at det en del problematiske folk som bor i disse blokkene og politiutrykninger skjer mest der. 

Endret av katherine1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, katherine1988 said:

Hei, takk for svaret her...hva med høyblokker på Ammerud, synes det hadde vært kjempefint å ha med balkong, men de minner litt om Sovjet Unionen...men det er ikke det som er problemet, bare har sett noen kommentarer at det en del problematiske folk som bor i disse blokkene og politiutrykninger skjer mest der. 

Ja, de digre "kommunistblokkene" er ikke av de mest koselige. På Kalbakken er det mange lavblokker fra 50 og 70 tallet som er koseligere og har godt miljø i blokka. Det er noen av disse på Rødtvet også. 

Anonymkode: 19738...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg er på jakt etter bolig og siden jeg har ikke råd å kjøpe noe nært til sentrum, har jeg lurt på om hvordan det er å bo på Ammerud/Kalbakken/Veitvet/Grorud/Furuset? De er de områdene som er mest aktuelle med tanken på økonomi. De har ikke den beste rykten, men hvordan det er i praksis å bo der f.e. for en engslig dame? Er det trygt der? Hva bør jeg legge merke til? 

Har likt rekkehus i tre på Veitvet, men tror det kan være kaldt der? Hvorfor er de litt billigere der?

Tar imot alle råd:) 

Hilsen, Kasia

Anonymkode: 49e14...003

Stedene i seg selv har dårlig rykte, men det finnes mange steder der som er store og fine. Noen skjulte perler om man kan si det. Ta deg tid til å bli kjent med områdene. Ikke bare kjøp på måfå. :) Om du skal på visning, så ta deg en tur og gå i området først. Spør deg selv.. hva tenker jeg om å bo her? Kan jeg bo her noen år? Bli kjent.. hva er viktig for deg? Hvor ligger nærmeste kollektivt? Hvor ligger nærmeste senter? Hvor ligger skogen? Tenker du på å bosette deg og få barn etter hvert? Isåfall så vil jeg anbefale deg å ta en titt på skolene og se hva som står om dem. 

Hvis du tenker på områdene der, så kan jeg anbefale Tonsenhagen, Årvoll, og Løren. Alle sammen er veldig fine områder, de også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de digre "kommunistblokkene" er ikke av de mest koselige. På Kalbakken er det mange lavblokker fra 50 og 70 tallet som er koseligere og har godt miljø i blokka. Det er noen av disse på Rødtvet også. 

Anonymkode: 19738...42d

Det finnes også mange lavblokker på Ammerud.

De høye blokkene er ruvende, men det er mange flotte områder rundt. Spesielt etter Groruddalssatsningen har jo områdene rundt blitt fine.

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, katherine1988 skrev:

Hei, takk for svaret her...hva med høyblokker på Ammerud, synes det hadde vært kjempefint å ha med balkong, men de minner litt om Sovjet Unionen...men det er ikke det som er problemet, bare har sett noen kommentarer at det en del problematiske folk som bor i disse blokkene og politiutrykninger skjer mest der. 

Ammerudsletta - 5 blokker med 4 etg har også veranda. Samtidig så er det planer om en høyblokk mellom den ene og t-banen, så det blir nok en del støy etter hvert. 
Er atriumshusene innenfor rekkevidde økonomisk? Der får du skjermet uteplass. 

Jeg har blitt vant med å bo i enebolig, ellers ville jeg vurdert Kollenblokka - den ligger høyt og fritt og litt bortenfor de 4 andre. Jeg har litt fordommer mot de to høyblokkene nærmest Grorud, men det er 30 år gammel hjernerusk. 

Bananablokka og S-blokka har også balkonger.

Øverst i Bergensveien nærmere Steinbruvannet er det selveierleiligheter. De ville jeg også vurdert. Noen av de har i alle fall veranda med kveldssol og utsikt.

Anonymkode: 0d4cc...6f1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...