Gå til innhold

Veggedyr eller fugleloppe? Hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sjekket hele senga ekstremt nøye, spesielt alle små stoffkanter. Ingen tegn til veggedyr der.

Fant masse skall langs rammen under sengen. De var lysebrune, men lignet ikke på de på bildene her.

Jeg har virkelig medfølelse her, altså, for jeg var gjennom samme greie for noen år siden. Jeg gikk helt "bananaz", jeg sjekket alt, lister, stikkontakter, sømmer.... Rett og sett alt, og var ikke rasjonell for fem flate øre.  Til syvende og sist gikk jeg inn på badet med "mag-lite og hodelykt, og gikk gjennom sengetøyet mitt... Der var en enste liten hoppende fÆvvleloppe-jÆvel :sprettoy:   Sier ikke at det nødvendigvis er tilfellet ho deg, men ....

Kan du fikse ett bildet av "skallet/hylsene" ?

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare for å utelukke alt annet, siden bildet jeg tok ikke ligner så voldsomt på veggedyr; kan det finnes det andre insekter som er mikroskopiske og som biter meg døgnet rundt? 
 

ts

Anonymkode: e4257...9ac

Dette synes jeg kvalifiserer til å bli hjemme fra jobb og ordne opp. Føler virkelig med deg!

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men om de er så himla vanskelig å finne, hvordan finner dyrene oss da egentlig? Om de bor i en bilderamme liksom, hvordan finner de mennesker å bite??

kjøpte selv en brukt ikeaseng på finn for et år siden og får litt noia nå...har ikke tenkt på at dyr kan følge med. fader altså.

Anonymkode: 12400...723

De kommer ut på natta fordi de lukter menneskene, så har de et bedøvende middel som gjør at vi ikke merker at de er på oss, de bruker kanskje en halvtime til sammen på å gjøre livet vårt til et helvette så går de å gjemmer seg, knuller og lager enda fler jævler til å ødelegge livet vårt. De trenger ikke blod hver natt så er ikke så lett å merke de heller med en gang .. 

 

Men du ville merket innen et år om du hadde veggdyr. Man ser helt jævlig ut om de først har vært å spist på deg. 

Anonymkode: 6cb14...785

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aureka skrev:

De kan holde til bak lister og sprekker i gulv. Egentlig alle steder i nærheten av maten sin - som er deg. Aktive om natten, og gjemmer seg om dagen. Har fått mange bitt når jeg har vært ute og reist opp gjennom årene. Har i grunn blitt bitt overalt, men mest på ben og lår, men også armer og rygg. Det er heldigvis ikke farlig, men så utrolig ekkelt. Mot kløen, så kan det hjelpe å ta antihistamin. 

 

Biter dem i ansiktet også? :S er vel det som er mest ekkelt synes jeg... hvis dem gjør det..

armene er vel ikke så farlig med, men hvem vil ha noe nært øynene og munnen ..

Anonymkode: 113a1...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Biter dem i ansiktet også? :S er vel det som er mest ekkelt synes jeg... hvis dem gjør det..

armene er vel ikke så farlig med, men hvem vil ha noe nært øynene og munnen ..

Anonymkode: 113a1...dfc

Datteren min sitt ansiktet så ut som en kjøttkake, så ja. 
 

Ts, får du tatt bilde av bittene? Hos oss var det ikke et bitt her og er bitt der. Men mere områder som var spist på. 
 

Anonymkode: 6cb14...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kommer ut på natta fordi de lukter menneskene, så har de et bedøvende middel som gjør at vi ikke merker at de er på oss, de bruker kanskje en halvtime til sammen på å gjøre livet vårt til et helvette så går de å gjemmer seg, knuller og lager enda fler jævler til å ødelegge livet vårt. De trenger ikke blod hver natt så er ikke så lett å merke de heller med en gang .. 

 

Men du ville merket innen et år om du hadde veggdyr. Man ser helt jævlig ut om de først har vært å spist på deg. 

Anonymkode: 6cb14...785

Men hva hvis man plutselig våkner og må på do, slår på lyset? Da vil dem jo bli oppdaget? Hvor raske er dem egentlig til å løpe?

Herregid for noen rare skapninger.. Så man kjenner dem ikke kravle engang?

 

Finnes det noe som kan gjøre at dem ikke lukter menneske i rommet, f.eks å forstyrre dem slik at dem ikke finner fram?

Anonymkode: 113a1...dfc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse tyter ut i hopetall fra under listen ved siden av sengen nå.

Har fått enda et bitt på ryggen av å sitte i sofaen på stua. Kjenner en intens trang til å spy.

ts

 

578B05E8-7F1F-4799-912C-DF57E2E564F9.jpeg

67343BAA-8274-44D9-8D1C-9EF9EE3CAEF8.jpeg

Anonymkode: e4257...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring skadedyr firma nå. Jeg satt selv i tilsvarende situasjon for noen år siden. Helt panikkslagen og skalv og gråt. Jeg ringte på natten, klarte ikke holde gråten igjen, fikk god hjelp og veiledning over tlf. Og jeg ble roligere. Det viste seg hos meg at det ikke var veggedyr. Var det jeg fryktet mest. 

Anonymkode: 6c05e...67e

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse tyter ut i hopetall fra under listen ved siden av sengen nå.

Har fått enda et bitt på ryggen av å sitte i sofaen på stua. Kjenner en intens trang til å spy.

ts

 

578B05E8-7F1F-4799-912C-DF57E2E564F9.jpeg

67343BAA-8274-44D9-8D1C-9EF9EE3CAEF8.jpeg

Anonymkode: e4257...9ac

Herregud så grusomt! 

Når jeg oppdaga veggdyr hos meg løp jeg ut av leiligheten og hyoerventilerte. Lagde så en miks av klorin og amonjak på sprayflaske. Det smelta jævlene og egga dems. Var sykt tilfredstillende å se de krølle seg sammen og smelte. Anbefaler det om du trenger å få ut litt frustrasjon over dem.. Fikk senere flytta og fryst alle tinga jeg tok med meg. 

Kan du ta et enda nærmere bilde av dem, er litt vanskelig å se helt om det er veggdyr eller ikke da.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mlifjeld skrev:

Herregud så grusomt! 

Når jeg oppdaga veggdyr hos meg løp jeg ut av leiligheten og hyoerventilerte. Lagde så en miks av klorin og amonjak på sprayflaske. Det smelta jævlene og egga dems. Var sykt tilfredstillende å se de krølle seg sammen og smelte. Anbefaler det om du trenger å få ut litt frustrasjon over dem.. Fikk senere flytta og fryst alle tinga jeg tok med meg. 

Kan du ta et enda nærmere bilde av dem, er litt vanskelig å se helt om det er veggdyr eller ikke da.. 

Kom dem alle  frem på samme tid? Trodde veggedyr var litt mer at dem gjemmer seg...

 

Kunne du flytte tilbake igjen når det var ordna? Hvorfor måtte veggedyr bli en greie i Norge igjen : ( 

Anonymkode: 113a1...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kom dem alle  frem på samme tid? Trodde veggedyr var litt mer at dem gjemmer seg...

 

Kunne du flytte tilbake igjen når det var ordna? Hvorfor måtte veggedyr bli en greie i Norge igjen : ( 

Anonymkode: 113a1...dfc

Nei.. Fant dem i sengekarmen under madrassen. De biter seg fast i treverket der når de ikke er ute og spiser av deg. Så gjelder å finne "sovestedene".. Så var der jeg spraya de ned til brun gugge.. 

Kunne sikkert flytta tilbake, men fikk helt noia av det så ville bare vekk. Uff ja. Det er helt grusomt å ha det altså!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mlifjeld skrev:

Nei.. Fant dem i sengekarmen under madrassen. De biter seg fast i treverket der når de ikke er ute og spiser av deg. Så gjelder å finne "sovestedene".. Så var der jeg spraya de ned til brun gugge.. 

Kunne sikkert flytta tilbake, men fikk helt noia av det så ville bare vekk. Uff ja. Det er helt grusomt å ha det altså!! 

Helt forferdelig ekkelt... Heldigvis står det at dem ikke er farlige! Men utrolig ekkelt likevel.

Finnes det noe ''veggedyr proof'' senger hvor dem ikke kan gjemme seg?

 

Ja, forstår egentlig at man ikke ville bo der, selvom det visst nok er fullt mulig å bli kvitt problemet.

Anonymkode: 113a1...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er bare 1 mm store, så får ikke bedre bilder enn dette. Tok dette i stad.

 

C60848E4-2B71-4B5C-9607-780BBA9BC411.jpeg

Anonymkode: e4257...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET siste bildet ser ut som veggedyr!!! Seems like your fuUUuuucked, ts :haar:

tenor.gif?itemid=11314084

Lurer forsatt litt på hvorfor du ikke har FANGEN en, men...

Edit : siste av de 2

Endret av Beeblebrox
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg flytta babyen inn på de store barnas rom og planlegger å sove her i natt. Hvis jeg får sove. Tanken på å skulle stå opp om fem timer og dra på jobb er uutholdelig. At jeg ikke tok dette på alvor før. Hvor lenge har jeg sovet med dissa krypa? Hvor mange hundre ganger har jeg ikke prøvd å få sove om natten med irritasjon over nye bitt, men blåst det bort med at det er "ingenting". Hvor mange ganger har jeg ikke sittet med lommelykt i senga midt på natten for å finne den ansvarlige, men ikke funnet noe og skyldt på innbilning?

Nå skjønner jeg hvorfor det skrives at veggedyr er psykisk belastende. Jeg holder på å få sammenbrudd her.

ts

Anonymkode: e4257...9ac

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Beeblebrox skrev:

DET siste bildet ser ut som veggedyr!!! Seems like your fuUUuuucked, ts :haar:

tenor.gif?itemid=11314084

Lurer forsatt litt på hvorfor du ikke har FANGEN en, men...

Edit : siste av de 2

Hvorfor skal jeg fange en? Ville du ha en? :laugh:

ts

Anonymkode: e4257...9ac

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden veggedyr ikke tåler ekstrem kulde, går det an å plassere noen isbiteposer oppå der de er?

 

Sikkert dumt forslag, men leste at det er å fryse møblene som er kuren for å kvitte seg med problemet, og det blir selvsagt gjort av disse firmaene. Men i mellomtiden?

Anonymkode: 113a1...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal jeg fange en? Ville du ha en? :laugh:

ts

Anonymkode: e4257...9ac

Fordi da kan du være HELT sikker... Gjør hva du vil du altså... Jeg har klødd helt siden jeg startet å lese i denne tråden, selv om jeg ikke trudde det var veggedyr... :redd:

Endret av Beeblebrox
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden veggedyr ikke tåler ekstrem kulde, går det an å plassere noen isbiteposer oppå der de er?

 

Sikkert dumt forslag, men leste at det er å fryse møblene som er kuren for å kvitte seg med problemet, og det blir selvsagt gjort av disse firmaene. Men i mellomtiden?

Anonymkode: 113a1...dfc

Takk for forslag, men isbitposer er kanskje ikke kalde nok


ts

Anonymkode: e4257...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...