Gå til innhold

Veggedyr eller fugleloppe? Hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Frøkensina skrev:

Ser mest ut som veggedyr dessverre :( Ring et skadedyrfirma i morgen! 
 

Veggedyr

veggedyr-888x500.jpg
 

Lopper 

Hjemmelagde-remedier-for-bekjempelse-av-

Fugleloppe-p%C3%A5-hud_Shutterstock_1200

Ja, det ser slik ut hvis man sammenligner bildene...

 

Mange synes veggedyr er ekle fordi dem suger blod... Så skjønner at det er ekstra ekkelt..

 

Men prøv å tenk på det på denne måten: Mygg suger også blod, men vi er ikke livredde mygg.

 

Her er det nok bare å kontakte et skadedyrsfirma, så får dem ordnet så fort som mulig!

Anonymkode: 113a1...dfc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, så utrolig kjipt... Dette er min frykt egentlig... virker bare så mye arbeid å takle problemet. Men vet ikke hva man kan gjøre for å forhindre problemet...

Hva var det som hadde stått i en bod? Var det noe som hadde vært brukt av andre før dere?

Anonymkode: 113a1...dfc

Nei det var vårt, men har en sånn «felles» bod med flere boder ved siden av hverandre på en måte. Ingenting av hva som sto der som var vårt var noe som burde vært særlig utsatt, typisk sånn sykkel og ski-greier, men sto en kommode der av tre som vi tok inn, og den var full av svarte flekker så jeg etterpå. Kan umulig ha vært noe annet som tok det inn i huset for var kun på den og på senga til datteren min de svarte flekkene var. Men om det er veggdyr så er det sånn at du må gå gjennom alle senger, sofaer, i det hele tatt. Vi brukte litt tid på å skjønne hva som foregikk, datteren min våknet opp værre og værre hver dag, tok hun med til legen og fikk beskjed om at det var allergi/elveblest. Så reiste hun bort to dager, da sov jeg i senga hennes (hun var den eneste med TV på rommet 🥳) men fikk ikke noe bitt selv, så det tok vel en ukes tid til før vi klarte å koble hva som foregikk .. Og da var det sånn at ALT måtte pakkes ned å settes på fryselager. Dyrt som faen og en jævlig krevende jobb. 
 

Anonymkode: 6cb14...785

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skrur jeg hele senga fra hverandre for å finne dyret jeg tok bilde av.
 

Det er ingen svarte flekker i treverket noe sted, verken under, inni eller i mellom.

 

MEN den ene planken under senga, kun den ene, ser sånn ut:

 

F3DE1B8D-AF53-453A-B5F3-C3AEE5E0B564.jpeg

Anonymkode: e4257...9ac

Ja det er veggdyrbæsj. 
 

Hilsen meg som hadde veggdyr. Få ut senga asap og ring skadedyrkontroll. 

Anonymkode: 6cb14...785

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

   OK, da får jeg være den "positive-brukeren", da.  - Jeg tror ikke det er veggedyr :) 

Endret av Beeblebrox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Beeblebrox skrev:

   OK, da får jeg være den "positive-brukeren", da.  - Jeg tror ikke det er veggedyr :) 

Hva tenker du at det er da? Alt passer dessverre...

Anonymkode: 113a1...dfc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du at det er da? Alt passer dessverre...

Anonymkode: 113a1...dfc

En eller annen bille som bare tok seg en "powernap" under sengen...     Det ser ikke ut som ett veggedyr, og TS har ikke skrevet noe om bitt e.l heller... Veggedyr sitter ikke sånn ute i det "åpne" heller, tror jeg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS har blitt bitt mye om nettene, fant krypet da hun demonterte senga, og ja det ser ut som veggedyr.

Anonymkode: 83432...ec6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS har blitt bitt mye om nettene, fant krypet da hun demonterte senga, og ja det ser ut som veggedy

Jaggu! :flau: Var visst i HI :klaske:

Jaja, det er det jo mer naturlig å tru det.... Synes forsatt ikke det ser ut veggedyr, men...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Beeblebrox skrev:

En eller annen bille som bare tok seg en "powernap" under sengen...     Det ser ikke ut som ett veggedyr, og TS har ikke skrevet noe om bitt e.l heller... Veggedyr sitter ikke sånn ute i det "åpne" heller, tror jeg...

Jo du kan se veggdyr, men som regel kryper de vekk fra lyset når du åpner opp madrassen så ikke alltid lett å få øye på dem. De kommer ut i mørket. 

Anonymkode: 6cb14...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper så intenst at det "bare" er lopper.

nå har jeg brukt en time på å ta hele senga fra hverandre, lyst med lommelykt i alle gliper og kroker. Snudd hele senga oppned og sidelengs, tatt overmadrass, mellom-madrass og undermadrass fra hele rammen. Dratt alle planker fra hverandre. Men finner ingen dyr!? Hvor gjemmer de seg!?

Leste et sted at veggedyr biter helst der du ikke er dekket av dyne: hals, nakke, ankler og håndledd. Mens lopper biter på lår, mage, og der klærne sitter tettest, som i trusekanten. Og det er de sistnevnte stedene jeg alltid blir bitt.

 

Har likevel bare lyst til å grine. Tviler på at innboforsikringen dekker dette her

ts

Anonymkode: e4257...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjipt, synes synd på deg TS! Kanskje det ikke går an å vite sikkert uten en ekspert. Hvis ikke du får fanget en da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo du kan se veggdyr,

Var ikke det jeg skrev... Jeg tror ikke veggedyr er usynlige jeg heller....    JEG synes ikke det ser ut som veggedyr... Men det betyr på INGEN måte at det ikke er det... 

Håper du finner ut av dette TS! Snakk med forsikringen din i morgen. Jeg har selv "dundÆrn" for veggdyr :redd:  

Vil forsatt bare si --- tror ikke det er det du har tatt bilde av, i alle fall :opplyser: 

Om du finner ut av hva det er/var, vær snill å oppdater tråden :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper så intenst at det "bare" er lopper.

nå har jeg brukt en time på å ta hele senga fra hverandre, lyst med lommelykt i alle gliper og kroker. Snudd hele senga oppned og sidelengs, tatt overmadrass, mellom-madrass og undermadrass fra hele rammen. Dratt alle planker fra hverandre. Men finner ingen dyr!? Hvor gjemmer de seg!?

Leste et sted at veggedyr biter helst der du ikke er dekket av dyne: hals, nakke, ankler og håndledd. Mens lopper biter på lår, mage, og der klærne sitter tettest, som i trusekanten. Og det er de sistnevnte stedene jeg alltid blir bitt.

 

Har likevel bare lyst til å grine. Tviler på at innboforsikringen dekker dette her

ts

Anonymkode: e4257...9ac

Datteren min var bitt aller værst på magen, ryggen, beina og i ansiktet. 
 

Vi fant heller ikke særlig mange dyr, det er den avføringen man «skal» se etter. 

Anonymkode: 6cb14...785

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Beeblebrox skrev:

Var ikke det jeg skrev... Jeg tror ikke veggedyr er usynlige jeg heller....    JEG synes ikke det ser ut som veggedyr... Men det betyr på INGEN måte at det ikke er det... 

Håper du finner ut av dette TS! Snakk med forsikringen din i morgen. Jeg har selv "dundÆrn" for veggdyr :redd:  

Vil forsatt bare si --- tror ikke det er det du har tatt bilde av, i alle fall :opplyser: 

Om du finner ut av hva det er/var, vær snill å oppdater tråden :Nikke:

Ja eller du skrev at veggdyr ikke sitter ute i det åpne 🥳 Noe i den duren .. Poengterte bare at jo, det hender se gjør det og da ser du dem, men som regel gjemmer de seg for lyset. 

Anonymkode: 6cb14...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan gjemme seg i nattbord, bilderammer, bak lister, vinduskarmer osv. Sjekk forsikringen din, vi hadde forsikring som dekket fjerning av veggedyr, men ikke "reparasjoner" (som eks ny seng", nå har vi hevet forsikringen til en som dekker alt sånt. Har heldigvis ikke hatt veggedyr, men gikk over forsikringen i forbindelse med en liten vannlekkasje.

Anonymkode: 83432...ec6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper så intenst at det "bare" er lopper.

nå har jeg brukt en time på å ta hele senga fra hverandre, lyst med lommelykt i alle gliper og kroker. Snudd hele senga oppned og sidelengs, tatt overmadrass, mellom-madrass og undermadrass fra hele rammen. Dratt alle planker fra hverandre. Men finner ingen dyr!? Hvor gjemmer de seg!?

Leste et sted at veggedyr biter helst der du ikke er dekket av dyne: hals, nakke, ankler og håndledd. Mens lopper biter på lår, mage, og der klærne sitter tettest, som i trusekanten. Og det er de sistnevnte stedene jeg alltid blir bitt.

 

Har likevel bare lyst til å grine. Tviler på at innboforsikringen dekker dette her

ts

Anonymkode: e4257...9ac

hiv ut alt. kjøp deg ny seng. 

Anonymkode: 12400...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om de er så himla vanskelig å finne, hvordan finner dyrene oss da egentlig? Om de bor i en bilderamme liksom, hvordan finner de mennesker å bite??

kjøpte selv en brukt ikeaseng på finn for et år siden og får litt noia nå...har ikke tenkt på at dyr kan følge med. fader altså.

Anonymkode: 12400...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...