Gå til innhold

Den O'store tempetråden

Amatariel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kan noen erfarne tempere se litt på charten min?😊

Jeg hatt to tilfeller med positive eggløsningstester. Selv har jeg lest tro på den siste pga andre symptomer i tillegg. Dvs el på CD 14/15/16. Men tempen spiller ikke helt på lag med eggløsningstestene synes jeg.

Ja FF er også usikker her. Du har jo ganske høye temper før EL også så. Enten har du hatt EL på CD14/15 og tempen ikke spiller på lag, ellers så skjedde det ikke før senere og tempen bruker tid på å øke. Men det er rart, jeg er enig i det. Hvor sikre var EL-testene dine, var det ingen tvil der eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Amatariel skrev (1 time siden):

Ja FF er også usikker her. Du har jo ganske høye temper før EL også så. Enten har du hatt EL på CD14/15 og tempen ikke spiller på lag, ellers så skjedde det ikke før senere og tempen bruker tid på å øke. Men det er rart, jeg er enig i det. Hvor sikre var EL-testene dine, var det ingen tvil der eller?

Den første el stigningen var med cb digital advanced (cd10). Jeg sjekket samtidig med vanlige strimmeltester men fikk ikke noe økning der. Det er nr på den siste linja. Den andre stigningen (CD 14/15) var veldig sterk for å være meg. (2.1 og 2.5 i premom) Har kun brukt eggløsningstester tidligere. Jeg gikk tom for cb tester den 13, da ble det blinkende smiley/høy men ikke peak.

Anonymkode: 44ace...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan noen erfarne tempere se litt på charten min?😊

Jeg hatt to tilfeller med positive eggløsningstester. Selv har jeg lest tro på den siste pga andre symptomer i tillegg. Dvs el på CD 14/15/16. Men tempen spiller ikke helt på lag med eggløsningstestene synes jeg.

Screenshot_20210512-140441.jpg

Jeg er neimen ikke sikker jeg heller, men holder en knapp på CD14. 😊 Jeg har erfart at det er mulig å få EL på samme dag som første positive test, det har skjedd meg 2 av 5 ganger så langt. Dine tester ble også veldig sterke raskt med styrke på over 2, noe som jo betyr at kroppen produserte godt med LH hormon. Vil tippe at du slapp egget ganske rart etter så sterke tester (bare min egen teori der), og at CD14 er eggløsningsdagen. 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
bittelillebolla skrev (1 minutt siden):

Jeg er neimen ikke sikker jeg heller, men holder en knapp på CD14. 😊 Jeg har erfart at det er mulig å få EL på samme dag som første positive test, det har skjedd meg 2 av 5 ganger så langt. Dine tester ble også veldig sterke raskt med styrke på over 2, noe som jo betyr at kroppen produserte godt med LH hormon. Vil tippe at du slapp egget ganske rart etter så sterke tester (bare min egen teori der), og at CD14 er eggløsningsdagen. 🙂 

Ja jeg har lest random steder på nett at man kan ha eggløsning samme dag som positive el-tester, men ikke noe ordentlig. Det må vel nesten være det som har skjedd når man ser på temperaturen. Takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er charten med Research Detector som setting. FAM settingen finner ikke noe eggløsning🤔

Screenshot_20210512-111155.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, nå begynner jeg å bli en smule frustrert. Jeg har tempet i 3 dager og alle dagene er fom 10 dpo så jeg kan selvfølgelig ikke ta det for god fisk, men jeg vet at når tempen er oppe i 37,07 og 36,90 så produserer jeg med all sannsynlighet enda progesteron. Jeg satt eggløsning en dag etter det jeg har tatt utgangspunkt i så nå er jeg 13 dpo (eller 14, men usikker). Jeg har fremdeles høy temp, 36,90 og bare masse mensenmurringer. 

Jeg tok en test som var blenda. Mistenker at mensen er noe utsatt på grunn av stress...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ms.Sommerfugl skrev (10 minutter siden):

Altså, nå begynner jeg å bli en smule frustrert. Jeg har tempet i 3 dager og alle dagene er fom 10 dpo så jeg kan selvfølgelig ikke ta det for god fisk, men jeg vet at når tempen er oppe i 37,07 og 36,90 så produserer jeg med all sannsynlighet enda progesteron. Jeg satt eggløsning en dag etter det jeg har tatt utgangspunkt i så nå er jeg 13 dpo (eller 14, men usikker). Jeg har fremdeles høy temp, 36,90 og bare masse mensenmurringer. 

Jeg tok en test som var blenda. Mistenker at mensen er noe utsatt på grunn av stress...

Er du sikker på når eggløsningen var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (39 minutter siden):

Er du sikker på når eggløsningen var?

100 % er jeg ikke, men omtrent 96 % sikker :P Jeg fikk så og si positiv test på kvelden både på strimmel og cb digital (med fast smiley), og knall positiv på morgenurin dagen etter. Dette er henholdsvis CD 16/17, så eggløsning må ha skjedd enten på kvelden cd 17, eller cd 18. Jeg kunne kjenne eggløsningssmertene. Etter natten CD 18 hadde jeg ikke EL smerter mer, føltes kun mer ømt og det opplever jeg etter egget har slippet. Dette var lørdag for snart to uker siden... 

Men så tenker jeg, dette er min 3. syklus etter jeg tok ut p - staven. Kan det bare hende lutealfasen min har normalisert seg? For den kan vel variere alt fra 10 - 14 dager +/-.  Jeg tenker jo også at stress kan være en faktor i denne sammenhengen, at kroppen er anspent og ikke klarer å sette i gang menstruasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig ikke stress innvirker så kraftig. Har du vært veldig stresset i det siste? Om det bare er tanker på dette som gjør at du føler deg stresset så har nok ikke det noe å si. Men vil nok tro at det ligger noe i at syklusen din holder på å stabilisere seg. Det første halvåret (opptil 1 år) kan den bruke på å bli helt stabil. Men med blenda tester nå så ville jeg forberedt meg på at mensen er rundt hjørnet :klem: Når det gjelder tempen så pleide min å holde seg oppe helt til den dagen mensen kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (46 minutter siden):

Jeg tror egentlig ikke stress innvirker så kraftig. Har du vært veldig stresset i det siste? Om det bare er tanker på dette som gjør at du føler deg stresset så har nok ikke det noe å si. Men vil nok tro at det ligger noe i at syklusen din holder på å stabilisere seg. Det første halvåret (opptil 1 år) kan den bruke på å bli helt stabil. Men med blenda tester nå så ville jeg forberedt meg på at mensen er rundt hjørnet :klem: Når det gjelder tempen så pleide min å holde seg oppe helt til den dagen mensen kom.

Jeg fikk mensen nå ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde taler nesten litt for seg selv, for her raser tempen og den begynte nedtrappingen så tidlig som 8DPO denne gangen også. Virker som det er fast takst for meg. Hvert fall de to siste syklusene. De to første syklusene jeg tempet, så holdt den seg høy og fin mye lenger. Virker nesten som dette har blitt verre. 😕 Eneste positive er at spottingen ikke har begynt enda, men den har vært på plass i løpet av 10 DPO hver gang etter prevensjonsslutt, så jeg er forberedt på at det vil komme i løpet av dagen, noe tempen også tyder på.

1606732180_Skjermbilde2021-05-14kl_13_10_28.thumb.png.041f8a30b58f94f474758e785f04ff01.png

Her er overlay med den første og siste syklusen jeg tempet. Den fra desember hadde jo en veldig sent eggløsningen, men selve lutealfasen var jo slett ikke verst og egentlig den beste jeg har hatt. Selv om den også kom med spotting fra 10 DPO da også, men bare i form av veldig lys brunt de to første dagene. De andre gangene har det vært noe form for rødt blod i løpet av dagen på 10 DPO. Æsj! Kjenner jeg er litt lei av lutealfaser og spotting nå. 🙈

1997973179_Skjermbilde2021-05-14kl_13_13_07.thumb.png.a52efa247d4068f7b50778461f803183.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du ikke liker at tempen går ned sånn bittelillebolla :klem: Men om det er noe trøst så syns jeg tempen generelt ser veldig jevn og fin ut! Jeg ville ikke stusset nevneverdig over denne charten. Jeg har sett myye rarere lutealfase-charter altså. Men håper spottingen holder seg unna pittelitt til i alle fall 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Amatariel Hyggelig å høre at den ser jevn og fin ut sånn ellers. 🌷 Eggløsningene kommer hvert fall jevnere enn det gjorde, så jeg får ta med meg det som er positivt også. Ikke alltid lett å se det, når noe bekymrer en. Spottingen dukket dessverre opp akkurat, det var nok ikke til å forhindre når tempen har blitt så lav som nå. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bittelillebolla skrev (26 minutter siden):

@Amatariel Hyggelig å høre at den ser jevn og fin ut sånn ellers. 🌷 Eggløsningene kommer hvert fall jevnere enn det gjorde, så jeg får ta med meg det som er positivt også. Ikke alltid lett å se det, når noe bekymrer en. Spottingen dukket dessverre opp akkurat, det var nok ikke til å forhindre når tempen har blitt så lav som nå. :( 

Hadde du prøvd B6-vitamin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 minutter siden):

Hadde du prøvd B6-vitamin?

Nei, det har jeg ikke prøvd. Kan det hjelpe på lutealfasen? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (Akkurat nå):

Nei, det har jeg ikke prøvd. Kan det hjelpe på lutealfasen? 🙂

Ja jeg vil sterkt anbefale det. Èn tablett hver dag hele syklusen igjennom. Jeg økte min lutealfase fra 10 til 12 dager på det. Kan ta 1-2 måneder før det skjer, men bedre å starte nå enn senere.

https://www.bodystore.no/b6-p5p-25-mg-60-kapsler/A4700-16.html?gclid=CjwKCAjwv_iEBhASEiwARoemvAG6XKWCULE_p4qdQAULrR94s5oXMuUZEVrXKOUOSPp6zb6xT5mdpxoCjFoQAvD_BwE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Amatariel skrev (15 minutter siden):

Ja jeg vil sterkt anbefale det. Èn tablett hver dag hele syklusen igjennom. Jeg økte min lutealfase fra 10 til 12 dager på det. Kan ta 1-2 måneder før det skjer, men bedre å starte nå enn senere.

https://www.bodystore.no/b6-p5p-25-mg-60-kapsler/A4700-16.html?gclid=CjwKCAjwv_iEBhASEiwARoemvAG6XKWCULE_p4qdQAULrR94s5oXMuUZEVrXKOUOSPp6zb6xT5mdpxoCjFoQAvD_BwE

Tusen takk for tipset! 🙂🙌 Dette skal jeg sjekke ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@bittelillebolla Eg ville ikkje bekymra meg så mykje for at temperaturen begynner å søkke 8 DPO - han er jo framleis høgre enn på 6 DPO, så veit ikkje om eg ein gong ville kalla det nedgang :) Og 10 dagars lutealfase er jo litt kort, men innafor. Men prøv B6!

Eg har ein litt merkeleg chart denne månaden, men FF satte kryss på det eg trur er riktig dag når eg satte på Research detector. Lurer litt på om batteriet mitt begynner å streike, for eg har like temperaturar både 2 og 3 DPO og 5 og 6 DPO. Men termometeret reagerer viss eg puttar det under varmt vatn, så det bør jo vere i orden. Trur uansett at eg bestiller nytt termometer frå Babyplan viss det ikke går denne PP-en. Såg dei har det på lager, og det hadde uansett vore digg med lys og stor skjerm. Såpass luksus kan eg unne meg, liksom. 😅

s_SfLBPZ.png

Endret av Jennni
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker dere hele fine gjengen her inne en god 17. mai! :strix: Håper været blir fint, hvor enn dere befinner dere og at dagen gjør dere godt. 🇳🇴

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk det samme! Nyter de bedre sidene av å ikke være gravid med bunad som passer og store mengder champagne, brie, røkt laks og spekeskinke 😄🥂

Anonymkode: f5f4a...74f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...