Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Memira skrev (50 minutter siden):

Har brukt letrozol i 6 sykluser og hatt el på cd 17 hver gang, også er jeg temmelig godt kjent med tappen min etter ett års prøving. Sammen med el-smerter og andre symptomer så tilsier alt EL på cd17 😬😬 

Skjønner, men når det er såpass vanlig at EL varierer med noen få dager, og du i tillegg temper for å få bekreftet EL, så ville jeg stolt på charten her. Temperaturmessig ser det veldig riktig med EL på dag 16 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FB1AC27E-C9B0-407D-8436-B1A04EE1EF69.thumb.jpeg.fdbaddf1b81c7f23f4272ce388bf6f76.jpeg

:bolledeig: Yes!! Endelig!! For en lykkerus! 👏🏻 Det eneste jeg er bittelitt (les veldig) lei meg for, er at jeg sluttet å tempe vaginalt akkurat den dagen jeg dagen hadde eggløsning! Gjorde det i dag, fordi jeg måtte se hvor høyt jeg egentlig lå. Så tempen i går, og overgår er oraltempen da. Midt i mitt flotte kunstverk av en syklus. :fnise: 
 

Men fy søren så lykkelig jeg er for eggløsning!! Juhu!! Trengte kanskje bare litt kjærestekos. 😇 Han har hatt så ufattelig mye å gjøre på jobb, at jeg nesten ikke har sett han. Så det har blitt litt lite tid til å prioritere oss, men nå ser det ut til å lysne. 🙂

Endret av bittelillebolla
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, bittelillebolla said:

FB1AC27E-C9B0-407D-8436-B1A04EE1EF69.thumb.jpeg.fdbaddf1b81c7f23f4272ce388bf6f76.jpeg

:bolledeig: Yes!! Endelig!! For en lykkerus! 👏🏻 Det eneste jeg er bittelitt (les veldig) lei meg for, er at jeg sluttet å tempe vaginalt akkurat den dagen jeg dagen hadde eggløsning! Gjorde det i dag, fordi jeg måtte se hvor høyt jeg egentlig lå. Så tempen i går, og overgår er oraltempen da. Midt i mitt flotte kunstverk av en syklus. :fnise: 
 

Men fy søren så lykkelig jeg er for eggløsning!! Juhu!! Trengte kanskje bare litt kjærestekos. 😇 Han har hatt så ufattelig mye å gjøre på jobb, at jeg nesten ikke har sett han. Så det har blitt litt lite tid til å prioritere oss, men nå ser det ut til å lysne. 🙂

Ååååå så gøy 🥳❤️ lykke til denne pp. Heier på dere 😄😄😄 jeg har bestilt et termometer med 2 desimaler så blir spennende å skal begynne å måle + ta el tester når denne kommer. Men veet når hadde el denne mnd pga var hos gynekologen tilfeldigvis den dagen 🥳 så hååååper her også 🙏🙏🙏🙏🥰🥰🍼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, bittelillebolla said:

FB1AC27E-C9B0-407D-8436-B1A04EE1EF69.thumb.jpeg.fdbaddf1b81c7f23f4272ce388bf6f76.jpeg

:bolledeig: Yes!! Endelig!! For en lykkerus! 👏🏻 Det eneste jeg er bittelitt (les veldig) lei meg for, er at jeg sluttet å tempe vaginalt akkurat den dagen jeg dagen hadde eggløsning! Gjorde det i dag, fordi jeg måtte se hvor høyt jeg egentlig lå. Så tempen i går, og overgår er oraltempen da. Midt i mitt flotte kunstverk av en syklus. :fnise: 
 

Men fy søren så lykkelig jeg er for eggløsning!! Juhu!! Trengte kanskje bare litt kjærestekos. 😇 Han har hatt så ufattelig mye å gjøre på jobb, at jeg nesten ikke har sett han. Så det har blitt litt lite tid til å prioritere oss, men nå ser det ut til å lysne. 🙂

Ååååå så gøy 🥳❤️ lykke til denne pp. Heier på dere 😄😄😄 jeg har bestilt et termometer med 2 desimaler så blir spennende å skal begynne å måle + ta el tester når denne kommer. Men veet når hadde el denne mnd pga var hos gynekologen tilfeldigvis den dagen 🥳 så hååååper her også 🙏🙏🙏🙏🥰🥰🍼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeeeei så fortjent @bittelillebolla!! Endelig! Nå er det virkelig din tur. Jeg vet hvordan det er å tempe sånn og vente og vente på EL. Jeg tror ikke du skal være så lei deg for at du tempet vaginalt da, du har jo erfart at det ikke var så stor forskjell. Hvordan var det forresten med EL-testingen din? Tok du bare en test på mandag som plutselig var positiv etter en ukes opphold med testing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cathrine 91 skrev (15 minutter siden):

Ååååå så gøy 🥳❤️ lykke til denne pp. Heier på dere 😄😄😄 jeg har bestilt et termometer med 2 desimaler så blir spennende å skal begynne å måle + ta el tester når denne kommer. Men veet når hadde el denne mnd pga var hos gynekologen tilfeldigvis den dagen 🥳 så hååååper her også 🙏🙏🙏🙏🥰🥰🍼

Tusen takk! 🥰 Foreløpig bruker vi kondomer, men sluttet med hormonprevensjon fordi jeg ville avvende kroppen før prøvingen begynte. I tillegg til diverse bivirkninger jeg plutselig fikk. Måtte enten slutte på de, eller bytte til et merke med mer hormoner, da ble valget enkelt. :) Jeg er forøvrig veldig klar for å sette i gang, men mannen trenger litt mer tid. 😆

Temping er genialt! Hadde hørt om det for en stund siden, men synes det høres voldsomt ut å våkne til samme tid hver dag. Men jeg synes det går helt fint, noen dager sover jeg videre og andre ikke. :) Kjempe fint at du fant EL, det er ikke alltid så lett. Ønsker deg masse lykke til!! :) En spennende tid i møte! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (17 minutter siden):

Foreløpig bruker vi kondomer, men sluttet med hormonprevensjon fordi jeg ville avvende kroppen før prøvingen begynte.

Ah det glemte jeg i all gleden her! 😂 Da skal det kanskje litt til for at det blir en spire ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Jeeeeei så fortjent @bittelillebolla!! Endelig! Nå er det virkelig din tur. Jeg vet hvordan det er å tempe sånn og vente og vente på EL. Jeg tror ikke du skal være så lei deg for at du tempet vaginalt da, du har jo erfart at det ikke var så stor forskjell. Hvordan var det forresten med EL-testingen din? Tok du bare en test på mandag som plutselig var positiv etter en ukes opphold med testing?

Tusen takk! :) Ikke noe moro å vente og vente på EL, æsj det var verre enn jeg hadde trodd. Hadde du mange sykluser som var slik? :( Jeg håper at kroppen min stabiliserer seg nå, men magefølelsen sier noe annet. Men akkurat nå skal jeg være glad for at jeg endelig fikk eggløsning. 👏 Resten får jeg ta når det eventuelt kommer. :) 

Det var grusomt demotiverende å ta de EL testene, ble så lei meg hver gang. Jeg sluttet derfor å ta de forrige uke, og bestilte time hos legen isteden. :fnise: Tok blodprøver den 25. og hadde kjempe høy LH verdi. Så jeg regner med at det teller som en positiv test. I og med at jeg har tatt EL tester som er negative i en evighet, så vet jeg at jeg ikke har høy LH verdi til vanlig, annet enn når jeg har eggløsning. Så jeg hadde rett og slett eggløsning samme dag jeg var hos legen. Kan hende jeg trengte å legge det fra meg, og at det hjalp å vite at jeg skulle få det sjekket. Aner ikke hvor mye sånt spiller inn. 🙂 Forrige syklus fant jeg EL slim, og stusset litt. Så skulle ta en EL-test, men glemte bort urinprøva. 😅 Dagen etterpå hadde jeg fremdeles annerledes utflod, men ikke så slimete som dagen før. Tok et test og den var positiv ut av det blå. Trodde jeg skulle merke det denne syklusen også, men det gjorde jeg visst ikke. :) 

Atticmess skrev (47 minutter siden):

Så gøy, @bittelillebolla! Vell fortjent 😁

Tusen takk! ❤️ 

Endret av bittelillebolla
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (Akkurat nå):

Ah det glemte jeg i all gleden her! 😂 Da skal det kanskje litt til for at det blir en spire ut av det.

Ja, dessverre! 😅 Føler meg litt teit som den eneste temperen uten å være prøver her, så liker at dere glemmer det, haha. 😂 Jeg kommer snart etter. 😍 Det gleder jeg meg helt vilt mye til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, bittelillebolla said:

Tusen takk! 🥰 Foreløpig bruker vi kondomer, men sluttet med hormonprevensjon fordi jeg ville avvende kroppen før prøvingen begynte. I tillegg til diverse bivirkninger jeg plutselig fikk. Måtte enten slutte på de, eller bytte til et merke med mer hormoner, da ble valget enkelt. :) Jeg er forøvrig veldig klar for å sette i gang, men mannen trenger litt mer tid. 😆

Temping er genialt! Hadde hørt om det for en stund siden, men synes det høres voldsomt ut å våkne til samme tid hver dag. Men jeg synes det går helt fint, noen dager sover jeg videre og andre ikke. :) Kjempe fint at du fant EL, det er ikke alltid så lett. Ønsker deg masse lykke til!! :) En spennende tid i møte! 

Åååja 👍❤️ men spennende uansett 😄😄 håper han snart blir klar da🥳🤩 jeg burde jo egentlig visst det fordi har følget dere alle her ei lita stund.😇😍

 

Ja jeg begynner å syntes det selv nå ❤️❤️ tuuuusen takk det betyr mye! 

Jeg vet vi ikke har prøvd så lenge men føles uendelig lang. Vi er i pp 8 nå, snart 9 om ikke det klaffet denne gangen heller😓😓💗 men håååper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cathrine 91 skrev (2 minutter siden):

Åååja 👍❤️ men spennende uansett 😄😄 håper han snart blir klar da🥳🤩 jeg burde jo egentlig visst det fordi har følget dere alle her ei lita stund.😇😍

 

Ja jeg begynner å syntes det selv nå ❤️❤️ tuuuusen takk det betyr mye! 

Jeg vet vi ikke har prøvd så lenge men føles uendelig lang. Vi er i pp 8 nå, snart 9 om ikke det klaffet denne gangen heller😓😓💗 men håååper. 

Jeg vet ikke hvordan det er når man er aktiv prøver, men jeg har full forståelse for at det er tungt når ting ikke klaffer slik man ønsker. ❤️ Merker jo selv, hvor altoppslukende det kan være selv uten å være prøver. :)  Helt sikker på at lille spiren sitter snart. Det er jo ikke uvanlig at det tar litt tid, men jeg forstår så godt at man blir utålmodig. ❤️

Krysser fingrene for at mannen min blir klar snart, han er mer på gli enn han har vært før. 😂 Jobber med saken, haha! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, bittelillebolla said:

Jeg vet ikke hvordan det er når man er aktiv prøver, men jeg har full forståelse for at det er tungt når ting ikke klaffer slik man ønsker. ❤️ Merker jo selv, hvor altoppslukende det kan være selv uten å være prøver. :)  Helt sikker på at lille spiren sitter snart. Det er jo ikke uvanlig at det tar litt tid, men jeg forstår så godt at man blir utålmodig. ❤️

Krysser fingrene for at mannen min blir klar snart, han er mer på gli enn han har vært før. 😂 Jobber med saken, haha! 

Haha godt å høre😍👌 gleder meg til du sier du også er prøver! Selv om jeg  ser opp til deg pga du har kontroll osv før dette på el som må gjøre ting så mye lettere🥰🥰 så ingenting å føles teit ut fordi!  Skal krysse alt jeg har for deg🤞🤞🤞 høres ut som nærmer seg da❤️ 

 

Jaaaaaaaaa helt enig, er veldig altoppslukende og klarer jo ikke å tenke på annet😝 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cathrine 91 skrev (1 minutt siden):

Haha godt å høre😍👌 gleder meg til du sier du også er prøver! Selv om jeg  ser opp til deg pga du har kontroll osv før dette på el som må gjøre ting så mye lettere🥰🥰 så ingenting å føles teit ut fordi!  Skal krysse alt jeg har for deg🤞🤞🤞 høres ut som nærmer seg da❤️ 

 

Jaaaaaaaaa helt enig, er veldig altoppslukende og klarer jo ikke å tenke på annet😝 

 

 

Det er også litt @Amatariel sin fortjeneste. 😇 Veldig glad for at jeg begynte å tempe. Nå krysser jeg bare fingrene for at syklusene blir kortere og kortere. 

Krysser fingrene for deg også. ❤️ Gleder meg til å dele prøvedagbok osv med dere når den tid kommer. Fine gruppa! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (4 minutter siden):

Tusen takk! :) Ikke noe moro å vente og vente på EL, æsj det var verre enn jeg hadde trodd. Hadde du mange sykluser som var slik?

Første gang jeg ble prøver kastet jeg pillen etter 10 års bruk og hadde forventninger om å komme rett i syklus. Veldig naiv altså :roll: Hadde lange sykluser, klarte ikke å kartlegge EL verken på test eller temp, mensen kom innimellom. Av og til med 50 dagers mellom, og av og til varte den i nesten 20 dager. Et meget frustrerende år! Dro til privat gynekolog etter 4 måneder og fikk påvist PCOS. Prøvde ut litt medisin, men fungerte ikke. Etter 1 år ble jeg henvist og dro til Medicus. Fikk annen medisin, og ble gravid på første EL! Det tok bare litt tid før jeg fant ut av det... For EL-testene mine var negative hele syklusen. Jeg tok til og med en blodprøve hos Medicus og mottok telefonen med "prøvene viser at du ikke har hatt EL". I tillegg bekreftet ikke FF noe EL.... så det var temmelig kjipt. Helt til jeg ble oppfordret av forumvenninner (!) til å bare helt random ta en g-test. Jeg hadde selvsagt null tro på det, men gjorde da det. Og den var KNALL positiv. Der og da kunne jeg ikke skjønne hvordan det var mulig. Men i ettertid nøstet jeg det opp greit. EL-testene jeg tok var av dårlig merke. De ble riktignok aldri positive, men de hadde en økning som viste seg å passe med unnfangelsen (bilde av testene her). Blodprøven viste seg å ha blitt tatt litt for tidlig. Charten som jeg syns så fryktelig dårlig ut ga litt mer mening når jeg skjønte unnfangelsesdatoen, og jeg satt inn blått kryss (bilde av den her). Så så lurt kan man altså bli!! Men ja, var mange sykluser med slike jojo-temper og mye hormonkrøll. Men endte godt :) Nå er dette resultatet en flott gutt på 10 år.

bittelillebolla skrev (1 minutt siden):

Ja, dessverre! 😅 Føler meg litt teit som den eneste temperen uten å være prøver her, så liker at dere glemmer det, haha. 😂 Jeg kommer snart etter. 😍 Det gleder jeg meg helt vilt mye til! 

Nei det er ikke teit! Det er kjempelurt! Er det noen ting jeg og andre tempere ofte angrer på, så er det at de ikke begynte tidligere. Så smart å både komme inn i temperutinen, og det å bli kjent med syklusen via temperaturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, bittelillebolla said:

Det er også litt @Amatariel sin fortjeneste. 😇 Veldig glad for at jeg begynte å tempe. Nå krysser jeg bare fingrene for at syklusene blir kortere og kortere. 

Krysser fingrene for deg også. ❤️ Gleder meg til å dele prøvedagbok osv med dere når den tid kommer. Fine gruppa! ❤️ 

Hehe så bra da🥳😍 gode @Amatariel 

 

Ja det får vi krysse for 😍😍😍 

Gleder meg til å følge dagboka di når den kommer. 

Tusen takk ❤️❤️🥳

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (39 minutter siden):

Første gang jeg ble prøver kastet jeg pillen etter 10 års bruk og hadde forventninger om å komme rett i syklus. Veldig naiv altså :roll: Hadde lange sykluser, klarte ikke å kartlegge EL verken på test eller temp, mensen kom innimellom. Av og til med 50 dagers mellom, og av og til varte den i nesten 20 dager. Et meget frustrerende år! Dro til privat gynekolog etter 4 måneder og fikk påvist PCOS. Prøvde ut litt medisin, men fungerte ikke. Etter 1 år ble jeg henvist og dro til Medicus. Fikk annen medisin, og ble gravid på første EL! Det tok bare litt tid før jeg fant ut av det... For EL-testene mine var negative hele syklusen. Jeg tok til og med en blodprøve hos Medicus og mottok telefonen med "prøvene viser at du ikke har hatt EL". I tillegg bekreftet ikke FF noe EL.... så det var temmelig kjipt. Helt til jeg ble oppfordret av forumvenninner (!) til å bare helt random ta en g-test. Jeg hadde selvsagt null tro på det, men gjorde da det. Og den var KNALL positiv. Der og da kunne jeg ikke skjønne hvordan det var mulig. Men i ettertid nøstet jeg det opp greit. EL-testene jeg tok var av dårlig merke. De ble riktignok aldri positive, men de hadde en økning som viste seg å passe med unnfangelsen (bilde av testene her). Blodprøven viste seg å ha blitt tatt litt for tidlig. Charten som jeg syns så fryktelig dårlig ut ga litt mer mening når jeg skjønte unnfangelsesdatoen, og jeg satt inn blått kryss (bilde av den her). Så så lurt kan man altså bli!! Men ja, var mange sykluser med slike jojo-temper og mye hormonkrøll. Men endte godt :) Nå er dette resultatet en flott gutt på 10 år.

Nei det er ikke teit! Det er kjempelurt! Er det noen ting jeg og andre tempere ofte angrer på, så er det at de ikke begynte tidligere. Så smart å både komme inn i temperutinen, og det å bli kjent med syklusen via temperaturen.

Åh! For en solskinnshistorie! 😍 Takk for at du deler. Ikke rart du ikke forsto noe av den charten, og med så dårlig kvalitet på EL-testene. Også at de skulle bekrefte at du ikke hadde hatt eggløsning i tillegg. Tenk at det skulle ende med positiv test attpåtil. Forstår så godt at du ble sjokkert da! 🥰

Jeg håper ikke at jeg har noen utfordringer i forhold til hormonene mine, og at de bare svingninger etter 12 års bruk av p.piller. Men om det skulle være noe der, så er det sabla godt å vite at det ikke nødvendigvis er kroken på døra og at andre har lykkes med å bære frem barn på tross av det. 🙂 Slike utfordringer er jo veldig vanlig dessverre, og jeg prøver å være litt forberedt på at jeg kan få den samme beskjeden som du fikk. Barneønske er så sterkt i meg, og har alltid vært der. Er vel derfor jeg blir overlykkelig hver gang kroppen slipper et egg. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (4 minutter siden):

Er vel derfor jeg blir overlykkelig hver gang kroppen slipper et egg. :fnise: 

Samme her! Og derfor jeg føler meg forelsket når jeg ser på chartene mine når for tiden 😅 Er jammen stor forskjell for noen år siden da hormonene var på styr! Du kan være veldig heldig å leve i en tid der det er mye hjelp å få. Er sææærs få som er ufrivillig barnløs. Utrolig mye bra har skjedd på bare få år. Det var f.eks pergotime jeg fikk først den gangen mine hormoner slet etter p-pilleslutt. Det hjalp ikke, og jeg måtte vente enda noen måneder før jeg prøvde noe annet. Det ble metformin som hjalp til da, og nå i senere tid viser det seg at letrozol er gull for å fremkalle EL. Det var helt ukjent før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (1 time siden):

Føler meg litt teit som den eneste temperen uten å være prøver her, så liker at dere glemmer det, haha. 😂 Jeg kommer snart etter. 😍 Det gleder jeg meg helt vilt mye til! 

Må si jeg er kjempeimponert over at du forbereder deg så godt! Som andre her skriver er det absolutt ikke teit, heller veldig fornuftig! Tenk så god kontroll du har når dere bestemmer dere for å virkelig prøve :hoppendeglad: Husker de første månedene med aktiv prøving og hvor mye tid og frustrasjon som gikk med til å forstå sin egen syklus og utallige tester 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...