Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (2 timer siden):

Samme her! Og derfor jeg føler meg forelsket når jeg ser på chartene mine når for tiden 😅 Er jammen stor forskjell for noen år siden da hormonene var på styr! Du kan være veldig heldig å leve i en tid der det er mye hjelp å få. Er sææærs få som er ufrivillig barnløs. Utrolig mye bra har skjedd på bare få år. Det var f.eks pergotime jeg fikk først den gangen mine hormoner slet etter p-pilleslutt. Det hjalp ikke, og jeg måtte vente enda noen måneder før jeg prøvde noe annet. Det ble metformin som hjalp til da, og nå i senere tid viser det seg at letrozol er gull for å fremkalle EL. Det var helt ukjent før. 

Dine charter er så flotte, skjønner godt at du er forelska i dem! 😍 Jeg har alltid hatt en magefølelse på at jeg ikke kommer til å bli gravid så lett, men har jo ikke hatt noen grunn til å tro det. Avfeide det med at det sikkert var fordi det er så viktig for meg å få barn, at jeg laget meg en bekymring ut av det. Nå som ting faktisk begynner å peke litt i den retningen at det kan være noe ubalanse der, så lukker jeg øynene litt og vil ikke se det. Orker ikke tenke på det enda, og lever i håpet om at det ordner seg av seg selv. 🙂 Det er jo helt fantastisk at det finne så mange fine hjelpemidler der ute nå. Fantastisk hvor mange som får hjelp til å bringe små søte lykketroll til verden. Det er jo en stor trøst for oss alle. ❤️ 

 

Snølilje skrev (2 timer siden):

Må si jeg er kjempeimponert over at du forbereder deg så godt! Som andre her skriver er det absolutt ikke teit, heller veldig fornuftig! Tenk så god kontroll du har når dere bestemmer dere for å virkelig prøve :hoppendeglad: Husker de første månedene med aktiv prøving og hvor mye tid og frustrasjon som gikk med til å forstå sin egen syklus og utallige tester 😂 

Takk for fine ord! :) Jeg har alltid vært lidenskapelig opptatt av svangerskap og fødsler, så det faller nok litt naturlig for meg å interessere meg stort innenfor dette tema også. Veeeldig spennende å bli kjent med kroppen sin på en ny måte. :)  I tillegg til at jeg nok er litt utålmodig, og gjerne skulle begynt prøvingen med en gang. Da føles det godt å på en måte ha begynt litt, og kunne forberede noe. Føles nyttig på et vis. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, bittelillebolla said:

Dine charter er så flotte, skjønner godt at du er forelska i dem! 😍 Jeg har alltid hatt en magefølelse på at jeg ikke kommer til å bli gravid så lett, men har jo ikke hatt noen grunn til å tro det. Avfeide det med at det sikkert var fordi det er så viktig for meg å få barn, at jeg laget meg en bekymring ut av det. Nå som ting faktisk begynner å peke litt i den retningen at det kan være noe ubalanse der, så lukker jeg øynene litt og vil ikke se det. Orker ikke tenke på det enda, og lever i håpet om at det ordner seg av seg selv. 🙂 Det er jo helt fantastisk at det finne så mange fine hjelpemidler der ute nå. Fantastisk hvor mange som får hjelp til å bringe små søte lykketroll til verden. Det er jo en stor trøst for oss alle. ❤️ 

 

Takk for fine ord! :) Jeg har alltid vært lidenskapelig opptatt av svangerskap og fødsler, så det faller nok litt naturlig for meg å interessere meg stort innenfor dette tema også. Veeeldig spennende å bli kjent med kroppen sin på en ny måte. :)  I tillegg til at jeg nok er litt utålmodig, og gjerne skulle begynt prøvingen med en gang. Da føles det godt å på en måte ha begynt litt, og kunne forberede noe. Føles nyttig på et vis. :)

Det er jo kjempe nyttig og fornuftig!❤️❤️❤️ Heier på deg, å håper snart din tur også snart 👍😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, eg skjønner ikkje noko av grafen min denne månaden. Fekk plutseleg stipla kryss på CD14? Tidlegaste eg har hatt EL var førre månad med CD16, elles CD 17–20. Ikkje heilt umogeleg, sjølvsagt, men i tillegg har eg ømme bryst NO? Dette var rare greier.

?i=10011018&

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jennni skrev (48 minutter siden):

Ok, eg skjønner ikkje noko av grafen min denne månaden. Fekk plutseleg stipla kryss på CD14? Tidlegaste eg har hatt EL var førre månad med CD16, elles CD 17–20. Ikkje heilt umogeleg, sjølvsagt, men i tillegg har eg ømme bryst NO? Dette var rare greier.

Det blir interessant å se tempen din videre. EL kan jo ha skjedd (så håper det er lagt noen aksjer). Men er også sannsynlig at det store hoppet kommer om noen få dager først. At den bare så vidt er i gang med økningen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (6 timer siden):

Spent på tempen din i dag @Memira!


ja! Jeg har jukset litt med temperaturen akkurat i de to dagene rundt EL, kun fordi jeg er helt sikker på at EL var en dag senere enn FF mener 😅 

Tempen er fortsatt høy og godt over coverline, men når jeg skulle sjekke tappen i dag var det mye slim med pittelitt blod i. Så jeg frykter jo at TR er like rundt hjørnet ja. 

6E13C0FC-8635-4F76-918E-C74CC90F1394.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memira skrev (2 minutter siden):

men når jeg skulle sjekke tappen i dag var det mye slim med pittelitt blod i. Så jeg frykter jo at TR er like rundt hjørnet ja. 

Æsj det er kjedelig da... men håper likevel det skal gå! Tempen fin og så :)

Tok du letrozol i 6 dager du? Spør bare fordi jeg er nysgjerrig. Jeg fikk beskjed om fem dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy å lese her inne! 

Min første mnd med ordentlig temping

Tar temp kl.07.00 hver morgen før står opp. Vært spennende å følge med etter eggløsning.  I dag, 9 dpo, har jeg en ordentlig dipp i temperatur.... ble først veldig negativ til dette  , men har siden lest noe om "festedipp", eller ja.. kjært barn har mange navn...  noen som har kjennskap til dette?

I overkant spennende å skulle ta ny test i morgen tidlig nå ;) 

Hører til historien at jeg normalt har lutealfase på ca 14 dager så burde vel ikke få en dipp i temperatur nå sånn egentlig om det skulle være pga TR snart kommer? 

Legger ved bilde av min graf 

Skal også sies at jeg fikk en ilende smerte, på vestre side nederst i magen i går kveld kl 23 isj... varte kun 1 - 2 sekunder men jeg skvatt til. Veit ikke om dette kan være noe med eventuelt svangerskap???

Litt i overkant spennende tid dette ;) 

 

 

 

Screenshot_20210128-160353_FF App.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaBello skrev (13 minutter siden):

Tar temp kl.07.00 hver morgen før står opp. Vært spennende å følge med etter eggløsning.  I dag, 9 dpo, har jeg en ordentlig dipp i temperatur.... ble først veldig negativ til dette  , men har siden lest noe om "festedipp", eller ja.. kjært barn har mange navn...  noen som har kjennskap til dette?

Temping generelt er veldig spennende ja, og du er jo virkelig på et høydepunkt nå! 9 dpo er jo suuperspennende. Om du har 14 dagers lutealfase er det for tidlig til at tempen skal synke pga. mensen. Og festedipp er absolutt en reell greie, så blir spennende å se om det er det du har i dag. Noen smerter i kroppen eller liten blødning i syne? (ikke at man må ha det ved festing dog).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Æsj det er kjedelig da... men håper likevel det skal gå! Tempen fin og så :)

Tok du letrozol i 6 dager du? Spør bare fordi jeg er nysgjerrig. Jeg fikk beskjed om fem dager.

Dobbel kur i seks dager ja 😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (15 timer siden):

Temping generelt er veldig spennende ja, og du er jo virkelig på et høydepunkt nå! 9 dpo er jo suuperspennende. Om du har 14 dagers lutealfase er det for tidlig til at tempen skal synke pga. mensen. Og festedipp er absolutt en reell greie, så blir spennende å se om det er det du har i dag. Noen smerter i kroppen eller liten blødning i syne? (ikke at man må ha det ved festing dog).

Takk for svar ❤ :)

Ja er skikkelig spennede  :)

Hadde noen udefinerbare smerter nederst o magen over kort periode etter at jeg la meg i går. Ikke merket noe mer enn dette utover tempen.. :) i dag tidlig kl 07 var tempen back in business.. med 36.9 ° så dette er veldig spennende. 

 

Det kan vel være dipp på denne måten også om man ikke er gravid? 

 

Legger ved bilde av dagens Ff - kurve  :)

Screenshot_20210129-070316_FF App.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaBello skrev (1 time siden):

Det kan vel være dipp på denne måten også om man ikke er gravid? 

Ja det kan det. Og så kan man oppleve en fin jevn kurve uten dipp selv om man er gravid også. Så ingen fasitsvar akkurat, men en sånn her dipp som du har gir håpet et boost i alle fall 😄 Når skal du teste!?? Ikke tatt en ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (22 timer siden):

Det blir interessant å se tempen din videre. EL kan jo ha skjedd (så håper det er lagt noen aksjer). Men er også sannsynlig at det store hoppet kommer om noen få dager først. At den bare så vidt er i gang med økningen nå.

Temperaturen forset å stige, så eg trur faktisk EL var CD14. Han er dessutan såpass høg at eg ikkje klarer å sjå for meg noko stort hopp (førre syklus tok eg progesteron, så derfor var han nok kunstig høg på slutten). Får vel berre sjå når mensen kjem. Vanlegvis pleier eg å begynner EL-testing på CD14, men denne syklusen har eg rett og slett gløymt det 😄

Om det stemmer, klager eg jo ikkje over tidlegare EL – berre uvant. Det blei ikkje lagt inn så mykje aksjer (trudde jo vi hadde meir tid), men i teorien skal jo ein gong halde, så kryssar fingrane likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (22 timer siden):

Ja det kan det. Og så kan man oppleve en fin jevn kurve uten dipp selv om man er gravid også. Så ingen fasitsvar akkurat, men en sånn her dipp som du har gir håpet et boost i alle fall 😄 Når skal du teste!?? Ikke tatt en ennå?

Ikke testet ennå. Tenker denne gang forsøke å vente til IKM men ikke så lett.

Temperatur i dag hadde sunket litt igjen... med til 36.7° fra 36.9° i går...tar samme tidspunkt og hadde sovet ca like lenge. Så en ny "dropp" i dag sånn sett, men godt over linja så er vel fremdeles med i "gamet" denne syklusen?! ... normalt at det kan gå sånn opp og ned ?...

Screenshot_20210130-072526_FF App.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MiaBello skrev (29 minutter siden):

Ikke testet ennå. Tenker denne gang forsøke å vente til IKM men ikke så lett.

Temperatur i dag hadde sunket litt igjen... med til 36.7° fra 36.9° i går...tar samme tidspunkt og hadde sovet ca like lenge. Så en ny "dropp" i dag sånn sett, men godt over linja så er vel fremdeles med i "gamet" denne syklusen?! ... normalt at det kan gå sånn opp og ned ?...

Screenshot_20210130-072526_FF App.jpg

Her er min november chart. Følte den hoppet mye i dpo dagene 🤷🏻‍♀️ Vet ikke hva som er normalt, men har hatt litt opp og ned i tempen ja. Slenger med desember charten også som jeg håpte det var en festedipp på 🙈

Screenshot_20210130_081826.jpg

Screenshot_20210130_082043.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaBello skrev (1 time siden):

normalt at det kan gå sånn opp og ned ?...

Det er i alle fall ikke helt unormalt. Hovedregelen er at tempen skal være over coverline. Håper mensen holder seg unna og du får testet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Amatariel said:

Det er i alle fall ikke helt unormalt. Hovedregelen er at tempen skal være over coverline. Håper mensen holder seg unna og du får testet! 

Hvor lenge må man teste for å kunne få line da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cathrine 91 skrev (Akkurat nå):

Hvor lenge må man teste for å kunne få line da? 

Litt usikker på hva du mener? Men coverline dukker opp når FF bekrefter EL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Amatariel said:

Litt usikker på hva du mener? Men coverline dukker opp når FF bekrefter EL. 

Hvor lang tid tar det mener jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cathrine 91 skrev (2 minutter siden):

Hvor lang tid tar det mener jeg

Coverline dukker opp når man har tre temper som er høye nok til at FF fastsetter EL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Amatariel said:

Coverline dukker opp når man har tre temper som er høye nok til at FF fastsetter EL. 

3 mnd eller dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...