Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Amatariel said:

10 dpo her og dååårlig natt. Våknet flere ganger i natt og sjekket klokken i tilfelle det var fem minutter til den skulle ringe for temping. Både klokken 2, 3, og 4. Og så kl.5.20, og da var det bare 40 min igjen til temping så da mener jeg resultatet ble mer riktig å måle da, enn å våkne kl. 6 igjen. Så derfor ble dagens temp med en hvit trekant 😑 Høy ja, men blir jo usikker over hvor reell den er da.

Veldig fin chart da! Har du testet? 🤞🏼😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

My_Lady skrev (2 timer siden):

Endelig i DPO land for første gang siden jeg sluttet med prevensjon i slutten av september i fjor. Hadde først en syklus på 31 dager uten EL. Så denne her som har vart i en evighet. 
 

EE47CA90-63EB-498D-91FF-30ABDA86D4D1.thumb.png.6382acd466584881da12d97084ff7653.png

HURRA for eggløsning! :hoppendeglad:

For en lettelse det må være! Jeg forstår  godt at dette var etterlengtet! Er i akkurat samme båt selv. Sluttet på prevensjon i slutten av oktober i fjor, og fikk EL på dag 40 eller 41. Hele syklusen varte totalt i 52 dager. Var så happy for det, og tenkte at nå blir det strake vegen herfra. Men nå sitter jeg her da, på CD 39 i neste syklus uten noen tegn til EL overhode.  Så jeg forbereder meg på at dette kan bli en enda lenger syklus, slik du opplevde. Ser at du har notert ned sporadisk spotting, og vil bare si at det opplever jeg også etter pilleslutt, selv tre måneder etterpå. Synes den delen er ekstra kjip. 

Jeg krysser fingrene så hardt for at du får kortere sykluser fremover, og at kroppen stabiliserer seg. Håper du fortsetter å dele. Hadde vært så spennende å følge noen som er i akkurat samme situasjon, og neeesten likt i løypa. Ønsker deg masse lykke til videre. 🌷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 timer siden):

10 dpo her og dååårlig natt. Våknet flere ganger i natt og sjekket klokken i tilfelle det var fem minutter til den skulle ringe for temping. Både klokken 2, 3, og 4. Og så kl.5.20, og da var det bare 40 min igjen til temping så da mener jeg resultatet ble mer riktig å måle da, enn å våkne kl. 6 igjen. Så derfor ble dagens temp med en hvit trekant 😑 Høy ja, men blir jo usikker over hvor reell den er da.

Æsj! Så kjedelig. :( Kjenner igjen dette så altfor godt! Håper det var bare èn dårlig natt, og at du klarer å la være å spinne videre på tanken om at neste natt bli bedre. Det kan ende i en dårlig runddans har jeg erfart. :unsure: Men det er jo spesielt nervepirrende for deg nå, når den O'store testdagen nærmer seg. Det forstår jeg godt! ❤️ Håper du kan skimte en strek nummer to i morgen. 

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GBAA skrev (5 timer siden):

Veldig fin chart da! Har du testet? 🤞🏼😊

Ja, både i går og i dag med negativt resultat. Vet det er tidlig da. Er imorgen som er den store D-dagen... 

Niny skrev (5 timer siden):

@Amatariel

Så kjekt du har lyst å følge med. Aner ikke om det ble gjort rett, men etter nå 5 minutter knot i menyene så var det dette jeg kom frem til:

https://www.fertilityfriend.com/home/74d52c

Ja så fint å kunne klikke seg inn og se 😊 Ser bra ut så langt også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, bittelillebolla said:

HURRA for eggløsning! :hoppendeglad:

For en lettelse det må være! Jeg forstår  godt at dette var etterlengtet! Er i akkurat samme båt selv. Sluttet på prevensjon i slutten av oktober i fjor, og fikk EL på dag 40 eller 41. Hele syklusen varte totalt i 52 dager. Var så happy for det, og tenkte at nå blir det strake vegen herfra. Men nå sitter jeg her da, på CD 39 i neste syklus uten noen tegn til EL overhode.  Så jeg forbereder meg på at dette kan bli en enda lenger syklus, slik du opplevde. Ser at du har notert ned sporadisk spotting, og vil bare si at det opplever jeg også etter pilleslutt, selv tre måneder etterpå. Synes den delen er ekstra kjip. 

Jeg krysser fingrene så hardt for at du får kortere sykluser fremover, og at kroppen stabiliserer seg. Håper du fortsetter å dele. Hadde vært så spennende å følge noen som er i akkurat samme situasjon, og neeesten likt i løypa. Ønsker deg masse lykke til videre. 🌷

Takk 😄 Håper syklusen din stabiliserer seg snart. 

Ble ikke så overrasket over at syklus var så lang og EL kom faktisk på den nøyaktige dagen jeg "forventet" den. Var helt likt første gangen jeg prøvde å bli gravid, da ble jeg faktisk gravid i den 90 dagers-syklusen. Men mistet, og redd det kan ha med at egget var dårlig siden syklusen var så lang 😕 

Så veldig spent på hvordan neste syklus blir om det ikke klaffet denne gangen. Prøver på nr 3 nå, med ny mann, men heldigvis bestemte vi oss for å prøve før den opprinnelige planen, så føler dermed at vi har god tid, selv om jeg er utålmodig også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

My_Lady skrev (2 timer siden):

Takk 😄 Håper syklusen din stabiliserer seg snart. 

Ble ikke så overrasket over at syklus var så lang og EL kom faktisk på den nøyaktige dagen jeg "forventet" den. Var helt likt første gangen jeg prøvde å bli gravid, da ble jeg faktisk gravid i den 90 dagers-syklusen. Men mistet, og redd det kan ha med at egget var dårlig siden syklusen var så lang 😕 

Så veldig spent på hvordan neste syklus blir om det ikke klaffet denne gangen. Prøver på nr 3 nå, med ny mann, men heldigvis bestemte vi oss for å prøve før den opprinnelige planen, så føler dermed at vi har god tid, selv om jeg er utålmodig også. 

Så bra at EL kom på forventet dag! 🙂 Sikkert veldig godt å ha erfaring med å slutte med hormonprevensjon en gang før. Da vet du jo at kroppen din kan, og har klart det før. Så synd at du mistet på den langs syklusen forrige gang. 🙁 Jeg aner ikke om det kan gå utover kvaliteten å ha lange sykluser. 
 

Håper det klaffer for deg denne syklusen. Blir spennende fremover! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våknet 05:20 i dag og målte temperaturen min til 36,48. Jeg ble liggende våken frem til 05:50 som er da jeg pleier å tempe; da målte jeg 36,61. Jeg håper den siste temperaturmålingen er mest riktig for jeg vil ikke at temperaturen min skal begynne å synke 🥺

Legger ved bilde av grafen min med første måling som verdi. 

7CCC9044-D806-416C-82D0-6E4AD9AE4765.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det ser bra ut dette SilSil :) 

Jeg ble veldig håpefull da jeg lå i sengen og tempet i morges. For tempen er fortsatt høy. Pleier aldri å være så høy dagen før IKM. Til sammenligning lå den på 36,60, 36,80 og 36,65 de forrige syklusene. Så at den er oppi 37 nå er uvanlig. Og fortsatt ingen PMS i dag heller. Derfor ble det en veldig bratt bakke å falle da jeg tok tester og de alle sammen ble negative. Så - ingen håp her lenger :( Ganske sint på tempen som ikke faller litt før så jeg ikke blir så håpefull, og hele syklusen forøvrig som virket å være så fin - med tidlig EL og alt! Og så klarer jeg ikke å bli gravid! Og det virker nå som lutealfasen min skal endre seg også, den som har den ene stabile tingen for meg. Men vi får se... mensen bør kommer i morgen.

12dpo.JPG.bf7072c829c2154e7dde776f22f3969f.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kryssar fingrane for deg, @SilSil! 🤞
Og så kjipt med negative testar når kurva elles er så fin, @Amatariel. Så vondt med den skuffelsen når ein er så håpefull😞
 

Eg (og tempen) har hatt ein skikkeleg opptur i helga, og eg er i dag på 4 DPO! Får ikkje heiltrukket kryss pga mismatch mellom temp og registrert EL-slim, men håpar likevel FF er inne på noko her 🤞.

 
?i=10021363&

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har tempet en stund💖

Går tempen litt opp og ned ved graviditet? 

Har normalt 36.8, vært stabil på den i mange dager, 12dpo og positiv digital i går. Men i dag var den 36.6 😐 

Dårlig tegn eller vanlig? 

Anonymkode: 469b6...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Dere som har tempet en stund💖

Går tempen litt opp og ned ved graviditet? 

Har normalt 36.8, vært stabil på den i mange dager, 12dpo og positiv digital i går. Men i dag var den 36.6 😐 

Dårlig tegn eller vanlig? 

Anonymkode: 469b6...71e

Har lest at tempen går opp og ned under graviditet, og man bør derfor slutte å måle temp etter å ha fått positiv test slik at man unngår unødig bekymring ☺️
 

Til et annet tema: Jeg er 12 DPO og i dag gikk tempen litt opp igjen etter noen ustabile målinger 🤞🏻🤞🏻🤞🏻5713195B-1A0C-438C-8CFE-5352657007AE.thumb.jpeg.d327e6f14d432c312f8eaa15e0c8680c.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Dere som har tempet en stund💖

Går tempen litt opp og ned ved graviditet? 

Har normalt 36.8, vært stabil på den i mange dager, 12dpo og positiv digital i går. Men i dag var den 36.6 😐 

Dårlig tegn eller vanlig? 

Anonymkode: 469b6...71e

Ja, den svinger veldig! Det er hormonene som gjør det. Derfor bør man slutte å tempe når man har fått positiv test. Jeg tempet en gang helt til 24 dpo (fordi jeg ikke visste jeg var gravid), så her kan du se hvordan den charten så ut. Ikke rart jeg ikke visste at jeg var gravid...

SilSil skrev (6 minutter siden):

Jeg er 12 DPO og i dag gikk tempen litt opp igjen etter noen ustabile målinger 🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Flott temp! Men har du ikke tatt noe test?

Jeg er 13 DPO og har IKM i dag og veldig deprimert. Kom ingen spotting i går kveld og våknet til fortsatt høy temp i dag 😖 Er det mulig! Hadde egentlig slått meg til ro i går med at lutealfasen blir èn dag lenger. Det bør gå bra med tanke på gynekologtimen min... Men med denne tempen her i dag er det vanskelig å tro at mensen kommer i morgen også? Hva skjeeer!? G-testen er selvsagt fortsatt blenda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Amatariel, tusen takk for svar 😊😅

Ojj! I see.. Ja kjente at jeg ble lettere stresset av å se den synke.. Trodde det kunne bety at man produserer lite progesteron når tempen faller? 

Skal slutte tvert 😅

Anonymkode: 469b6...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (23 minutter siden):

Ja, den svinger veldig! Det er hormonene som gjør det. Derfor bør man slutte å tempe når man har fått positiv test. Jeg tempet en gang helt til 24 dpo (fordi jeg ikke visste jeg var gravid), så her 31 kB · 0 Nedlastninger kan du se hvordan den charten så ut. Ikke rart jeg ikke visste at jeg var gravid...

Flott temp! Men har du ikke tatt noe test?

Jeg er 13 DPO og har IKM i dag og veldig deprimert. Kom ingen spotting i går kveld og våknet til fortsatt høy temp i dag 😖 Er det mulig! Hadde egentlig slått meg til ro i går med at lutealfasen blir èn dag lenger. Det bør gå bra med tanke på gynekologtimen min... Men med denne tempen her i dag er det vanskelig å tro at mensen kommer i morgen også? Hva skjeeer!? G-testen er selvsagt fortsatt blenda.

Nei, tørr ikke å ta test 😅 Jeg forventer å få mensen på fredag, og om den ikke kommer da så tester jeg i helgen 🤞🏻
 

Håper det løser seg for deg - jeg har dessverre ingen gode råd å komme med. Skjønner at det er kjedelig og frustrerende hvis mensen uteblir uten at du er gravid ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8dpo 

Murre Murre stikke Murre! 

Hatt det sånn før, så tør ikke legge noe i det siden jeg har hatt kjemisk eller ikke vært gravid.. 

Men nå begynner det å være spennende! IKM egentlig på fredag, men pga Wild Yam så regner jeg med IKM er lørdag eller søndag 🙈 

Screenshot_20210119_110258_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Niny skrev (9 minutter siden):

8dpo 

Murre Murre stikke Murre! 

Hatt det sånn før, så tør ikke legge noe i det siden jeg har hatt kjemisk eller ikke vært gravid.. 

Men nå begynner det å være spennende! IKM egentlig på fredag, men pga Wild Yam så regner jeg med IKM er lørdag eller søndag 🙈 

Screenshot_20210119_110258_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Spennende! :nori:Krysser fingrene, og blåser babystøv i din retning. ❤️ Er det en kjent sak at Wild Yam forlenger luteralfasen, eller er det bare din personlig erfaring? :) Jeg mistenker at jeg har litt kort luteralfase for jeg begynte å spotte på 9 dpo sist syklus (fikk dog ikke ordentlig blødning før 12 DPO), om jeg hadde EL dagen etter positiv test. Temper ikke forrige syklus, åh som jeg angrer på det nå. Kunne kanskje vært spennende å prøve Wild Yam, om det viser seg at luteralfasen min er litt kort. Er det flere fordeler med Wild Yam? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (28 minutter siden):

Spennende! :nori:Krysser fingrene, og blåser babystøv i din retning. ❤️ Er det en kjent sak at Wild Yam forlenger luteralfasen, eller er det bare din personlig erfaring? :) Jeg mistenker at jeg har litt kort luteralfase for jeg begynte å spotte på 9 dpo sist syklus (fikk dog ikke ordentlig blødning før 12 DPO), om jeg hadde EL dagen etter positiv test. Temper ikke forrige syklus, åh som jeg angrer på det nå. Kunne kanskje vært spennende å prøve Wild Yam, om det viser seg at luteralfasen min er litt kort. Er det flere fordeler med Wild Yam? 🤔

Har selv hørt at Dong Quai kan hjelpe å få tidligere eggløsning, og Wild Yam kan forlenge lutealfasen. 

Sist måned fikk jeg ikke tidligere EL, men denne måneden kom den tidligste loggførte EL. 

Lutealfasen økte med 1-2 dager sist måned. Usikker på når å telle CD1, da jeg vet jeg hadde hatt friskt blod på kvelden hadde jeg lagt meg litt seinere. Har hatt fast lutealfase på 10 dager. 11 dager ved sist kjemiske, og 11/12 dager sist måned med Wild Yam. Usikker om det er flere fordeler 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Dere som har tempet en stund💖

Går tempen litt opp og ned ved graviditet? 

Har normalt 36.8, vært stabil på den i mange dager, 12dpo og positiv digital i går. Men i dag var den 36.6 😐 

Dårlig tegn eller vanlig? 

Anonymkode: 469b6...71e

 

Jeg tempet hele 3 uker etter positiv test sist jeg var gravid. Temperaturen holdt seg mellom 36.80-37.10 for det meste, godt over linjen på 36.55. Brukte Wild Yam og tok en stund før jeg turte å slutte, og trappet ned gradvis, så kan være den som holdt temperaturen såpass høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (31 minutter siden):

Har selv hørt at Dong Quai kan hjelpe å få tidligere eggløsning, og Wild Yam kan forlenge lutealfasen. 

Sist måned fikk jeg ikke tidligere EL, men denne måneden kom den tidligste loggførte EL. 

Lutealfasen økte med 1-2 dager sist måned. Usikker på når å telle CD1, da jeg vet jeg hadde hatt friskt blod på kvelden hadde jeg lagt meg litt seinere. Har hatt fast lutealfase på 10 dager. 11 dager ved sist kjemiske, og 11/12 dager sist måned med Wild Yam. Usikker om det er flere fordeler 🤷🏻‍♀️

Så bra at du kanskje merker effekt av den! 🙂Jeg skal skrive det bak øret, og om jeg ser etter hvert at syklusen kan trenge noen forbedringer hadde det jo vært kjempe fint om det kunne hjulpet med slike midler istedenfor medisiner. Hvert fall verdt et forsøk. 🙂 Takk for info. 👏🏻🌷 

Endret av bittelillebolla
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...