Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Åh! Herlig graf, Niny 😊

Dere som har tempet en stund og sett litt ulike charts, hvordan ser det ut om man har blitt gravid mot hvis man ikke har blitt gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Whooo nydelig chart @Niny - veldig gøy at EL kom en dag tidligere enn beregnet.

Atticmess skrev (1 time siden):

Åh! Herlig graf, Niny 😊

Dere som har tempet en stund og sett litt ulike charts, hvordan ser det ut om man har blitt gravid mot hvis man ikke har blitt gravid?

Jeg la ut et innlegg lenger bak her i tråden som du kan se om du vil. Tre av mine gravid-charter. Dessverre tempet jeg ikke sist sommer nå da jeg ble gravid så har ikke en av "nyere" dato (ref. hormonnivåene mine) Så den første charten min i innlegget er preget av en del hormonforstyrrelser. FF klarte ikke en gang å sette EL på meg. Derfor er krysset blått, fordi jeg satt det på selv i ettertid. Jeg trodde ikke at jeg hadde hatt EL den måneden... fikk jo bare negative EL-tester også (viste seg etterpå at det var av dårlig merke). Så fikk jo sjokk da jeg plutselig testet positivt på CD45, men da var jeg jo faktisk 24dpo 😂veldig spesiell tid det der altså!

Neste chart var veldig opp og ned, men kanskje 5 eller 8 dpo var festedipp? Jeg ble uansett gravid da! :) 

Den tredje der er mer hormonstabil, med fin og jevn chart. Litt sånn "etter boka".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til gynekolog igår formiddag som kunne bekrefte med innvendig ultralyd at det *mest sannsynlig* nylig var gått hull på en eggfollikkel i høyre eggstokk. Var et "tomrom" i enden av eggstokken og rett utenfor var en væskeoppsamling (sikkert det "gule legemet"). Veldig kjekt å få denne bekreftelsen når tempen også faktisk hoppet igår, 1 dag før forventet! 🎉

2 dpo idag! 😁

Screenshot_20210113_072741_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut Niny! 😄 Da får du nok et fint FF-kryss i morgen!

Still going strong med fin temp her på 7 dpo... Men kjenner selvfølgelig på at den blir å rase litt før IKM, som den pleier å gjøre. Men - nyte håpet enn så lenge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert kjempe deilige å få det bekreftet Niny! Kurven ser jo kjempe fin ut. 👌🏻 Blir spennende! 
 

Jeg våknet mye i natt av skarpe smerter nederst i magen. Kjentes ut som blæra var helt sprengt, uten at var noe særlig urin i den. Mistenkte uvi, men kjenner ikke noe mer til det nå. 🙈 Tenker at det kaaaanskje kan være eggløsning? Er på CD 37 idag, og fikk positiv EL test på CD40 forrige syklus (uten smerter). Blir spennende å se på tempen i morgen. Bare så synd at jeg måtte stå opp og tisse pluss at jeg våknet hele natten lang denne natten som kanskje er EL-dagen. Temper er jo naturligvis høyere enn den ville vært om jeg hadde sovet ordentlig, men i grunn ganske stabil i forhold til de andre. Mistenker at det kanskje hadde vært en dipp der, uten optimale forhold. 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvor mye har tempen min tenkt til å øke? Så langt har den økt med 0,84 grader fra eggløsning t.o.m. i dag. Det er jo så skummelt for jeg blir så håpefull 🙈

23FFFCD9-EEAC-4B75-ABE8-62BB76FF1A41.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig en god klatring det der SilSil! Moro! Skjønner godt du er håpefull... Husker ikke hvor lenge du har tempet, har du noen charter å sammenligne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også veldig håpefull når min temp er høy i dag. Men jeg glemmer så fort 😆 Når jeg går tilbake og ser på de forrige så var jo tempen så høy da også :roll: Er på 11 dpo at den begynner å synke hos meg. Og jeg er jo bare 8 dpo i dag, så charten lurer meg nok bare...

8dpo.JPG.89b5de593f867b2b42c5b67b41423b37.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (8 minutter siden):

Virkelig en god klatring det der SilSil! Moro! Skjønner godt du er håpefull... Husker ikke hvor lenge du har tempet, har du noen charter å sammenligne med?

Har ikke så mye å sammenligne med, dessverre! Har kun denne fra forrige syklus på 64 dager - er fortsatt veldig ny i temping gamet 😅

F09F5AD1-63BF-47FB-863E-F3147969F0E9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SilSil skrev (2 minutter siden):

Har ikke så mye å sammenligne med, dessverre! Har kun denne fra forrige syklus på 64 dager - er fortsatt veldig ny i temping gamet 😅

Skjønner. Det er bra du har begynt 😄 Det er veldig greit å ha kontroll på dette. Skulle du i verste fall ikke bli gravid så har man i alle fall mer data å se tilbake på, det er en fordel.

Men blir en spennende helg for oss altså..!! Jeg skal ta første test i morgen, selv om jeg veet det er tidlig. Men må prøve. Komme i gang med testingen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (8 minutter siden):

Skjønner. Det er bra du har begynt 😄 Det er veldig greit å ha kontroll på dette. Skulle du i verste fall ikke bli gravid så har man i alle fall mer data å se tilbake på, det er en fordel.

Men blir en spennende helg for oss altså..!! Jeg skal ta første test i morgen, selv om jeg veet det er tidlig. Men må prøve. Komme i gang med testingen ;)

Lykke til med testingen! Jeg håper på positivt resultat for deg ❤️ Jeg skal prøve å holde meg unna testingen til evt. tante rød kommer, men vi får se om jeg klarer å holde meg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å sjå så mange fine kurver her inne! 😍 

Eg ventar framleis spent på EL. Har hatt høge håp dei siste dagane etter eg hadde tjukt EL-slim på måndagen, og dei gongane eg får det har eg vanlegvis EL 1-2 dagar etterpå (min type EL-test 😊). Men denne månaden ser det ikkje ut til å bli slik. Kryssar fingrane for at kroppen kan klare å få igang eit forsøk til på EL denne syklusen, men er redd eg startar 2021 med ein syklus utan EL og at mensen kjem som vanleg rundt dag 28 😔

(Kurva mi er litt frynsete, men eg forventar stigning opp til 36,7-36,8 etter EL.)

s_Ypwyil.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 dpo her og dååårlig natt. Våknet flere ganger i natt og sjekket klokken i tilfelle det var fem minutter til den skulle ringe for temping. Både klokken 2, 3, og 4. Og så kl.5.20, og da var det bare 40 min igjen til temping så da mener jeg resultatet ble mer riktig å måle da, enn å våkne kl. 6 igjen. Så derfor ble dagens temp med en hvit trekant 😑 Høy ja, men blir jo usikker over hvor reell den er da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig i DPO land for første gang siden jeg sluttet med prevensjon i slutten av september i fjor. Hadde først en syklus på 31 dager uten EL. Så denne her som har vart i en evighet. 
 

EE47CA90-63EB-498D-91FF-30ABDA86D4D1.thumb.png.6382acd466584881da12d97084ff7653.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Niny har du forresten en link til charten din..? Hadde vært gøy å kunne klikke seg inn på den og ta en titt ;) Vet du har det travelt i disse dager, så forventer ikke daglig rapport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My_Lady skrev (Akkurat nå):

Endelig i DPO land for første gang siden jeg sluttet med prevensjon i slutten av september i fjor. Hadde først en syklus på 31 dager uten EL. Så denne her som har vart i en evighet. 

Oi så bra!! Håper jammen kroppen kommer mer i rute nå ja. Etter en slik ventetid forventer du virkelig en fin premie 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...