Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Høres jo unektelig spennende ut Jennni! Kjedelig med negativ test i går, men du ville evnt. ikke vært den første som måtte til IKM for å få to streker 🤞

Hvordan syns du vaginal temping har gått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (7 timer siden):

Hvordan syns du vaginal temping har gått?

Veldig bra, eigentleg, har fått mykje meir stabil kurve. Ikkje noko meir styr heller, eg bruker ditt tips med klut + dildorens under nattbordet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Amatariel

Gratulerer med EL! Jeg bladde meg litt opp til linken til din chart og snek meg til et blikk på dagens temp også! Så fantastisk herlig for deg! Jeg holder en knapp på at dobbel dose letrozol hjalp kroppen å få en fortgang i det. At sist måned prøvde den å slippe egget men brukte noen dager på å få det helt til. Dobbel dose gjorde at den ikke trengte å streve sånn. Superhøy og fin temp idag! 🎉🎉 Tenk det! 2 dpo! 😁🎇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (22 minutter siden):

@Amatariel

Gratulerer med EL! Jeg bladde meg litt opp til linken til din chart og snek meg til et blikk på dagens temp også! Så fantastisk herlig for deg! Jeg holder en knapp på at dobbel dose letrozol hjalp kroppen å få en fortgang i det. At sist måned prøvde den å slippe egget men brukte noen dager på å få det helt til. Dobbel dose gjorde at den ikke trengte å streve sånn. Superhøy og fin temp idag! 🎉🎉 Tenk det! 2 dpo! 😁🎇

Jaa så gøy at du så det 😄 Tempen fløy hiiimmelhøyt opp i dag ja. Tror jeg kan være sikker på at EL har skjedd da! :nori: Ble virkelig overrasket over tempen, for jeg er vanligvis mer "en klatrer" - at den bruker litt tid opp dit. Det er mer vanlig på 4 dpo for meg (uten at det er en fast regel). Men helt greit dette! Nå blir det litt for spennende i dagene fremover....

 Min chart ♦

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære med-tempere. Eg har tidlegare stått stille på sidelinja, men ville eigentleg berre seie takk for ein veldig fin tråd! Det er godt å finne ein plass der det er fleire som er like oppslukte av tolking av temperaturkurver som ein sjølv :)  

Eg har tempa og bruka Fertility Friend sidan november 2019, ca eit halvt år etter vi starta prøvinga. Etter mange månader med håp og bekymring starta vi sommaren 2020 fertilitetsutredning. Da kunne gynekologen konstatere at eg framleis hadde ein spiral i livmora (!). Ein urutinert fastlege hadde altså på eit tidspunkt gløymt å ta ut spiralen ved spiralbytte, og eg hadde gått med to spiralar fram til eg tok ut den eine da vi starta prøvinga. Nok om det. No er eg endeleg tom for hormonspiralar, og er i ferd med å lære å kjenne kroppen (og temperaturkurvene) mine på nytt. Er i dag på CD13, og ventar spent på EL, som eg håpar skjer i helga 🤞

Endret av rabarbrafrø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rabarbrafrø skrev (5 minutter siden):

Ein urutinert fastlege hadde altså på eit tidspunkt gløymt å ta ut spiralen ved spiralbytte, og eg hadde gått med to spiralar fram til eg tok ut den eine da vi starta prøvinga.

what.gif.cf4f84d55480fd5111e178be3ccb1d3e.gif Er det mulig..!? Håper denne fastlegen fikk tilbakemelding? Skal jo ikke skje! Herlighet så utrolig tungt å gå månedsvis uten at noe skjer og så er dette årsaken. MEN nå får man bare se fremover. Det beste hadde jo nå vært om det ikke skal mer hjelp til enn å få fjernet denne spiralen. Syns du fortjener klaff på første forsøk nå altså 🤞

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Amatariel said:

what.gif.cf4f84d55480fd5111e178be3ccb1d3e.gif Er det mulig..!? Håper denne fastlegen fikk tilbakemelding? Skal jo ikke skje! Herlighet så utrolig tungt å gå månedsvis uten at noe skjer og så er dette årsaken. MEN nå får man bare se fremover. Det beste hadde jo nå vært om det ikke skal mer hjelp til enn å få fjernet denne spiralen. Syns du fortjener klaff på første forsøk nå altså 🤞

TAKK! I know - det er heilt sjukt. Gynekologen sendte rapport/klage, og eg var kjapp til å bytte fastlege, for å seie det slik. Eg har vore så provosert i etterkant, men ein må som du skriv berre sjå framover. Vi rakk å ta alle utredningsprøvar, så det er godt å vite at egglager, hormonnivå og sædkvalitet ser bra ut da. Er i PP3 no etter 'fadesen', så håpar det ikkje blir nye år med venting også utan prevensjon 😅😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Jeg slenger meg på her jeg og 🤗 Er spent på morgendagens temperatur, jeg håper veldig at den viser at eggløsning har vært. Jeg har første prøveperiode på Letrozol (tror jeg tar dobbel dose; 2 tabletter syklusdag 4-8) så jeg håper at det kan hjelpe mot mine ustabile sykluser - orker ikke enda en 64 dagers syklus slik som forrige gang 🥺 

B874810E-88DA-4BD7-9CA2-EA67721D2769.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speeennende SilSil! Da er vi veldig likt i løypa vi 😊 også på dobbel letrozol her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test på meg i dag :( Lurer på om eg nokon gong skal sjå to streker?

Lurer litt på kor lang lutealfasen kjem til å vere no, da – skulle fortsette med Cyclogest til eg fekk mensen, men det kjem kanskje til å forsinke det ein del? Eg pleier jo å ha 10–11 dagar. Får sjå om TR kjem i morgon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. 😊 Syklus nummer to etter pilleslutt her. Forrige syklus fikk jeg EL på CD40/41, og håpet at denne syklusen skulle bli litt kortere. Jeg tror jeg har slått fra meg det håpet. :sjenert: Tempen min svinger mye, men det er jo tydelig å se at toppene faller på dagene med avbrutt søvn. Jeg har derfor bestilt tempdrop fra USA i dag, som skal måle temperaturen igjennom hele natten og forhåpentligvis finne den i dypest søvn. Vi får se om det funker. Skal fortsette med vaginal-temping ved siden av de første to månedene hvert fall. 😊 
 

Leste på nettet at pilleslutt kunne gjøre syklusene lenger i en periode, men at det vanligvis ville stabilisere seg. Leste også faktisk at det er en type PCOS man kan få som bivirkning av langvarig bruk av p.piller. Fikk litt klump i magen når jeg leste det, siden jeg har gått på det i 12 år. Jeg håper ikke jeg er en av de uheldige som har fått det, for ønsket om barn er allerede sååå stort! 😞 Det unner jeg ingen! 
 

Leste i tillegg ett sted at D-vitamin mangel kunne føre til lang follikulær fase , så jeg tenkte det kunne være verdt et forsøk. Det er jo tross alt midt på vinteren. Er det bare meg, eller ser det ut til at tilskudd av D-vitamin har stabilisert kurven på charten!? 👀 Selv på dagene med avbrutt søvn!? Kan det være tilfelle tro? Lurer også bittelitt på om EL kan ha skjedd på CD 25, men det er vel ønske tenkning. :klo: Hva tenker dere? Har null erfaringen med dette her. 
 

Må også bare takke sååå mye for tipset om å kutte pillene i god tid før prøvestart!! 🙏🏻 

DA6BC548-DC73-44C0-9E89-3F87CC0F4600.jpeg

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (1 time siden):

Leste i tillegg ett sted at D-vitamin mangel kunne føre til lang follikulær fase , så jeg tenkte det kunne være verdt et forsøk. Det er jo tross alt midt på vinteren. Er det bare meg, eller ser det ut til at tilskudd av D-vitamin har stabilisert kurven på charten!? 👀 Selv på dagene med avbrutt søvn!? Kan det være tilfelle tro? Lurer også bittelitt på om EL kan ha skjedd på CD 25, men det er vel ønske tenkning. :klo: Hva tenker dere? Har null erfaringen med dette her. 

Interessant. Jeg har slitt med litt lange sykluser (sen EL) og da jeg var hos legen i desember (for noe annet) tok jeg blodprøver bare for å sjekke ståa. Fikk tilbakemelding på at jeg hadde veldig lavt d-vitaminnivå. Ble satt rett på en resept mot dette som jeg fortsatt går bra. Og denne syklusen fikk jeg rekordtidlig EL til meg å være. Går riktignok på letrozol også, men kanskje d-vitaminene hjalp til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Interessant. Jeg har slitt med litt lange sykluser (sen EL) og da jeg var hos legen i desember (for noe annet) tok jeg blodprøver bare for å sjekke ståa. Fikk tilbakemelding på at jeg hadde veldig lavt d-vitaminnivå. Ble satt rett på en resept mot dette som jeg fortsatt går bra. Og denne syklusen fikk jeg rekordtidlig EL til meg å være. Går riktignok på letrozol også, men kanskje d-vitaminene hjalp til.

Ja, det kan godt hende det er en sammenheng der! 🙂 Jeg har fått beskjed fra legen om å gå på 20 ug daglig i vinter halvåret, men har ikke fulgt opp i år. Det har ikke hjulpet på lengden på min syklus enda, men det kan hende det hjelper på neste. Hvem vet? Lever i håpet! 🙏🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bittelillebolla skrev (3 timer siden):

Hei dere. 😊 Syklus nummer to etter pilleslutt her. Forrige syklus fikk jeg EL på CD40/41, og håpet at denne syklusen skulle bli litt kortere. Jeg tror jeg har slått fra meg det håpet. :sjenert: Tempen min svinger mye, men det er jo tydelig å se at toppene faller på dagene med avbrutt søvn. Jeg har derfor bestilt tempdrop fra USA i dag, som skal måle temperaturen igjennom hele natten og forhåpentligvis finne den i dypest søvn. Vi får se om det funker. Skal fortsette med vaginal-temping ved siden av de første to månedene hvert fall. 😊 
 

Leste på nettet at pilleslutt kunne gjøre syklusene lenger i en periode, men at det vanligvis ville stabilisere seg. Leste også faktisk at det er en type PCOS man kan få som bivirkning av langvarig bruk av p.piller. Fikk litt klump i magen når jeg leste det, siden jeg har gått på det i 12 år. Jeg håper ikke jeg er en av de uheldige som har fått det, for ønsket om barn er allerede sååå stort! 😞 Det unner jeg ingen! 
 

Leste i tillegg ett sted at D-vitamin mangel kunne føre til lang follikulær fase , så jeg tenkte det kunne være verdt et forsøk. Det er jo tross alt midt på vinteren. Er det bare meg, eller ser det ut til at tilskudd av D-vitamin har stabilisert kurven på charten!? 👀 Selv på dagene med avbrutt søvn!? Kan det være tilfelle tro? Lurer også bittelitt på om EL kan ha skjedd på CD 25, men det er vel ønske tenkning. :klo: Hva tenker dere? Har null erfaringen med dette her. 
 

Må også bare takke sååå mye for tipset om å kutte pillene i god tid før prøvestart!! 🙏🏻 

DA6BC548-DC73-44C0-9E89-3F87CC0F4600.jpeg

Ville bare komme med en oppmuntring når man føler alt tar for lang tid og man bare går og venter! :) 

jeg sluttet på p-piller etter 10år på dem, første syklus var på hele 62 dager, de neste på 37, 29 og 52 og ble veldig utålmodig! før jeg plutselig fikke EL på cd 17 den neste og ble gravid I pp5 (8mnd etter pillelsutt). Tempet hele veien fra pille slutt og mine charter hadde også endel svingninger som din.  Så ikke gi opp, plutselig går det, kroppen trenger nok litt tid før den går inn i en fornuftig syklus.. :) 

Anonymkode: 5bdb0...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ville bare komme med en oppmuntring når man føler alt tar for lang tid og man bare går og venter! :) 

jeg sluttet på p-piller etter 10år på dem, første syklus var på hele 62 dager, de neste på 37, 29 og 52 og ble veldig utålmodig! før jeg plutselig fikke EL på cd 17 den neste og ble gravid I pp5 (8mnd etter pillelsutt). Tempet hele veien fra pille slutt og mine charter hadde også endel svingninger som din.  Så ikke gi opp, plutselig går det, kroppen trenger nok litt tid før den går inn i en fornuftig syklus.. :) 

Anonymkode: 5bdb0...926

Åh! Så utrooolig godt å høre en solskinnshistorie ang pilleslutt. 🙌🏻 Har googlet og googlet, men finner som regel bare sammenligninger som gjør meg mer bekymret. Nå ble jeg veldig håpefull! 😁 Tusen takk for oppmuntringen! ❤️ Min første var på 51 dager, men har en følelse av at denne blir lenger. Spesielt godt å lese at du fikk en på 52 dager etter at de hadde vært kortere tidligere. Det tyder jo på at det kan variere litt, og at jeg ikke trenger å gå helt i kjelleren om denne skulle bli lenger enn forrige. 🙂 Nå ble jeg virkelig lettet og glad! Takk, takk, takk! 🙌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (Akkurat nå):

Åh! Så utrooolig godt å høre en solskinnshistorie ang pilleslutt. 🙌🏻 Har googlet og googlet, men finner som regel bare sammenligninger som gjør meg mer bekymret. Nå ble jeg veldig håpefull! 😁 Tusen takk for oppmuntringen! ❤️ Min første var på 51 dager, men har en følelse av at denne blir lenger. Spesielt godt å lese at du fikk en på 52 dager etter at de hadde vært kortere tidligere. Det tyder jo på at det kan variere litt, og at jeg ikke trenger å gå helt i kjelleren om denne skulle bli lenger enn forrige. 🙂 Nå ble jeg virkelig lettet og glad! Takk, takk, takk! 🙌🏻

Jeg googlet også masse 😅 når den på 52 dager kom der kontaktet jeg fastlegen også, for da kan du tro jeg ble utålmodig og alt føltes skikkelig håpløst.

Så det er hyggelig at man kan dele litt erfaringer og gi hverandre støtte når man føler mye på kort tid ❤️ Håper det klaffer snart for deg :) Og for de andre prøverene her som deler så mye! ️ 

Anonymkode: 5bdb0...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg googlet også masse 😅 når den på 52 dager kom der kontaktet jeg fastlegen også, for da kan du tro jeg ble utålmodig og alt føltes skikkelig håpløst.

Så det er hyggelig at man kan dele litt erfaringer og gi hverandre støtte når man føler mye på kort tid ❤️ Håper det klaffer snart for deg :) Og for de andre prøverene her som deler så mye! ️ 

Anonymkode: 5bdb0...926

Skjønner veldig godt at du kontaktet fastlegen! Man blir veldig utålmodig. Det blir helt altoppslukende (hvert fall føler jeg det 😅). Husker du hva legen din svarte deg? Fikk du beskjed om at det var normalt? 
 

Så glad for at det klaffet for deg! 🌷 Helt enig med deg. Jeg er takknemlig for denne tråden, og for at vi kan dele både godt og vondt med hverandre. 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (5 minutter siden):

Skjønner veldig godt at du kontaktet fastlegen! Man blir veldig utålmodig. Det blir helt altoppslukende (hvert fall føler jeg det 😅). Husker du hva legen din svarte deg? Fikk du beskjed om at det var normalt? 
 

Så glad for at det klaffet for deg! 🌷 Helt enig med deg. Jeg er takknemlig for denne tråden, og for at vi kan dele både godt og vondt med hverandre. 🥰

Jeg rakk å få tatt prøver , men ikke få svarene før jeg plutselig fikk positiv test. Men legen mente på timen at det var normalt, og at så lenge prøvene var normale (noe de var) så skulle det ikke være noe problem. Tempen bekreftet jo også el når jeg fikk utslag på el testene, så temping er virkelig fantastisk!

Anonymkode: 5bdb0...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg rakk å få tatt prøver , men ikke få svarene før jeg plutselig fikk positiv test. Men legen mente på timen at det var normalt, og at så lenge prøvene var normale (noe de var) så skulle det ikke være noe problem. Tempen bekreftet jo også el når jeg fikk utslag på el testene, så temping er virkelig fantastisk!

Anonymkode: 5bdb0...926

Så bra at du fikk normale prøvesvar! 🙂 Ingenting er bedre enn det. Jeg tempet ikke første syklus, men fikk positiv EL test. Blir spennende å se denne syklusen. 🙂 Krysser fingrene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...