Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Atticmess skrev (På 31.1.2021 den 20.21):

Takk for svar 😊

Ja, er samme som du har @bittelillebolla. Har hørt det pipe også vet jeg, men slet veldig med å høre det. Så aner ikke om det er fordi det er så lav lyd eller om det ikke piper. Sikkert mest sannsynlig at lyden er for lav til at jeg hører det..

Da tror jeg at jeg skal begynne å ha nedtelling på 4min. Leste også at det fortsette å måle etter pipingen, og syntes derfor det var sannsynlig at hvor lenge jeg velger å måle vil påvirke resultatet. Får teste noen dager med det, og se åssen det går 😊

Jeg hadde samme utfordring, kunne virkelig ikke høre pipene under dyna! Har derfor begynt å sette i måleren, tar frem telefonen og oppdaterer meg på nyhetene, sjekker forumet her og passer på at det går minimum 3 minutter 🤭 Funker utmerke i hverdagen da jeg uansett skal stå opp, men litt mer utfordrende i helgene 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (13 timer siden):

Hvis dere hadde fått en positiv EL-test i kveld kl.20, setter dere + i charten på dagen i dag da, eller på i morgen?

Jeg fikk denne i kveld ☺️ Men best av alt bekreftet på UL at det ligger et stoort og fint egg klart nå!

Jeg hadde nok satt samme dag, men vet ikke om det er riktig? Jippiii for stort egg og positiv EL-test :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snølilje skrev (36 minutter siden):

Jeg hadde samme utfordring, kunne virkelig ikke høre pipene under dyna! Har derfor begynt å sette i måleren, tar frem telefonen og oppdaterer meg på nyhetene, sjekker forumet her og passer på at det går minimum 3 minutter 🤭 Funker utmerke i hverdagen da jeg uansett skal stå opp, men litt mer utfordrende i helgene 😅

Har endt opp med å gjøre det de siste to dagene, er egentlig kjekt, bruker de minuttene til å våkne litt 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (14 timer siden):

Hvis dere hadde fått en positiv EL-test i kveld kl.20, setter dere + i charten på dagen i dag da, eller på i morgen?

Jeg fikk denne i kveld ☺️ Men best av alt bekreftet på UL at det ligger et stoort og fint egg klart nå!

Du kan stille inn sånn at du kan velje morgon eller kveld (OPK AM eller PM). Det har eg gjort, viss ikkje ville eg aldri klart å velje kva for dag eg skulle satt det på :) Meeeen trur nok eg ville satt pluss på same dag i ditt tilfelle.

Eg er sannsynlegvis 8 DPO i dag. Temperaturen har gått litt ned, men ser stabil ut. Har bestemt meg for å ikkje teste før IKM, litt fordi eg ikkje har så mange testar igjen, og litt fordi eg ikkje har trua i det heile tatt denne syklusen. Men følger jo med på temperaturen, då!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jennni skrev (4 minutter siden):

Du kan stille inn sånn at du kan velje morgon eller kveld (OPK AM eller PM)

Oo takk, det visste jeg ikke! Da har jeg  endret på det i charten min.

Masse lykke til videre i dpo-land! Blir veldig spennende hos deg mot helgen da 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å bli utålmodig 😑 CD26 I dag og fortsatt ingen eggløsning i sikte... De siste tre syklusene har jeg hatt eggløsning dag 24, 23 og 23. Kanskje jeg ikke får eggløsning denne syklusen? Eller kommer den bare veldig sent? Synes jeg har lange nok sykluser allerede 😒

Screenshot_20210203-080128_Gmail.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The Princess skrev (13 minutter siden):

Nå begynner jeg å bli utålmodig 😑

Ja det skjønner jeg godt..!! Såå kjedelig når EL lar vente på seg. Er ikke mange månedene siden jeg hadde EL på CD29, så I know! Bare ikke gi opp! Fortsett med aksjer annenhver dag slik dere er flinke med og test videre.

Jeg tror jeg er 1/2 dpo nå :lol: Jeg TROR jeg kjente EL kl.22 i går kveld. Klar murring, stikk, nesten litt vondt. Tempen min i morges var heller ikke særlig høy, så jeg regner med at FF kanskje blir å sette EL på i dag da. Hva tror dere? 

dpo.JPG.e513c25b1022b25b4e7494f6c1ab9fdd.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger dere tempere sin hjelp litt. 

Jeg har tempet ivrig i hele syklus. Ikke tatt gravidtest denne gangen ennå.

I dag tidlig våknet jeg 45 minutt tidligere enn normalt. Temp var kun 36.4 mot 36.6 og 36.7 før. Hadde falt under coverline.  Er 15 DPO og regner derfor med TR er på vei.

La meg til å sove litt igjen. Uten å stå opp i mellom. Tok ny temp da våknet, 30 minutt etter vanlig temp tid. Tempen var 36.6 

 

Hva skal jeg da forholde meg til? Irriterer meg at jeg tempet 2 x. 

Kjente på livmortapp. Den er høyt plassert. Lukket. Litt myk og litt hard inni. 

Kjenner litt på murringer . 

 

Har jo egentlig gitt opp i og med lav temp på 36.4 først i dag men vet ikke hva dere tenker ? 

 

Bilde fra FF er fra jeg tok første temp i dag. Og i følge den er jo håpet ute  ;)

Screenshot_20210203-090455_FF App.jpg

Endret av MiaBello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaBello skrev (49 minutter siden):

I dag tidlig våknet jeg 45 minutt tidligere enn normalt. Temp var kun 36.4 mot 36.6 og 36.7 før. Hadde falt under coverline.  Er 15 DPO og regner derfor med TR er på vei.

La meg til å sove litt igjen. Uten å stå opp i mellom. Tok ny temp da våknet, 30 minutt etter vanlig temp tid. Tempen var 36.6 

Hva skal jeg da forholde meg til? Irriterer meg at jeg tempet 2 x.

Jeg ville forholdt meg til den første tempen. Min erfaring er at det er mindre feil å tempe litt før man vanligvis gjør, enn å tempe uten å ha lang og god søvn bak seg (altså at du var våken og tempet runde en).

Men skjønner det er kjedelig at tempen raste under CL :( Har du ikke tatt en g-test ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjalp å blåse ut litt tydeligvis, for i dag fikk jeg endelig positiv test 🙌🙌🙌 Det er nok enda 2-3 dager til jeg får eggløsning, men nå ser jeg i alle fall lyset i enden av tunellen 😁

 

@Amatariel så deilig å få EL allerede, det er en stor forbedring i forhold til hva det var! Tipper nok FF setter EL i dag da ja 🤔 Hva regner man som mest nøyaktig da? Du kjenner jo kroppen din såpass godt at du kanskje vet bedre enn den.

I og med at det var såpass sent da du kjente EL-smerter, vil det bli mer nøyaktig å regne fra i dag? For om du tenker at du er 10 DPO, men så er du egentlig bare 9 DPO og noen timer 🤔 Gir det mening? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Princess skrev (3 minutter siden):

@Amatariel så deilig å få EL allerede, det er en stor forbedring i forhold til hva det var! Tipper nok FF setter EL i dag da ja 🤔 Hva regner man som mest nøyaktig da? Du kjenner jo kroppen din såpass godt at du kanskje vet bedre enn den.

I og med at det var såpass sent da du kjente EL-smerter, vil det bli mer nøyaktig å regne fra i dag? For om du tenker at du er 10 DPO, men så er du egentlig bare 9 DPO og noen timer 🤔 Gir det mening? 😂

Ja, gir absolutt mening. Jeg tror EL var kl.22.30 i går kveld, og hvis jeg må sette en dato på den, så er den jo mye nærmere i dag den 3. feb, enn 2.feb. Det er jo viktig med tanke på testingen. Jeg gikk tilbake og så på charten min i november, det var sist jeg forsøkte ovitrelle. Den ser sånn her ut. Hadde helt glemt at FF ikke klarte å sette kryss selv da... håpen den klarer det nå!! Men der ble det trolig ikke EL før to dager etter ovitrelle, så da blir det nok sånn denne gangen også. Bare jeg som ble forfjamset på UL på mandag når gynekologen sier "dette slipper nok av seg selv i morgen". I morgen er jo relativt. Er jo en forskjell på kl.10 og 22, men så nøyaktig kan man ikke forvente at gyn. svarer 😅

Huuurra for positiv EL-test på deg da!!! :yvonne: Det blir kjempespennende! Gøy og interessant å følge med tempestigning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt frustrert over charten. Det virker som den ikke liker ovitrelle..?? Noen med erfaringer på dette?

For å gå litt igjennom det... I alle sykluser jeg har tempet siden høsten, bortsett fra i november da jeg tok ovitrelle, så har charten vært et prakteksemplar. Tydelig tempeøkning etter EL. Eksempel på dette er denne som var forrige pp:

pp7.jpg.c818c6a50e86ea27902b72be17fd2eb7.jpg 

Men i november da jeg tok ovitrelle så stagnerte tempen rundt EL, og FF klarte ikke å sette kryss av seg selv. Der ble jeg nødt til å override den med EL-test for å få satt EL-tidspunkt:

125877585_373494650568771_5422884261178427930_n.jpg.6acb24ac06ce570afca4072568425ec8.jpg

Og nå med ny syklus med ovitrelle så virker den å surre igjen. Tempen er så LAV? Den er under min standard mens- og før-EL- temp :roll: Jeg bare synd dette er "for dårlig" (?). Misforstå meg riktig, jeg tror jo at jeg har hatt EL! Gyn. så modent egg på mandag og jeg tok ovitrelle samme kvelden. Så egget har sluppet, men hvorfor spiller ikke tempen på lav? Ovitrelle skal jo være et progresteronboost også, så ekstra rart at tempen er så lav. Satser på et skikkelig superhopp opp i morgen, men ville bare høre om noen av dere har tanker omkring dette.

Skjermbilde.JPG.cdffa910766d857f7e662e7b0a7bac6d.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så rart.. Men du er jo veldig som har såpass godt sammenlikningsgrunnlag. Kan jo virke som at du vil få tempøkningen imorgen? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (39 minutter siden):

Kan jo virke som at du vil få tempøkningen imorgen? 🤔

Ja må jo nesten tro det. Men sent da, i forhold til at jeg hadde EL sent på kvelden på tirsdag? Så merkelig at jeg har mens-temperatur nå... med ekstra progesteron i kroppen og alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte google litt, for dette var litt interessant. Ser ut som om dette er en vanlig problemstilling, ser FF har fått spm om det tidligere og svart at temping ikke er beste måten å se EL når man har satt det i gang med medisiner.
https://www.fertilityfriend.com/Faqs/HCG-Trigger-and-Ovulation-Detection.html

Endret av Atticmess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Atticmess skrev (1 minutt siden):

Måtte google litt, for dette var litt interessant. Ser ut som om dette er en vanlig problemstilling, ser FF har fått spm om det tidligere og svart at temping ikke er beste måten å se EL når man har satt det i gang med medisiner.
https://www.fertilityfriend.com/Faqs/HCG-Trigger-and-Ovulation-Detection.html

Absolutt interessant, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tempen sank i går, men samtidig fikk jeg positiv test i går. Og positiv test i dag tidlig. Nå begynte jeg å blø.. ganske kraftig. Sååå.. pp12 here we come.. 

151D4D3D-88EE-491E-AA66-A6307543586A.jpeg

F317D7E0-408C-4209-8433-1F3F0131BFF3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memira skrev (54 minutter siden):

Tempen sank i går, men samtidig fikk jeg positiv test i går. Og positiv test i dag tidlig. Nå begynte jeg å blø.. ganske kraftig. Sååå.. pp12 here we come..

Åå nei så utrolig urettferdig! For en berg-og-dalbane :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...