Gå til innhold

Den O'store tempetråden

Amatariel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt ærlig: For meg var tempdropp et dårlig tegn og jeg mistet ikke så lenge etterpå (typ samme kveld/dagen etterpå) :( Leste mye om det da jeg fikk tempdropp selv, og virker som om det er like sannsynlig at det ikke er tegn på noe gale! Håper det er tilfellet for deg🤞🏻 hvordan har det gått med deg siden fredag?❤️

Anonymkode: 449c9...4da

Takk som spør! 🥰 Gadd ikke stresse i helga og la fra meg termometeret. Tenkte at det som skjer, det skjer. Bestemte meg derimot for å sjekke ståa og tempe mandag morgen, ettersom jeg ikke hadde sett antydning til blødning enda, og da var den oppe igjen, så denne gangen var det nok bare hormonene som løp løpsk :) Streken på graviditetstesten var også betydelig sterkere på mandag. Tenkte å ta en ny digital til helga for å se om alt står greit til :) Dette blir noen bekymringsfulle 9 måneder, dersom det går veien 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt å høre at testene øker og blødningene holder seg unna @kelpe:yvonne: Hurra! Det er jo veldig gode tegn på at dette kommer til å gå bra. Det er nok en grunn til at de anbefaler å slutte å tempe så fort testen er positiv. Har hørt at HCG hormonet kan påvirke temperaturen, og at tempen derfor kan være mer ustabil enn ellers. Håper digitaltesten viser fin økning den også. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kelpe skrev (1 time siden):

Takk som spør! 🥰 Gadd ikke stresse i helga og la fra meg termometeret. Tenkte at det som skjer, det skjer. Bestemte meg derimot for å sjekke ståa og tempe mandag morgen, ettersom jeg ikke hadde sett antydning til blødning enda, og da var den oppe igjen, så denne gangen var det nok bare hormonene som løp løpsk :) Streken på graviditetstesten var også betydelig sterkere på mandag. Tenkte å ta en ny digital til helga for å se om alt står greit til :) Dette blir noen bekymringsfulle 9 måneder, dersom det går veien 😂

Hurraa! Så godt å høre, gratulerer så mye med graviditeten ❤️ Da virker det jo som om det bare var et engangstilfelle og ingenting å bekymre seg over :) Hos meg steg ikke tempen igjen, den bare fortsatte å synke ytterligere dagene etterpå og gikk bare over til en ny syklus.

Men ja - bekymringer er det mange av som gravid, så akkurat det gir seg nok ikke med det aller første nei😂 Lykke til med ny digitaltest til helga🤞

Anonymkode: 449c9...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som de fleste bruker fertility friend? Er den mye bedre enn tilsvarende apper? Hva koster det? 

Må man legge inn EL-tester, eller kan man nun legge inn temp? Jeg har ikke kjøpt tester denne gangen. Jeg får bare ekstremt svake streker. Lurer på om jeg har eggløsning eller ikke, eller om den er så rask (feks 12t) og jeg tester på feil tidspunkt. I løpet av en til to dager rundt eggløsning (ifølge kalender) så skjedde det "mye" mrd tappen. Lengre opp, Lengre ned og mer åpen, opp igjen. Så har lurt på om dette var eggløsning. Hadde også litt stikninger i magen. Og en veldig svak blødning (to ulike dager).

Anonymkode: d529a...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser ut som de fleste bruker fertility friend? Er den mye bedre enn tilsvarende apper? Hva koster det? 

Må man legge inn EL-tester, eller kan man nun legge inn temp? Jeg har ikke kjøpt tester denne gangen. Jeg får bare ekstremt svake streker. Lurer på om jeg har eggløsning eller ikke, eller om den er så rask (feks 12t) og jeg tester på feil tidspunkt. I løpet av en til to dager rundt eggløsning (ifølge kalender) så skjedde det "mye" mrd tappen. Lengre opp, Lengre ned og mer åpen, opp igjen. Så har lurt på om dette var eggløsning. Hadde også litt stikninger i magen. Og en veldig svak blødning (to ulike dager).

FF har både gratis- og premiumversjon. Den gratis fungerer helt fint til sitt bruk! Kan bestemme helt selv hvor mye info man ønsker å legge inn i tillegg til tempen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke helt klok på grafen/temperaturene for denne måneden. Synes de er all over the place, med all time high to dager og i dag all time low for enkelte syklusdager. 
oransje er denne syklusen. 
A93020E8-AC81-474F-83CC-A20B454057C7.jpeg.81040680d4841e15776ae62b15625ebf.jpegADDC7960-FB72-4ED4-9B84-DCAF53DAAAD9.jpeg.28ae60a6b6dfb46d8207e22f14c4a5ae.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tonnis skrev (31 minutter siden):

Dagens temp! Ikke lenge til testetøsa kan slippe løs😂😂

Åh det blir speeennende!! Når tenker du å ta første test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 minutter siden):

Åh det blir speeennende!! Når tenker du å ta første test?

Tenkte å prøve å holde meg til 10 dpo🥶

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i det hele tatt vits å ta en graviditetstest idag 10 dpo når tempen synker? 🥺 Murringer idag, men kan liksågodt være starten på en tidlig mens, ellers ingen symptomer på graviditet. 

FEDD3704-B99A-4100-B140-F489E2558F7B.jpeg

Anonymkode: 74312...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg blank...Er det noen snille her som vil tolke? Har ikke brukt FF før, så har lagt inn all info jeg har nå. Synes det er vanskelig å vite hvordan tappen kjennes ut, så det er basert på det jeg tror. Er også noen få dager jeg har glemt å tempe. Fikk en mindre blødning over tre dager. Veldig usikker på om det var mens eller spotting? Brukte minste tampong og var bare litt frisk blod, men så kunne det være et par tamponger uten blod. Er forresten usikker på sykluslengde.

Og hva i huleste betyr disse forkortelsene? Har prøvd å bli kjent med FF nå, men på tide å finne sengen😂

Screenshot_20210916-011359_FF App.jpg

Screenshot_20210916-011408_FF App.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Føler meg blank...Er det noen snille her som vil tolke? Har ikke brukt FF før, så har lagt inn all info jeg har nå. Synes det er vanskelig å vite hvordan tappen kjennes ut, så det er basert på det jeg tror. Er også noen få dager jeg har glemt å tempe. Fikk en mindre blødning over tre dager. Veldig usikker på om det var mens eller spotting? Brukte minste tampong og var bare litt frisk blod, men så kunne det være et par tamponger uten blod. Er forresten usikker på sykluslengde.

Og hva i huleste betyr disse forkortelsene? Har prøvd å bli kjent med FF nå, men på tide å finne sengen😂

Screenshot_20210916-011359_FF App.jpg

Screenshot_20210916-011408_FF App.jpg

Jeg tenker at hvis du ikke føler deg fortrolig med tappetafsingen så er det bedre å la vær å legge inn noe info der. Hos meg kjente jeg tydelig forskjell. Kjente til fast tidspunkt hver dag, for den endrer seg ila dagen også, og var stor forskjell. Når jeg var rundt eggløsning var den så myk at det var som å stikke fingen i dynen bare at det var et stort hull i midten. Ellers var den hard å ta på. Ble litt mykere og mer åpen noen dager før mens også. Kjente naturlig nok ikke på den mens jeg hadde mensen. 

Hvilke forkortelser du lurer på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ingenting. Gynekologen mener jeg ikke har hatt eggløsning, da slimhinnen min var 10 mm idag. Fikk også beskjed om at jeg ikke skulle bry meg om å ta temperaturen, da den forandret seg gjennom hele syklusen. Dette er det dummeste jeg har hørt, da jeg har holdt styr på eggløsning med temperaturen hver eneste mnd...

??

Screenshot_20210916-144225_FF App.jpg

Anonymkode: ac330...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 
Har ikke tempet så mye denne syklus på grunn av forkjølelse. Enda litt forkjølet men bedre. Tempet igår og idag siden jeg mener å ha eggløsning disse dager. Men tempen var på mellom 36,30 og 36,40 begge dagene. Bruker å ligge over 36,50 etter eggløsning. 

Men brystene ble øm igår og mere idag (bruker å være det rundt eggløsning og fram til mens) pluss at utfloden er melkehvit og litt tykkere nå. 

noen tanker? 

Anonymkode: d1e2d...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg skjønner ingenting. Gynekologen mener jeg ikke har hatt eggløsning, da slimhinnen min var 10 mm idag. Fikk også beskjed om at jeg ikke skulle bry meg om å ta temperaturen, da den forandret seg gjennom hele syklusen. Dette er det dummeste jeg har hørt, da jeg har holdt styr på eggløsning med temperaturen hver eneste mnd...

Er ikke alle gynekologer som har så god kunnskap om basaltemperatur nei... husker første gang jeg var hos en i prøvesammenheng - hun hadde aldri hørt om det en gang :roll: Mens en annen jeg var hos senere skrøt av hvor god kontroll jeg hadde. Så ville absolutt fortsatt og tempet om jeg var deg. Men samtidig stolt på at du ikke har hatt EL ettersom slimhinnen har de målene den har. FF er jo usikker også her... Du fikk aldri max på monitoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (3 minutter siden):

Er ikke alle gynekologer som har så god kunnskap om basaltemperatur nei... husker første gang jeg var hos en i prøvesammenheng - hun hadde aldri hørt om det en gang :roll: Mens en annen jeg var hos senere skrøt av hvor god kontroll jeg hadde. Så ville absolutt fortsatt og tempet om jeg var deg. Men samtidig stolt på at du ikke har hatt EL ettersom slimhinnen har de målene den har. FF er jo usikker også her... Du fikk aldri max på monitoren?

Takker for svar 😊

Ja, var det jeg også tenkte. Nei, jeg har vanligvis kort topp, så da eggløsningstesten gikk ned på LOW igjen, så sluttet jeg å teste. Ganske irriterende å tenke på nå..

Vet du hvor tykk den hadde vært om eggløsning har vært, evt når det skjer befruktning? Har lest at man blir gravid på at fra 7 mm, og at slimhinnen ofte ikke vokser mer enn til 11 mm 🤔🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vet du hvor tykk den hadde vært om eggløsning har vært, evt når det skjer befruktning? Har lest at man blir gravid på at fra 7 mm, og at slimhinnen ofte ikke vokser mer enn til 11 mm 🤔🤔

Nei dette kan jeg for lite om, så ville stolt på gynekologen i et slikt tilfelle.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei. 
Har ikke tempet så mye denne syklus på grunn av forkjølelse. Enda litt forkjølet men bedre. Tempet igår og idag siden jeg mener å ha eggløsning disse dager. Men tempen var på mellom 36,30 og 36,40 begge dagene. Bruker å ligge over 36,50 etter eggløsning. 

Men brystene ble øm igår og mere idag (bruker å være det rundt eggløsning og fram til mens) pluss at utfloden er melkehvit og litt tykkere nå. 

noen tanker? 

Ingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte ovitrelle i går formiddag, og i morges fikk jeg et temperaturdrop på ca 0,3 grader celcius i forhold til normalen. Kan man oppleve et drop i forbindelse med eggløsning? 

Anonymkode: 9cdd0...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...