Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

ibej skrev (16 timer siden):

Kanskje ikke aktivt forum lenger, men prøver.. Er ny på temping, startet litt uti syklus (mistenker at jeg ikke har eggløsning). Har også glemt noen dager. Men tyder denne på at eggløsning har skjedd? Positive tester rundt tidspunktet eggløsning er foreslått. *Hjelp*

Screenshot_20220124-204234.jpg

Første periode jeg har tempet også.

Legger ved min chart for sammenligning, hvis det kan hjelpe deg😊

Jeg vil også tro at du hadde EL CD31 eller CD32.

 

Screenshot_20220125-133923_FF App.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei kloke damer! Er helt ny på temping men har testa for EL i flere måneder og har ganske god kontroll på syklusen min. Jeg har hatt nesten positive el-tester siden tirsdag, frem til i dag når den endelig var tydelig negativ. Men føler ikke tempinga gir mening, med mindre EL faktisk er i dag? Mener kanskje at den sterkeste av alle testene var i går, midt på dagen, men fremdeles ikke 100% positiv. Har hatt el-smerter siden natt til torsdag, gikk over i løpet av dagen i går men var først i går jeg la merke til mye el-slim ved dobesøk. I dag er utfloden mer sticky. Tempen hoppet jo opp i går, mens ned igjen i dag. Er det når tempen synker at man har/har hatt EL, slik at jeg er 1 dpo fra i morgen?😊 Skjønner at FF ikke setter kryss før det har gått 3 dager med høyere temp. Håper jo EL var natt til i dag eller i dag mtp aksjene, har blitt litt lite PP'en her😳

Temp.thumb.jpeg.080677bc50955f7ae2f6f1bf528b3479.jpeg

Anonymkode: 84e4f...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hei kloke damer! Er helt ny på temping men har testa for EL i flere måneder og har ganske god kontroll på syklusen min. Jeg har hatt nesten positive el-tester siden tirsdag, frem til i dag når den endelig var tydelig negativ. Men føler ikke tempinga gir mening, med mindre EL faktisk er i dag? Mener kanskje at den sterkeste av alle testene var i går, midt på dagen, men fremdeles ikke 100% positiv. Har hatt el-smerter siden natt til torsdag, gikk over i løpet av dagen i går men var først i går jeg la merke til mye el-slim ved dobesøk. I dag er utfloden mer sticky. Tempen hoppet jo opp i går, mens ned igjen i dag. Er det når tempen synker at man har/har hatt EL, slik at jeg er 1 dpo fra i morgen?😊 Skjønner at FF ikke setter kryss før det har gått 3 dager med høyere temp. Håper jo EL var natt til i dag eller i dag mtp aksjene, har blitt litt lite PP'en her😳

Temp.thumb.jpeg.080677bc50955f7ae2f6f1bf528b3479.jpeg

Anonymkode: 84e4f...4be

Jeg ville fortsatt å testet noen dager til.

Hvilken CD har du hatt EL på de andre på når du har testet med strimmel? 

Det er meg som er over deg, og som du ser, så går tempen veldig opp og ned før den plutselig steg og holdt seg stabil etter EL😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei kloke damer! Er helt ny på temping men har testa for EL i flere måneder og har ganske god kontroll på syklusen min. Jeg har hatt nesten positive el-tester siden tirsdag, frem til i dag når den endelig var tydelig negativ. Men føler ikke tempinga gir mening, med mindre EL faktisk er i dag? Mener kanskje at den sterkeste av alle testene var i går, midt på dagen, men fremdeles ikke 100% positiv. Har hatt el-smerter siden natt til torsdag, gikk over i løpet av dagen i går men var først i går jeg la merke til mye el-slim ved dobesøk. I dag er utfloden mer sticky. Tempen hoppet jo opp i går, mens ned igjen i dag. Er det når tempen synker at man har/har hatt EL, slik at jeg er 1 dpo fra i morgen?😊 Skjønner at FF ikke setter kryss før det har gått 3 dager med høyere temp. Håper jo EL var natt til i dag eller i dag mtp aksjene, har blitt litt lite PP'en her😳

Temp.thumb.jpeg.080677bc50955f7ae2f6f1bf528b3479.jpeg

Anonymkode: 84e4f...4be

Så bra du er i gang med temping! Det er spennende og nyttig 😊

Du sier du har EL-testet lenge. Når har du pleid å få positiv test før? Ganske tidlig å få EL før CD10... Noen opplever det ja, men er uvanlig tidlig. Hvilken type test bruker du og når på dagen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofagris skrev (12 timer siden):

Jeg ville fortsatt å testet noen dager til.

Hvilken CD har du hatt EL på de andre på når du har testet med strimmel? 

Det er meg som er over deg, og som du ser, så går tempen veldig opp og ned før den plutselig steg og holdt seg stabil etter EL😊

 

Amatariel skrev (10 timer siden):

Så bra du er i gang med temping! Det er spennende og nyttig 😊

Du sier du har EL-testet lenge. Når har du pleid å få positiv test før? Ganske tidlig å få EL før CD10... Noen opplever det ja, men er uvanlig tidlig. Hvilken type test bruker du og når på dagen? 

Jeg har korte sykluser på 25 dager, så har pleid å få positiv el-test på CD10-12 tidligere, med lutealfase på 12-14 dager. Brukt babyplan sine, tester som regel minst 2 ganger daglig. Tror jo mest at jeg har hatt EL i dag med tanke på temp-dippen og de andre tegnene, og EL på CD12 er normalt for min del! Skal selvfølgelig fortsette å teste fremover. Får kanskje et lite hint i morgen om tempen stiger! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg Amatariel? Jeg tror jeg bare fikk tempet i noen mnd i 2020 før jeg ble gravid. Så har prøvd å følge litt med her for å se hvordan det har gått med deg🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Møysa skrev (På 31.1.2022 den 23.08):

Hvordan går det med deg Amatariel? Jeg tror jeg bare fikk tempet i noen mnd i 2020 før jeg ble gravid. Så har prøvd å følge litt med her for å se hvordan det har gått med deg🥰

Jeg ble gravid i fjor vår med denne charten

?i=10174802&

Og har nå nettopp født! Lille baby er 4 dager gammel ❤️

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 2.2.2022 den 11.54):

Jeg ble gravid i fjor vår med denne charten

?i=10174802&

Og har nå nettopp født! Lille baby er 4 dager gammel ❤️

Wow! Så fantastisk💕 Nå ble jeg skikkelig glad på dine vegne🥰 Er det barn nr 2? Og så morsomt at du fortsatt hjelper temperne😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møysa skrev (5 minutter siden):

Wow! Så fantastisk💕 Nå ble jeg skikkelig glad på dine vegne🥰 Er det barn nr 2? Og så morsomt at du fortsatt hjelper temperne😃

Nr.4 😶 Så nå er det nok. Har opplevd 4 aborter, men med 4 vellykkede svangerskap også så overskygger selvsagt det. Men ja, prøving ligger mitt hjerte nært, spesielt temping, så fint å kunne hjelpe andre. 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Nr.4 😶 Så nå er det nok. Har opplevd 4 aborter, men med 4 vellykkede svangerskap også så overskygger selvsagt det. Men ja, prøving ligger mitt hjerte nært, spesielt temping, så fint å kunne hjelpe andre. 

Wow! Ja, det forklarer hvorfor du er så god på å hjelpe og tolke alle chartene😃 Håper du kan hjelpe meg når vi skal prøve på nr 3(forhåpentligvis😂). Må vente kanskje et år til før vi finner ut av hva vi gjør/ønsker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag tempet jeg til vanlig tid, da hadde termometeret vært på nattbordet og vinduet sto oppe, så det var litt kaldt. Fikk da 36,64. Tempa en gang til fordi termometeret ikke var varmet opp, fikk da 36,81. Lå på akkurat samme plass og helt i ro, vil det sannsynligvis være temping nr 2 som er mest reell siden termometeret da hadde blitt varmet opp av temp #1?

Anonymkode: 84e4f...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Dere tempere, måler dere temp også i helgene? Jeg står opp 0630 på ukedager, men aldri så tidlig i helgen.

Anonymkode: 54775...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Dere tempere, måler dere temp også i helgene? Jeg står opp 0630 på ukedager, men aldri så tidlig i helgen.

Anonymkode: 54775...dbe

Jeg hadde alarm til samme tid i helgene, tempet og la meg til å sove igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 1.3.2022 den 21.13):

Dere tempere, måler dere temp også i helgene? Jeg står opp 0630 på ukedager, men aldri så tidlig i helgen.

Anonymkode: 54775...dbe

Ja det er viktig for kartleggingen at det måles temp hver dag. Jeg tenkte også at det var skikkelig pes å bli vekket så tidlig i helgene (jeg er det ultimate b-menneske!). Men det tok ikke lang tid før jeg skjønte at det var verdt det for å få helheten i tempingen. Og det var null stress for meg å sove videre etter tempingen når den ble foretatt tidlig. Faktisk tempet jeg som oftest i halvsøvne. Våknet av vekkeklokke, stappet termometeret inn (med øynene lukket), hørte når det pep og tok det ut igjen. Trengte aldri åpne øynene. Leste av temperesultatet mange timer etterpå når jeg faktisk våknet, da termometeret hadde minne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemstilling! I helgen skal jeg på hyttetur med noen halvnære venninner, og jeg blir nok å dele soverom med hvertfall 1-2 andre. Er helt ny på temping, men vi har prøvd noen måneder nå å bli gravide uten hell. Føler ikke for å fortelle at vi prøver, og hvertfall ikke at jeg er så «hysterisk» at jeg temper. Men skulle så gjerne ikke mister noen målinger, da det nærmer seg eggløsning. Hvordan skal jeg få målinger for lørdag og søndag? 😢 Badet er rett ved soverommet, ville det vært helt utenkelig om man gikk stille på badet, la seg på badegulvet i mørket og tempet? Vil temperaturen avvike for mye til at det er noe poeng?

Anonymkode: 54775...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Problemstilling! I helgen skal jeg på hyttetur med noen halvnære venninner, og jeg blir nok å dele soverom med hvertfall 1-2 andre. Er helt ny på temping, men vi har prøvd noen måneder nå å bli gravide uten hell. Føler ikke for å fortelle at vi prøver, og hvertfall ikke at jeg er så «hysterisk» at jeg temper. Men skulle så gjerne ikke mister noen målinger, da det nærmer seg eggløsning. Hvordan skal jeg få målinger for lørdag og søndag? 😢 Badet er rett ved soverommet, ville det vært helt utenkelig om man gikk stille på badet, la seg på badegulvet i mørket og tempet? Vil temperaturen avvike for mye til at det er noe poeng?

Anonymkode: 54775...dbe

Jeg har tempet noen ganger i samme rom som andre, og det har gått fint. Har pleid å ha ringeklokke på kun vibrering og under hodeputen/under dynen. På den måten har jeg våknet raskt og utført tempingen uten at noen har våknet/merket det. Det tar jo bare noen sekunder... 

Det er nok ikke vits å gå på badet og tempe, da blir det ikke basaltemperatur som blir målt. Du kan også spørre deg selv om du er på et viktig sted i syklusen, for hvis ikke så er det ingen krise å misse 1-2 dager med temp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (Akkurat nå):

Jeg har tempet noen ganger i samme rom som andre, og det har gått fint. Har pleid å ha ringeklokke på kun vibrering og under hodeputen/under dynen. På den måten har jeg våknet raskt og utført tempingen uten at noen har våknet/merket det. Det tar jo bare noen sekunder... 

Det er nok ikke vits å gå på badet og tempe, da blir det ikke basaltemperatur som blir målt. Du kan også spørre deg selv om du er på et viktig sted i syklusen, for hvis ikke så er det ingen krise å misse 1-2 dager med temp. 

Takk for svar! Kanskje jeg prøver på stille temping. Hvis de hører pipet kan man jo bare si det var telefonen. Har liksom begynt å tempe for første gang denne syklusen, og var innstilt på å prøve å få alle målingene med. Men går det ikke så går det ikke!

Anonymkode: 54775...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Takk for svar! Kanskje jeg prøver på stille temping. Hvis de hører pipet kan man jo bare si det var telefonen. Har liksom begynt å tempe for første gang denne syklusen, og var innstilt på å prøve å få alle målingene med. Men går det ikke så går det ikke!

Anonymkode: 54775...dbe

Jeg har alltid tempet vaginalt så da har dynen dempet alt av lyd. Om du temper oralt så kanskje bare dra dyna over deg under tempingen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 3.3.2022 den 22.09):

Jeg har alltid tempet vaginalt så da har dynen dempet alt av lyd. Om du temper oralt så kanskje bare dra dyna over deg under tempingen? 

Fikk til å snik-tempe i dag tidlig. Men, jeg sov altså så dårlig 😅 Drømte om temping, at tempen var på 32 grader osv… Våknet mange ganger i løpet av natta og svatt til fordi jeg trudde at jeg måtte tempe. Haha, må bare le altså, ikke helt bra å være såå innstilt på å skulle tempe. 

Anonymkode: 54775...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Fikk til å snik-tempe i dag tidlig. Men, jeg sov altså så dårlig 😅 Drømte om temping, at tempen var på 32 grader osv… Våknet mange ganger i løpet av natta og svatt til fordi jeg trudde at jeg måtte tempe. Haha, må bare le altså, ikke helt bra å være såå innstilt på å skulle tempe. 

Anonymkode: 54775...dbe

Kjenner til det der! Husker at hver gang temp var viktig for meg (feks etter antatt EL) så sov jeg dårlig 🙄 eller slik du beskriver, at man skal tempe under nye forhold. Men - det gikk som oftest bra på charten. Pleide ikke vises at jeg hadde sovet dårlig. 

Lykke til videre til deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...