Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hmm, sliter med at jeg har begynt å sove veldig urolig etter jeg begynte å tempe. Har alltid sovet dårlig hvis jeg er redd for å feks forsove meg til jobb, eksamen etc. Jeg er et skikkelig b-menneske, og sliter ofte med å stå opp,?uansett hvor tidlig jeg la meg. Vet ikke hvor mange klokker jeg slumrer før jeg står opp… Nå trur jeg underbevisstheten min er redd for å glemme og tempe, eller tempe for seint. Våkner flere ganger forvirret midt på natten og trur det er morgen og måler tempen. Pussige greier! Det er jo ikke egentlig så viktig heller, forstår jeg jo selvsagt i våken tilstand, men er så veldig forvirret i halvsøvne. Har liksom ikke fått det helt inn i rutinen. Noen tips?

Anonymkode: 04aa0...617

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hmm, sliter med at jeg har begynt å sove veldig urolig etter jeg begynte å tempe. Har alltid sovet dårlig hvis jeg er redd for å feks forsove meg til jobb, eksamen etc. Jeg er et skikkelig b-menneske, og sliter ofte med å stå opp,?uansett hvor tidlig jeg la meg. Vet ikke hvor mange klokker jeg slumrer før jeg står opp… Nå trur jeg underbevisstheten min er redd for å glemme og tempe, eller tempe for seint. Våkner flere ganger forvirret midt på natten og trur det er morgen og måler tempen. Pussige greier! Det er jo ikke egentlig så viktig heller, forstår jeg jo selvsagt i våken tilstand, men er så veldig forvirret i halvsøvne. Har liksom ikke fått det helt inn i rutinen. Noen tips?

Hvor lenge har du tempet? Min erfaring er at den første måneden så er det slik du beskriver - at underbevisstheten tenker på tempingen og man derfor sover dårligere. Men etter den måneden gikk det seg til, og tempingen ble en rutine og vanesak uten at jeg tenkte så mye på det.

Skrevet

Kan man bruke bbt til å fastslå hvis man har feber? 

Skrevet
zwitserland skrev (18 timer siden):

Kan man bruke bbt til å fastslå hvis man har feber? 

Ja, det vil gi temperatur som er høgare enn normal temp både før og etter EL. 

Skrevet (endret)

Temper dere hver dag gjennom hele syklusen? Eller har dere noen dagers pause? Feks når mensen kommer. Hvilke dager er det viktigst å få korrekt temp? Den fertile perioden og at man får stigningen med seg? Hva med lutealfasen?

Endret av jenteanonym91
Skrevet
5 hours ago, jenteanonym91 said:

Temper dere hver dag gjennom hele syklusen? Eller har dere noen dagers pause? Feks når mensen kommer. Hvilke dager er det viktigst å få korrekt temp? Den fertile perioden og at man får stigningen med seg? Hva med lutealfasen?

Temper hele syklusen, hopper bare over med vilje om jeg drikker alkohol kvelden før. Noen ganger blir det glemt, og andre ganger får jeg ikke tempet av andre grunner. Har som oftest 3-4 dager spredt utover i hver syklus der jeg ikke har fått tempet.

Viktigste er å få med uken før og etter EL, men lutealfasen er den mest spennende, da er jeg spent på å sjekke tempen hver morgen. 

Om du er ny på temping er det lurt å få inn rutinen med å tempe hver dag, og for å bli kjent med din syklus. 

Skrevet
jenteanonym91 skrev (7 timer siden):

Jeg tok pause de fire dagene jeg hadde mensen. Tempet vaginalt så, og de første dagene der hadde ikke noe å si for min chart. 

AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp begynt å tempe, og har noen spørsmål.

Temperaturen vil øke når man har hatt EL? Så det vil si at man bør teste for EL i tillegg, for man får utslag på el test før man får økning i temperaturen?

Har jeg forstått det rett?

Så med temping så vil man ikke vite før etter el at man har hatt EL. Mens med el tester får man vite at man har el? 

Anonymkode: e01da...435

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har nettopp begynt å tempe, og har noen spørsmål.

Temperaturen vil øke når man har hatt EL? Så det vil si at man bør teste for EL i tillegg, for man får utslag på el test før man får økning i temperaturen?

Har jeg forstått det rett?

Så med temping så vil man ikke vite før etter el at man har hatt EL. Mens med el tester får man vite at man har el? 

Anonymkode: e01da...435

Riktig. Temping er et verktøy som bekrefter at man har hatt EL. Men ønsker man å prøve på barn så bør man bruke EL-tester i tillegg, fordi det er dem som varsler oss i forkant at EL er rundt hjørnet. 

• Liker 1
Skrevet

Hei! 
Jeg er nybegynner innenfor temping og lurer på om dere vil ta en kikk på kurven for denne måneden😊 Jeg har vært syk i første del av mnd, så det er kanskje derfor det svinger så mye i starten?🤔 I følge EL-tester så skal EL ha vært den dagen med lavest temp på kurven. Ser det riktig ut? 

På forhånd tusen takk 😊 Jeg håper virkelig at det klaffer snart 🤞

C0DA1BFD-5DF7-4B31-ADDD-069CB0E9D4DD.jpeg

Skrevet
Humledronning skrev (1 time siden):

Hei! 
Jeg er nybegynner innenfor temping og lurer på om dere vil ta en kikk på kurven for denne måneden😊 Jeg har vært syk i første del av mnd, så det er kanskje derfor det svinger så mye i starten?🤔 I følge EL-tester så skal EL ha vært den dagen med lavest temp på kurven. Ser det riktig ut? 

På forhånd tusen takk 😊 Jeg håper virkelig at det klaffer snart 🤞

C0DA1BFD-5DF7-4B31-ADDD-069CB0E9D4DD.jpeg

Ser riktig ut. Er normalt at de svinger litt opp og ned. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Må si meg ganske fornøyd med min første tempe-periode 😁 Begynte ikke før cd9, for det tok litt tid å få termometeret i posten. Er litt usikker på akkurat når eggløsning var. Hvor lang tid etter el stiger temperaturen? Mener å ha lest ca.12 timer?  Fikk positiv el-test sent på kvelden cd21. Så el har sikkert skjedd på kvelden/natten cd22 eller tidlig cd23. Veldig artig å se at temperaturen steg etterpå 😄 

Skjønner ikke helt hvorfor temperaturen sank i 4 dager før el? Har lest om eggløsningsdipp, men er ikke det mer snakk om en dag? Kanskje bare tilfeldigheter.

C83C62A5-B6A2-437F-A18D-19EEDE2FDDC6.jpeg

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Fikk ikke tempet rundt eggløsning da måleren ble ødelagt og måtte kjøpe en ny. Men tenker eggløsning skjedde fra lør-man. Eggløsningssmerte på søndag. 

Idag steg temp mer. Kan det være at dette er en kurve med 3 nivåer? 
Masse mensmurringer idag, kjennes som mensen kommer hvert sekund. 
Kan det være et tegn?

Beregnet ny mens fra lør-man. Ganske stabile sykluser. 

Anonymkode: d1e2d...a96

AnonymBruker
Skrevet

Bilde til teksten over

7AA63A0E-7EBF-422A-AF22-25522B883D29.png

AnonymBruker
Skrevet

Da kom mensen denne syklusen 🙁 Håper en stund at dippen på cd29 var en festedipp.

Ifg. charten har jeg da 12 eller 13 dager lutealfase? Regner man fra dagen etter el til dagen før mensen? I dag regnes jo som ny syklus. Lurer litt på om eggløsning kan ha vært cd22. Hva er mest sannsynlig trur dere? Lutealfase på 12 dager, eller at eggløsning har skjedd dagen etter positiv test (fikk positiv el-test på kvelden cd21), men at tempen ikke hadde rukket å stige til morgenen cd23?

0659871A-C5EE-4CB4-B653-E09DA96B24D5.jpeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Fikk ikke tempet rundt eggløsning da måleren ble ødelagt og måtte kjøpe en ny. Men tenker eggløsning skjedde fra lør-man. Eggløsningssmerte på søndag. 

Idag steg temp mer. Kan det være at dette er en kurve med 3 nivåer? 
Masse mensmurringer idag, kjennes som mensen kommer hvert sekund. 
Kan det være et tegn?

Beregnet ny mens fra lør-man. Ganske stabile sykluser. 

Vanskelig å si med et slikt tempehull. Men EL har du hatt, så blir spennende når du skal teste :heiajente: Lykke til!

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Da kom mensen denne syklusen 🙁 Håper en stund at dippen på cd29 var en festedipp.

Ifg. charten har jeg da 12 eller 13 dager lutealfase? Regner man fra dagen etter el til dagen før mensen? I dag regnes jo som ny syklus. Lurer litt på om eggløsning kan ha vært cd22. Hva er mest sannsynlig trur dere? Lutealfase på 12 dager, eller at eggløsning har skjedd dagen etter positiv test (fikk positiv el-test på kvelden cd21), men at tempen ikke hadde rukket å stige til morgenen cd23?

Kjedelig at det ikke ble klaff denne runden :( Du tenker riktig - dagen etter EL og før mensen er lutealfasen. Så her er din 12 dager. Jeg tror FF har riktig og du hadde EL på CD23 :Nikke:

Lykke til i ny pp!

AnonymBruker
Skrevet
Amatariel skrev (På 29.3.2022 den 12.12):

Vanskelig å si med et slikt tempehull. Men EL har du hatt, så blir spennende når du skal teste :heiajente: Lykke til!

Kjedelig at det ikke ble klaff denne runden :( Du tenker riktig - dagen etter EL og før mensen er lutealfasen. Så her er din 12 dager. Jeg tror FF har riktig og du hadde EL på CD23 :Nikke:

Lykke til i ny pp!

Meg du svarer øverst. Ja, tempen er borte noen dager men vet at eggløsning skjedde i løpet av sist helg og senest tirsdag. Hadde noen smerter på søndag så mulig da. Idag steg tempen mer. Gikk med skikkelige menssmerter igår og dagen før igår. Lov å håpe denne syklusen? 

Kun registrert samleie rundt el, men vet jo også at el var imellom der 😀

CE2E69AA-3ED1-4B8F-B603-A34998A8EF2B.png

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Meg du svarer øverst. Ja, tempen er borte noen dager men vet at eggløsning skjedde i løpet av sist helg og senest tirsdag. Hadde noen smerter på søndag så mulig da. Idag steg tempen mer. Gikk med skikkelige menssmerter igår og dagen før igår. Lov å håpe denne syklusen? 

Kun registrert samleie rundt el, men vet jo også at el var imellom der 😀

CE2E69AA-3ED1-4B8F-B603-A34998A8EF2B.png

Meg over: 

de tre siste sykluser har vært på 29,28 og 27 dager. Da har jeg ikke prøvd. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lov å håpe denne syklusen? 

Absolutt - veldig lovende 🤞

Skrevet (endret)

Hei! Er det noen faste tempere her? ☺️ Jeg er ny i gamet og er på tempesyklus 2 for å kartlegge syklus, før vi begynner aktivt å prøve fra 1.mai. Har lest gjennom hele denne tråden over noen uker nå, og funnet masse hjelp i den! Har lest på senga på kveldene, føles nesten som jeg har lest en bok😅 Var såå spennende etterhvert som folk har fått positive tester! 🥰 Lurer derfor på, hvordan har det gått med alle dere som har vært aktiv i gruppa her på et tidspunkt? Har det blitt baby, hvordan går det nå isåfall, hvor gammel er babyen? Er det noen som fremdeles prøver, har gitt opp prøvinga, eller prøver på nytt?

@Amatariel@Lorieen @Niny @Body Lotion @bittelillebolla @Essess @Lille fjasa @Neutral90 @Teyla @Stjerne009 @UnderCover @Møysa @SilSil @Atticmess @Memira @Cathrine 91 @MiaBello @Snølilje @Ms.Sommerfugl @nilci @My_Lady @Lykkeligung @Sommerfuul @Tinaprøver @Bruspulver @The Princess @Jennni @rabarbrafrø @Testerforum @oransje @Annabel @Smiles @Sai @lilleludde1998 @Magenta @Midimidi @saloni @MissB @Eira2020 @Petronella83 @Patriotpaula @Julie97 @kelpe @Tonnis

❤️

Endret av jenteanonym91
Skriftstørr
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...