Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, jenteanonym91 said:

Skjønner godt du er forvirret 😅 Synes heller ikke helt FF sine markeringer henger helt på grep, så du har sikkert rett i at det er en syklus uten eggløsning. Men av og til det jo greit med ny syklus og ny start. Husker ikke helt, men har du prøvd vitex? Jeg gikk jo fra eggløsning cd29 til cd21 denne måneden, første mnd med vitex. Kan jo selvsagt være bare tilfeldigheter. Er 7dpo i dag, og prøver å stå i mot testetrangen….

Er ikke helt sikker på eggløsningsdatoen. Ble jo fri for tester akkurat den helgen jeg trengte de mest. Men den jeg tok mandagsmorgen var ganske sterk (ikke positiv), også ble den svakere utover dagen, så antar testen ville være positiv på søndag. Men både på denne charten og tidligere charter har jeg ikke fått temp-stigning før 3 dager etter positiv test. Har ganske sterke el-smerter, så skal jeg ta utganspunktet i disse så stopper de ganske brått dagen etter positiv el-test. Men, ser ingen temp-stigning før to dager senere. Leser jo både at egget kan slippe 12-48 timer etter positiv test, men også at noen kvinner kan få temp stigning opp til 3 døgn etter el. Vet jo ikke hva som er grunnen for meg 🤷🏻‍♀️ Neste syklus må vi legge inn aksjer litt bedre trur jeg, hver dag fra pos test og egentlig frem til temp-stigning. 

0732DDE2-33EF-49C0-87BB-1CD86C667C33.jpeg

Nyyydelig tempstigning da 🤩Typisk å gå tom for tester når man trenger dem så mest 😅 men virker jo som du har plassert riktig. Men greit å huske på at man kanskje bare er 8 eller 9 dpo om man får negativ test 10 do ihvertfall :)

har vitex liggende, men har ikke prøvd enda. Nå har vi fått time til spesialist 24.juni, og tror nok jeg blir satt på letrozol eller lignende da (utifra hva jeg har googlet meg frem til 😂). Så litt usikker på om jeg "tør" å teste vitex nå om det bare klisset til mer. Samtidig så betyr det jo en "ekstra" syklus om det fungerer for meg også... Blæææ vet ikke 🥵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ibej skrev (11 minutter siden):

Nyyydelig tempstigning da 🤩Typisk å gå tom for tester når man trenger dem så mest 😅 men virker jo som du har plassert riktig. Men greit å huske på at man kanskje bare er 8 eller 9 dpo om man får negativ test 10 do ihvertfall :)

har vitex liggende, men har ikke prøvd enda. Nå har vi fått time til spesialist 24.juni, og tror nok jeg blir satt på letrozol eller lignende da (utifra hva jeg har googlet meg frem til 😂). Så litt usikker på om jeg "tør" å teste vitex nå om det bare klisset til mer. Samtidig så betyr det jo en "ekstra" syklus om det fungerer for meg også... Blæææ vet ikke 🥵

Utfra symptomene har jeg hverfall plassert el riktig. Først trudde jeg egentlig eggløsning var søndagskveld, for el-smertene som hadde vært ganske intense i 4 dager var da borte. Men ikke greit å si. Skal hvertfall være mer obs på dette neste runde, så man ikke risikerer å miste noen muligheter. 

Under 3 uker til timen da, helt supert! Det liker jeg å høre, trur det er veldig lurt 😁 Hmm, veldig usikker på om du bør prøve vitex eller ikke før gyn-timen. Anbefales vel å begynne i starten av syklusen i såfall. På en måte tenker jeg at det skal veldig godt gjøres at vitex fungerer så godt på 2,5 uke, at det kamuflerer alle problemene du har hatt til nå. I såfall er det jo en superkur alle med litt ustabil syklus burde ta. På den andre siden kan jeg ikke nok om det, er jo veldig dumt om det skulle påvirke diagnosesettingen. 

Endret av jenteanonym91
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, jenteanonym91 said:

Utfra symptomene har jeg hverfall plassert el riktig. Først trudde jeg egentlig eggløsning var søndagskveld, for el-smertene som hadde vært ganske intense i 4 dager var da borte. Men ikke greit å si. Skal hvertfall være mer obs på dette neste runde, så man ikke risikerer å miste noen muligheter. 

Under 3 uker til timen da, helt supert! Det liker jeg å høre, trur det er veldig lurt 😁 Hmm, veldig usikker på om du bør prøve vitex eller ikke før gyn-timen. Anbefales vel å begynne i starten av syklusen i såfall. På en måte tenker jeg at det skal veldig godt gjøres at vitex fungerer så godt på 2,5 uke, at det kamuflerer alle problemene du har hatt til nå. I såfall er det jo en superkur alle med litt ustabil syklus burde ta. På den andre siden kan jeg ikke nok om det, er jo veldig dumt om det skulle påvirke diagnosesettingen. 

Tror kanskje jeg tar sjansen å prøver. Blodprøver er allerede tatt, så påvirker ikke noe der. Verste som kan skje er jo at det ikke har effekt, og i beste fall får jeg el før timen og er dermed nærmere å kunne starte opp med ev. letrozol neste syklus igjen 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ibej skrev (16 timer siden):

Tror kanskje jeg tar sjansen å prøver. Blodprøver er allerede tatt, så påvirker ikke noe der. Verste som kan skje er jo at det ikke har effekt, og i beste fall får jeg el før timen og er dermed nærmere å kunne starte opp med ev. letrozol neste syklus igjen 🙈

Trur kanskje jeg hadde endt opp med samme konklusjon om jeg var deg 😁 Det er også såppas kort til timen din at jeg tviler på det skal ha så mye å si! Og målet er jo baby, så om noe (kanskje) kan hjelpe på å nå det, så er det jo egentlig hjertelig velkommen tenker jeg 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvordan går det @jenteanonym91?

da har vi vært på utredning. Har visst PCOS (det komme ikke som en overraskelse), men hun virket ikke bekymret. Så også at jeg visstnok har hatt eggløsning for 3-10 dager siden, så er visst i dpo-land 😂 tester har vært negative og vises heller ikke på temperaturen, så usikker på om jeg tror på det. Uansett, om mensen  kommer om 14 dager skal jeg begynne på dobbel dose letrozol. Føles deilig å gjøre noe! Skal prøve dette i 6 mnd, så krysser fingrene nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ibej skrev (På 24.6.2022 den 15.11):

Hvordan går det @jenteanonym91?

da har vi vært på utredning. Har visst PCOS (det komme ikke som en overraskelse), men hun virket ikke bekymret. Så også at jeg visstnok har hatt eggløsning for 3-10 dager siden, så er visst i dpo-land 😂 tester har vært negative og vises heller ikke på temperaturen, så usikker på om jeg tror på det. Uansett, om mensen  kommer om 14 dager skal jeg begynne på dobbel dose letrozol. Føles deilig å gjøre noe! Skal prøve dette i 6 mnd, så krysser fingrene nå 😊

Så bra at du har fått svar på utredningen. PCOS er heldigvis ikke en bekymringsverdig diagnose. Er mye god hjelp nå :) 

Hilsen pcos'er med nå fire barn og siste med hjelp av bl.a letrozol. Lykke til!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ca 11 dpo idag, eller litt lengere. Hadde et fall i tempen igår og siden det kjennes ut som mensen kommer hvert sekund gikk jeg og ventet. Tenkte jeg hadde hatt eggløsning tidligere enn jeg trudde da det var noen dager jeg ikke fikk tempet. Men idag steg temp igjen. Aldri opplevd. 
 

hva tenker dere om denne dippen? Dipp 10 dpo. 

86878A3F-E8A2-4D6E-9153-8DEAA7513F85.png

Anonymkode: d1e2d...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ibej skrev (På 24.6.2022 den 16.11):

Hvordan går det @jenteanonym91?

da har vi vært på utredning. Har visst PCOS (det komme ikke som en overraskelse), men hun virket ikke bekymret. Så også at jeg visstnok har hatt eggløsning for 3-10 dager siden, så er visst i dpo-land 😂 tester har vært negative og vises heller ikke på temperaturen, så usikker på om jeg tror på det. Uansett, om mensen  kommer om 14 dager skal jeg begynne på dobbel dose letrozol. Føles deilig å gjøre noe! Skal prøve dette i 6 mnd, så krysser fingrene nå 😊

Hei! Beklager seint svar fra min side, er på ferie så har ikke vært innom her på en stund! 

Supert at det gikk «bra» med besøk hos gyn, i den forstand at du nå har fått påvist det du jo har mistenkt og nå kan få hjelp 😄 Men aller helst får vi håpe el har vært og det ikke kommer noen mensen hihi 😇

Her er jeg på cd16, men ingen tegn på at el er nærliggende! Hadde jo håpet el skulle komme enda tidligere denne syklusen. Sist syklus når jeg fikk el rekordtidlig på cd21, så hadde jeg el slim og smerter allerede fra cd16. Ingenting annet å gjøre enn å vente tålmodig ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen hva dette betyr? Temperature fluctiations is on the high side»

Fertility friend appen (har premium) som skriver det om meg. Har prøvd å Google, men finner ikke ut hva som menes og hva jeg skal gjøre med det.

Anonymkode: 1c4a3...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet noen hva dette betyr? Temperature fluctiations is on the high side»

Fertility friend appen (har premium) som skriver det om meg. Har prøvd å Google, men finner ikke ut hva som menes og hva jeg skal gjøre med det.

Anonymkode: 1c4a3...aea

Tror det betyr at temperaturene dine varierer "mer enn normalt", noe som kan gjøre det vanskelig å se et mønster. Kan være ulike grunner til dette: du tar temperaturen på ulikt tidspunkt hver dag, søvnmønster påvirker, hvor og hvordan du måler, lite batteri i termometer, eller det kan selvfølgelig være hormonelle grunner. Du kan søke på ting inne i ff, mye god info der! :)

ville uansett tenkt over tempe-rutinen, og om du finner eggløsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/30/2022 at 4:42 PM, jenteanonym91 said:

Hei! Beklager seint svar fra min side, er på ferie så har ikke vært innom her på en stund! 

Supert at det gikk «bra» med besøk hos gyn, i den forstand at du nå har fått påvist det du jo har mistenkt og nå kan få hjelp 😄 Men aller helst får vi håpe el har vært og det ikke kommer noen mensen hihi 😇

Her er jeg på cd16, men ingen tegn på at el er nærliggende! Hadde jo håpet el skulle komme enda tidligere denne syklusen. Sist syklus når jeg fikk el rekordtidlig på cd21, så hadde jeg el slim og smerter allerede fra cd16. Ingenting annet å gjøre enn å vente tålmodig ☺️

Deilig med ferie! Det gjør godt :)

hehe, ja, håper jo el har vært, men tror ikke det. Venter bare på å kunne begynne på.primolut nå. Tar gtest på fredag, og om den er negativ så er vi igang 👌

håper el kommer asap for deg ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gjøre forvirringen komplett:😂 håper på temp-stigning imorgen da! 🤞om det er el som kommer nå, så kommer jeg raskere til IKM enn ved bruk av primolut, så håper igrunn det. Huff, litt oppgitt jeg nå 🤣

 

IMG_20220703_114845.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm back 😎 Nå som semi-prøvere og fortsatt i forsøk på å forstå syklusen min 😫 

Burde jeg ikke fått kryss i dag? Føler at CD 19 skulle vært EL, og at jeg i dag har 3.dag med god tempstigning etter det? Eller kommer der kanskje i morgen 🤞 Føler jeg hadde så utrolig fin graf denne måneden, så litt skuffet i dag når jeg forventet fasit 🥳

 

_20220703_173655.JPG

Endret av Teyla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Teyla said:

I'm back 😎 Nå som semi-prøvere og fortsatt i forsøk på å forstå syklusen min 😫 

Burde jeg ikke fått kryss i dag? Føler at CD 19 skulle vært EL, og at jeg i dag har 3.dag med god tempstigning etter det? Eller kommer der kanskje i morgen 🤞 Føler jeg hadde så utrolig fin graf denne måneden, så litt skuffet i dag når jeg forventet fasit 🥳

 

_20220703_173655.JPG

Skulle jo tro at cd19 er el ja 😅 prøv å legge inn en høy temp for imorgen også? Så  får du svar "fortere" - gitt at tempen holder seg høy da hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teyla skrev (På 3.7.2022 den 17.40):

I'm back 😎 Nå som semi-prøvere og fortsatt i forsøk på å forstå syklusen min 😫 

Burde jeg ikke fått kryss i dag? Føler at CD 19 skulle vært EL, og at jeg i dag har 3.dag med god tempstigning etter det? Eller kommer der kanskje i morgen 🤞 Føler jeg hadde så utrolig fin graf denne måneden, så litt skuffet i dag når jeg forventet fasit 🥳

 

_20220703_173655.JPG

Du har nok hatt EL på CD20, så da trenger FF en temp til for å kunne sette kryss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teyla skrev (På 3.7.2022 den 17.40):

I'm back 😎 Nå som semi-prøvere og fortsatt i forsøk på å forstå syklusen min 😫 

Burde jeg ikke fått kryss i dag? Føler at CD 19 skulle vært EL, og at jeg i dag har 3.dag med god tempstigning etter det? Eller kommer der kanskje i morgen 🤞 Føler jeg hadde så utrolig fin graf denne måneden, så litt skuffet i dag når jeg forventet fasit 🥳

 

_20220703_173655.JPG

Din chart ligner veldig på den jeg hadde i februar! Så du får nok kryss på CD20 i morgen 🤩

0EED301F-B9DE-4387-8B9E-42D538B9D9AC.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (11 timer siden):

Du har nok hatt EL på CD20, så da trenger FF en temp til for å kunne sette kryss. 

 

Juss-jenta skrev (1 time siden):

Din chart ligner veldig på den jeg hadde i februar! Så du får nok kryss på CD20 i morgen 🤩

0EED301F-B9DE-4387-8B9E-42D538B9D9AC.jpeg

 

ibej skrev (På 3.7.2022 den 17.51):

Skulle jo tro at cd19 er el ja 😅 prøv å legge inn en høy temp for imorgen også? Så  får du svar "fortere" - gitt at tempen holder seg høy da hehe

Jaa, fikk kryss i går, EL på cd20 ja 🥳 Trodde EL var på laveste dipp, må lese meg litt opp igjen her 😅 

Men herlig å få tydelig kryss igjen, forrige måned var striplet og andre symptomer som tyder på manglende EL 😑 Har begynt å merke forskjell på annenhver måned, så mistenker at det er noe galt med ene egglederen...

Dette er kanskje feil tråd, men er det noen som har fått sjekket at egglederne er åpne? Må man gjennom hele ferden med prøving i ett år og all annen utredning først? 

_20220705_091900.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Teyla said:

 

 

Jaa, fikk kryss i går, EL på cd20 ja 🥳 Trodde EL var på laveste dipp, må lese meg litt opp igjen her 😅 

Men herlig å få tydelig kryss igjen, forrige måned var striplet og andre symptomer som tyder på manglende EL 😑 Har begynt å merke forskjell på annenhver måned, så mistenker at det er noe galt med ene egglederen...

Dette er kanskje feil tråd, men er det noen som har fått sjekket at egglederne er åpne? Må man gjennom hele ferden med prøving i ett år og all annen utredning først? 

_20220705_091900.JPG

Jeg var på utredning på spiren i Trondheim, og fikk tilbud om å sjekke egglederne den timen jeg var der, måtte ikke prøve andre ting først. Fikk dog ikke gjort det, for hun mente jeg hadde hatt eggløsning (noe som nok ikke stemte), så må ha time før eggløsning for å få sjekket dette :) vil tro private gjør det før det offentlige, uten at jeg vet det sikkert 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det godt over ett år siden jeg var med i tråden sist! Men nå er jeg såvidt igang igjen, og tenker å snike innom her iblant. Er ikke på prøveren for øyeblikket da, usikker på når vi tenker å prøve igjen, men for øyeblikket er ikke syklusen tilbake pga amming så det er uansett ikke et alternativ. Så i første omgang er jeg på jakt etter den første eggløsningen etter fødsel, og å komme igang igjen med litt temperutiner.

Gleder meg til å heie på dere som prøver 😊

Teyla skrev (2 timer siden):

Dette er kanskje feil tråd, men er det noen som har fått sjekket at egglederne er åpne? Må man gjennom hele ferden med prøving i ett år og all annen utredning først? 

Så kjedelig om noe er i veien med egglederen.. Jeg dro til gynekolog privat etter 7mnd med prøving med første, og da fikk jeg beskjed om å sette opp ny time om det ikke gikk etter et år, da var neste mulighet skylling av egglederne. Inntrykk av at det er litt ulik praksis, da noen av de andre som var prøver samtidig fikk tilbud om skylling ganske tidlig. Så her tror jeg det kommer an på gynekologen, kanskje ta en ringerunde før du bestiller time?

Må ta det privat da, det offentlige følger retningslinjene og venter til man har prøvd i et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teyla skrev (På 3.7.2022 den 18.40):

I'm back 😎 Nå som semi-prøvere og fortsatt i forsøk på å forstå syklusen min 😫 

Lillrex skrev (1 time siden):

Nå er det godt over ett år siden jeg var med i tråden sist! Men nå er jeg såvidt igang igjen, og tenker å snike innom her iblant. Er ikke på prøveren for øyeblikket da, usikker på når vi tenker å prøve igjen

Så gøy at det har vært litt liv her inne mens jeg har vært på ferie! Er jo veldig hyggelig om man klarer holde liv i tråden 😁

Supert at du fikk kryss til slutt @Teyla! Synes jo el godt kan ha vært cd19 og, er ikke alltid fertility friend klarer å plassere det helt riktig synes jeg ☺️
 

ibej skrev (På 3.7.2022 den 12.54):

For å gjøre forvirringen komplett:😂 håper på temp-stigning imorgen da! 🤞om det er el som kommer nå, så kommer jeg raskere til IKM enn ved bruk av primolut, så håper igrunn det. Huff, litt oppgitt jeg nå 🤣

Hvordan gikk det @ibej? 💙 Har du fått tempstigning og bekreftet el? Var jo så tydelig positiv test dette!

Her er jeg kommet til cd22 og fremdeles absolutt ingen tegn til eggløsning… Bruker ha mye el-smerter 5-6 dager før, og ingenting av det så langt. Så ligger an til lang syklus her! Synes tempen har vært overraskende stabil da sålangt, ganske stabil mellom 36,3 og 36,4 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...