Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, jenteanonym91 said:

Så gøy at det har vært litt liv her inne mens jeg har vært på ferie! Er jo veldig hyggelig om man klarer holde liv i tråden 😁

Supert at du fikk kryss til slutt @Teyla! Synes jo el godt kan ha vært cd19 og, er ikke alltid fertility friend klarer å plassere det helt riktig synes jeg ☺️
 

Hvordan gikk det @ibej? 💙 Har du fått tempstigning og bekreftet el? Var jo så tydelig positiv test dette!

Her er jeg kommet til cd22 og fremdeles absolutt ingen tegn til eggløsning… Bruker ha mye el-smerter 5-6 dager før, og ingenting av det så langt. Så ligger an til lang syklus her! Synes tempen har vært overraskende stabil da sålangt, ganske stabil mellom 36,3 og 36,4 grader.

Æsj, så kjedelig! Du var jo så godt på vei til tidligere el forrige syklus 😅 

Fikk ikke tempet 4/7 pga fest dagen før (heheh, skulle jo ikke ha el nå, så sikke helt godt timet for temping) og bare en liten stigning i dag, så håper den stiger mye mer imorgen! Viss ikke blir jeg sprø, da skjønner jeg absolutt ingenting 😂😂 men såre bryster da, som er typisk for meg fra og med el, så håper jo 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ibej skrev (1 time siden):

Æsj, så kjedelig! Du var jo så godt på vei til tidligere el forrige syklus 😅 

Fikk ikke tempet 4/7 pga fest dagen før (heheh, skulle jo ikke ha el nå, så sikke helt godt timet for temping) og bare en liten stigning i dag, så håper den stiger mye mer imorgen! Viss ikke blir jeg sprø, da skjønner jeg absolutt ingenting 😂😂 men såre bryster da, som er typisk for meg fra og med el, så håper jo 🤞

Blir spennende i morgen da! Med positiv test søndag så kan jo el være både mandag og omså idag tirsdag. Du må oppdatere her 😁


Ja, hadde jo de forventningene om at syklusene bare skulle bli kortere fra nå😅 Var vel litt vel optimistisk 😉 Også har vi jo vært på ferie, ville hatt så masse tid og overskudd til aksjelegging! Men man kan jo ikke styre alt hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt ny med temping. 

Men stemmer det att jag har hatt eggløsning den her månad? 

Fikk positiv eggløsningstest 30 juni men jag tycker att temp har ikke gått opp så mye. 

 

Vad tenker ni?248312048_Screenshot_20220705-163404_FFApp.thumb.jpg.d709c57845efd5bc80a108f8fb014a03.jpg

Anonymkode: dd856...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Er helt ny med temping. 

Men stemmer det att jag har hatt eggløsning den her månad? 

Fikk positiv eggløsningstest 30 juni men jag tycker att temp har ikke gått opp så mye. 

 

Vad tenker ni?248312048_Screenshot_20220705-163404_FFApp.thumb.jpg.d709c57845efd5bc80a108f8fb014a03.jpg

Anonymkode: dd856...a56

Du har veldig ustabile temperaturer, så ut i fra dem er det ikke godt å si om du har hatt eggløsning eller ikke. Vet du hvorfor tempen svinger sånn hos deg? Nylig sluttet på hormonprevensjon? Dårlig søvn? Måler du i munnen? vet det kan gi mer ustabile resultat en om en måler vaginalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My_Lady skrev (1 minutt siden):

Du har veldig ustabile temperaturer, så ut i fra dem er det ikke godt å si om du har hatt eggløsning eller ikke. Vet du hvorfor tempen svinger sånn hos deg? Nylig sluttet på hormonprevensjon? Dårlig søvn? Måler du i munnen? vet det kan gi mer ustabile resultat en om en måler vaginalt. 

Hej, nej det vet jag ikke. Har sluttet med p sprøyte før 2 år. Sover ganske dårlig. Ja måler i munnen

Anonymkode: dd856...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hej, nej det vet jag ikke. Har sluttet med p sprøyte før 2 år. Sover ganske dårlig. Ja måler i munnen

Anonymkode: dd856...a56

Anbefaler å måle vaginalt neste syklus og se om det hjelper, om du ikke får positiv test denne gangen da :)  Dårlig søvn kan også påvirke temperaturen, men personlig merker jeg det ikke på grafen, merker heller ikke at jeg temper på ulike tidspunkt. Men der ser jeg du er flink til å tempe på lik tid hver dag 😄  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

My_Lady skrev (1 minutt siden):

Anbefaler å måle vaginalt neste syklus og se om det hjelper, om du ikke får positiv test denne gangen da :)  Dårlig søvn kan også påvirke temperaturen, men personlig merker jeg det ikke på grafen, merker heller ikke at jeg temper på ulike tidspunkt. Men der ser jeg du er flink til å tempe på lik tid hver dag 😄  

Det ska jag gjøre om jag får ikke positiv test den her gangen 😇

Men man kan alltid hoppe att det trengs ikke😁

 

Ja, jag temper kl. 5 varje morgen 🙈

Anonymkode: dd856...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar @ibej og @Lillrex ❤️ 

Må nok gå privat ja, hadde tenkt meg til privat gyn uansett på grunn av blødningsforstyrrelser, men tror kanskje jeg bare går rett på utredning av fertilitet da det nok henger sammen. 

LIten sidenote til andre nerder🤓; jeg får målt respirasjonsfrekvensen min om natten via en sensor fra jobben til mannen min, og den ser ut til å svinge jevnt med grafen på temperaturen 😅 Tror ikke det finnes noe forskning på det, men jeg blir så fascinert over hvor mye signaler kroppene våre faktisk gir. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det oppover, så krysser fingrene for kryss imorgen/overimorgen! Har ihvertfall truffet godt denne gangen, utrolig nok 😅 bare tilfeldigheter som gjorde at jeg tok den eltesten, men kanskje det er det sol skal til for at det klaffer 🤞 hvertfall spennende dager fremover!

Screenshot_20220706-105544.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å få bekreftet el etter en syklus uten! Og det tilogmed på et mer normalt tidspunkt 😂 hvordan går det med dere andre?

Screenshot_20220708-144927.jpg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ibej skrev (1 time siden):

Så deilig å få bekreftet el etter en syklus uten! Og det tilogmed på et mer normalt tidspunkt 😂 hvordan går det med dere andre?

Screenshot_20220708-144927.jpg

Se der ja! Så deilig å være i dpo-land! Tenker du el var cd30 eller cd31? 😍

Trur faktisk jeg har hatt eggløsning selv! Fikk ganske sterk test på kvelden cd22, men den ble aldri helt positiv, så var så usikker på om kroppen prøvde og ikke fikk til, eller om jeg ikke klarte å fange opp toppen. Vet jeg har veldig kort topp, bare noen timer som regel, så kan ha vært positivt feks morgenen cd22 uten at jeg fanget det opp. I dag cd24 steg også tempen, men jeg måtte tempe 1,5 time før jeg pleier, så stoler ikke helt på den. Blir spennende å se i morgen!🤞

EA261CD7-A0DC-413D-B655-1CC1088051DE.jpeg

7B53D826-075D-4AED-A1F9-8A1FCF868A4A.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, jenteanonym91 said:

Se der ja! Så deilig å være i dpo-land! Tenker du el var cd30 eller cd31? 😍

Trur faktisk jeg har hatt eggløsning selv! Fikk ganske sterk test på kvelden cd22, men den ble aldri helt positiv, så var så usikker på om kroppen prøvde og ikke fikk til, eller om jeg ikke klarte å fange opp toppen. Vet jeg har veldig kort topp, bare noen timer som regel, så kan ha vært positivt feks morgenen cd22 uten at jeg fanget det opp. I dag cd24 steg også tempen, men jeg måtte tempe 1,5 time før jeg pleier, så stoler ikke helt på den. Blir spennende å se i morgen!🤞

EA261CD7-A0DC-413D-B655-1CC1088051DE.jpeg

7B53D826-075D-4AED-A1F9-8A1FCF868A4A.jpeg

Ååh så bra om el har kommet så tidlig 🤩 da er jo syklusen godt på vei i riktig retning 👏 kan jo godt være at du ikke fikk fanget opp - hadde negativ på kvelden, positiv kl.11 på morgenen og negativ igjen kl.15 selv 😅

Tror egentlig cd31, men fikk jo ikke en pålitelig temperatur den dagen. Spiller ikke så veldig stor rolle. Tar test om 6 dager 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ibej skrev (9 minutter siden):

Ååh så bra om el har kommet så tidlig 🤩 da er jo syklusen godt på vei i riktig retning 👏 kan jo godt være at du ikke fikk fanget opp - hadde negativ på kvelden, positiv kl.11 på morgenen og negativ igjen kl.15 selv 😅

Tror egentlig cd31, men fikk jo ikke en pålitelig temperatur den dagen. Spiller ikke så veldig stor rolle. Tar test om 6 dager 🤞

Spennende 😍 Jeg ville tenkt cd31 selv, men ikke sikkert! Spiller jo som du sir ingen rolle. Godt med aksjelegging og! 

Hvis det stemmer at el har vært, så er jeg jo like bak deg 😁 Har som regel det slik som deg, at jeg har måttet teste 3 gang om dagen for å fange opp toppen. Men som regel har jeg hatt så mye eggløsningssmerter at jeg har økt fra å teste 1 gang om dagen til 2-3. Men nå har jeg ikke kjent noe som helst 😂 Pussig den kroppen. Veldig spent på om tempen stiger i morgen og, eller om det var falsk alarm pga. for tidlig testing 🤷🏻‍♀️ Litt dumt vi ikke fikk lagt inn aksjer cd24, dagen før tempen steg. Men håper det holder med cd23!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, 

Min måling har stabilisert seg og dpo 10 fikk jag positiv test 🤯🤩

 

Skal man tempe under graviditet eller kan jag legge allt på sie nu?

Screenshot_20220712-062841_FF App.jpg

Anonymkode: dd856...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hej, 

Min måling har stabilisert seg og dpo 10 fikk jag positiv test 🤯🤩

 

Skal man tempe under graviditet eller kan jag legge allt på sie nu?

Screenshot_20220712-062841_FF App.jpg

Anonymkode: dd856...a56

Gratulerer!!! Så gøy 🥰🤩 nei, nå kan du slutte å tempe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hej, 

Min måling har stabilisert seg og dpo 10 fikk jag positiv test 🤯🤩

 

Anonymkode: dd856...a56

Gratulerer med positiv test! 🙌🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk🤩

Mannen blev kjempe glad. Jag er glad før bebysen men ikke att vara gravid. 

Mår redan dårlig🤮  har kastet opp helt till fødsel med begge jentene så hopper att jag kommer ikke kaste opp med tredje i 30 uker 😇😁

Anonymkode: dd856...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen før IKM og spennende ting skjer med temperaturen! Vanligvis faller temp drastisk 1-2 dager før IKM, men i dag har den økt! Tok derfor en test, og synest jeg kan se noe svaaaakt. Er jo bare 11dpo, men trodde muligens det burde være sterkere når jeg har 11dagers lutealfase? Hva tror dere? (Dårlige bilder jaa)..Uansett spennende med tempingen! Ny test blir ikke før på søndag... Bor i en liten bygd og får ikke post nå i helgen :(

 

BLe det el på deg @jenteanonym91? 🥰

Screenshot_20220715-100714.jpg

IMG_20220715_100420.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ibej skrev (2 timer siden):

Dagen før IKM og spennende ting skjer med temperaturen! Vanligvis faller temp drastisk 1-2 dager før IKM, men i dag har den økt! Tok derfor en test, og synest jeg kan se noe svaaaakt. Er jo bare 11dpo, men trodde muligens det burde være sterkere når jeg har 11dagers lutealfase? Hva tror dere? (Dårlige bilder jaa)..Uansett spennende med tempingen! Ny test blir ikke før på søndag... Bor i en liten bygd og får ikke post nå i helgen :(

 

BLe det el på deg @jenteanonym91? 🥰

Screenshot_20220715-100714.jpg

IMG_20220715_100420.jpg

Ojoj! Så spennede 👏 Jeg ser og de svake strekene som du sier! Også på begge til og med! Dette kan jo virkelig være noe😍 Så spennende de neste dagene blir!! 

Jeg er 9dpo, så nærmer seg at jeg tester jeg og! Håper å holde ut lengst mulig, men er mulig testtrangen tar overhånd 🙈 Har vært på reise, så noen manglende temper de siste dagene, men den holder seg enda oppe. Har kjent stikninger i livmorområdet, noe jeg  ikke bruker kjenne, men er jo mest sannsynlig bare innbilning hehe.

CC26FEE6-DCA3-4A70-8363-EF18F7205608.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...