Silisium Skrevet 3. oktober 2022 #2301 Skrevet 3. oktober 2022 Chickpea skrev (1 time siden): I dag ser charten min sånn ut så ingen temperaturøkning her og FF har fjernet det stiplede krysset. Hadde håpt på temperaturøkning så kjente på skuffelse når jeg så tempen. Når jeg kom på jobb i dag tidlig og gikk på do fant jeg derimot eggløsningsslim med blod i på toalettpapiret jeg tørket meg med. Det var bare litt blod, noen tråder. Har andre opplevd litt blod i forbindelse med eggløsning? Kan det være at jeg hadde eggløsning på syklusdag 50 f.eks. istedet? Blir spennende å se hva temperaturen blir de neste dagene isåfall. Åå, det må være kjedelig å vente på mensen og normal syklus nå. Veldig lurt at du har begynt å tempe, for slik å bli litt bedre kjent med syklus. Det er ikke så lett å lese noe av charten foreløpig. Har du vurdert å teste etter eggløsning de dagene du oppdager slimet? 🙂 Her har jeg kommet til syklusdag 9, med blinkende smiley (økt østrogen, nærmer seg EL), så her er det aksjelegging (ligging), for tiden. 😅 Mannen har også begynt på multivitaminer + sink. Håper det snart sitter.
Chickpea Skrevet 3. oktober 2022 #2302 Skrevet 3. oktober 2022 Silisium skrev (8 timer siden): Åå, det må være kjedelig å vente på mensen og normal syklus nå. Veldig lurt at du har begynt å tempe, for slik å bli litt bedre kjent med syklus. Det er ikke så lett å lese noe av charten foreløpig. Har du vurdert å teste etter eggløsning de dagene du oppdager slimet? 🙂 Her har jeg kommet til syklusdag 9, med blinkende smiley (økt østrogen, nærmer seg EL), så her er det aksjelegging (ligging), for tiden. 😅 Mannen har også begynt på multivitaminer + sink. Håper det snart sitter. Har testa litt etter eggløsning. Hvis du ser på bildet jeg posta har jeg lagt inn noen eggløsningsresultater der. Ble aldri helt positiv, men gikk fra ganske sterk strek til plutselig nesten helt usynlig i tiden jeh først trodde jeg hadde eggløsning (Fra 0.65 og 0.50 til 0.1 på premom) så lot være å teste etter det. 🤔 Spennende at du akkurat går inn i sannsynligvis ny eggløsningsfase da! Hvor lenge har du tempet?
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #2303 Skrevet 6. oktober 2022 Hei ny på hele tempingen så lurte på erfaringer når temperaturen synker før Mensen. Har nå hatt spotting/småblødninger 6,7,8 og 9 dpo men med høy temp. Merkelig at spottingen begynte så tidelig og at temperaturen ikke synker 🤔 noen som har vært borti noe lignende. Anonymkode: 3f903...ab2
Silisium Skrevet 7. oktober 2022 #2304 Skrevet 7. oktober 2022 (endret) Chickpea skrev (På 3.10.2022 den 21.15): Har testa litt etter eggløsning. Hvis du ser på bildet jeg posta har jeg lagt inn noen eggløsningsresultater der. Ble aldri helt positiv, men gikk fra ganske sterk strek til plutselig nesten helt usynlig i tiden jeh først trodde jeg hadde eggløsning (Fra 0.65 og 0.50 til 0.1 på premom) så lot være å teste etter det. 🤔 Spennende at du akkurat går inn i sannsynligvis ny eggløsningsfase da! Hvor lenge har du tempet? Ja, se der ja. Jeg har bare tempet i to sykluser, men synes det er veldig interessant. Hva med deg? 🙂 Litt liten aktivitet fra meg i det siste, har vært på en kjedelig plass i syklusen. Nå går jeg over i DPO-lang og da er det straks kjekkere. Mener bestemt at EL var i går kveld, nå blir det spennende å se om tempen er enig. AnonymBruker skrev (På 6.10.2022 den 9.24): Hei ny på hele tempingen så lurte på erfaringer når temperaturen synker før Mensen. Har nå hatt spotting/småblødninger 6,7,8 og 9 dpo men med høy temp. Merkelig at spottingen begynte så tidelig og at temperaturen ikke synker 🤔 noen som har vært borti noe lignende. Anonymkode: 3f903...ab2 Hvor lang syklus pleier du å ha, og hvor lang lutealfase har du (dager mellom EL og mens)? For noen kan det jo være normalt å ha IKM 9 eller 10 dpo. Det mest normale slik jeg har forstått det er at tempen dropper dagen før eller samme dagen som mensen kommer. Så lenge tempen holder seg over coverline, så betyr ikke en enkelt dropp i temp noe. Spotting kan jo være en liten festeblødning, så håpet er der absolutt! 🤞 Legger ved charteen min til nå, CD 13. Var en tidlige oppvåkning en dag men det viktigste nå er vel å se at det blir en grei stigning. Blir spennende 😃 Endret 7. oktober 2022 av Silisium 1
Amatariel Skrevet 7. oktober 2022 Forfatter #2305 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 6.10.2022 den 9.24): Hei ny på hele tempingen så lurte på erfaringer når temperaturen synker før Mensen. Har nå hatt spotting/småblødninger 6,7,8 og 9 dpo men med høy temp. Merkelig at spottingen begynte så tidelig og at temperaturen ikke synker 🤔 noen som har vært borti noe lignende. Anonymkode: 3f903...ab2 Hos meg kunne tempen holde seg høy ved spotting. Men den dagen mensen kom for fullt så hadde tempen stupt på morgenen, så temmelig forberedt på at den da kom...
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #2306 Skrevet 7. oktober 2022 Silisium skrev (2 timer siden): Hvor lang syklus pleier du å ha, og hvor lang lutealfase har du (dager mellom EL og mens)? For noen kan det jo være normalt å ha IKM 9 eller 10 dpo. Det mest normale slik jeg har forstått det er at tempen dropper dagen før eller samme dagen som mensen kommer. Så lenge tempen holder seg over coverline, så betyr ikke en enkelt dropp i temp noe. Spotting kan jo være en liten festeblødning, så håpet er der absolutt! 🤞 Pleier å ha syklus på 28-30 dager med en lutefase på 10 dager. Har spottet idag også er nå 10 dpo så er vell for sent for festeblødning Anonymkode: 3f903...ab2
Silisium Skrevet 8. oktober 2022 #2307 Skrevet 8. oktober 2022 (endret) Nå er jeg litt forvirra. FF har allerede satt kryss, og satt det på onsdagen og ikke torsdagen som jeg mener er EL-dag. Jeg ble vekket halvannen time før tempetid av en liten som hylgråt, så det ble temp etter kun 1 time og 20 minutter søvn igjen på torsdag morgen. Jeg prøvde jo å discarde tempen, men da ryker vel torsdagen som mulig EL-dag..? Jeg hadde smerter på venstre side i magen torsdag kveld i 22-tida. Kanskje fredagen er mer riktig? Jeg er ennå ny i gamet, så setter pris på litt analyser 😄🤪 Dere som er erfarne med temp og FF; Hva tenker dere? Endret 8. oktober 2022 av Silisium
Heisann1234 Skrevet 8. oktober 2022 #2308 Skrevet 8. oktober 2022 Silisium skrev (7 timer siden): Nå er jeg litt forvirra. FF har allerede satt kryss, og satt det på onsdagen og ikke torsdagen som jeg mener er EL-dag. Jeg ble vekket halvannen time før tempetid av en liten som hylgråt, så det ble temp etter kun 1 time og 20 minutter søvn igjen på torsdag morgen. Jeg prøvde jo å discarde tempen, men da ryker vel torsdagen som mulig EL-dag..? Jeg hadde smerter på venstre side i magen torsdag kveld i 22-tida. Kanskje fredagen er mer riktig? Jeg er ennå ny i gamet, så setter pris på litt analyser 😄🤪 Dere som er erfarne med temp og FF; Hva tenker dere? Har ikke så mye jeg kan bidra med, men har du brukt eggløsningstester? Ut ifra charten så ser det ut for meg at alle de dagene er mulige.. Tror det er de neste dagene med temp som vil avgjøre hvor det kan ha skjedd, heldigvis har dere jo lagt inn aksjer og er sånn sett innafor 😅
Silisium Skrevet 8. oktober 2022 #2309 Skrevet 8. oktober 2022 Heisann1234 skrev (28 minutter siden): Har ikke så mye jeg kan bidra med, men har du brukt eggløsningstester? Ut ifra charten så ser det ut for meg at alle de dagene er mulige.. Tror det er de neste dagene med temp som vil avgjøre hvor det kan ha skjedd, heldigvis har dere jo lagt inn aksjer og er sånn sett innafor 😅 Takk for svar, @Heisann1234 💜 Ja, jeg har det, der det står «Mon» står det H for high (blinkende smiley) og P for Peak (fast smiley). Synes det er rart at FF har satt EL på første dag med Peak. Ja, aksjene er der - nå må bare tempen holde seg høy 👌🏻 Hvor ligger du i løypa nå? 🥰
Amatariel Skrevet 8. oktober 2022 Forfatter #2310 Skrevet 8. oktober 2022 Silisium skrev (11 timer siden): Nå er jeg litt forvirra. FF har allerede satt kryss, og satt det på onsdagen og ikke torsdagen som jeg mener er EL-dag. Jeg ble vekket halvannen time før tempetid av en liten som hylgråt, så det ble temp etter kun 1 time og 20 minutter søvn igjen på torsdag morgen. Jeg prøvde jo å discarde tempen, men da ryker vel torsdagen som mulig EL-dag..? Jeg hadde smerter på venstre side i magen torsdag kveld i 22-tida. Kanskje fredagen er mer riktig? Jeg er ennå ny i gamet, så setter pris på litt analyser 😄🤪 Dere som er erfarne med temp og FF; Hva tenker dere? Jeg tenker at det kan være sannsynlig at FF flytter krysset når du får en temp imorgen. Nå har den tre temper og tror kanskje EL var onsdag. Men når den får en temp imorgen vil den ha tre etter torsdag og kan da flytte den, hvis tempen er bra nok. 1
Heisann1234 Skrevet 8. oktober 2022 #2311 Skrevet 8. oktober 2022 Silisium skrev (5 timer siden): Takk for svar, @Heisann1234 💜 Ja, jeg har det, der det står «Mon» står det H for high (blinkende smiley) og P for Peak (fast smiley). Synes det er rart at FF har satt EL på første dag med Peak. Ja, aksjene er der - nå må bare tempen holde seg høy 👌🏻 Hvor ligger du i løypa nå? 🥰 Ahh visste ikke at det var det P og H sto for, sorry 😅 Satser på at de holder seg høye ja, virker som at du har stabile temp og fine charts fra før og, håper det går den rette veien nå! Jeg er 4 dager over forventa menstruasjon med ganske fine og tydelige tester. Så endelig litt forsiktig optimistisk? Tar blodprøver til uka ☺
Amatariel Skrevet 9. oktober 2022 Forfatter #2312 Skrevet 9. oktober 2022 Silisium skrev (12 timer siden): Takk for svar, @Heisann1234 💜 Ja, jeg har det, der det står «Mon» står det H for high (blinkende smiley) og P for Peak (fast smiley). Synes det er rart at FF har satt EL på første dag med Peak. Ja, aksjene er der - nå må bare tempen holde seg høy 👌🏻 Hvor ligger du i løypa nå? 🥰 Og ettersom du hadde peak på torsdag så er det mulig at EL ikke skjedde før fredag... Da må du vente på enda en temp for at FF skal sette den riktig.
Silisium Skrevet 9. oktober 2022 #2313 Skrevet 9. oktober 2022 (endret) Amatariel skrev (5 timer siden): Og ettersom du hadde peak på torsdag så er det mulig at EL ikke skjedde før fredag... Da må du vente på enda en temp for at FF skal sette den riktig. Takk @Amatariel 💜 Det er sant. Men jeg tror igrunn torsdags-tempen min er misvisende, så vil egentlig discarde den (måtte opp med barn 1 1/2 time før temp ble tatt og fikk ikke anledning til å tempe ved oppvåkning). Hadde smerter i venstre side i magen torsdag kveld og tror eggløsning skjedde da. Blir fredag da EL-dagen? Synes ikke dette er så lett å bli klok på. Du gir så gode svar, @Amatariel så tusen takk for det! 😊 Nå sitter jeg og leker meg med litt tall i temp for dagene framover, bare for å se. Det er jo en egen vitenskap dette her 😍 Endret 9. oktober 2022 av Silisium
Chickpea Skrevet 9. oktober 2022 #2314 Skrevet 9. oktober 2022 Silisium skrev (På 7.10.2022 den 20.16): Ja, se der ja. Jeg har bare tempet i to sykluser, men synes det er veldig interessant. Hva med deg? 🙂 Litt liten aktivitet fra meg i det siste, har vært på en kjedelig plass i syklusen. Nå går jeg over i DPO-lang og da er det straks kjekkere. Mener bestemt at EL var i går kveld, nå blir det spennende å se om tempen er enig. Jeg har bare tempet i litt i underkant av 3 uker så er også helt ny på dette. Lest meg opp en del da, og lest gjennom hele denne tråden 😅 Silisium skrev (På 8.10.2022 den 12.06): Nå er jeg litt forvirra. FF har allerede satt kryss, og satt det på onsdagen og ikke torsdagen som jeg mener er EL-dag. Jeg ble vekket halvannen time før tempetid av en liten som hylgråt, så det ble temp etter kun 1 time og 20 minutter søvn igjen på torsdag morgen. Jeg prøvde jo å discarde tempen, men da ryker vel torsdagen som mulig EL-dag..? Jeg hadde smerter på venstre side i magen torsdag kveld i 22-tida. Kanskje fredagen er mer riktig? Jeg er ennå ny i gamet, så setter pris på litt analyser 😄🤪 Dere som er erfarne med temp og FF; Hva tenker dere? Ikke så mye å bidra med her siden jeg er såpass ny med tempingen, men blir spennende å følge med de neste dagene tenker jeg 😀 Heisann1234 skrev (13 timer siden): Ahh visste ikke at det var det P og H sto for, sorry 😅 Satser på at de holder seg høye ja, virker som at du har stabile temp og fine charts fra før og, håper det går den rette veien nå! Jeg er 4 dager over forventa menstruasjon med ganske fine og tydelige tester. Så endelig litt forsiktig optimistisk? Tar blodprøver til uka ☺ Dette høres jo veldig bra og lovende ut! 😊 1
Chickpea Skrevet 9. oktober 2022 #2315 Skrevet 9. oktober 2022 (endret) Sånn ser min chart ut nå. Blir ikke helt klok på om jeg har hatt eggløsning eller ikke, men tror egentlig ikke. Det nyeste er at i går kveld begynte jeg å spotte litt lyserosa blod som jeg har fortsatt med i dag. Veldig liten mengde, kommer bare litt på papiret når jeg tørker. I tillegg stupte temperaturen litt. Vet det står trekant som indikerer at jeg har tatt tempen tidligere enn vanlig, men det er ikke så mye tidligere egentlig så tror ikke det skal ha så mye å si. Ingen menssmerter som jeg vanligvis har pleid å hatt ved mensen før. Tenker spottingen kanskje bare er et tegn på hormoner i ubalanse. Selv om jeg såklart aller helst gjerne skulle vært gravid nå hadde jeg blitt veldig glad om det var mensen som var på vei nå sånn at jeg vet at syklusen er begynt å komme litt mer back on track. Frustrerende å gå i ukesvis å bare vente Endret 9. oktober 2022 av Chickpea
Heisann1234 Skrevet 9. oktober 2022 #2316 Skrevet 9. oktober 2022 Chickpea skrev (1 time siden): Sånn ser min chart ut nå. Blir ikke helt klok på om jeg har hatt eggløsning eller ikke, men tror egentlig ikke. Det nyeste er at i går kveld begynte jeg å spotte litt lyserosa blod som jeg har fortsatt med i dag. Veldig liten mengde, kommer bare litt på papiret når jeg tørker. I tillegg stupte temperaturen litt. Vet det står trekant som indikerer at jeg har tatt tempen tidligere enn vanlig, men det er ikke så mye tidligere egentlig så tror ikke det skal ha så mye å si. Ingen menssmerter som jeg vanligvis har pleid å hatt ved mensen før. Tenker spottingen kanskje bare er et tegn på hormoner i ubalanse. Selv om jeg såklart aller helst gjerne skulle vært gravid nå hadde jeg blitt veldig glad om det var mensen som var på vei nå sånn at jeg vet at syklusen er begynt å komme litt mer back on track. Frustrerende å gå i ukesvis å bare vente Vil anbefale deg og flere om å se på Reddit, der fant jeg en chart som ligner på din nå: Beviser at høye temperaturer ikke betyr alt. Likevel lurt at du fortsetter å tempe, og det er jo ikke lenge siden du sluttet med pillene. ☺
Chickpea Skrevet 9. oktober 2022 #2317 Skrevet 9. oktober 2022 Heisann1234 skrev (1 time siden): Vil anbefale deg og flere om å se på Reddit, der fant jeg en chart som ligner på din nå: Beviser at høye temperaturer ikke betyr alt. Likevel lurt at du fortsetter å tempe, og det er jo ikke lenge siden du sluttet med pillene. ☺ Ja dette var jo absolutt interessant!
Minni29 Skrevet 10. oktober 2022 #2318 Skrevet 10. oktober 2022 (endret) Hei. Elsker tråden her, har lest den fra topp til bunn. Ff gir meg to forskjellige eggløsningsdager, fikk mens den 11.oktober. hvilken graf er passer best tror dere? Fikk jo positiv på eggløsningtester lenge før droppet på tempen. Endret 11. oktober 2022 av Minni29 Melding skrevet i full panikkxD
Møysa Skrevet 23. oktober 2022 #2319 Skrevet 23. oktober 2022 Skulle ønske at jeg kunne tempe igjen! Men det blir vel for vanskelig mtp mange oppvåkninger/amminger iløpet av natten?
Amatariel Skrevet 23. oktober 2022 Forfatter #2320 Skrevet 23. oktober 2022 Møysa skrev (1 time siden): Skulle ønske at jeg kunne tempe igjen! Men det blir vel for vanskelig mtp mange oppvåkninger/amminger iløpet av natten? Kan gi litt uklare målinger det ja. Men om du har noen timer sammenhengende søvn rett før tempingen skal foregå så kan det være godt mulig at du får en chart som gir mening. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå