Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hjelp, tempen gikk litt ned idag. Hatt stabile sykluser med eggløsning til nå. Hva synes dere om dette fallet? Kan likevel eggløsning ha vært? 

Ser ikke ut som EL har vært her nei. Ingen av tempen er høyere enn første del av syklusen... Når har du pleid å ha EL før? Ser du mangler en del temper (og det bør man forsøke å unngå). Men pga tempene fra CD1-CD8 så tenker jeg at EL ikke har skjedd. Har du tatt EL-tester samtidig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (11 minutter siden):

Ser ikke ut som EL har vært her nei. Ingen av tempen er høyere enn første del av syklusen... Når har du pleid å ha EL før? Ser du mangler en del temper (og det bør man forsøke å unngå). Men pga tempene fra CD1-CD8 så tenker jeg at EL ikke har skjedd. Har du tatt EL-tester samtidig? 

El skjer hver måned og relativt stabilt. Temp bruker å stige sakte så de første tempene er helt normalt. Men er det fallet jeg stusser på. Har målt progesteron så vet jeg har hatt eggløsning.

 

ts

Anonymkode: d1e2d...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (21 minutter siden):

Ser ikke ut som EL har vært her nei. Ingen av tempen er høyere enn første del av syklusen... Når har du pleid å ha EL før? Ser du mangler en del temper (og det bør man forsøke å unngå). Men pga tempene fra CD1-CD8 så tenker jeg at EL ikke har skjedd. Har du tatt EL-tester samtidig? 

Er også blitt forkjølet. Kan det ha utstatt el? Evt ha noe å si på tempene? Synes det er så rart da el har brukt å være frs dag 15-18. 

Anonymkode: d1e2d...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

El skjer hver måned og relativt stabilt. Temp bruker å stige sakte så de første tempene er helt normalt. Men er det fallet jeg stusser på. Har målt progesteron så vet jeg har hatt eggløsning.

ts

Anonymkode: d1e2d...a96

Hvis du vet du har hatt EL pga progesteronmåling så er det jo greit, og kanskje ikke så mye mer å tenke på? Det gjenspeiles i alle fall ikke i denne charten din. Ingen av disse tempene indikerer at EL har vært. Før EL skal tempen være lav og etter EL en tydelig merkbar endring med øking. 

Anonymkode: 24f32...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvis du vet du har hatt EL pga progesteronmåling så er det jo greit, og kanskje ikke så mye mer å tenke på? Det gjenspeiles i alle fall ikke i denne charten din. Ingen av disse tempene indikerer at EL har vært. Før EL skal tempen være lav og etter EL en tydelig merkbar endring med øking. 

Anonymkode: 24f32...825

Vet at jeg har hatt det i tidligere sykluser men ikke nå. Mulig det har skjedd noe som har forhondret el denne syklus selv om det har vært stabilt før.

Anonymkode: d1e2d...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan stress eller forkjølelse ha utsatt el denne syklus? Siden den har vært høvelig stabil andre sykluser. 

Anonymkode: d1e2d...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan stress eller forkjølelse ha utsatt el denne syklus? Siden den har vært høvelig stabil andre sykluser. 

Anonymkode: d1e2d...a96

Det hender at kroppen plutselig får en annerledes syklus, uten at det er noen spesiell grunn. :) Ganske normalt vil jeg tro.  Man det sies jo at stress kan påvirke, om du er veldig stresset. 

Anonymkode: d3a4d...c60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det hender at kroppen plutselig får en annerledes syklus, uten at det er noen spesiell grunn. :) Ganske normalt vil jeg tro.  Man det sies jo at stress kan påvirke, om du er veldig stresset. 

Anonymkode: d3a4d...c60

Er stresset i den grad at kjæresten er borte i 2 uker og ønsket å prøve denne syklusen. Han er reist bort nå så siste dag i syklus jeg hadde samleie var dag 18 i syklus. Bruker å ha eggløsning rundt dag 16-17. vet ikke om stresset av at den bør komme som normalt kan utsette den 😱

Anonymkode: d1e2d...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er stresset i den grad at kjæresten er borte i 2 uker og ønsket å prøve denne syklusen. Han er reist bort nå så siste dag i syklus jeg hadde samleie var dag 18 i syklus. Bruker å ha eggløsning rundt dag 16-17. vet ikke om stresset av at den bør komme som normalt kan utsette den 😱

Anonymkode: d1e2d...a96

Tja, det spørs jo hvor stor grad det påvirker akkurat deg. :) Tror egentlig at det bare er kroppen som tuller litt. Det skjer nesten alle innimellom.  Jeg er enig med de andre over at det ikke ser ut som du har hatt EL enda, men krysser fingrene for at den snart dukker opp. 

Anonymkode: d3a4d...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjønt at det er viktig med 3(?) timers sammenhengende søvn før temping, samtidig som man helst skal tempe til samme tid hver dag. 

Har en som våkner en del om natt og lurer på hva som er "viktigst" av ant timer søvn og tidspunkt for test?

Skjønner at det ikke blir like pålitelig, men er der best å teste et virkårlig tidspunkt på natta når jeg vet jeg har sovet lenge nok eller burde jeg teste samme tidspunkt på morgen?

Våkner ikke til samme tidspunkt på natten, ellers kunne jeg hatt et fast tidspunkt på natten...

Anonymkode: ce41e...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (15 timer siden):

Ser ikke ut som EL har vært her nei. Ingen av tempen er høyere enn første del av syklusen... Når har du pleid å ha EL før? Ser du mangler en del temper (og det bør man forsøke å unngå). Men pga tempene fra CD1-CD8 så tenker jeg at EL ikke har skjedd. Har du tatt EL-tester samtidig? 

Bruker å måle i munnen og lurer på om det er for ustabilt? Prøvde å måle noen ganger etter å ha lagt meg nå ikveld. Først 35, 9 munnen, så 36,3 i munnen nør jeg var veldig konsentrert å ha den godt under tunga. Prøvde etter det å måle i skjeden for første gang og hadde da 36,9. så bør kanskje bytte til å måne i skjeden om jeg skal måle andre sykluser?

Anonymkode: d1e2d...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (15 timer siden):

Ser ikke ut som EL har vært her nei. Ingen av tempen er høyere enn første del av syklusen... Når har du pleid å ha EL før? Ser du mangler en del temper (og det bør man forsøke å unngå). Men pga tempene fra CD1-CD8 så tenker jeg at EL ikke har skjedd. Har du tatt EL-tester samtidig? 

Hadde også tydelig eggløsningsslim på lørdag. Kunne strekkes langt og var ganske synlig og tykt. Så uansett om eggløsning ikke har skjedd eller om temp er feil virker det som kroppen prøvde på eggløsning. Bruker ikke tester nei.

Anonymkode: d1e2d...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har en som våkner en del om natt og lurer på hva som er "viktigst" av ant timer søvn og tidspunkt for test?

Anonymkode: ce41e...847

Hvis man må velge så er det antall timer søvn i forkant som er viktigst. Det er da man måler basaltemperaturen. Jeg hadde noen ganger jeg våknet tidligere enn jeg skulle (for feks å gå på do), og da tempet jeg før jeg sto opp og gjorde det. Selv om det var to timer før jeg egentlig skulle tempe. Det virket ikke inn negativt på charten. Men optimalt bør man holde seg til samme tidspunkt hver dag. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bruker å måle i munnen og lurer på om det er for ustabilt? Prøvde å måle noen ganger etter å ha lagt meg nå ikveld. Først 35, 9 munnen, så 36,3 i munnen nør jeg var veldig konsentrert å ha den godt under tunga. Prøvde etter det å måle i skjeden for første gang og hadde da 36,9. så bør kanskje bytte til å måne i skjeden om jeg skal måle andre sykluser?

Anonymkode: d1e2d...a96

Jeg har aldri tempet i munnen, men har hørt om at flere opplever det som ustabilt. Vaginalt er i alle fall veldig stabilt og enkelt (bare stappe oppi der 😅) så har i alle år tempet der. Så vil anbefale det. Men ja, vent til evnt neste syklus. Må tempe samme sted i én syklus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det vanlig at tempen bare stiger og stiger?? Er (nesten) en hel grad over hvor jeg pleier å være i første halvdel av syklusen. Som oftest legger tempøkningen seg på et relativt jevnt nivå etter eggløsning. 

8A24BC5C-BC21-4B90-B1DD-67F3D976C528.jpeg

Anonymkode: 9cdd0...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det vanlig at tempen bare stiger og stiger?? Er (nesten) en hel grad over hvor jeg pleier å være i første halvdel av syklusen. Som oftest legger tempøkningen seg på et relativt jevnt nivå etter eggløsning. 

8A24BC5C-BC21-4B90-B1DD-67F3D976C528.jpeg

Anonymkode: 9cdd0...ec5

Kan være tegn på graviditet. Sånn var det med meg, jeg var helt oppe på 37 da jeg ble gravid sist. 

Anonymkode: 96614...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det vanlig at tempen bare stiger og stiger?? Er (nesten) en hel grad over hvor jeg pleier å være i første halvdel av syklusen. Som oftest legger tempøkningen seg på et relativt jevnt nivå etter eggløsning. 

8A24BC5C-BC21-4B90-B1DD-67F3D976C528.jpeg

Anonymkode: 9cdd0...ec5

Jeg har flere ganger hatt en jevnt stigende kurve etter EL, som stiger gradvis helt den synker typ dagen før mens. Da jeg ble gravid steg den også gradvis før den jevnet seg ut. Har dog hatt litt forskjellige temper opp gjennom, noen som har vært ganske flate etter EL, og andre har som sagt vært veldig stigende.

Det at du opplever noe som er nytt for deg kan absolutt bety graviditet ja! :) Så ville helt klart tatt en test snart🙊 Det kan jo så klart også hende det bare er en litt annerledes syklus du opplever nå, men krysser fingrene for at det er det første!🤞🏻

 

Anonymkode: 449c9...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for svar ☺️
Håper jeg er gravid, men jeg har mine tvil. Negativ test i dag. 
 

Men i dag har jeg nesten hatt feber på dagtid (37,9) uten å ha «feberfølelse», har bare vært varm. Skjønner ikke helt hvorfor tempen er sånn. 

Anonymkode: 9cdd0...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.10.2021 den 7.49):

Kan være tegn på graviditet. Sånn var det med meg, jeg var helt oppe på 37 da jeg ble gravid sist. 

Anonymkode: 96614...a45

 

AnonymBruker skrev (På 27.10.2021 den 8.01):

Jeg har flere ganger hatt en jevnt stigende kurve etter EL, som stiger gradvis helt den synker typ dagen før mens. Da jeg ble gravid steg den også gradvis før den jevnet seg ut. Har dog hatt litt forskjellige temper opp gjennom, noen som har vært ganske flate etter EL, og andre har som sagt vært veldig stigende.

Det at du opplever noe som er nytt for deg kan absolutt bety graviditet ja! :) Så ville helt klart tatt en test snart🙊 Det kan jo så klart også hende det bare er en litt annerledes syklus du opplever nå, men krysser fingrene for at det er det første!🤞🏻

 

Anonymkode: 449c9...4da

Ops, skulle sitere dere. Meg ovenfor. 

Anonymkode: 9cdd0...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Kanskje ikke aktivt forum lenger, men prøver.. Er ny på temping, startet litt uti syklus (mistenker at jeg ikke har eggløsning). Har også glemt noen dager. Men tyder denne på at eggløsning har skjedd? Positive tester rundt tidspunktet eggløsning er foreslått. *Hjelp*

Screenshot_20220124-204234.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ibej skrev (1 time siden):

Men tyder denne på at eggløsning har skjedd?

Ja jeg vil si det. Med positive EL-tester og merkbar tempeøkning før og etter de testene tyder absolutt på at du har hatt EL. Men fordi du mangler temper akkurat rundt den tiden så klarer ikke FF sette kryss. 

Jeg vil gjette du hadde EL enten CD31 eller 32.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...