Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Bruspulver skrev (1 minutt siden):

Så kjedelig @bittelillebolla, og helt sikkert frustrerende. Håper egget slipper snart! Hvis ikke, så er du snaaart fullvaksinert og forhåpentligvis ferdig med sykluskrøll pga det. 

Ja, det håper jeg virkelig! :) Tenker at egget nesten kan drøye en liten stund til, så det faller innenfor prøvestarten. :fnise: Men på en annen side hadde det vært fint å se at kroppen fungerer, før jeg tar enda en dose. Litt skremmende å ikke vite om kroppen er med eller ikke. Har troa på at det ordner seg igjen, men kjedelig å vente. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Julie97 skrev (2 timer siden):

Tempen min går sakte men sikkert nedover, det er kanskje ikke et godt tegn eller? Eller går det bra så lenge den er over den røde streken?

Er helt normalt at tempen både går opp og ned i lutealfasen. Det viktigste er at den holder seg høy, og er langt unna coverline. Det er din definitivt! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så godt å vite! Tusen takk for svar, blir spennende å se fremover om den holder seg høy 😊 

Så kjedelig med ingen EL @bittelillebolla, satser på at den kommer snart og at det går neste gang 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, @Amatariel, @bittelillebolla og @Bruspulver🤩 Det er så hyggelig stemning her inne! Det å følge med på tempen gir et ekstra spenningsmoment hver morgen og jeg tar meg i å glede meg til å våkne og sjekke resultatet 😂 Her fortsetter tempen å stige, men jeg vet ikke riktig hva det betyr. Nå er jeg i grunnen mest klar til å få første mens etter pilleslutt. Aner ikke hvor lange syklusene er, og frykter de er av det lengre slaget.. Tror dere eggløsning var på CD24 i stedet for CD21 kanskje? 🤔 Har ikke særlig tro på at det klaffer denne runden uansett 🙈 Men spennende er det!

 

Håper egget slipper snart, @bittelillebolla

383E7E49-4221-46D7-AC62-66061755507E.jpeg

Endret av kelpe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk tempen ganske mye mer ned, også leser jeg på nettet at det kan være en implantation dip. Men hva hvis den ikke går opp igjen? Noen som vet hva det kan bety? Jeg hadde forøvrig ganske mye kramper i går kveld, så jeg holder meg fortsatt håpefull 🤞

20210830_061827.jpg.07b7e3d872dac394a23f95d53c8ed2f3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Julie97 jeg trodde kanskje implantasjonsdip var raskt temperaturfall en dag og høy økning igjen neste dag igjen, og ikke suksessivt lavere temperaturer over flere dager. Eneste måten å finne ut av det på blir å se hva tiden viser… 

De tre syklusene jeg har tempet hittil, har temperaturen begynt å falle fra 10-11dpo og fortsatt å falle til jeg har fått mensen. Vet du hvor lang lutealfase du har? Noen har jo kortere lutealfase enn normalt, det kan kanskje være en mulig forklaring? 1D54883D-C424-424E-816B-12980EFBD3E9.jpeg.8dafb6eb2db913fc0fef16bd4912447c.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var innom gyn i dag (cd11) for å ta UL. Gynekologen sa det ikke så ut til å være noen fysiske tegn på pcos lengre, og blodprøvene viser det samme! 
Hun nevnte også at de så ut til at et egg hadde begynt å vokse, at livmoren var fin og tredelt (hva nå enn det betyr) og at hun syntes livmorslimhinnen var litt tynn enda.
 

Spent på når EL dukker opp i denne syklusen. Temperaturen har lagt noe høyere enn normalt så langt, men i dag falt den litt igjen.986018AD-785A-4F55-9DA6-48450C4F1A9B.jpeg.7437189937407acfc42e76acc0d141e0.jpeg

 

Endret av Bruspulver
Slettet duplikat av bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruspulver skrev (1 time siden):

@Julie97 jeg trodde kanskje implantasjonsdip var raskt temperaturfall en dag og høy økning igjen neste dag igjen, og ikke suksessivt lavere temperaturer over flere dager. Eneste måten å finne ut av det på blir å se hva tiden viser… 

De tre syklusene jeg har tempet hittil, har temperaturen begynt å falle fra 10-11dpo og fortsatt å falle til jeg har fått mensen. Vet du hvor lang lutealfase du har? Noen har jo kortere lutealfase enn normalt, det kan kanskje være en mulig forklaring? 1D54883D-C424-424E-816B-12980EFBD3E9.jpeg.8dafb6eb2db913fc0fef16bd4912447c.jpeg

Jeg har ikke kort lutealfase nei, har alltid mensen 14-15 dager etter EL. Jeg får bare tempe igjen i morgen og håpe på at den har gått oppover igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Julie97 Det er noe som heter "secondary estrogen surge", som gjerne kommer rundt èn uke etter EL :) Østrogen øker før eggløsning, og en gang i løpet av lutealfasen skjer det igjen. Dette er grunnen til at vi gjerne ser temperaturen går ned rett før EL, og den kan også gå ned i løpet av den andre toppen i lutealfasen. :) Har lest litt om dette, for jeg har opplevd det selv. Legger ved skjermdump over mine charter hvor dette har blitt fanget opp. Ganske interresante greier egentlig. 

582913950_Skjermbilde2021-08-30kl_21_17_20.thumb.png.6feceee13bc83897ed3eae35b2ea7c2c.png

603247424_Skjermbilde2021-08-30kl_21_16_53.thumb.png.d943a48ffce356f6bfa881ed19b71f4a.png

Det er ikke sikkert det er dette du opplever nå, men det kan jo hende. :) Passer jo inn med at det er omtrent en uke etter EL hvert fall. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (10 minutter siden):

@Julie97 Det er noe som heter "secondary estrogen surge", som gjerne kommer rundt èn uke etter EL :) Østrogen øker før eggløsning, og en gang i løpet av lutealfasen skjer det igjen. Dette er grunnen til at vi gjerne ser temperaturen går ned rett før EL, og den kan også gå ned i løpet av den andre toppen i lutealfasen. :) Har lest litt om dette, for jeg har opplevd det selv. Legger ved skjermdump over mine charter hvor dette har blitt fanget opp. Ganske interresante greier egentlig. 

582913950_Skjermbilde2021-08-30kl_21_17_20.thumb.png.6feceee13bc83897ed3eae35b2ea7c2c.png

603247424_Skjermbilde2021-08-30kl_21_16_53.thumb.png.d943a48ffce356f6bfa881ed19b71f4a.png

Det er ikke sikkert det er dette du opplever nå, men det kan jo hende. :) Passer jo inn med at det er omtrent en uke etter EL hvert fall. :) 

Oi, se der ja! Så spennede at man kan se så mye kroppen holder på med bare ved å tempe hver dag 😄 ser at jeg fortsatt har mye å lære! Håper jo likevel at dette er et positivt tegn da, og at jeg får en positiv test om noen dager, tiden vil vise 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie97 skrev (2 minutter siden):

Oi, se der ja! Så spennede at man kan se så mye kroppen holder på med bare ved å tempe hver dag 😄 ser at jeg fortsatt har mye å lære! Håper jo likevel at dette er et positivt tegn da, og at jeg får en positiv test om noen dager, tiden vil vise 🤞

Ja, ikke sant? Jeg har lært så ufattelig mye av å tempe og studere alt som kom til syne. :) Veldig spennende! Jeg er heller ingen ekspert altså, men har lest om akkurat dette. Lurte så veldig første gangen jeg fikk en slik dipp, og det var faktisk på min aller første chart. Jeg krysser fingrene hardt for at du får to fine streker om noen dager! 🤞 Masse lykke til videre!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er dette normalt etter SA i uke 7?

Det finnes egentlig ikke noe fasitsvar hvordan syklusen etter SA oppfører seg... er så forskjellig, og den kan helt klart være litt krøllete. Men bra du tester og temper, for plutselig kan EL komme - selv om det er på et 'rart' tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (10 minutter siden):

Det finnes egentlig ikke noe fasitsvar hvordan syklusen etter SA oppfører seg... er så forskjellig, og den kan helt klart være litt krøllete. Men bra du tester og temper, for plutselig kan EL komme - selv om det er på et 'rart' tidspunkt.

Takk for svar 😊

Følte på kroppen at eggløsning kan ha vært søndag, og temperaturen synker alltid dagen etter for så og stige igjen, men det vil jo først vise seg etter et par dager. Vil helst tilbake i normal gjenge så fort som mulig. Har ikke vært hos gynekolog enda, men hcg viste 28 på torsdag, etter å ha spottet i over en en uke.. 🤔 

Anonymkode: ac330...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på første prøveperiode. Temp gikk sakte nedover fra dag to etter mensen (glemte måle før). I dag gikk den opp med ca 0,3. Eggløsningstest er vanskelig å tyde. Kan se en antydning til skygge, men kan hende det bare er jeg som ser veeeeldig godt etter. Men siden temp har økt, tror dere det er en sjanse for eggløsning de neste par dagene? 

Anonymkode: d529a...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Er på første prøveperiode. Temp gikk sakte nedover fra dag to etter mensen (glemte måle før). I dag gikk den opp med ca 0,3. Eggløsningstest er vanskelig å tyde. Kan se en antydning til skygge, men kan hende det bare er jeg som ser veeeeldig godt etter. Men siden temp har økt, tror dere det er en sjanse for eggløsning de neste par dagene? 

Anonymkode: d529a...d65

Hva mener du med at du ser antydning til en skygge på eggløsningstest? 

Denne skal ca alltid ha 2 streker. Den er ikke som graviditetstest. Når teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken er EL testen positiv. Alt annet er negativ 😉

Tempen stiger også først etter eggløsning har vært. Dette skjer etter EL testen har blitt negativ etter en positiv test 😊

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (2 timer siden):

Hva mener du med at du ser antydning til en skygge på eggløsningstest? 

Denne skal ca alltid ha 2 streker. Den er ikke som graviditetstest. Når teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken er EL testen positiv. Alt annet er negativ 😉

Tempen stiger også først etter eggløsning har vært. Dette skjer etter EL testen har blitt negativ etter en positiv test 😊

Fargen er så svak at der så vidt går an å se. Har ikke vært like sterk som kontrollstrek. Temperaturen er gått opp 0,03. Kan jeg ha gått glipp av eggløsning ved testing? Jeg har dessverre ikke fått testet til nøyaktig samme tid hver gang. Noen kan vel ha en eggløsning på 12t?

Anonymkode: d529a...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Fargen er så svak at der så vidt går an å se. Har ikke vært like sterk som kontrollstrek. Temperaturen er gått opp 0,03. Kan jeg ha gått glipp av eggløsning ved testing? Jeg har dessverre ikke fått testet til nøyaktig samme tid hver gang. Noen kan vel ha en eggløsning på 12t?

Anonymkode: d529a...d65

Teststreken skal som nevnt være like sterk, ellers sterkere, enn kontrollstreken for å kunne betegnes som positiv. Etter dette bør man teste til testen blir negativ igjen - omtrent 12-30 timer etter negativ test vil man ha eggløsning. 

Sjansen er liten for at du har misset positiv eggløsningstest dersom du har testet daglig, for de fleste vil testen være positiv i ett, kanskje to døgn. Men det kan jo så klart skje at man går glipp av positiv test dersom man har ekstremt kort LH-topp (hormonet som stimulerer til eggløsning). Mange vil også få en gradvis sterkere og sterkere eggløsningstest, før den blir helt positiv, og deretter gradvis negativ igjen. Andre vil kunne gå fra veldig svake til plutselig helt positive tester. Så det er dessverre vanskelig å si.

Hvilken syklusdag er du på nå? Er det kun en temp-måling som har vært høy eller har det vært flere dager på rad? Har du kjent på andre symptomer på at du har hatt eggløsning, f.eks. eggløsningsslim? :) 

Anonymkode: 449c9...4da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...